Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

преди 23 минути , домосед каза:

Самолет със 73 пътници се запали при излитане от Сенегал ...
 

https://news.bg/disasters/samolet-sas-73-patnitsi-se-zapali-pri-izlitane-ot-senegal.html

 

Списъкът самолети, с които съм летял, а впоследствие са катастрофирали, набъбва на 7 (седем)

Този, конкретният YR-BGD/6V-AJE, е служил 29 години в Румъния, преди да се пресели в Африка.

Летял съм с него от Париж до Букурещ през 2019

 

https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737-27182.htm
 

Не четеш 😉 - новината е от миналият четвъртък и е отразена няколко поста над твоят . 
Нюс.бг ако отразяват новините с една седмица закъснение , по-добре ги избягвай ✈️

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 15 минути , stanislavpp каза:

Не четеш 😉 - новината е от миналият четвъртък и е отразена няколко поста над твоят . 
Нюс.бг ако отразяват новините с една седмица закъснение , по-добре ги избягвай ✈️

Какво не чета? Някъде във форума е отразено на кой самолет съм летял ли? 

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
17 minutes ago, домосед said:

Какво не чета? Някъде във форума е отразено на кой самолет съм летял ли? 

Пък и твоето е едно постоянно  околосветско , може да пропуснеш някоя новина.

 

От известно време забелязвам една необяснима ревност , все едно се борим кой ще превари с новина и кой пръв нещо някъде си е забелязал.Някой пуска нещо и следва - аз това съм го писал още оня месец / година.Ти сега къде се слагаш  ?!!

Не е конкретния случай , доста са и точно вчера имаше нещо подобно в друга тема.

 

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Един човек загина, 30 са ранени при принудително кацане на самолет на сингапурските авиолинии Singapore Airlines SIAL.SI, предадоха Ройтерс и "Си Ен Ен".

 

Полетът е бил от Лондон, а самолетът се е приземил принудително в Банкок, Тайланд.

 

Силна турбуленция е причинила инцидента. На борда на самолет Boeing 777-300ER има 211 души и 18 екипаж.

https://www.reuters.com/world/asia-pacific/singapore-airlines-flight-makes-emergency-landing-bangkok-30-injured-thai-media-2024-05-21/

  • Шок 7
Връзка към коментар
преди 15 минути , Ognyan каза:

Един човек загина, 30 са ранени при принудително кацане на самолет на сингапурските авиолинии Singapore Airlines SIAL.SI, предадоха Ройтерс и "Си Ен Ен".

 

Полетът е бил от Лондон, а самолетът се е приземил принудително в Банкок, Тайланд.

 

Силна турбуленция е причинила инцидента. На борда на самолет Boeing 777-300ER има 211 души и 18 екипаж.

https://www.reuters.com/world/asia-pacific/singapore-airlines-flight-makes-emergency-landing-bangkok-30-injured-thai-media-2024-05-21/

Почти 100% е вероятността загиналият и ранените да не са били с вързани колани!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 3 часа, Topfly каза:

Почти 100% е вероятността загиналият и ранените да не са били с вързани колани!

преди 3 часа, T.E.Lawrence каза:

Това е. Не си бил сложил колана и си ударил главата 

Интересно дали пилотите са видели на радара за потенциални проблеми и съответно са дали команда за закопчаване на коланите, или е било внезапно пропадане. 

 

преди 12 минути , saved_ каза:

И всичко това само от турболенция?? 😲 Уау! Явно доста съм подценявала туй чудо.

Е, то има турбуленция и турбуленция, винаги трябва да се има едно на ум. 

Връзка към коментар

Марио Бакалов (българският пилот на А380) има страница във FB, в която публикува много интересни неща, обяснени на разбираем език. Препоръчвам на всеки, който се интересува от авиация, да следи какво публикува.

 

"Във връзка с иницидента на Сингапурските авиолинии над Тайланд, споделям още веднъж причините за турбуленция.

Отново виждаме, че дори и най-силната турбуленция не е опасна за самия самолет и неговата структура. Опростено казано, за самолета няма никакво значение колко е турбулентен въздухът около него, както за големите кораби не е фатално, ако е бурно морето.
Турбуленцията обаче може да бъде опасна за пътниците, ако не се спазват инструкциите за безопасност. Според до момента разпространената официална информация разбираме, че без изключение всички ранени на борда са били или с незакопчани колани или част от екипажа движейки се в самолета, а починалият 73 годишен мъж е получил сърдечен инфаркт, вероятно в следствие на огромния стрес.
Не е имало пропадане, както съобщиха някои медии, а пилотите са променили височината за да избегната турбуленцията.
Никой не може да предотврати самолети да попадат в турбуленция, но всички ние може да се стараем да спазваме стриктно правилата на борда и да помагаме на екипажите да си вършат работата в името на безопасността. Екстремната турбуленция е много рядко явление и аз за над 20 години във въздуха не съм попадал в такава. ✈️"
 
"Изпитвали ли сте някога страх от турбуленция?
👍🏼 Ако отговорът е “да”, попадате в по-голямата част от пътниците на борда, а именно около 60%, които изпитват известни притеснения по време на полет.
💭 Какво всъщност представляват тези “въздушни ями”, както ги наричат някои и къде може да ги намерим?
Има три основни причини:
1️⃣ Турбуленция свързана с лошо време, например фронтове, буреносни облаци или силна конвекция.
2️⃣ Турбуленция близо до планина, например над Алпите или някога при кацане в София заради Витоша. Там в зависимост от посоката, вятърът се завихря и може да стане турбулентен.
3️⃣ Т.нap. „CAT“=clear air turbulence (турбуленция в ясно небе), най-вече на по-голяма височина и при силни ветрове, например около „Jet Streams“. Представете си тези струйни течения като дебели и дълги хоризонтални и продълговати канали от много бързо духащ вятър (до 300 км/ч.).
Първите два типа турбуленции са лесно предвидими, защото от една страна имаме надеждни метеорологични радари, които ни показват буреносните облаци и ние ги избягваме или заобикаляме. Oт друга страна разполагаме с добри синоптични карти.
При третия тип прогнозата е по-трудна и не винаги успешна, но пък има установена практика между пилоти да се предупреждаваме взаимно, когато някой прелети такава зона.
Съществува и още един друг тип турбуленция без метеорологичен произход. Това са аеродинамичните следи и завихрания от друг самолет наречени “wake turbulence“, които имат същия ефект като другите турбуленции.
🙌🏻 Добрата новина обаче е, че какъвто и тип да е турбуленцията, тя в почти всички случаи не може да навреди на структурата на самолета.
Причината е гъвкавостта на материалите използвани в самолетостроенето. Силно впечатляващ е т.н. “wing break test“ при одобряване на нов самолет, където крилата изкуствено се огъват до няколко метра вертикално преди да поддадат. По време на тези контролни полети се използват сили, които трудно биха се намерили в природата. И все пак турбуленцията може да бъде опасна, когато се появи неочаквано и когато пътниците или членове на екипажа не са със затегнати колани на местата си. Също така колички за сервиране или други не подсигурени предмети могат да предизвикат наранявания.
За радост тези инциденти са рядкост, но трябва да ни напомнят за това колко е важно да следваме инструкциите за безопасност дадени от екипажа. 💺Не случайно вече от доста години закопчаването на коланите е задължително по-време на целия полет, не само когато виждаме съответните светлинни указатели.
🙂 Така че не ни се сърдете, когато настояваме да затегнете коланите, дори и да е относително спокоен един полет, вашата и нашата безопасност са най-важни!
Както казваме “safety first“. ✈️"
  • Харесвам 24
Връзка към коментар
преди 14 часа, Фил каза:

Интересно дали пилотите са видели на радара за потенциални проблеми и съответно са дали команда за закопчаване на коланите, или е било внезапно пропадане. 

Вчера гледах интервю с един от пътниците, който каза, че е сложил колан веднага щом е светнал надписа над него и моментално след това е започнала турболенцията. За пореден път се убеждавам, че навика ми още при сядане на седалката да сложа колан и да го откопчая едва при позициониране на самолета на гейт след приземяване е напълно оправдан. В началото непрекъснато се разправяхме по тази тема с Тити, но в един момент и тя осъзна, че не става дума за прищявка, а за елементарен инстинкт за самосъхранение...

  • Харесвам 17
  • Браво 4
Връзка към коментар
преди 28 минути , Duke каза:

при сядане на седалката да сложа колан и да го откопчая едва при позициониране на самолета на гейт след приземяване е

Това е най-правилното действие за всеки човек, намиращ се в летателен апарат ! 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 минути , дядо Пепи каза:

Това е най-правилното действие за всеки човек, намиращ се в летателен апарат ! 

Да, дълго време ми се налагаше да обяснявам, защо е важно да бъдеш с колан и при таксиране след кацане. Усещането вътре в самолета е, че няма нищо страшно, но реално макар и на земята се движиш с висока скорост, която ако си в кола спокойно може да те убие в случай на катастрофа...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 21.05.2024 г. в 7:12, Ognyan каза:

Един човек загина, 30 са ранени при принудително кацане на самолет на сингапурските авиолинии Singapore Airlines SIAL.SI, предадоха Ройтерс и "Си Ен Ен".

 

Полетът е бил от Лондон, а самолетът се е приземил принудително в Банкок, Тайланд.

 

Силна турбуленция е причинила инцидента. На борда на самолет Boeing 777-300ER има 211 души и 18 екипаж.

https://www.reuters.com/world/asia-pacific/singapore-airlines-flight-makes-emergency-landing-bangkok-30-injured-thai-media-2024-05-21/


 

Излезе предварителния доклад за инцидента :

 

 

Transport Safety Investigation Bureau Preliminary Investigation Findings of Incident Involving SQ321

29 May 2024Press Releases

1. The Transport Safety Investigation Bureau of Singapore (TSIB) has extracted the data stored in the flight data recorder (FDR) and cockpit voice recorder (CVR) of flight SQ321.

2. The investigation team comprises TSIB investigators and United States representatives, from the National Transportation Safety Board (NTSB), Federal Aviation Administration (FAA) and Boeing.

3. The investigation team has compiled a chronology of events based on preliminary analysis of the data from FDR and CVR:

a. SQ321 departed London on 20 May 24 and the flight was normal prior to the turbulence event. At 07:49:21 hr (UTC) on 21 May 24, the aircraft was passing over the south of Myanmar at 37,000 ft and likely flying over an area of developing convective activity. The Gravitational force (G), recorded as vertical accelerations, fluctuated between positive (+ve) 0.44G and +ve 1.57G for a period of about 19 sec. (This would have caused the flight to begin to experience slight vibration).

b. Around the same time as the onset of the slight vibration, an uncommanded increase in aircraft altitude, reaching a peak of 37,362 ft, was recorded. In response to this uncommanded altitude increase, the autopilot pitched the aircraft downwards to descend back to the selected altitude of 37,000 ft. In addition, the pilots observed an uncommanded increase in airspeed which they arrested by extending the speed brakes. While managing the airspeed, at 07:49:32 hr, it was heard that a pilot called out that the fasten seat belt sign had been switched on.

c. This uncommanded increase in aircraft altitude and airspeed mentioned in (b) are most likely due to the aircraft being acted upon by an updraft (the upward movement of air). The autopilot was engaged during this period.

d. At 07:49:40 hr, the aircraft experienced a rapid change in G as recorded vertical acceleration decreased from +ve 1.35G to negative (-ve) 1.5G, within 0.6 sec. This likely resulted in the occupants who were not belted up to become airborne.

e. At 07:49:41 hr, the vertical acceleration changed from -ve 1.5G to +ve 1.5G within 4 sec. This likely resulted in the occupants who were airborne to fall back down.

f. The rapid changes in G over the 4.6 sec duration resulted in an altitude drop of 178 ft, from 37,362 ft to 37,184 ft. This sequence of events likely caused the injuries to the crew and passengers.

g. In the midst of the sequence of rapid changes in G, recorded data indicated that the pilots initiated control inputs to stabilise the aircraft, disengaging the autopilot in this process. The pilots manually controlled the aircraft for 21 sec and reengaged the autopilot at 07:50:05 hr.

h. The recorded vertical acceleration showed more gradual fluctuations over the next 24 sec, ranging from +ve 0.9G to +ve 1.1G, while the aircraft returned to 37,000 ft at 07:50:23 hr.

i. After the pilots were informed by the cabin crew that there were injured passengers in the cabin, the decision was made to divert to Suvarnabhumi Airport, Bangkok, Thailand. On the way to Bangkok, the pilots requested for medical services to meet the aircraft on arrival.

j. Approximately 17 minutes after the turbulence event, at 08:06:51 hr, the pilots initiated a normal, controlled descent from 37,000 ft and the aircraft reached 31,000 ft at 08:10:00 hr. The data showed that the aircraft did not encounter further severe turbulence during this diversion, and touched down in Suvarnabhumi Airport at 08:45:12 hr.

4. Investigations are ongoing.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 4 часа, stanislavpp каза:

The rapid changes in G over the 4.6 sec duration resulted in an altitude drop of 178 ft, from 37,362 ft to 37,184 ft.

Винаги съм се чудил колко е пропадането при така наречените въздушни ями. @дядо Пепи?

Връзка към коментар
преди 5 часа, Zaro каза:

въздушни ями

Няма такова понятие въздушни ями! В случая иде реч за много мощни въздушни течения - хоризонтални и вертикални. Причинаите за тях са много - релефът на земната повърхност, различното нагряване, в зависимост дали е водна или сухоземна повърхността и много, много други. Някои от тези течения се са част от мощна купесто-дъждовна активност (т.нар. Cb9 облаци). Виждат се на  МТО радара  - самолетен и земен. На екипажа не му остава нищо друго освен да избегне такива зони като ги заобикаля, или ( много, много рядко ) ги прескача. Не съм влизал в ядрото на такива облаци, където турбуленцията и вертикалните потоци са най-силни и не мога да кажа какво е усещането. Но ми се е случвало да закачим такива образувания по време на заход за кацане, когато няма накъде да мърдаш. Никак не е от приятните. Самолетът се мята като перце. Ако има и свткавици "удоволствието" е пълно.  Единствено се молиш двигателите да работят и да няма откази, докато се излезе от тази зона. Лошото е, че има турбуленция и в ясно време. Т.е. екранът на локатора е абсолютно чист и изведнъж е изтрясква турбуленцията. В такива случаи се надяваш всички на борда - пътници и екипаж да са си по местата - седнали и вързани. Което е трудно осъществимо, защото никой не е подготвен и не очаква такъв развой на полета. И за това винаги при такива инциденти има пострадали членове на кабинния състав, ангажиран с обслужване на хората в салона.   

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Аз често съм на Flight Radar и ми прави впечатление, че самолетите са се превърнали просто във въздушни автобуси.

Какво имам предвид - пристига самолета на да речем Райън от Копенхаген примерно. Поседи около няма и час и излита за Бари примерно.

И така може да лети няколко пъти дневно. Толкова ли бързо стават техническите проверки, почистването и т.н.? По-добре ли е за двигателите да се излита преди да са напълно изстинали? Като лаик пиша, простете невежеството. Дали самолетите са като такситата - много от тях изкарват милион таксита, докато коли, уж по-малко карани трудно ги изкарват? И дали винаги се сменя екипът от стюардеси или при такова малко време между кацане и повторно излитане са си същите?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Хидроплан Бобър (Beaver), произведен 1949, се блъска в корабче при излитане в пристанището на Ванкувър.

 

https://www.cbc.ca/player/play/video/9.6417666

 

Всички са живи, но не - непременно здрави.


Аз летях преди няколко дни по същия маршрут със същата авиокомпания, но с по-голям хидроплан Видра (Otter), произведен 1960.

 

https://aviation-safety.net/wikibase/389255

  • Харесвам 4
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 22 часа, домосед каза:

Хидроплан Бобър (Beaver), произведен 1949, се блъска в корабче при излитане в пристанището на Ванкувър.

:shok: Е къде зяпат тия хора - и този в лодката и най-вече пилотът на хидроплана? 
 

Цитат

Аз летях преди няколко дни по същия маршрут със същата авиокомпания, но с по-голям хидроплан Видра (Otter), произведен 1960.


Хах :grin:, гледай ти съвпадение - и аз съм летял там с тази авикомпания точно на Otter, произведен 1960г. :yes: 
Да не сме летели случайно на една и съща машина, моята беше C-FJHA? 
image.jpeg.8e13d41c3310e18baef07d3c25785788.jpeg

Естествено че докато чаках за бординг (а и още веднъж при разходка по пристанището) използвах възможността за малко хидроплейнспотинг :smile3:.
И сега като отворих линка, който си дал за инцидента, виждам че машината е с регистрация C-FFHA и като проверих моите снимки, установих че я имам спотната същата тази птичка. :smile3:

image.jpeg.1c49d7c257486e60a152525d6b332c6e.jpeg

image.jpeg.153bcd96dd18cb3591d03c6f96fce432.jpeg

В тази връзка - ето тук съм снимал едно излитане от същата "писта":


А ето как изглежда излитането и отвътре: 


 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 21 минути , домосед каза:

Моята Видра е C-FHAS

IMG_20240527_1113032.jpg.0ab8d3a2ea12fd490cd19cbe843e13d1.jpg

Не е като да не съм я щракнал и нея :grin:
image.jpeg.454d02f301b0fa32c023b31a167c1229.jpeg


че и девойката от наземно обслужване може да е същата :grin:
image.jpeg.e0b38212dce766e60432559dd244e7a5.jpeg


Сори за спама, спирам, може да пусна в спотерската тема снимки.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

Градушка изпочупи самолет по време на полет

Самолет на Австрийските авиолинии е бил сериозно повреден от градушка. 

Летателното превозно средство е попаднало в “гръмотевична клетка“ в неделя. 

 

https://www.vesti.bg/sviat/gradushka-izpochupi-samolet-po-vreme-na-polet-snimkivideo-6200889

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.