Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 2 часа, vorbis каза:

Кой е органът, който се занимава с регулациите за безопасност в Европа? Може би една петиция, подписана от сериозно количество хора, ще ги стресне да се поразмърдат проактивно, а не да чакат да се случи инцидент.

 

https://www.easa.europa.eu/

 

Връзка към коментар
На 05/07/2017 в 14:45, vorbis каза:

Въпросът със седалките не е свързан само с това на някой да му е удобно да седи заедно с любимите си хора. Това е също въпрос на сигурност! Ако пътувам с жена си и детето и стане аварийна ситуация, при която трябва да се евакуираме по спешност, няма сила, която да ме накара да напусна самолета без моите хора. Представям си на какво ще заприлича пътеката и каква лудница ще настане.


Подкрепям low-cost модела с две ръце! Така има конкуренция на старите национални превозвачи и всички ние го усещаме по джоба си. Но бизнес моделът не трябва да влиза в конфликт със сигурността!

Този business case по никакъв начин не може да издържи едно съдебно  преследване. Аналогично, когато резервираме седалки в British Airways - една от многото с такива практики - ако не си ги купим, никой не може да претендира да е заедно с някого. Никой на никого не е длъжен, когато става реч за закупуване на услуга. 

 

Ако нещо може да повлия дадена авиокомпания, то е или основателен законов иск - за какъвто основание няма, или морален - какъвто може да се коментира само чрез социалните мрежи или пресата. 

 

Да обвиниш в Safety нарушение някоя явиокомпания тук е все едно да заколиш свещена крава в Индия :) И наистина не си прав. Ако държиш повече от всичко да сте заедно, едва ли ще те спрат няколко евро. 

Връзка към коментар

За да бъдем коректни в сравненията е добре да посочим, че при традиционните дори и да не си закупил предварително места, получаваш възможност за сравнително богат избор по време на уеб-чекин 24 часа преди полет. За разлика от споделеното от мен при резервации на билети за нискотарифни, лично аз никога не купувам предварително места за традиционните (които са въвели подобна такса, разбира се) и разчитам изцяло на чекин в първите минути. Досега празно няма, като средната седалка почти винаги остава празна...

 

Единственото изключение от горното правило бях принуден да направя миналата година при междуконтиненталните полети с Иберия, за които предварително избрах платени места, за да не рискувам при толкова дълги полети...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 16 минути , Duke каза:

За да бъдем коректни в сравненията е добре да посочим, че при традиционните дори и да не си закупил предварително места, получаваш възможност за сравнително богат избор по време на уеб-чекин 24 часа преди полет.

Още помня като някакъв кошмар полета до Йоханесбург - когато изборът беше просто кошмарен. Съжалих милион пъти, че ми се посвидиха £50. Та зависи... 

 

Иначе да, сравненията трябва да са коректни. В случая просто визирам буквата на закона. Да обвиниш Раян, че не спазват Safety процедурите, защото не подреждат безплатно семействата, е меко казано несериозно. Моралът може да бъде променян само с морални атаки, не и законови - с извинение, че навлизам в твоята територия :) 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Никой не е обвинил която и да е авиокомпания в нарушение на утвърдените политика по сигурността! Но тя (политиката) не е нещо статично и се променя във времето. Справка - голящата топлоизолация на блок в Лондон. Така че изразих мнение, че регулаторът трябва да се поразмърда. И не, нямам намерение да съдя Ryan, защото и аз знам, че те са си опекли работата на 100%. :)

Връзка към коментар
преди 1 минута , vorbis каза:

Никой не е обвинил която и да е авиокомпания в нарушение на утвърдените политика по сигурността! Но тя (политиката) не е нещо статично и се променя във времето. Справка - голящата топлоизолация на блок в Лондон. Така че изразих мнение, че регулаторът трябва да се поразмърда. И не, нямам намерение да съдя Ryan, защото и аз знам, че те са си опекли работата на 100%. :)

За съжаление не особено удачно сравнение - изгорелият блок е типичен пример как се яхва политическата вълнА... Няма как да се сложи скъпа изолация на държавен блок, захранван от данъци. Бюджетът е закон за всички институции, вкючително и частните. Неговите обитатели (на блока) също имат вина - нормите на пожарна безопасност изобщо не се спазват. Просто горките хора... Извинявам се за офтопика.

 

По темата - дано правилно си ме разбрал :) Не става въпрос да ги съдиш, а да не сравняваме морал със закон... 

 

Връзка към коментар
преди 2 минути , Rainy каза:

Не става въпрос да ги съдиш, а да не сравняваме морал със закон...

Ама аз дори моралната страна на въпроса не разбирам... :blink:

 

Излиза, че не е морално авиокомпанията да ме раздели от съпругата по време на полет, а е морално да негодувам за няколко долара в повече, които именно биха ми гарантирали нейното присъствие до мен...:O

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 1 минута , Duke каза:

Ама аз дори моралната страна на въпроса не разбирам... :blink:

 

Излиза, че не е морално авиокомпанията да ме раздели от съпругата по време на полет, а е морално да негодувам за няколко долара в повече, които именно биха ми гарантирали нейното присъствие до мен...:O

И аз не я разбирам :) 

В момента, vorbis каза:

Въобще не ме интересува морала, а безопасността.

С какво Раян е нарушила твоята и на семейството ти безопасност? Факти? (Просто си служиш с морални норми -> оттам морален)

Връзка към коментар
преди 1 минута , vorbis каза:

Въобще не ме интересува морала, а безопасността.

Не искам да наливам масло в огъня, но вече беше обяснено, че според контролните органи всичко с безопасността е наред. Ако лично твоите разбирания за безопасност не кореспондират с официалните, отново имаш право на избор - купуваш места и по този начин осигуряваш личното си усещане за безопасност... ;)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
В момента, vorbis каза:

Въобще не ме интересува морала, а безопасността.

По принцип никога не е имало гаранция, че пътуващите на една резервация ще могат да пътуват един до друг. Системата за плащане на места обаче създава възможност дори и на тези които резервират относително късно да намерят с по голяма вероятност места един до друг. От такава гледна точка ако пътуването един до друг увеличава сигурността, тази система може да се нарече по сигурна, защото всички държащи да пътуват заедно могат да го направят.

 

Аз лично обаче не мисля, че освен пътуването с малки деца, седенето един до друг е въпрос на сигурност. Съзнателното разместване на пътници пътуващи на една резервация за мен е по скоро недружелюбен акт и малко агресивен начин за продаване на “услуга“.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 25 минути , vorbis каза:

Въобще не ме интересува морала, а безопасността.

Мисля, че бъркаш безопасност с лично спокойствие. Разделянето на пътници може да не е приятно, но по никакъв начин не се отразява на безопасността на полета. Далеч по-опасно е, ако стоящи един до друг цигани  се скарат.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 7 минути , Topfly каза:

Съзнателното разместване на пътници пътуващи на една резервация за мен е по скоро недружелюбен акт и малко агресивен начин за продаване на “услуга“.

дипломатично казано, е така :) а всъщност е изкарване на пари чрез умишлено причиняване на неудобство, вместо добавяне на някаква, дори съвсем минимална полза

би било интересно, ако след време има възможност за анализ на база някакви техни отчети или статистика да се разбере доколко успешна за продажбите е една такава тактика /бих я нарекла негативна тактика, доколкото прилича повече на изнудване, а всеки би предпочел да му извадят душата/парите с памуче/

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

По отношение на билетите и местата. Направи ми впечатление, че при полета към Шарлероа (в който почти нямаше българи) никой не възропта и не поиска смяна на местата. На обратно ( масово българи) - то бяха кандърми, то разправии - бутане , блъскане. Чак пилота се намеси да вземат да седнат, че не може да излети. Картинката беше много грозна. Напълно съм съгласна с по-горе изказалите се - като искаш да ти е комфортно ще си платиш 2-те евро, като не ти изнася сменяш компанията. Като отидете в магазина си избирате дали да си купите хляб от 0.60лв. или от 1.20лв, но там не роптаете, че някой ви изнудва.

Бизнеса не е приятелство, че някой да е дружелюбен. Компанията продава продукта си, както прецени за добре - ние имаме право да избираме дали да го купим или не.

  • Харесвам 13
Връзка към коментар
преди 28 минути , EliDion каза:

Като отидете в магазина си избирате дали да си купите хляб от 0.60лв. или от 1.20лв, но там не роптаете, че някой ви изнудва.

 

В магазина за 1,2 лева ще ти дадат по добър хляб или поне ще вярваш, че е по добър, докато тук срещу парите си не получаваш по широка, по удобна и т.н. седалка. В такъв смисъл плащането за избор на седалка си е изнудване.

 

От бизнес гледна точка също не мисля, че начинанието е прекалено добре премислено, защото наказва с такса семействата и пътуващите в групи за сметка на единично пътуващите, а с първите определено по лесно се пълни самолета. Нормалната бизнес логика би трябвало да е купуващите повече билети да получават отстъпка, а не те да бъдат наказвани с плащане на допълнителни такси.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
2 hours ago, Topfly said:

В магазина за 1,2 лева ще ти дадат по добър хляб или поне ще вярваш, че е по добър, докато тук срещу парите си не получаваш по широка, по удобна и т.н. седалка. В такъв смисъл плащането за избор на седалка си е изнудване.

Получаваш място, което си си избрал и седиш до човек, до който си си избрал. Нали за това става дума, да не те разделят от някого. Значи получаваш по-добра услуга.

Редактирано от EliDion
Връзка към коментар
преди 10 минути , EliDion каза:

Получаваш място, което си си избрал и седиш до човек, до който си си избрал. Нали за това става дума, да не те разделят от някого. Значи получаваш по-добра услуга.

Преди при възможност автоматично и безплатно можех да седна до този който искам, а сега плащам за същото нещо. Къде точно е услугата и как точно получавам по добра услуга? Съзнателното разделяне на пътуващите заедно, дори да има възможност да пътуват един до друг, в никакъв случай не е по добра услуга, а напротив!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз нямам отношение към проблема, но си мисля дали си даваме сметка, че точно с тази агресивна политика Ryanair промениха пазара изобщо. България е много ярко доказателство. И още нещо си мисля. И друг път съм го казвала. За да има билети по 5 евро, някой трябва да плаща 50 евро. В случая сметката е много далече от 50, но хората просто мразят да им се отнема нещо. Още не мога да простя аз на British последните нововъведения... А икономиката ни бъка с примери за отнемане. Просто цифрите във финансовия отчет не прощават.

 

Иначе най-точната реакция към даден доставчик е закупуването на стоката му. Ако пазарът го накаже, ще си променят политиката. Последните данни за продаваемостта им:

 

http://www.travelweekly.co.uk/articles/282660/ryanair-reports-12-jump-in-passengers

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

При възможност аз лично предпочитам да пътувам с Уиз ер, защото там без да плащам ако съм  с децата винаги ни слага заедно, а когато съм без деца в повечето случаи системата пак ни е слагала заедно с изключение на едно пътуване. Членството в клуба на Уиз ер също прави обикновенно по евтини техните билети спрямо тези на Ryanair.

 

За съжаление обаче доста са малко линиите при които има пряка конкуренция между двата превозвача. При повечето случаи реално няма възможност за избор.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Аз не мога да разбера това: радват се, а не роптаят, не се чувстват унижени и неморално обслужвани като им продават билети за по 5-10-20 евро, които други народи или поне по-богатите изобщо не поглеждат, дори не пътуват с ниско тарифни компании. Изобщо зорлем, от нищо се прави драма сега, че трябвало да се платят още няколко евро, за да седят един до друг, заради някаква сигурност или не знам си какво - некоректно било, изнудвали ги... ала-бала. Има резон, само ако разделят родител от малко дете под 14 г.

Е, утре-други ден като измислят нещо друго или, не дай боже, фалират, или си изтеглят позициите от България - ако Русия, примерно, им отвори вратите, да не мислите, че няма да закрият полетите от България "поради нерентабилност" и тогава к'во? - ще кършите ръце "Еех, колко добре беше като бяха Раян тука".
Няма смисъл да се чепка тази тема вече, да се надяваме да пуснат още линии до България и да сме живи и здрави да пътуваме. Пък, който не ги харесва, да не пътува с тях и толкова!

  • Харесвам 18
Връзка към коментар
преди 10 минути , Topfly каза:

При възможност аз лично предпочитам да пътувам с Уиз ер, защото там без да плащам ако съм  с децата винаги ни слага заедно, а когато съм без деца в повечето случаи системата пак ни е слагала заедно с изключение на едно пътуване. Членството в клуба на Уиз ер също прави обикновенно по евтини техните билети спрямо тези на Ryanair.

 

За съжаление обаче доста са малко линиите при които има пряка конкуренция между двата превозвача. При повечето случаи реално няма възможност за избор.

 

 

Ти сериозно ли смяташ, че тези места дават предимство на Wizz пред Ryan? Не е ли сумата, която плащаш общо за билетите? Моите наблюдения бяха за една изключително помиярска политика на Wizz, когато нямаха конкуренция. Или смяташ, че те от любов биха пуснали по-ниски цени, когато нямат конкуренция? :) Откакто Ryan е стъпила на българския пазар, той се промени драстично. И това са фактите. Останалото са емоции. 

Връзка към коментар

Аз нещо друго не разбирам - ясно пише на сайта на превозвача, че произволно (random) определено от а/к място струва 0.00 паунда. Самолетите на FR имат 32.5 реда по 6 седалки = 189 седалки. Или 65 3-ки седалки (2 на ред + 1 тройка на 0.5 ред). Всяка тройка седалки дава 2 опции за съседни места (средно с прозорец и средно с пътека) - общо 2*65=130 опции за съседни места. Ако броим и местата от 2-те страни на пътеката за съседни, станаха 130+32 = 162 опции.

От 189 можете да изберете 2 места, без значение на подредбата, по точно (189*188)/(1*2) =17766 начина. Вероятността да се паднете заедно, ако не си платите, е точно 162/17766=0,009118541 - под 1 промил. С други думи, при идеални условия, на 1000+ полета може и да се паднете един път заедно.

Защо някои пътници си мислят, че при такава малка вероятност, ще седят заедно за цена 0.00 паунда (освен ако не сте Георги Матеев)? И защо жертват да са далеч от децата си и любимите си хора, които имат страх от летене? Нима 5-6-10 паунда струват повече от спокойствието им?

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
преди 19 минути , akair каза:

И защо жертват да са далеч от децата си и любимите си хора, които имат страх от летене? Нима 5-6-10 паунда струват повече от спокойствието им?

Е, щом им се свидят да дадат още по 2-4 евро на билет, за да са гъз до гъз (без извинение, щото си е баш така!) - ами толкова са им и любими тия хора, ще знаеш!
Освен това, щом "любимите" им същества имат толкова голям страх от летене що ги мъчат да летят с тях, нали са им любими?
И друго, има ли значение дали купуваш 4 билета по 25 Евро до еди-къде си и ви нареждат всичките на един ред или купуваш 4 билета по 21 евро и доплащаш 4 места по 4 евро, за да сте всичките на един ред?

 

Редактирано от iaia_mama
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Защото съвсем доскоро този проблем не съществуваше. От поне 10 полета с Раян в последните години никога не се беше случвало да раздели пътниците по една резервация, освен в последните два- в края на май тази година. Не е проблемът в това, че не седиш до другарчето - летяла съм с тях преди 10 години, когато бяха като маршрутка и изобщо нямаше места - принципът беше кой където си намери, нито в заплащането на изборът на места. Проблемът е, поне за мен в изненадата- смяна на модела и умишлено разделяне без никакво предупреждение. Нищо в досегашният ми опит с тях не ме беше подготвило за такава ситуация. Дали ще летя пак с тях- със сигурност, дали одобрявам тази им политика-със сигурност не.

А това за стиснатите хора, на които не им се дават две евро определено не го споделям и честно казано не разбирам защо трябва да се правят такива квалификации тук.

Редактирано от lyusi
  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.