Прескочи до съдържание

Едно наум с Алиталия, ако смятате да пътувате или купувате с тях идните дни


Препоръчани мнения

Ами нямам представа, досега не са купували фирмата, в която работя...

Питам, защото при едно предишно оздравяване на Алиталия се сляха с AirOne, като май Алиталия я разделиха и загубите отидоха в една компания, която фалира, а Air One взе останалото. Това беше още преди Etihad. И сега гледам имат същите проблеми със служителите (когато решиха да правят съкращения и им отказаха) както и преди. Затова си мисля, че вече никой няма да рискува и да вземе цялата компания.

Връзка към коментар
преди 4 минути , neuromancer каза:

Ами нямам представа, досега не са купували фирмата, в която работя...

Питам, защото при едно предишно оздравяване на Алиталия се сляха с AirOne, като май Алиталия я разделиха и загубите отидоха в една компания, която фалира, а Air One взе останалото. Това беше още преди Etihad. И сега гледам имат същите проблеми със служителите (когато решиха да правят съкращения и им отказаха) както и преди. Затова си мисля, че вече никой няма да рискува и да вземе цялата компания.

И аз не съм рабитила в такива компании, пу-пу, просто наблюдавам пазара и чета. Когато има такива сделки, всички преподписват довори - е, не всички, и това е стартиращото на процедурата. Факт е, обаче, че различните страни имат различни трудови законодателства, но би ме изумило да си върви целия пакет... 

Връзка към коментар
преди 23 минути , neuromancer каза:

Мен ми е по-интересно дали ако някой вземе цялата компания, тя си върви с профсъюзите, които досега спъваха всякакви опити за реформа? То ако е така, всеки ще изчака да се разпродава на парче.

На 10/8/2017 в 11:20, Topfly каза:

С много голяма вероятност, никой няма да вземе цялата компания. За това и си дават такъв голям буфер от над 6 месеца, докато решат какво правят и кой каква порция ще получи.

Връзка към коментар
преди 8 часа, Rainy каза:

Това за профсъюзите ми е много интересно... Нима е възможно? Все си мислех, че при сключване на нов договор с нов работодател, започваш начисто - това дори може да означава в общия случай изпитателен срок и всичко в контекста... 

Ако работодателят е нов - да. Но ако работодателят е същият, а се смени само неговият собственик - не.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, Ilian359 каза:

Ако работодателят е нов - да. Но ако работодателят е същият, а се смени само неговият собственик - не.

При AlItalia няма вариант при който някой да купи сегашната фирма заедно със задълженията. Единственият вариант е някой да купи само активите на авикомпанията, като интригата е всички активи заедно ли ще бъдат купени или на парчета? Служителите при всички случаи ще трява да сключат трудов с юридически нова компания.

Връзка към коментар

Ако може да се вярва на Wikipedia, AZ е била на печалба само 1 година (1998) от основавнето си през 1946г. :) Това е доста показателно....

 

  • Харесвам 1
  • Шок 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Alitalia гледа с пълен оптимизъм в бъдещето и си обновява програмата за лоялни клиенти :)

 

Alitalia Announces New Beginning for Loyalty Program

https://airlinegeeks.com/2017/11/06/alitalia-announces-new-beginning-for-loyalty-program/

Връзка към коментар

Това абсолютно нищо не значи. Заради италианските закони през няколко години програмата я закриват и започват пак, като трябва да летиш, за да ти върнат милите от предните години. Голям досада, дори Алиталия да беше стожер на стабилността.

Връзка към коментар

Qatar купиха дял в Meridiana и се готвят да я преименуват на Air Italy, защото "вярват в бъдещето и с нетърпение чакат момента да станат националния превозвач на Италия".

По този повод в лайнърса се завъртя шегата, че не е ясно какво е лошото на "Al's Italia", препращайки към  ААB (AAB e съкращение от името на изпълнителния директор на Катар Al Baker).

А за да бъде всичко още по-забавно, преди години Air Italy се е вляла в Meridiana...

On 10/15/2017 at 5:33 PM, Rainy said:

И аз не съм рабитила в такива компании, пу-пу, просто наблюдавам пазара и чета. Когато има такива сделки, всички преподписват довори - е, не всички, и това е стартиращото на процедурата. Факт е, обаче, че различните страни имат различни трудови законодателства, но би ме изумило да си върви целия пакет... 

Процесът е много интересен за наблюдаване - първо пускат новината по медиите. След това следва мейл от ЦЕО-то, в който благодари на всички за усиления труд и се хвали какъв успех е продажбата / покупката. В първия работен ден следва  all-hands/townhall meeting, в който някой отговорен, но в никакъв случай ЦЕО-то, казва как засега ситуацията е business as usual, докато мине апрувал от регулаторните органи. Това върви с уверение, че няма да има headcount adjustment и обявяване на каква цена ще бъдат изплатени акциите, дали и кога всички акции и опции ще вестнат, ...

После следва първа стъпка към синергия - екип за transition period, сливане на ИТ инфраструктурата (активни директории). Там някъде вече работят екипите по реорганизация на офисното пространство, които също така знаят и колко хора ще има в крайния вариант на фирмата. Когато са готови, спускат на по-малките мениджъри колко човека от екипите им стават излишни и срокове, в които да подготвят освобождаването им. Когато почнат уволненията си отива и този, който в townhall-a e казал, че няма да има уволнения :). Когато и това мине, реално фирмите са се слели и продължава business as usual.

