randi Публикувано: 15 ноември, 2023 Публикувано: 15 ноември, 2023 На 6.11.2023 г. в 18:47, stanislavpp каза: Виждал ли си друг подобен случай на трикратен “ скоростен козел” ? Тоест изключително рядко явление ли е ? Fedex с MD 11 катастрофираха на Нарита заради козел. 1
Zaro Публикувано: 15 ноември, 2023 Публикувано: 15 ноември, 2023 На 6.11.2023 г. в 18:47, stanislavpp каза: Виждал ли си друг подобен случай на трикратен “ скоростен козел” ? Тоест изключително рядко явление ли е ? @дядо Пепи може би е чувал за този случай. Мисля, че е през 80-те, на мен ми го разказваха военни от Чешнегирово, докато карах там казарма. Спарка МиГ 23 с двама от водещите по онова време пилоти на летището каца, но се получава коза. В опит да овладее ситуацията, единият прави опит да вдигне самолета отново. Другият обаче активира катапултиране. Първият пилот е бил малко по-тежичък и в комбинация от това, че катапултирането е на практика от нивото на земята, т.е. няма много време за разтваряне на парашута и омекотяване на приземяването, пада малко по-твърдо, при което получава сериозна травма в гръбначния стълб и окуцява. Другият се приземява без проблеми. Тази част от случката приключва тук. Самолетът обаче продължава да се движи по пистата. А в края ѝ се подмотават някакви войничета без работа. Войник без работа обикновено лежи. За да лежат, трябва да са били стари кучета. Та лежат си нашите, имат нужда от почивка. Все пак старият е по-стар от гъската, от която е взето перото, с което е написана Библията. Лесно е изморява. Знае къде да почива - там, където няма кой да го види. Щото е по-хитър от глутница петдесетгодишни лисици. Но не знае, че от другия край на пистата се задава изтребител. По едно време някой изревава "бягай". Настава паника, всеки почва да се суети и да бяга като подплашена котка, чудейки се какво става. В този миг с цялата си прелест самолетът се врязва в паркирания наблизо агрегат. Гледката е впечатляваща. Толкова впечатляваща, че се вижда чак от Военна прокуратура, която се настанява за кратко в подеелението. За първи път. На второто ѝ настаняване бях свидетел. Пак беше след впечатляващ случай, но нямащ нищо общо с авиацията. 3
дядо Пепи Публикувано: 16 ноември, 2023 Публикувано: 16 ноември, 2023 преди 11 часа, Zaro каза: Спарка МиГ 23 с двама от водещите по онова време пилоти на летището каца, но се получава коза. В опит да овладее ситуацията, единият прави опит да вдигне самолета отново. Другият обаче активира катапултиране. Първият пилот е бил малко по-тежичък и в комбинация от това, че катапултирането е на практика от нивото на земята, т.е. няма много време за разтваряне на парашута и омекотяване на приземяването, пада малко по-твърдо, при което получава сериозна травма в гръбначния стълб и окуцява. Другият се приземява без проблеми. Тази част от случката приключва тук. Самолетът обаче продължава да се движи по пистата. А в края ѝ се подмотават някакви войничета без работа. Войник без работа обикновено лежи. За да лежат, трябва да са били стари кучета. Та лежат си нашите, имат нужда от почивка. Все пак старият е по-стар от гъската, от която е взето перото, с което е написана Библията. Лесно е изморява. Знае къде да почива - там, където няма кой да го види. Щото е по-хитър от глутница петдесетгодишни лисици. Но не знае, че от другия край на пистата се задава изтребител. По едно време някой изревава "бягай". Настава паника, всеки почва да се суети и да бяга като подплашена котка, чудейки се какво става. В този миг с цялата си прелест самолетът се врязва в паркирания наблизо агрегат. Гледката е впечатляваща Знам и си спомням за този инцидент. Е, не чак с такива детайли и подробности, защото на нас като летателен състав нещата ги поднасяха по малко по-различен начин - фактическа обстановка - резултат - анализ на причините и следствия от тях. И естествено мерки да не се получават такива неща пак. По това време летях на едно военно летище 70-80км по-източно. Но доколкото знам от колеги Миг-23БН е доста капризен самолет при кацане. И малко с по голяма скорост да опреш полосата тръгва да козли и стават ядове. А и ако не ме лъже паметта, при този инцидент имаше и отказ на спирачния парашут. Ще завърша с нещо много банално, но хиляди-хиляди процента вярно: Законите на авиацията са написани с кръв и който не ги спазва рано, или късно заплаща дан със собствената си кръв. Гадно звучи, но вярно. 8
Zaro Публикувано: 21 ноември, 2023 Публикувано: 21 ноември, 2023 На 14.09.2023 г. в 14:58, Иван Попов каза: Самолет Airbus-A320 совершил аварийную посадку в поле в Новосибирской области РФ Пътнически самолет Airbus A320 на Уралските авиолинии кацна аварийно на житно поле в Убински район на Новосибирска област тази сутрин, предаде ТАСС. Инцидентът е станал в 09:44 ч. (в 5:44 ч.българско време). На борда е имало 159 пътници и 6-членен екипаж. Самолетът е кацнал на избрана от въздуха площадка близо до село Каменка (на около 180 км от Новосибирск). Екипажът е успял да запази живота на всички пасажери, сред които е имало и 23 деца, съобщи новосибирският губернатор Андрей Травинко в Telegram. Оказана е медицинска помощ на няколко пътника заради високо кръвно и пристъп на бронхиална астма, други двама са изпратени на рентгенова снимка с предварителна диагноза натъртване. За повече инфо тук. Към днешна дата около самолета е поставена ... ограда, да пази. 2 1
agenta Публикувано: 21 ноември, 2023 Публикувано: 21 ноември, 2023 преди 3 часа, Zaro каза: Към днешна дата около самолета е поставена ... ограда, да пази. От рубриката "Всичко върви по план" 😄 😄 😄 2
Фил Публикувано: 21 ноември, 2023 Публикувано: 21 ноември, 2023 На 6.11.2023 г. в 18:47, stanislavpp каза: Виждал ли си друг подобен случай на трикратен “ скоростен козел” ? При катастрофата в Шереметиево онзи Сухой-Суперджет направи няколко подскока, въпреки че първоначалното докосване на пистата си беше първо на задните колесници. 2
дядо Пепи Публикувано: 21 ноември, 2023 Публикувано: 21 ноември, 2023 Преди 1 час, Фил каза: При катастрофата в Шереметиево онзи Сухой-Суперджет направи няколко подскока, въпреки че първоначалното докосване на пистата си беше първо на задните колесници. Кацане с висока скорост и ниско носово колело. И вместо да държат носа повдигнат, докато падне и опре полосата сам задщурвалното присъствие натиска носа. Следва удар на носовото колело, подскок и започва... скростен козел. Защо? Защото виждат как бързо идва краят на полосата и започват проблемите. Макар че те са започнали доста по-рано. Да кажем с брифинга за кацане ( ако въобще са правили такъв). Там се решава с каква скорост ще планираме за кацане, каква схема ще изпълняваме и какво правим ако не можем да кацнем от първия път, демек минаването на втори кръг. Каква е схемата за минаване и каква височина се набира. Неща ясно написани и разписани, ама трябва някой да ги прочете, за да си ги припомни и най-вече спазва, и изпълнява. Неща, които се изучават още когато се прохожда в небето. 9
epetkov Публикувано: 1 декември, 2023 Публикувано: 1 декември, 2023 Инцидент със самолет на авиокомпания ИрАэро
Coo Публикувано: 1 декември, 2023 Публикувано: 1 декември, 2023 В един ден, на едно и също летище два самолета катастрофират в рамките на няколко часа. За щастие няма пострадали. Не се извиняват с времето или нещо такова, просто... така се случило, изясняват причините 🙂 Two planes crash on same day in Tanzania national park https://www.theeastafrican.co.ke/tea/news/east-africa/two-planes-crash-on-same-day-in-tanzania-national-park-4449522 1 1
randi Публикувано: 2 януари Публикувано: 2 януари JAL A350 е катастрофирал на Ханеда преди минути. Летището е затворено. Машината е изгоряла, кацнали са без носова стойка. Има кадри от кацането, при тъча машината се обгръща в пламъци, които като гледам са от 2 - ри двигател. 8
agenta Публикувано: 2 януари Публикувано: 2 януари Japan Airlines plane catches fire at Haneda Airport, all 379 passengers and crew evacuate - https://www.nikkei.com/article/DGXZQOUE021TW0S4A100C2000000/ "Around 6 p.m. on the 2nd at Haneda Airport, a Japanese aircraft burst into flames after landing. According to the Tokyo Fire Department, there is information that the plane may have collided with another Japan Coast Guard aircraft on the runway. The Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism is investigating the situation in detail. According to JAL, all 367 passengers and 12 crew members, including eight infants, escaped from the aircraft. None of the injuries were life-threatening, and we are currently checking to see if there are any injuries. According to the Japan Coast Guard, the Japan Coast Guard aircraft that reportedly collided with the JAL plane is believed to be from Haneda Air Base. According to JAL, the aircraft that caught fire was JAL flight 516, departing from New Chitose and bound for Haneda. The plane was scheduled to depart New Chitose Airport at around 4:15 p.m. on the 2nd and arrive at Haneda Airport around 5:40 p.m. Of the four runways at Haneda Airport, Runway C caught fire." 3
randi Публикувано: 2 януари Публикувано: 2 януари Да, имало е друга машина на полосата и са се ударили..... 1 2
Фил Публикувано: 2 януари Публикувано: 2 януари Преди 1 час, agenta каза: all 367 passengers and 12 crew members, including eight infants, escaped from the aircraft. Ей това е най-хубаво - голям късмет (а вероятно и много добра работа на екипажа), като се има предвид какво се е случвало при подобни пожари в други катастрофи! 11
Иван Попов Публикувано: 2 януари Публикувано: 2 януари Ето снимки и от вътре https://t.me/tele_eve/15551?single https://t.me/tele_eve/15552?single
Duke Публикувано: 2 януари Публикувано: 2 януари За съжаление целият петчленен екипаж от самолета на бреговата охрана, с който се сблъскват, е загинал: https://www.dnes.bg/notifikacii/2024/01/02/petima-sa-zaginali-pri-samoletnata-katastrofa-v-iaponiia.594067 Изключителна работа на кабинния състав, шапки долу! Същото се отнася и за пътниците. Не видях никой да напуска с кабинен багаж. Япония... 8
stanislavpp Публикувано: 2 януари Публикувано: 2 януари преди 2 часа, Duke каза: За съжаление целият петчленен екипаж от самолета на бреговата охрана, с който се сблъскват, е загинал: Екипажът е бил от 6 човека , 5 са загинали , а състоянието на капитана е тежко. Ужасна трагедия и кошмарно начало на годината за Япония , малкият самолет е тръгвал с помощ за земетресението на полуостров Ното. Три от четирите писти на летището са вече отворени за полети. , приоритизират се дългите международни полети. Инцидентът е и първа загуба на самолет от семейството на А350 изобщо. Видео от вътрешността на самолета в момента на евакуация : 2
stanimir Публикувано: 2 януари Публикувано: 2 януари 3 hours ago, Duke said: Изключителна работа на кабинния състав, шапки долу! Същото се отнася и за пътниците. Не видях никой да напуска с кабинен багаж. Япония... Впечатляващо ! Никой в салона не става от седалката , никакъв хаос , всички следват указанията които им се дават и си чакат евакуацията въпреки пламъците. Без да спекулирам много , в почти всяко друго място щеше да има жертви стъпкани от тълпата ,а не заради самата катастрофа.Япония !!! 18
vinidj Публикувано: 2 януари Публикувано: 2 януари преди 10 минути , stanimir каза: Впечатляващо ! Никой в салона не става от седалката , никакъв хаос , всички следват указанията които им се дават и си чакат евакуацията въпреки пламъците. Без да спекулирам много , в почти всяко друго място щеше да има жертви стъпкани от тълпата ,а не заради самата катастрофа.Япония !!! Перфектна работа, тука нашите балканци сигурно щяха да се блъскат и да създадат най-голямата паника и задръстване по пътеките на света. Добре, че се е случило в Япония. Какво е правел тоя малкия самолет на пистата?! 5
stanislavpp Публикувано: 2 януари Публикувано: 2 януари преди 1 минута , vinidj каза: Какво е правел тоя малкия самолет на пистата?! преди 31 минути , stanislavpp каза: малкият самолет е тръгвал с помощ за земетресението на полуостров Ното. Указанията са били да изчака кацането на А350. 4
DimitarD Публикувано: 3 януари Публикувано: 3 януари https://avherald.com/h?article=5132b9fe&opt=0 тук може да видите подробна информация . Една от вероятните причини е , че двата самолета са били на различни честоти , предавани от двете контролни кули на летището. преди 21 часа, vinidj каза: Какво е правел тоя малкия самолет на пистата?! According to ATC recordings the A359 as well as a number of other aircraft departing runway 34R were handed off to Tower Frequency 118.725MHz, however, the Coast Guard DH8C was handed off to tower at 124.350MHz. JL-516, upon being handed off to tower by approach, was told by tower to "continue approach", about 90 seconds later tower cleared the aircraft to land. 3
Duke Публикувано: 3 януари Публикувано: 3 януари За мен е любопитно, въпреки тъмнината и високата скорост, как пилотът на А350 не е забелязал другата машина на полосата чисто визуално, за да опита да избегне удара с рязко издигане... 1
stanislavpp Публикувано: 3 януари Публикувано: 3 януари Вероятно е забелязал твърде късно , ако изобщо е - обикновено подобни приземявания са автоматизирани на летища като Ханеда. Вината е изцяло на капитана на малкият самолет - получил е ясни инструкции да изчака кацането на А350 и е отвърнал, че е разбрал. Защо не е изчакал обаче ? Изглежда причината е комбинация от две неща : 1. от 27.12.2023г , предупредителната светлинна сигнализация за кацащ самолет на тази писта не е работела , което предупреждение е на манифеста ( NOTAM) за всеки полет от/до Ханеда 2. капитана на малкият самолет е бил преуморен и прибързано е решил да излезе на пистата ,въпреки ясните инструкции да изчака , като забравя , че сигнализацията на пистата за кацащ самолет не работи тъжната картина на изцяло изгорелият двугодишен А350 Разговора между Кулата и пилота на малкият самолет : аудиото от разговора ( 15-18 минута ) - https://archive.liveatc.net/rjtt/RJTT-Twr-TCA-Jan-02-2024-0830Z.mp3 5
Иван Попов Публикувано: 3 януари Публикувано: 3 януари преди 1 час, Duke каза: За мен е любопитно, въпреки тъмнината и високата скорост, как пилотът на А350 не е забелязал другата машина на полосата чисто визуално, за да опита да избегне удара с рязко изкачване... И аз това се чудя, как може да кацаш и да не видиш, че има друга машина, която може да я удариш, да не говорим, че дори е и тъмно! Пилотите са много добри математици, поради причината, че се ориентират отлично с геометрията (пространството и не само), което означа, че те знаят къде точно минава цялата машина. А със самолет като А350 с тези доста силни и мощни двигатели, просто се издига внезапно и се върти отново на пистата! Като има вятър, какво се прави....... ама тук не говорим вятър, а за сериозен за сблъсък.
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега