Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Публикувано:
9 minutes ago, Фил said:

Дядо Пепи ще ти отговори по същество, но аз бих изказал предположеине, че освен ако не е наличен пътник, който има някакъв опит с пилотиране (макар и на малки самолети), всеки един член от кабинния екипаж би бил по-подходящ да се пробва, отколкото който и да е произволен пътник. 

Знам ли. Както гледам повечето девойки и младежи на по 20на г. ми те нямат идея къде са им ръцете. 

Публикувано:
19 minutes ago, Ardent said:

Ето едно интересно видео точно по въпроса.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tsj0C63Xukw

 

Според него е възможно, но само ако много ако-та са изпълнени. 

Товя май е първото видео на български, което гледам изцяло в тубата. 

Публикувано:
Преди 1 час, era123 каза:

диния пилот се натрявя от риба (или кафе 🙂 ) във въздуха, и е в несвяст. Другия получава лек инсулт.

Много тегава ситуация! Да не дава Господ!!! Трябва да се извършат много действия  преди кацане. И по време на самото кацане. Нека никога не забравяме, че кацането е най-трудният етап от полета.  Ако се използва останалия живец в някой от двамата има някакъв шанс.  Иначе с инструкции по радиото и подсказване от квалифициран персонал.... Нямам категорично мнение по въпроса. Във всички случаи ще се прибегне до знанията на кабинния състав. Но... бай Бабо да не става.  Между другото на симулатора има такова упражнение: Pilot incapacitaion. И редовно се проиграва как един пилот сам ще докара самолета до успешно приземяване. Имам спомен за мой съвипусник ( вечна му памет), който успешно докара Ту-134 и го приземи на Пловдив с командир на самолета извън строя. 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Публикувано:
преди 1 минута , vinidj каза:

Защо този пилот не кацна след козела, ами отиде Go Arround?!

Нямаше ли как да наклони надолу самолета леко?!

Мисля си (без да съм специалист), че след това подскачане, има риск да не му стигне пистата на този голям самолет. 

Публикувано:

Освен това по всяка вероятност съществува протокол, който в подобен случай налага извършване на go around и ако не бъде извършен следват допълнителни санкции за пилота...

Публикувано:

Грешки при кацане се поправят най-често ( и най-добре) с минаване на втори кръг. Прекратяваш кацането, набираш височина, ако трябва влизаш в зоната за изчакване.  Прави се разбор защо така, а не, както трябва, следва нов брифинг за кацане и пак надолу. Много важно е да има гориво за всичко това. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

 

Запис от случката - пилотът е бил обучаващ се. Обаче ... здравината на машината предизвиква истинско възхищение. На втория "скок" се вижда как фюзелажът сякаш се огъва леко. След инспекция е установено, че е годна да лети и си е тръгнала обратно.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 13 часа, era123 каза:

Има ли шанс някой от пътниците, който по принцип не е с ръце в гз  и знае какво е азимут и височина да приземи самолета по инструкции по радиото?

https://www.youtube.com/watch?v=ePDl1JNqjpM

Тук доста подробно човекът обяснява как може да се случи това.

 

  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

 

Самолет е направил аварийно кацане на летище Истанбул тази сутрин и се е приземил "по корем", след като колесникът му не се е отворил при захода за приземяване. Става въпрос за Боуинг 763, идващ от Париж. 

 

https://www.aa.com.tr/tr/gundem/istanbul-havalimaninda-arizalanan-kargo-ucagi-govde-uzerine-inis-yapti/3213201

https://nova.bg/news/view/2024/05/08/454928/самолет-се-приземи-по-корем-на-летището-в-истанбул-видео/

  • Харесвам 4
  • Шок 1
Публикувано:

Самолет на FedEx Boeing 767-300SF каца с повреден и неотворен преден колесник в Истанбул. За щастие няма пострадали.

 

 

 

  • Харесвам 3
Публикувано:
На 26.04.2024 г. в 18:21, era123 каза:

Go arround ми се е случвал веднъж. Чувството на пълна(?) тяга на 3 м от земята беше невероятно. 

И на мен ми се е случвало, но едва не оглушах от писъците на пътниците в салона (става дума за полет с Уиз).

Публикувано:

Вчерашното гостуване на А. Богоявленски при Веселин Дремджиев, където обяснява за скорошния инцидент със самолета на Fedex, за фирмената култура на Боинг и (!) за очакваното навлизане на авиопазара на китайските самолети:

 

 

  • Харесвам 7
Публикувано:

11 ранени при отказ за излитане заради хидравличен дефект , 737-300 , полет Дакар-Бамако
 

https://avherald.com/h?article=51867a11&opt=0

 

 

https://x.com/airplusnews/status/1788543069593223320?s=46&t=41kDF26cENd-LYlPh801qQ

 

Това е четвърти сериозен инцидент в Африка за последната една седмица :

 

The TransAir 737 is the fourth serious incident to make headlines in Africa over the last seven days. Another 737, operated by Serve Air Cargo, was involved in a runway excursion in Kinshasa on May 5, 2024. While no injuries were reported, the aircraft was substantially damaged, with the right-hand engine missing. 


Earlier that day, a Fokker 50 operated by the Comoros' R'Komor came off the runway in Mohéli, the Comoros. Like the Air Senegal incident, the crew rejected takeoff and overshot the runway. The aircraft came to a stop in nearby bushes with the right main landing gear collapsed. Out of the 52 people onboard, several passengers reportedly received injuries.

 

A fatal accident took place in Windhoek, Namibia, on May 3, 2024. A Westair Cessna 406 crashed in a residential area shortly after takeoff from Eros Airport (ERS). Three people, including two pilots and one engineer, died in the crash. They were all employees of Westair, which owns 60% of FlyNamibia.

  • Шок 2
Публикувано:


Бивш мениджър по качеството в Spirit AeroSystems - компания, основен подизпълнител на Боинг, която доставя фюзелажи за моделите B737  B787  - твърди, че фюзелажи за B737 MAX са били изпращани на Boeing с множество дефекти.

Spirit AeroSystems whistleblower says 737 fuselages sent to Boeing with defects

  • Шок 3
  • Замислям се 2
Публикувано:

Интересно криволичене. Обикновено по тази линия си летят по по-прав маршрут. Каква може да е причината? Турбуленция? Или просто така по-лесно се изкачва? От север се виждат дъждовни облаци, но следващият, излитащ на запад си излетя по-прилично.

 

Всъщност как са тези самолети Ембраер като качество, в Австрийските аеролинии много ги използват?

 

Screenshot_20240512-130854_Chrome.jpg

Screenshot_20240512-132041_Chrome.jpg

Публикувано:
преди 59 минути , esto каза:

Всъщност как са тези самолети Ембраер като качество, в Австрийските аеролинии много ги използват?

Добре са, особено в сравнение с Боинг 😆

  • Харесвам 2
  • Браво 1
  • Смея се 4
Публикувано:
преди 3 часа, esto каза:

Интересно криволичене. Обикновено по тази линия си летят по по-прав маршрут. Каква може да е причината? Турбуленция? Или просто така по-лесно се изкачва? От север се виждат дъждовни облаци, но следващият, излитащ на запад си излетя по-прилично.

 

Всъщност как са тези самолети Ембраер като качество, в Австрийските аеролинии много ги използват?

 

Screenshot_20240512-130854_Chrome.jpg

Screenshot_20240512-132041_Chrome.jpg

Облакът може да не е безобиден. Ембраер са хубави машини, тихи.

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 1
Публикувано:

Вчерашният полет на БГ Еър от Брюксел е кацнал принудително във Виена.

Не намерих информация (без да съм ровил много) каква е причината, но машината си седи още там, което ме навява на мисълта, че не е нещо съвсем дребно. 

 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Миналата седмица се е наложила аварийна евакуация на пътниците от полет на Делта малко след като самолетът пристигна на гейта на летище Такома в Сиатъл. Искри и пожар в носовата част вероятно вследствие на късо съединение. Пътниците са се евакуирали за около 2мин , но се отбелязва, че пожарните пристигат чак на 5-тата минута след началото на инцидента.
Повече инфо и видео за инцидента - тук

Mechanical malfunction sparks fire on Airbus Delta jet arriving at Sea-Tac  airport


 

Публикувано:
преди 24 минути , Фил каза:

Пътниците са се евакуирали за около 2мин , но се отбелязва, че пожарните пристигат чак на 5-тата минута след началото на инцидента.

Тотално неадекватни действия на службите! Първо не е ясно защо три минути се мисли дали да се пристъпи към евакуация от страна на екипажа. После, по време на самата евакуация, има само един служител на пистата, който опитва нещо да насочва хората, а те от своя страна се лутат нагоре-надолу отстрани на самолета, някои дори минават необезпокоявани напред, за да правят снимки на пожара... ?! Накрая идва пожарна, която паркира на сто метра от самолета, а междувременно пожара в областта на носовия колесник е угаснал от само себе си. Аз такова чудо не бях виждал и при това на щатско летище...

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 12.05.2024 г. в 7:24, neuromancer каза:

Добре са, особено в сравнение с Боинг 😆

Ще каже човек , че живееш в Бразилия и защитаваш местната марка 😉

 

Пътниците предпочитат  Ембраерите главно,  защото нямат средна седалка ( 2х2) ,  по-широките прозорци също имат своите фенове .

  • Харесвам 5
Публикувано:

Самолет със 73 пътници се запали при излитане от Сенегал ...
 

https://news.bg/disasters/samolet-sas-73-patnitsi-se-zapali-pri-izlitane-ot-senegal.html

 

Списъкът самолети, с които съм летял, а впоследствие са катастрофирали, набъбва на 7 (седем)

Този, конкретният YR-BGD/6V-AJE, е служил 29 години в Румъния, преди да се пресели в Африка.

Летял съм с него от Париж до Букурещ през 2019

 

https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737-27182.htm
 

  • Шок 1
  • Замислям се 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   5 магеланци

    • Capitan Morgan
    • haizenberg
    • Йосиф Милчов
    • logist13
    • iMari
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.