  • Харесвам 3
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 22 часа, akair каза:

Qatar купиха дял в Meridiana и се готвят да я преименуват на Air Italy, защото "вярват в бъдещето и с нетърпение чакат момента да станат националния превозвач на Италия".

По този повод в лайнърса се завъртя шегата, че не е ясно какво е лошото на "Al's Italia", препращайки към  ААB (AAB e съкращение от името на изпълнителния директор на Катар Al Baker).

 

В тоя шеговит тон може да вземат ИАТА кода AB, напоследък се освободи :lol:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да дам отчет. Отидохме до Чили и се върнахме без никакви проблеми. На връщане самолета беше почти празен. Така на 4 седалки досега не ми се беше случвало да се опъвам. Прекрасен полет! :dancer:

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 2 минути , Tedy каза:

Да дам отчет. Отидохме до Чили и се върнахме без никакви проблеми. На връщане самолета беше почти празен. Така на 4 седалки досега не ми се беше случвало да се опъвам. Прекрасен полет! :dancer:

Удобство осигурено от италианските данъкоплатци ;) Може да им изпратиш благодарствено писмо :lol:

  • Харесвам 4
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Topfly каза:

Удобство осигурено от италианските данъкоплатци ;) Може да им изпратиш благодарствено писмо :lol:

И одеялца си забърсах. И за тях ще благодаря. :lol:

Редактирано от Tedy
  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Луфтханза предлага 250 милиона евро за Alitalia, като иска да вземе между 90 и 100 самолета от общо 123 и половината от служителите на сегашната Alitalia...Явно служителите, които не гласуваха за предложението на Etihad ще трябва да пият една студена вода...

http://www.reuters.com/article/us-alitalia-lufthansa/lufthansa-offers-250-million-euros-to-take-on-most-of-alitalias-fleet-half-of-staff-source-idUSKBN1DE24E

 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар

Привет!

Догодина юли месец ще пътувам до Рим.Вариантите са 2 -Алиталия или Райънър.Предпочитам първата ,но ме притеснява положението с авиокомпанията.Какво ще се случи ,ако фалира преди юли?Трябва до понеделник да реша,ще се радвам да споделите вашето мнение.

Връзка към коментар
преди 9 минути , radi777 каза:

Привет!

Догодина юли месец ще пътувам до Рим.Вариантите са 2 -Алиталия или Райънър.Предпочитам първата ,но ме притеснява положението с авиокомпанията.Какво ще се случи ,ако фалира преди юли?Трябва до понеделник да реша,ще се радвам да споделите вашето мнение.

Авиокомпанията има осигурено финансиране до април и е в процес на разпродажба на парчета. Шансът до юли да съществува в сегашната си форма не е много голям. Защо препочиташ да пътуваш с Алиталия? Обслужването им е ужасно, често закъсняват или анулират полети без да обичат да плащат обезщетения. Ryanair като цяло са 100 пъти по надеждна авиокомпания.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
преди 9 минути , radi777 каза:

Догодина юли месец ще пътувам до Рим.Вариантите са 2 -Алиталия или Райънър.Предпочитам първата ,но ме притеснява положението с авиокомпанията.Какво ще се случи ,ако фалира преди юли?Трябва до понеделник да реша,ще се радвам да споделите вашето мнение.

Рисковано е да вземаш билети с тях за след 8-9 месеца. В момента текат преговорите между италианците и евентуалните купувачи. Дали твоята дестинация ще се обслужва след продажбата на компанията никой не може да ти каже. 

Връзка към коментар

Не предпочитам да летя с тях.Просто спечелих самолетни билети до Рим и трябва да реша с  коя авиокомпания да пътувам,ще го комбинирам пътуването с круиз ,та не искам да ми пропадне пътуването  ,реших да попитам тук.

Много благодаря за бързите отговори .

Връзка към коментар
преди 15 минути , tch каза:

Рисковано е да вземаш билети с тях за след 8-9 месеца. В момента текат преговорите между италианците и евентуалните купувачи. Дали твоята дестинация ще се обслужва след продажбата на компанията никой не може да ти каже. 

Дори да продължат да обслужват дадена дестинация, няма вариант при който да купят сегашната авиокомпания заедно с дълговете. Ще се купят активите на авиокомпанията и някой с тях в нова авиокомпания ще почне да обслужва линиите. Не е изобщо сигурно обаче, че новият купувач ще признае билетите издадени от Алиталия, защото юридически ще е трудно да си вземе парите от Алиталия.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
На 11/7/2017 в 11:49, Topfly каза:

Alitalia гледа с пълен оптимизъм в бъдещето

В бордното им списание пише, че през 2018 пускат линии до Найроби и Йоханесбург. Yes!!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
9 minutes ago, домосед said:

В бордното им списание пише, че през 2018 пускат линии до Найроби и Йоханесбург. Yes!!

Последното което се обсъждаше е, че единственият сериозен купувач на активите е Луфтханза и те искат да развиват основно далечните полети, докато при полетите в Европа и броя на персонала може да се очаква драстично намаление.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.