Topfly Публикувано: 30 октомври, 2017 Публикувано: 30 октомври, 2017 Горното видео явно са го свалили, но ето го на други адреси
дядо Пепи Публикувано: 30 октомври, 2017 Публикувано: 30 октомври, 2017 На 5.10.2017 г. в 4:32, akair каза: Даш-8 с 43 пътници и 4 човека екипаж е ударил 2 сърни на кацане на малка площадка за полети в провинция Албърта, Канада. Пострадали са само сърните и перката, която е имала контакт с тях: http://www.cbc.ca/news/canada/edmonton/plane-deer-conklin-1.4324293 С риск да бъда неразбран искам да отбележа, че перка има Карлсон, който живее на покрива от едноименната приказка. Самолетът има ВИНТ или витло, който се състои от лопати. И тези лопати могат да бъдат 2, 3, 4, 6 и т.н. Могат да бъдат и двуредови, като на Ан-22. Като част от фундаменталната наука аеродинамика се изучава аеродинамика на ВИНТА. Позволявам си тази вметка, с най-добри чувства, защото виждам високото ниво на компетентност на форума. Което е похвално. И още веднъж моля да бъда извинен!!! 11
akair Публикувано: 30 октомври, 2017 Публикувано: 30 октомври, 2017 3 hours ago, дядо Пепи said: С риск да бъда неразбран искам да отбележа, че перка има Карлсон, който живее на покрива от едноименната приказка. Самолетът има ВИНТ или витло, който се състои от лопати. И тези лопати могат да бъдат 2, 3, 4, 6 и т.н. Могат да бъдат и двуредови, като на Ан-22. Като част от фундаменталната наука аеродинамика се изучава аеродинамика на ВИНТА. Позволявам си тази вметка, с най-добри чувства, защото виждам високото ниво на компетентност на форума. Което е похвално. И още веднъж моля да бъда извинен!!! Така е! Не е нужно да профанизираме темата, но и ако изпаднем в твърде много технически детайли, може или да загубим част от аудиторията, или да изпаднем в един безкраен обяснителен режим кое какво е и "има ли то почва у нас" - феномен, който се е проявявал в другите теми на форума . След като вече има обяснение що е то витло, няма проблем в следващите постове пишещите да използват термина. 3 1
akair Публикувано: 8 ноември, 2017 Публикувано: 8 ноември, 2017 Левият (първи) двигател на Airbus A330-243 на компанията Hawaiian e пламнал след кацане на летището в Сиатъл ( SEATAC). Машината е изпълнявала кратък полет за препозициониране от летище Еверет до SEATAC. На борда е имало само екипаж, не и пътници. Няма пострадали https://twitter.com/JacdecNew/status/928171904229429248 1
chandni Публикувано: 8 ноември, 2017 Публикувано: 8 ноември, 2017 преди 39 минути , akair каза: препозициониране от летище Еверет до SEATAC Че то това си е горе-долу от Горни Богров до Т2... Кога успяха да го подпалят... 3
Topfly Публикувано: 9 ноември, 2017 Публикувано: 9 ноември, 2017 Защо не трябва да се разхождаме зад работещите двигатели на самолета 1 2 5
iliana_t Публикувано: 10 ноември, 2017 Публикувано: 10 ноември, 2017 Това е по-добрият вариант! Добре, че не е минал отпред. Не малко случаи има на засмукване, ей така както си подсвиркат.... 1
Topfly Публикувано: 12 ноември, 2017 Публикувано: 12 ноември, 2017 (редактирано) Не е точно авиоинцидент, но е доста странна история... Авиодиспечер в САЩ е арестуван с бомба... Air traffic controller arrested for allegedly possessing weapon of mass destruction http://www.foxnews.com/us/2017/11/11/air-traffic-controller-arrested-for-allegedly-possessing-weapon-mass-destruction.html Редактирано 12 ноември, 2017 от Topfly 3
Фил Публикувано: 1 януари, 2018 Публикувано: 1 януари, 2018 (редактирано) Да напиша нещо с кеф в тая тема! Airline safety: 2017 was safest year in history for passengers around world, research shows Редактирано 1 януари, 2018 от Фичо 16
Topfly Публикувано: 2 януари, 2018 Публикувано: 2 януари, 2018 (редактирано) На пътник в самолет на Ryanair му е омръзнало да чака и е решил да слезе през аварийния изход на крилото.. Редактирано 2 януари, 2018 от Topfly 1 3
Topfly Публикувано: 3 януари, 2018 Публикувано: 3 януари, 2018 Все по странни инциденти стават... Пилоти са се сбили по време на полет от Лондон до Мумбай... Jet Airways grounds two pilots for fighting mid-air on Mumbai-London flight http://www.businesstoday.in/current/economy-politics/jet-airways-grounds-2-pilots-fighting-mid-air-cockpit-mumbai-london-flight/story/267252.html 1
Topfly Публикувано: 10 януари, 2018 Публикувано: 10 януари, 2018 Global Aviation Emergency landing of Dash 8 Lot Polish Airlines at Warsaw Chopin Airport. Plane landed without front gear. Airport is closed. LOT92K KRK-WAW [Edit] Everyone is ok. Airport closed untill 2330 LT 2
Nikolay Ivanov Публикувано: 11 януари, 2018 Публикувано: 11 януари, 2018 Някой може ли да обясни на профаните, как самолет може да кацне без колесник, и какви са рисковете? 1
Фил Публикувано: 11 януари, 2018 Публикувано: 11 януари, 2018 (редактирано) преди 32 минути , Nikolay Ivanov каза: Някой може ли да обясни на профаните, как самолет може да кацне без колесник, и какви са рисковете? Ами може, случвало се е неведнъж - с или без колесник, всеки излетял самолет трябва все някога да опита да кацне . Рисковете са очевидни - самолетът може да се разпадне на парчета, може да се подпали от триенето на корпуса в пистата ... В тази връзка - преди имаше практика в такива случаи да се положи на пистата слой противопожарна пяна, така че поне да се намали риска от подпалване. Сега нямам представа каква готовност имат повечето летища за такива ситуации, но си спомням, че по време на обиколката на софийското летище, която направихме заедно с група магеланци, попитах пожарникарите точно за това и те ми казаха, че не е предвидено и нямат възможност да покрият (част от) пистата с пяна при подобна аварийна ситуация. Редактирано 11 януари, 2018 от Фичо 4 1
дядо Пепи Публикувано: 11 януари, 2018 Публикувано: 11 януари, 2018 В QRH на всеки самолет има belly landing I ditch landing. Стискам палци на никого да не му се случва такава "емоция". Но като се случи........Действа основното правило на авиацията: НЯМА САМОЛЕТ , ОСТАНАЛ ВЪВ ВЪЗДУХА. И те така. 5
Topfly Публикувано: 11 януари, 2018 Публикувано: 11 януари, 2018 54 minutes ago, Фичо said: Ами може, случвало се е неведнъж - с или без колесник, всеки излетял самолет трябва все някога да опита да кацне . Рисковете са очевидни - самолетът може да се разпадне на парчета, може да се подпали от триенето на корпуса в пистата ... В тази връзка - преди имаше практика в такива случаи да се положи на пистата слой противопожарна пяна, така че поне да се намали риска от подпалване. Сега нямам представа каква готовност имат повечето летища за такива ситуации, но си спомням, че по време на обиколката на софийското летище, която направихме заедно с група магеланци, попитах пожарникарите точно за това и те ми казаха, че не е предвидено и нямат възможност да покрият (част от) пистата с пяна при подобна аварийна ситуация. Ако правилно съм запознат вече никъде не слага превантивно пяна на пистата, а само ако се запали самолета го гасят. Причината е, че от една страна полагането и отстраняването на пяна от пистата изисква много време, а от друга страна се промениха и технологиите. По Нешънъл Джиографик имаше филм как Боинг разбива самолети в пустинята за да тества нови гъвкави резервоари и специална смес против лесно въпламеняване на горивото за да се намали шанса от пожар при аварийно кацане на самолет. Не е случайно, че при повечето инциденти през последните 15-20 години, не пожарите са основната причина за загиване на пътници, а при кацане без колесник аз не си спомням да е имало случай на пожар.
Гост Публикувано: 11 януари, 2018 Публикувано: 11 януари, 2018 Преди 1 час, Фичо каза: Много впечатляващо, благодаря!
Topfly Публикувано: 11 януари, 2018 Публикувано: 11 януари, 2018 13 minutes ago, Rainy said: Много впечатляващо, благодаря! Доста по впечатляващо е успешното кацане на Уиз ер в Рим без ляв колесник
Гост Публикувано: 11 януари, 2018 Публикувано: 11 януари, 2018 преди 6 минути , Topfly каза: Доста по впечатляващо е успешното кацане на Уиз ер в Рим без ляв колесник Браво!
Topfly Публикувано: 13 януари, 2018 Публикувано: 13 януари, 2018 BREAKING NEWS: Pegasus Airlines Boeing 737-800 (TC-CPF) overrun runway at Trabzon Airport. All pax ok. Flight #PC8622 Ankara - Trabzon.
Topfly Публикувано: 14 януари, 2018 Публикувано: 14 януари, 2018 Голям късмет, че всички пътници са останали живи... 2
tonica Публикувано: 14 януари, 2018 Публикувано: 14 януари, 2018 Уау! Браво на пилота ! Страшни нерви се искат, само като го гледам на снимка, не ми се мисли, какво му е било на пилота.
Topfly Публикувано: 14 януари, 2018 Публикувано: 14 януари, 2018 6 minutes ago, tonica said: Уау! Браво на пилота ! Страшни нерви се искат, само като го гледам на снимка, не ми се мисли, какво му е било на пилота. По скоро късмет е имал. Мислиш ли, че е зависило нещо от пилота за да може самолета да спре на този стръмен склон? Да не говорим, че излизането от пистата в повечето случаи е в резултата на пилотска грешка....
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега