ShaMan-H_Fel Публикувано: 19 септември, 2018 Публикувано: 19 септември, 2018 Моите две стотинки по темата, когато има намесен граждански самолет - това е инцидент (и от тук името на темата - авиоинциденти), никой не предполага, че е нормално, при каквито и да било обстоятелства, да се свалят граждански самолети. Сигурно има обстоятелства, при които се налага това да се направи, но това не са нормалните такива, следователно пак е инцидент, т.е. нещо необичайно и извън реда на нещата. От друга страна, падането на военен самолет, над зона където се водят активни военни действия е далеч от необичайно събитие. Няма нищо инцидентно или случайно в такова събитие. Имало ли е, нямало ли е ракета, все тая. Типът на самолета (в горния случай транспортен), моделът му или броят на пътниците също няма значение. Събитието просто не е в графата инцидент - валидна военна цел, над военна зона. Няма как да имаме смислена, не политическа дискусия, а никога няма да имаме всички факти, за да водим реална дискусия. 6
дядо Пепи Публикувано: 19 септември, 2018 Публикувано: 19 септември, 2018 (редактирано) преди 12 часа, Hollywood каза: Вероятно е паднал от "старост" при маневра . После ракета го хапе..... Другият път да пробват с Ил 14 и 18. Редактирано преди 10 часа от Hollywood Няма стар самолет. Има неподдържан, или лошо поддържан самолет. Всичко друго са алабализми. В конкретния случай става въпрос за катастрофа на военен самолет в район, в който се водят бойни действия. Дали е приятелски, или неприятелски огън са подробности от пейзажа, които не са обект на този форум ( според мен). Редактирано 19 септември, 2018 от Георги без квалификации за чуждите мнения, моля 4
akair Публикувано: 19 септември, 2018 Публикувано: 19 септември, 2018 По-тъжното е, че военни самолети падат и без някой да ги е свалил, без значение дали са произведени от Микоян, Туполев, Илюшин, Сухой, Сааб, Юрофайтър, Локхийд Мартин или Нортроп Груман. Това ме навежда на мисълта, че свалените умишлено военни самолети са само подмножество на инцидентите с военни самолети. И ако "incident" е "the event of happening", има логика да ги отбелязваме. 2
Hollywood Публикувано: 19 септември, 2018 Публикувано: 19 септември, 2018 преди 1 час, дядо Пепи каза: Няма стар самолет. Има неподдържан, или лошо поддържан самолет. Всичко друго са алабализми. В конкретния случай става въпрос за катастрофа на военен самолет в район, в който се водят бойни действия. Дали е приятелски, или неприятелски огън са подробности от пейзажа, които не са обект на този форум ( според мен). Следващият път да пробват с перфектно подържан По-2. Някой дрон може да ги "разпознае" като братски.
Георги Публикувано: 19 септември, 2018 Публикувано: 19 септември, 2018 По идея, ако 3-4 човека се изказват че дискусията няма място във форума, то наистина най-вероятно няма и едва ли има нужда да наблягаме на това 🙂 Военните самолети са много интересна тема, защото при тях често ги няма сертификационните ограничения на гражданските и се срещат наистина гениални инженерни хрумвания. Така че да имаме такава дискусия ще е супер и по никакъв начин не би нарушила правилата на форума. Но когато говорим за свален военен самолет, в зона която се водят военни действия, нещата е ясно че стават силно политизирани и такива дискусии не са добре дошли. Надявам се разграничението е ясно. 4
akair Публикувано: 19 септември, 2018 Публикувано: 19 септември, 2018 Самолет МиГ-31 е паднал до Нижни Новогород при изпълнение на тренировъчен полет. Пилотите са катапултирали и са без опастност за живота. Самолетът не е имал боен комплект: https://offnews.bg/sviat/mig-31-se-razbi-kraj-nizhni-novgorod-688400.html 1
дядо Пепи Публикувано: 20 септември, 2018 Публикувано: 20 септември, 2018 преди 11 часа, akair каза: Самолет МиГ-31 е паднал до Нижни Новогород при изпълнение на тренировъчен полет Най-важно е, че екипажът са скочили. Иначе желязо за ново сечиво ще се намери. Погледнах статистиката. От 1989г до сега са аварирали 16 Миг-31. 14 в Русия и 2 във ВВС на Казахстан. При повечето от случаите причината е нерегламентиран теч на гориво, с последващ пожар. 2 1
akair Публикувано: 20 септември, 2018 Публикувано: 20 септември, 2018 Полет 9W697 от Мумбай до Джейпур на а/к Jet Airways, изпълняван от Боинг 737-800 с регистрация VT-JGS, със 166 души пасажери и 5 души екипаж е трябвало да се върне в изходното летище, след като 30 души се оплакали от кръвотечение от носа и ушите. Причината - екипажът забравил да херметизира кабината. https://twitter.com/DarshakHathi/status/1042588121634951170/video/1 https://thepointsguy.com/news/jet-airways-loss-of-cabin-pressure/ 2 6
AlexandraKo Публикувано: 20 септември, 2018 Публикувано: 20 септември, 2018 (редактирано) А как се херметизира кабината? Не става ли, със зтварянето на врати и люкове? Понеже често летим на АИ, ми е много забавна една процедура, която протича на всички полети. Но не зная за какво се отнася. Някой, ако знае, моля, да обясни. Като затворят входовете на самолета, две стюардеси слагат нещо като ключ , вързано на лента. Едновременно, едната -на десния изход, другата -на левия. После си разменят местата и всяка проверява ключа на другата. На кацане - пак така. Редактирано 20 септември, 2018 от AlexandraKo
akair Публикувано: 20 септември, 2018 Публикувано: 20 септември, 2018 (редактирано) "Flight attendants, all doors in arm!", заключват/секюуърват пързалките - за да може при евентуално аварийно приземяване или приводняване, пързалките да се надуят при отваряне на вратите. И след като всяка стюардеса сложи пин-а на нейната врата, се разменят и всяка проверява другата. После обявяват "cross-check complete" 😉 На кацане трябва да ги дизармнат, за да не стане "premature evacuation" 😃 Редактирано 20 септември, 2018 от akair 12
akair Публикувано: 21 септември, 2018 Публикувано: 21 септември, 2018 Само на мен ли ми направи впечатление нещо доста странно - при задължителни 2-ма пилоти и 1 стюардеса на всеки 50 започнати седалки, екипажът следва да е било с 1 човек по-малко от необходимото, ако данните на TPG са верни... 1
AlexandraKo Публикувано: 21 септември, 2018 Публикувано: 21 септември, 2018 преди 8 часа, akair каза: "Flight attendants, all doors in arm!", заключват/секюуърват пързалките - за да може при евентуално аварийно приземяване или приводняване, пързалките да се надуят при отваряне на вратите. И след като всяка стюардеса сложи пин-а на нейната врата, се разменят и всяка проверява другата. После обявяват "cross-check complete" 😉 На кацане трябва да ги дизармнат, за да не стане "premature evacuation" 😃 Много ти благодаря! Толкова пъти съм го гледала този процес, че на един полет, когато не го направиха, чак се притесних, че нещо не е както трябва.:)))) 1
Diana Doncheva Публикувано: 28 септември, 2018 Публикувано: 28 септември, 2018 Всичко е добре, когато завършва добре... https://dnes.dir.bg/intsidenti/samolet-propusna-pistata-sas-150-metra-i-se-privodni
Климент Публикувано: 28 септември, 2018 Публикувано: 28 септември, 2018 Малко информация на английски за инцидента Кацал е в лошо време и по-скоро е голям късмет че не се е е разбил а се е приводнил успешно.
akair Публикувано: 28 септември, 2018 Публикувано: 28 септември, 2018 От прочетеното в AVHerald оставам с впечатление, че не е пропуснал пистата, а слезнал много ниско твърде рано, приводнил се е и е спрял на 150 м от прага на пистата: Quote when the aircraft came too low and touched down into the sea and came to a stop about 150 meters left abeam of runway threshold. Което е различно от това да пропусне пистата и да се приводни на 150 м от нея 🙂 1
akair Публикувано: 29 септември, 2018 Публикувано: 29 септември, 2018 F-35B на ВВС на САЩ се е разбил по време на полет в Афганистан. Това е първи случай на такъв инцидент с най-модерната машина на ВВС на САЩ. https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/09/28/3318558_nai-moderniiat_i_skup_iztrebitel_na_sasht_preturpia/?ref=home_main_news Интересното за този самолет е, че може да лети сам, може да бъде управляван от пилот, има опция да бъде управляван от пилот от разстояние. Това е и първата машина, за която има доста по-занижени изисквания за зрението на пилотите й - допустимо е някой с корекция на зрението да я пилотира. 1
Климент Публикувано: 29 септември, 2018 Публикувано: 29 септември, 2018 Нещо пак са спали в Дневник. Инцидента е в южна Каролина. Това е първа загуба на F35, първо използване на катапулта му. Инфо от CBSNews 1
akair Публикувано: 10 октомври, 2018 Публикувано: 10 октомври, 2018 Самолет 747-400 (регистрация HS-TGF) на а/к Thai с 97 души пасажери и 18 членен екипаж е излезнал от пистата на кацане на летището в Банкок . Няма пострадали 1
cybersimo Публикувано: 10 октомври, 2018 Публикувано: 10 октомври, 2018 97 пътника в тази машина? Не им е било тясно 😄 2 4
Ilian359 Публикувано: 10 октомври, 2018 Публикувано: 10 октомври, 2018 Явно са били в повече, щом са натежали толкова, че да излезе от пистата. 1
akair Публикувано: 11 октомври, 2018 Публикувано: 11 октомври, 2018 Имало е празници в Китай и в посока към Guangzhou е бил пълен. Временно компанията е upgauge-нала полета от 77W на 744 поради голямото търсене. 1
Гост Публикувано: 15 октомври, 2018 Публикувано: 15 октомври, 2018 Странично кацане на летището в Bristol при последната буря Callum...
Goal & Boss Публикувано: 15 октомври, 2018 Публикувано: 15 октомври, 2018 Вчера при неуспешен опит за кацане „Чесна“ се е стоварила върху група хора. Три жертви.
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега