Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Извинете, но по темата за децата без да искам да я зачеквам, ще ви обърна внимание, че точно пък Райън ги мотивира да се натъпчат межди редове 18 и 30, ако иска човек да се възползва от безплатно място за детето. Друг е въпросът, че малките бебета едно като ревне, друго подеме, а с това разпределение да не казвам как ми се наложи да си платя и безплатното уж място за синчето, за което после след два чата и мейл с оплакване най-сетне склониха да ми върнат парите... 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Като всяко търговско дружество, целта на Раян е "Повече пари сега и за в бъдеще"! Не може хем да искаме билети по 10€ до другия край на Европа, хем пък да имаме огромни претенции за какво ли не и да определяме как авиокомпанията да генерира по-голям приход. И мен не ми харесва това, че слагат хората разделено, но в крайна сметка, като не иска някой да се разделя с половинката за 2 часа, ами да си плати 2€ - още повече, че вече се знае за тази политика и човек спокойно може да си закупи 2 места по 2€ с купуването на билета, в случай, че му е толкова важно да не се отделя от другия за 2-3 часа. Извинявайте, ама се замислете малко... София - Брюксел - София - билети за 35€ в двете посоки. Летищен трансфер от Шарлероа до Брюксел и обратно - 28€, Еми безплатен обяд няма. София - Атина - София имаше случаи, когато 9 души отиваха и се връщаха за по-малко от цената на билетчето за метрото в София до летището. Който му е толкова жизненоважно да не го разделят от спътниците му, да си плати за място. Нали това е бизнесмоделът на lowcost авиокомпаниите - да те закарат максимално евтино от т. А до т. Б, без да плащаш за ненужни добавки. Ако някой не иска чекиран багаж, а друг иска, трябва ли да включат 15€ в цената на билета на ВСИЧКИ, за да не се дразнят тези, които трябва да си доплатят, за да имат чекиран багаж? Ако на някой не му е необходимо да яде и пие в самолета, трябва ли цената на билета за ВСИЧКИ  да се увеличи с 20-30 €, примерно, защото някой си не можел да изкара 2 часа без шепа фъстъци и уиски на борда? По същата логика трябва ли да включат тези 2€ на ВСИЧКИ в цената на билета, за да не се дразните, че трябва да ги плащате, за да си избирате къде да сядате?

 

Не ме радва това умишлени разделяне, но ги разбирам... И предпочитам да ни разделят за 2 часа, но да си запазя безплатния голям ръчен багаж, отколкото да седнем заедно, но да имам право на една шапка багаж и за всичко отгоре да плащам луди пари! Хубавото на пазарната икономика и конкуренцията е, че човек има избор... Да спести 2€ и да седне където го сложат или да ги плати и да седне където иска. Да има право на повече багаж или да ходи с два чифта бельо в дамската чанта.

Редактирано от chandni
  • Харесвам 27
Връзка към коментар

ще ти опонирам, че има разлика между това "къде да сядаш" и "с кого да сядаш" - едното зависи от авиокомпанията и за да го продаде на някаква цена очевидно ти носи допълнителна полза, другото е ... просто common sense, и всякакви действия срещу него, са откровено умишлени и по-дразнещото е, че го отричат

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, bad kid каза:

Инфо за местата от ФБ

 

Random Allocated Seating

We haven’t changed the random seat allocation policy. The reason for more middle seats being allocated is that more and more passengers are taking our reserved seats (from just €2) and these passengers overwhelmingly prefer aisle and window seats which is why people who choose random (free of charge) seats are more likely to be allocated middle seats.

Some random seat passengers are confused by the appearance of empty seats beside them when they check-in up to four days prior to departure. The reason they can’t have these window or aisle seats is that these are more likely to be selected by reserved seat passengers many of whom only check-in 24 hours prior to departure. Since our current load factor is 95%, we have to keep these window and aisle seats free to facilitate those customers who are willing to pay (from €2) for them.

This is entirely a matter of customer choice. We are not trying to force people to pay for reserved seats. We are very happy to facilitate any customer who wants a free of charge random seat but we are also going to do our best to facilitate customers who are willing to pay for a reserved seat (usually window or aisle) which start from €2.

На това обяснение дори бих повярвала, ако не запращаше хората на двата края на самолета, когато може да са поне през ред-два-три... А и цялата история почна някак си изведнъж, та малко се съмнявам, че нямат "специален алгоритъм". Иначе нямам против, плащам си за място (то и без това пътувам вече все с дете) 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
5 minutes ago, searus said:

We haven’t changed the random seat allocation policy. The reason for more middle seats being allocated is that more and more passengers are taking our reserved seats (from just €2) and these passengers overwhelmingly prefer aisle and window seats which is why people who choose random (free of charge) seats are more likely to be allocated middle seats.

Точно това на практика означава, че СА ПРОМЕНИЛИ политиката си. Щом до преди известно време чекирането заедно е давало съседни места, а сега вече не ги дава, тъй като те разчитат ЕВЕНТУАЛНО някой да ги закупи, значи политиката е ПРОМЕНЕНА УМИШЛЕНО.

А можеше просто да си запазят предния вариант и ако наистина е имало толкова много желаещи да си купуват места до прозорците и до пътеката, а тези места са свършвали заради даването на съседни места безплатно - да кажат на тези, които искат да си купуват да се чекират по-рано (или да отворят чекирането за тях един ден предварително) и след като е ясно кои места са продадени, другите да може да се дават съседни за повече от един пътник.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

и като цяло изглежда доста нелогично да твърдят, че хора, които са склонни да платят за точно определени места, биха чакали до 24 часа преди полета, след като е силно вероятно разните му по-хубави и удобни места да са купени преди това от други желаещи, или дадени безплатно в рамките на 4-дневния безплатен чек-ин - и дай сега заради тази мижава вероятност да им пазим местата до 1 час преди полета, яко тъпо оправдание :) ако си го бяха казали както си е в прав текст, щяха да запазят някакво уважение - а сега подценяването на аудиторията, чрез твърдения, които я изкарват малоумна, има по-лош отзвук

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Преди 1 час, iaia_mama каза:

Вижте сега, никой не визирам конкретно, ама моля ви, ми като не щете да сте шибнати на различни места из самолета, при положение, че много често плащате само някакви си смешни 5-10-15... айде нека да са 50 евро за билет, за да си преместите, хм... "частите" на бърза ръка на хиляди километри, а  ви се свидят едни 2-4 или 6 евро за желано място?!  Честно, не го разбирам.  Аз винаги си купувам местата още с купуването на билетите и после - нЕма нерви, пей сърце!

А, колкото до бебетата, дето напоследък също много летят -ами, няма лошо, ама някои от тях са истински терористи!  Преди 10 дни заминах за Франкфурт - на седалката зад мен един дребосък вреща като заклан половината полет - всички наоколо издивяхме направо, а тъпата му майка нищо не правеше, за да го успокои - седи и гледа безцелно, докато дребното се мята из ръцете й. Връщането ми беше от Кьолн, обаче пак "греда" -  друг малък звяр, пак зад мен, се дра цял час, въпреки усилията на майка му да го укроти. И това напоследък е почти на всеки полет докъдето и да е.  Вече си мисля да разпратя предложение на Уиз и Раян бебетата до 2-3г. да ги събират в единия край на самолета и да турят някаква щумоизолация между тях и останалите пътници. Не съм против децата, ама от деца до деца има разлика - моите пътуват от пеленачета още, ама никога никое от тях не е хленчело дори ни в самолет, ни във влак.  А за това, че бебетата не трябвало да са до пътеката - не е вярно. В тези два случая, дето току-що разказах, бебетата бяха точно до пътеката. 

Малко офтопик...

 

С първата част от поста ти съм напълно съгласен. С втората не съвсем. Твоите може и да не са плакали, други плачат. Това си е изцяло индивидуално и няма как да възпитаваш дете на 1 годинка да не плаче в самолет или пък да го успокойш особено по някакъв начин (въпреки, че винаги се опитват). И аз не се кефя когато зад мен има плачещо дете, но не мисля, че може да се обвини нито майката, нито детето.

 

Виж когато зад мен седи някой гръмогласен немец на полет в 00:40 от Рейкявик за Берлин и не млъква през цялото време е друг въпрос.

 

 

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Факт ли е, че компанията си е тяхна и само тяхна? Факт е.

Тогава: Могат ли да си пробват различни лостове на управление и експлоатация? Могат.

Могат ли да сменят когато, както и колкото си искат политката си спрямо пътниците с някаква цел (наше е предположението за печалба)? Могат.

Дали ще пускат билети по 20ст. или по 200 евро си е тяхна работа. Дали ще има напълно безплатни или само платени места, дали ще предлагат места по 2 евро при закупуване на билета, а по 6 евро при чекиране, и ще кажат на компютъра за тарикатите, дето се циганят за 2 евро, да ги раздухва накъде си иска - също си е тяхна работа.  Дали ние, пътниците, ще приемем всичко това, си е наша работа.

 Значи, който може да приеме известни "неудобства", като това например, да не си държи ръцете с любимия по време на полета или вместо да бърбори 2 часа просто да си дремне, или да си зяпа облаците, той ще пътува. А който не може, ще си потърси друга авиокомпания, която да отговаря на желанията му. Винаги нискотарифните (а и не само те) ще опитват това и онова, когато имат някаква идея, за да се задържат на пазара, за да печелят и да съществуват.  Защото това е въпрос на бизнес, а не вълшебна пръчица, изпълняваща желания.

  • Харесвам 13
Връзка към коментар
преди 6 минути , iaia_mama каза:

 и ще кажат на компютъра за тарикатите, дето се циганят за 2 евро, да ги раздухва накъде си иска - също си е тяхна работа.  Дали ние, пътниците, ще приемем всичко това, си е наша работа.

 

казваш ни някакви азбучни истини, валидни за всеки голям бизнес, който има самочувствие да диктува правилата, и това според теб оправдава неуважението към клиентите /тарикатите по твоему/, замазвайки целта с пълни глупотевини?

 

от поста ти прозира едва ли не идеята, че трябва да си мислим как, продавайки доброволно билети за 20 стотинки, някой ни прави услуга, и съответно да си траем, ако пътем се пробутват тъпашки номера? определено не е моята нагласа към нещата

 

и последно, следващия път, когато се качиш във влак, но си взела втора класа, без запазени места, и ти разпоредят да отидеш в предния вагон, а детето ти - задължително в последния, помисли пак колко логично изглежда :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 3 минути , antea каза:

и последно, следващия път, когато се качиш във влак, но си взела втора класа, без запазени места, и ти разпоредят да отидеш в предния вагон, а детето ти - задължително в последния, помисли пак колко логично изглежда :)

Доста неадекватен пример, според мен. Иначе, моето мнение е на предишната страница. Нямам какво да добавя повече към него...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 11 минути , antea каза:

от поста ти прозира едва ли не идеята, че трябва да си мислим как, продавайки доброволно билети за 20 стотинки, някой ни прави услуга, и съответно да си траем, ако пътем се пробутват тъпашки номера? определено не е моята нагласа към нещата :)

Не, не ти прави услуга, а ти предлага да ти продаде услуга, а ти като клиент си в правото си да прецениш дали те устройва съответната услуга при съответните условия (случайно място без доплащане и избор на място с доплащане)  на съответната цена и да я приемеш или не.

След като намираш съответната политика на компанията за неуважителна към теб, най-добрият начин да я накажеш, е като не ползваш услугите ѝ. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Спор няма, че компанията може да прави каквото си пожелае.

 

Проблема е, че безочливо правят клиентите си на ТЪПАНАРИ, като изказват мнение, че не били променяли нищо, а всъщност са го променили.

Проблема е в отношението към клиента, а не в това какво предлагат и какво - не.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Ама защо неуважение към клиентите ?Ми, хората правят бизнес -напълно съм съгласна с яямама. Не правят подаръци. Евтините билети трябва да се подплатят със скъпи услуги, за да им излиза сметката.Иначе, трябва да фалират.

Как ще го правят си е тяхна работа.На когото не му харесва , има право на избор -може да бойкотира компанията и да не пътува. С билетите по 2 лева не съм чула някой да не е съгласен. Ама с  платените места,  много недоволни. 

И аз купих едни билети по 5 лева, ама, като ги накичих с места на АИ и багажи, станаха 100. Винаги купувам АИ  - прозорец и пътека и в 90%от случаите си пътуваме двамата сами, без човек на средната седалка.

Значи - или се пътува без пари и с куп неудобства, или -ако искаш да ти е удобно, си плащаш. 

До сега,  не съм пътувала, без да си платя място, включително и на презокеанските, дето цената не е 5 или 10 евро.

И нямам оплаквания от услугите ни на Уиз,ни на Раян,  ни на Изи джет и пр.

  • Харесвам 18
Връзка към коментар
преди 13 минути , cybersimo каза:

Проблема е, че безочливо правят клиентите си на ТЪПАНАРИ, като изказват мнение, че не били променяли нищо

A не виждаш проблем в отношението на клиента, че надава вой до бога, че му били поискали 2€ отгоре на прескъпия билет от 10-15€? Хора, вземете се в ръце! 2€ са по-малко от една кутия цигари (със сигурност доста голяма част от изказващи тук възмущение за прословутите 2€ са пушачи, пушещи поне по кутия на ден, ако ли пък не пушат, то със сигурност имат други "пороци" на сходна и по-висока цена). Това ли ви е наистина проблема - как го представила авиокомпанията или самия факт, че ви искат 2€ горница за нещо, за което до вчера сте смятали, че ви се полага едва ли не по рождение? Представят го по този начин, който на вас ви изглежда тъп и подигравка с клиентите, защото както се вижда, ония гнили капиталисти на запад, за чиито заплати тези 2€ са като да изпуснат 20 стотинки в канала, само търсят за какво да завеждат съдебни искове. Никой не кара никого насила да плати "непосилните" 2€ за място - който не иска, може да се възползва от случайно място. 

 

Само за сравнение, в щатите двупосочен билет, примерно New York - Seattle е около $300. Rio до Foz do Iguacu е около 150€... София до Барселона - около 50€, София - Брюксел - 35€.... И на вас точно тия 2€ ви бръкнаха в очите. Ами не ги плащайте! Както стана дума - избор има - кеф ви Lufthansa (упс... Луфти на билет София - Франкфурт - Ню Йорк искаха по 50+ лева за избор на място на отсечка - общо 4, при 600+€ цена на билета) , кеф ви БГ ер, кеф ви British (които също орязаха екстрите като lowcost, но не и цената). Така че всеки е свободен да плати 2€ или да не ги плати или да лети с друга авиокомпания!

Редактирано от chandni
  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Неуважението е заради ЛЪЖАТА НАПИСАНА ВЪВ ФЕЙСБУК. Толкова ли е трудно да се разбере какво имам в предвид? Ако си сменил политиката поради някаква си причина, толкова ли е трудно да си го напишеш в прав текст? Например: "Наскоро много хора започнаха да си купуват места до прозорците и до пътеката в последните 24 часа и заради това безплатните места са на средните редове".

 

Аз Раян не ползвам, а за другите полети си купувам места. Така, че нямам намерение да ги бойкотирам заради това. Въпроса е принципен - клиентите не са балъци (или поне не всички), за да ги правят на такива.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

мисля, че поне три пъти се изразих, че не настоявам да ми е удобно /безплатно!/, а безопасно, и не само за мен, а за всички в самолета, защото ако аз мога да запазя самообладание при някаква ситуация, друг е възможно да не успее

 

на размери съм достатъчна да се събера на всякаква седалка, нито пък страдам от клаустрофобия, за да напъвам за конкретни места /безплатно! или платено/, просто от чисто човешка нормална логика е по-сигурно за всички, ако близки хора са си в обсега, а не нарочно разделени

 

ще повторя още един път безплатно!! защото очевидно супер много боде очите, когато някакви хора не желаят да плащат пари за нещо, което според стандартите на компанията е услуга, а според техните лични - здрав разум, и се натяква постоянно за въпросното циганене

 

 

а съветът "като не ти харесва, намери си друг /доставчик/ и тн" е доста пораженческа тактика, със сигурност съм се сетила, че мога да летя и с други, но това е най-лесният път големите компании да стават все по-нагли и арогантни

Редактирано от antea
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Понеже виждам много натъртване на 2-те евро за място, само искам да уточня, че тези места са все пак единици, и местата непосредствено до тях нали се сещате, че са на една друга цена. Лошо няма, "random" ценообразуване. Мен лично ме дразнят малките им хитринки, купувам си мястото, но не ми пречи да се дразня. Разбирам, че е бизнес, и с много от доводите съм напълно съгласна, само че има и това, за което говори @cybersimo - усещането на човек за дребни номера, което да, далеч не е най-важното за големия бизнес, но за клиента е поне малко важно... 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

За да не се заключва темата, нека квалификациите да бъдат извадени от форумните речници и да се придържаме към информативната част на дискусията.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

В по-западния край на света имаше идеи семействата с деца да пътуват в отделен салон на самолета, но не стана - "дискриминация".

А дали компаниите стават "арогантни" - вероятно, но хубавото е, че работят на относително свободен пазар (който не е лишен от регулации за безопастност и не само) и ако правят "лоши неща", клиентите им ще спрат да гласуват за тях с КК. Райън, Фронтиър, Спирит, Виз, Саутуест, Ер Ейша - няма значение на кой континент си - недоволните са много гласовити и после пак пътуват с тях :). Това е ясен сигнал за а/к, че не правят нищо лошо. Ако се абстрахираме от конкретна компания, именно лоукостовете имат значителен растеж на летището в София и именно те увеличават пъникопотока му (на летището) значително - не ФБ и техните 7%, а ФР (с техните над 1 млн пътници от 0 за 1 година) и В6 ;)

Странна е логиката правото на избор да е пораженческо мислене. Много хора избират автобусен превоз пред БДЖ и никой не казва "ми то е пораженческо да кажем пътувай с рейс, щом не ти харесва БДЖ" :).

А дали ПР специалистите на ФР са написали най-удачното съобщение - надали. Но някой е преценил, че "на това ще се хванат максимален брой хора" и негативите за компанията ще са най-малки. Обективно погледнато, каквото и да бяха написали, надали щяха да променят мнението на тези, които са твърдо решени, че има промяна на алгоритъма. Дори и статистика за продадените места да бяха извадили :)

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Air Asia вече са го решили този проблем. Преди време си говорихме за това.Миналата година имахме няколко полета из Азия, включително от КЛ до Сидни.Имат специален салон "тиха зона", където не настаняват семейства/родители с деца. 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Преди малко чекирах Кастейон-София   за утре и пак същия филм. 3-ма човека на 3 различни реда, 1, 16, 17. Все ми е едно, аз пари няма да им дам и не ме бърка да летим така. 

Явно е, че случайно заедно няма да даде места повече системата, както преди.

 

Редовно  гледах цените за чекиран багаж и бяха 25евро за 15кг и 40евро за 20кг в посока. Вчера отново проверих, като полета ни е утре, но цените бяха същите.

 

Днес следобед преди да чекирам отново проверих цените и изненада.

15кг за 15 евро и 20кг за 20евро. Чукнах един 15кг и утре ще съм на пазар за по-така неща.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Въпросът със седалките не е свързан само с това на някой да му е удобно да седи заедно с любимите си хора. Това е също въпрос на сигурност! Ако пътувам с жена си и детето и стане аварийна ситуация, при която трябва да се евакуираме по спешност, няма сила, която да ме накара да напусна самолета без моите хора. Представям си на какво ще заприлича пътеката и каква лудница ще настане.


Подкрепям low-cost модела с две ръце! Така има конкуренция на старите национални превозвачи и всички ние го усещаме по джоба си. Но бизнес моделът не трябва да влиза в конфликт със сигурността!

 

Затова може просто да се върне старият алгоритъм за разпределяне на местата или пък въобще да няма запазени места в самолета (изключвам тези, които са си доплатили за тях).

 

P.S. Преди време Майкъл Олиъри приказваше, че ще направи тоалетните в самолетите платени. Само че това означава, че трябва да очаква проблемът на някой инатлив и скъндзлив пътник да не стане проблем на околните... ако ме разбирате правилно :)) А в такъв случай продажбата на парфюмчета и сандвичи ще спадне драстично, хихихи.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 16 часа, vorbis каза:

Въпросът със седалките не е свързан само с това на някой да му е удобно да седи заедно с любимите си хора. Това е също въпрос на сигурност!

На теб ти звучи така и е логично, че при аварийна ситуация хората ще се втурнат да се търсят един друг, но след като няма регулация, която да казва "хората от едно семейство трябва да стоят заедно", значи и авиокомпаниите не са длъжни да прилагат такова правило. Т.е. няма конфликт между бизнес модел и сигурност в случая, безопасността е определена от регулациите, а тъй като те мълчат значи авиокомпанията е свободна да разпределя на зиг-заг. За да се въведе подобна регулация пък ще е необходимо или сериозни проучване по въпроса до колко това е проблем, или (за съжаление) да стане реален инцидент, в който да го видим като проблем. Регулациите не се съобразяват много с нашите усещания. 

 

Не само за търсенето при аварийно кацане, но си мисля и че е по-успокояващо, ако имаш позната физиономия до теб, както и ако трябва да се слагат кислородните маски. 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Кой е органът, който се занимава с регулациите за безопасност в Европа? Може би една петиция, подписана от сериозно количество хора, ще ги стресне да се поразмърдат проактивно, а не да чакат да се случи инцидент.

 

Между другото ми хрумна една идея за човек с умения в програмирането. Платформа, на която хората да се регистрират за предстоящ полет и кое място им е отредил чекина на Ryan. При достигане на добра бройка регистрирани пътници, платформата може да предложи оптимално разменяне на местата. Това може да стане обаче само, ако има доволно количество чекнати хора. Може би поне 30%.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.