era123 Публикувано: 26 април Публикувано: 26 април 9 minutes ago, Фил said: Дядо Пепи ще ти отговори по същество, но аз бих изказал предположеине, че освен ако не е наличен пътник, който има някакъв опит с пилотиране (макар и на малки самолети), всеки един член от кабинния екипаж би бил по-подходящ да се пробва, отколкото който и да е произволен пътник. Знам ли. Както гледам повечето девойки и младежи на по 20на г. ми те нямат идея къде са им ръцете.
era123 Публикувано: 26 април Публикувано: 26 април 19 minutes ago, Ardent said: Ето едно интересно видео точно по въпроса. https://www.youtube.com/watch?v=tsj0C63Xukw Според него е възможно, но само ако много ако-та са изпълнени. Товя май е първото видео на български, което гледам изцяло в тубата.
дядо Пепи Публикувано: 26 април Публикувано: 26 април Преди 1 час, era123 каза: диния пилот се натрявя от риба (или кафе 🙂 ) във въздуха, и е в несвяст. Другия получава лек инсулт. Много тегава ситуация! Да не дава Господ!!! Трябва да се извършат много действия преди кацане. И по време на самото кацане. Нека никога не забравяме, че кацането е най-трудният етап от полета. Ако се използва останалия живец в някой от двамата има някакъв шанс. Иначе с инструкции по радиото и подсказване от квалифициран персонал.... Нямам категорично мнение по въпроса. Във всички случаи ще се прибегне до знанията на кабинния състав. Но... бай Бабо да не става. Между другото на симулатора има такова упражнение: Pilot incapacitaion. И редовно се проиграва как един пилот сам ще докара самолета до успешно приземяване. Имам спомен за мой съвипусник ( вечна му памет), който успешно докара Ту-134 и го приземи на Пловдив с командир на самолета извън строя. 3 1
vinidj Публикувано: 26 април Публикувано: 26 април Защо този пилот не кацна след козела, ами отиде Go Arround?! Нямаше ли как да наклони надолу самолета леко?!
Ardent Публикувано: 26 април Публикувано: 26 април преди 1 минута , vinidj каза: Защо този пилот не кацна след козела, ами отиде Go Arround?! Нямаше ли как да наклони надолу самолета леко?! Мисля си (без да съм специалист), че след това подскачане, има риск да не му стигне пистата на този голям самолет.
Duke Публикувано: 26 април Публикувано: 26 април Освен това по всяка вероятност съществува протокол, който в подобен случай налага извършване на go around и ако не бъде извършен следват допълнителни санкции за пилота...
дядо Пепи Публикувано: 26 април Публикувано: 26 април Грешки при кацане се поправят най-често ( и най-добре) с минаване на втори кръг. Прекратяваш кацането, набираш височина, ако трябва влизаш в зоната за изчакване. Прави се разбор защо така, а не, както трябва, следва нов брифинг за кацане и пак надолу. Много важно е да има гориво за всичко това. 1
Zaro Публикувано: 26 април Публикувано: 26 април Запис от случката - пилотът е бил обучаващ се. Обаче ... здравината на машината предизвиква истинско възхищение. На втория "скок" се вижда как фюзелажът сякаш се огъва леко. След инспекция е установено, че е годна да лети и си е тръгнала обратно. 2
era123 Публикувано: 26 април Публикувано: 26 април Go arround ми се е случвал веднъж. Чувството на пълна(?) тяга на 3 м от земята беше невероятно. 3
SteFanoV Публикувано: 26 април Публикувано: 26 април преди 13 часа, era123 каза: Има ли шанс някой от пътниците, който по принцип не е с ръце в гз и знае какво е азимут и височина да приземи самолета по инструкции по радиото? https://www.youtube.com/watch?v=ePDl1JNqjpM Тук доста подробно човекът обяснява как може да се случи това.
Hakkâri Spor Публикувано: 8 май Публикувано: 8 май Самолет е направил аварийно кацане на летище Истанбул тази сутрин и се е приземил "по корем", след като колесникът му не се е отворил при захода за приземяване. Става въпрос за Боуинг 763, идващ от Париж. https://www.aa.com.tr/tr/gundem/istanbul-havalimaninda-arizalanan-kargo-ucagi-govde-uzerine-inis-yapti/3213201 https://nova.bg/news/view/2024/05/08/454928/самолет-се-приземи-по-корем-на-летището-в-истанбул-видео/ 4 1
Zaro Публикувано: 8 май Публикувано: 8 май Самолет на FedEx Boeing 767-300SF каца с повреден и неотворен преден колесник в Истанбул. За щастие няма пострадали. 3
pr284 Публикувано: 8 май Публикувано: 8 май На 26.04.2024 г. в 18:21, era123 каза: Go arround ми се е случвал веднъж. Чувството на пълна(?) тяга на 3 м от земята беше невероятно. И на мен ми се е случвало, но едва не оглушах от писъците на пътниците в салона (става дума за полет с Уиз).
vorbis Публикувано: 9 май Публикувано: 9 май Вчерашното гостуване на А. Богоявленски при Веселин Дремджиев, където обяснява за скорошния инцидент със самолета на Fedex, за фирмената култура на Боинг и (!) за очакваното навлизане на авиопазара на китайските самолети: 7
stanislavpp Публикувано: 9 май Публикувано: 9 май 11 ранени при отказ за излитане заради хидравличен дефект , 737-300 , полет Дакар-Бамако https://avherald.com/h?article=51867a11&opt=0 https://x.com/airplusnews/status/1788543069593223320?s=46&t=41kDF26cENd-LYlPh801qQ Това е четвърти сериозен инцидент в Африка за последната една седмица : The TransAir 737 is the fourth serious incident to make headlines in Africa over the last seven days. Another 737, operated by Serve Air Cargo, was involved in a runway excursion in Kinshasa on May 5, 2024. While no injuries were reported, the aircraft was substantially damaged, with the right-hand engine missing. Earlier that day, a Fokker 50 operated by the Comoros' R'Komor came off the runway in Mohéli, the Comoros. Like the Air Senegal incident, the crew rejected takeoff and overshot the runway. The aircraft came to a stop in nearby bushes with the right main landing gear collapsed. Out of the 52 people onboard, several passengers reportedly received injuries. A fatal accident took place in Windhoek, Namibia, on May 3, 2024. A Westair Cessna 406 crashed in a residential area shortly after takeoff from Eros Airport (ERS). Three people, including two pilots and one engineer, died in the crash. They were all employees of Westair, which owns 60% of FlyNamibia. 2
Фил Публикувано: 10 май Публикувано: 10 май Бивш мениджър по качеството в Spirit AeroSystems - компания, основен подизпълнител на Боинг, която доставя фюзелажи за моделите B737 B787 - твърди, че фюзелажи за B737 MAX са били изпращани на Boeing с множество дефекти. Spirit AeroSystems whistleblower says 737 fuselages sent to Boeing with defects 3 2
Tony Toyava Публикувано: 12 май Публикувано: 12 май Интересно криволичене. Обикновено по тази линия си летят по по-прав маршрут. Каква може да е причината? Турбуленция? Или просто така по-лесно се изкачва? От север се виждат дъждовни облаци, но следващият, излитащ на запад си излетя по-прилично. Всъщност как са тези самолети Ембраер като качество, в Австрийските аеролинии много ги използват?
neuromancer Публикувано: 12 май Публикувано: 12 май преди 59 минути , esto каза: Всъщност как са тези самолети Ембраер като качество, в Австрийските аеролинии много ги използват? Добре са, особено в сравнение с Боинг 😆 2 1 4
Zaro Публикувано: 12 май Публикувано: 12 май преди 3 часа, esto каза: Интересно криволичене. Обикновено по тази линия си летят по по-прав маршрут. Каква може да е причината? Турбуленция? Или просто така по-лесно се изкачва? От север се виждат дъждовни облаци, но следващият, излитащ на запад си излетя по-прилично. Всъщност как са тези самолети Ембраер като качество, в Австрийските аеролинии много ги използват? Облакът може да не е безобиден. Ембраер са хубави машини, тихи. 1 1 1
Ardent Публикувано: 13 май Публикувано: 13 май Вчерашният полет на БГ Еър от Брюксел е кацнал принудително във Виена. Не намерих информация (без да съм ровил много) каква е причината, но машината си седи още там, което ме навява на мисълта, че не е нещо съвсем дребно. 1
Фил Публикувано: 14 май Публикувано: 14 май Миналата седмица се е наложила аварийна евакуация на пътниците от полет на Делта малко след като самолетът пристигна на гейта на летище Такома в Сиатъл. Искри и пожар в носовата част вероятно вследствие на късо съединение. Пътниците са се евакуирали за около 2мин , но се отбелязва, че пожарните пристигат чак на 5-тата минута след началото на инцидента. Повече инфо и видео за инцидента - тук
Duke Публикувано: 14 май Публикувано: 14 май преди 24 минути , Фил каза: Пътниците са се евакуирали за около 2мин , но се отбелязва, че пожарните пристигат чак на 5-тата минута след началото на инцидента. Тотално неадекватни действия на службите! Първо не е ясно защо три минути се мисли дали да се пристъпи към евакуация от страна на екипажа. После, по време на самата евакуация, има само един служител на пистата, който опитва нещо да насочва хората, а те от своя страна се лутат нагоре-надолу отстрани на самолета, някои дори минават необезпокоявани напред, за да правят снимки на пожара... ?! Накрая идва пожарна, която паркира на сто метра от самолета, а междувременно пожара в областта на носовия колесник е угаснал от само себе си. Аз такова чудо не бях виждал и при това на щатско летище... 1
stanislavpp Публикувано: 14 май Публикувано: 14 май На 12.05.2024 г. в 7:24, neuromancer каза: Добре са, особено в сравнение с Боинг 😆 Ще каже човек , че живееш в Бразилия и защитаваш местната марка 😉 Пътниците предпочитат Ембраерите главно, защото нямат средна седалка ( 2х2) , по-широките прозорци също имат своите фенове . 5
домосед Публикувано: 15 май Публикувано: 15 май Самолет със 73 пътници се запали при излитане от Сенегал ... https://news.bg/disasters/samolet-sas-73-patnitsi-se-zapali-pri-izlitane-ot-senegal.html Списъкът самолети, с които съм летял, а впоследствие са катастрофирали, набъбва на 7 (седем) Този, конкретният YR-BGD/6V-AJE, е служил 29 години в Румъния, преди да се пресели в Африка. Летял съм с него от Париж до Букурещ през 2019 https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737-27182.htm 1 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега