Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

2 minutes ago, akair said:

На 23 декември полет CZ396 на а/к China Southern от летище Penang в Малайзия до Guangzhou, Китай, изпъпляван с 8 годишен самолет Airbus A321 се е върнал на летището в Пенанг, защото се е запалил вънешeн powerbank, който е бил в ръчния багаж на един от пътниците, в един от overhead bins на борда. Самолетът не стига и 10 000 фута височина, преди да кацне успешно. Няма жертви и пострадали

 

image.png.2da55acb7f962ad198d57c918af7235a.png

На мен веднъж в джоба ми за малко щеше да стане пожар при зареждане на телефон! Аз лично бих забранил активното ползване на powerbank в самолет.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, Topfly каза:

На мен веднъж в джоба ми за малко щеше да стане пожар при зареждане на телефон! Аз лично бих забранил активното ползване на powerbank в самолет.

Сега почвам лека полека да разбирам защо в Пекин ми прибраха при проверката Power Bank, който според тях бил прекалено голям и не можело да пътуваме с него в самолета.

Ставаше дума за подобен на тоя на снимката, като на данните от производителя на гърба му пишеше, че е 50 000 mАh. Ясно, че не беше толкова, но просто не ни пуснаха с него.

Интересно защо по всички други летища си минавахме със същия този Power Bank.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

На 20 дек 2018 самолет Боинг 737-700 на а/к Southwest, регистрационен номер N254WN е изпълнил успешно редовен полет WN-2563 от Лос Анджелис, Калифорния до Рино, Невада. След кацане в крайната точка, екипажът е установил, че липсва част от хоризонталния стабилизатор на машината... Предполага се, че повредата се дължи на сблъсък на машината с птици.

Според процедурите на а/к, рма агентът, който обслужва самолет на земята, следва да направи обход преди излитане. Отделно, при всяка смяна на екипажите, първият офицер има отговорност да слезне и да направи обход на машината.

Тече разследване

http://avherald.com/h?article=4c1da4c4&opt=0

  • Шок 1
Връзка към мнение

На 10 декември 2018 самолет А330-200, регистрация OO-SFU, на а/к Brussels Airlines е изпълнявал редовен полет SN-358 от Киншаса до Брюксел. Във въздушното пространство на Алжир отказва 1-ви двигател (ляв по посока на движението). Екипажът успява да го рестартира и решава да продължи полета до Брюксел. На влизане във въздушното пространство на Белгия отказва двигател 2. Самолетът е кацнал усшено на летището Завентем.

Авиокомпанията счита, че проблемите се дължат на замърсено гориво, с което са заредили машината на летището в Киншаса.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
2 hours ago, akair said:

На 10 декември 2018 самолет А330-200, регистрация OO-SFU, на а/к Brussels Airlines е изпълнявал редовен полет SN-358 от Киншаса до Брюксел. Във въздушното пространство на Алжир отказва 1-ви двигател (ляв по посока на движението). Екипажът успява да го рестартира и решава да продължи полета до Брюксел. На влизане във въздушното пространство на Белгия отказва двигател 2. Самолетът е кацнал усшено на летището Завентем.

Авиокомпанията счита, че проблемите се дължат на замърсено гориво, с което са заредили машината на летището в Киншаса.

Много е странно, че са решили да продължат да летят. Спокойно можеха да им откажат и двата двигателя над Средиземно море...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
На 12.12.2018 г. в 9:04, П.Кръстев каза:

Самолет на България Еър е кацнал аварийно във Виена заради спукано стъкло на пилотксата кабина. 

 

Линк

За България Ер тази случка започва да става зловеща практика, днес същият инцидент: https://m.dir.bg/dnes/obshtestvo/balgarski-samolet-katsna-avariyno-vav-viena

Мина ми през ума да не е същият самолет от 12 декември. Не знам кое е по-зле - същият самолет или друг със същият проблем, спукано предно стъкло. Май второто. 

Редактирано от Jenbel
  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 9 минути , Jenbel каза:

За България Ер тази случка започва да става зловеща практика, днес същият инцидент: https://m.dir.bg/dnes/obshtestvo/balgarski-samolet-katsna-avariyno-vav-viena

Мина ми през ума да не е същият самолет от 12 декември. Не знам кое е по-зле - същият самолет или друг със същият проблем, спукано предно стъкло. Май второто. 

Ами, така като гледам самолетът е същия...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 52 минути , randi каза:

737 на Turkish е излезнал от пистата на Лвов. 

Инцидента е станал преди излитане в условия на силен снеговалеж и заледяване(по пистата?)

Летището е било затворено почти целия ден за да бъде изваден самолета.

И няколко снимки:

 

49629744_2047193255370922_4647025460310441984_n.jpg

 

thy-ucagi-yogun-kar-yagisi-sebebiyle-lviv-de-pistten-cikti-5c323ea7626c1.jpg

 

thy-ucagi-yogun-kar-yagisi-sebebiyle-lviv-de-pistten-cikti-5c323ea8ca9c2.jpg

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Пасажерите явно със стълба са ги свалили, което има логика - най-много някой да счупи някой крак по пързалката...

Връзка към мнение

Аз искам да насоча към една друга дискусия и опасност.

Тази при която пилота излиза от кабината за да отиде до тоалетната - няколко пъти следях , че го правят обикновено, ако има стюард мъж отива и тогава стюардесата отключва...обаче понякога са две жени...плюс пилота. Та веднъж тази процедура бе направена при мъж и жена в близост до тях с ревящо бебе. Струва ми се прекалено опасно мъж и жена срещу жена и жена - имат някакъв шанс да ги изненадат и да влязат в пилотската кабина и да стане фал.

Какво мислите?

 

Редактирано от Георги
Връзка към мнение
преди 22 часа, vinidj каза:

Аз искам да насоча към една друга дискусия и опасност.

Тази при която пилота излиза от кабината за да отиде до тоалетната - няколко пъти следях , че го правят обикновено, ако има стюард мъж отива и тогава стюардесата отключва...обаче понякога са две жени...плюс пилота. Та веднъж тази процедура бе направена при мъж и жена  в близост до тях с ревящо бебе. Струва ми се прекалено опасно мъж и жена срещу жена и жена - имат някакъв шанс да ги изненадат и да влязат в пилотската кабина и да стане фал.

Какво мислите?

 

Понеже в 50%от полетите купувам места на първи ред, имам нарочни наблюдения на този  процес - когато пилотът отива в тоалетната. Явно, си имат протокол.И си го спазват.

Първо - изпразват мястото от чакащи, после стюардеса/стюард, застава на входа на салона и тогава пилотът излиза от кабината и отива в тоалетната. Когато той се върне в пилотскатакабина, тя/той, се маха от прохода .

Докато той е извън пилотската кабина, достъпът до там е преграден от член на персонала. 

Връзка към мнение
преди 7 минути , AlexandraKo каза:

Понеже в 50%от полетите купувам места на първи ред, имам нарочни наблюдения на този  процес - когато пилотът отива в тоалетната. Явно, си имат протокол.И си го спазват.

Първо - изпразват мястото от чакащи, после стюардеса/стюард, застава на входа на салона и тогава пилотът излиза от кабината и отива в тоалетната. Когато той се върне в пилотскатакабина, тя/той, се маха от прохода .

Докато той е извън пилотската кабина, достъпът до там е преграден от член на персонала. 

Да ти кажа, все си мисля, че е въпрос да не нарочат някой полет. Процедури си имат, пазят каквото там, но са толкова релаксирани и разсеяни - според мен - стюардите, някои откровено изглеждат неопитни, та... Това като кражбите - въпросът е да не те нарочат, иначе никакви системи не те спасяват. Не е негативизъм, реализъм е. И в момента виждам дефинирани процедури по летищата - и безкрайно прозяващи се изпълнители. 

Връзка към мнение
преди 14 часа, AlexandraKo каза:

Първо - изпразват мястото от чакащи,

На мен ми се е случвало да чакам и пред мен да цъфне пилотът, изобщо не направиха никакъв опит да ме мръднат оттам, а след мен се наредиха още... Мисля, че беше на полет до Кипър...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
17 hours ago, vinidj said:

Аз искам да насоча към една друга дискусия и опасност.

Тази при която пилота излиза от кабината за да отиде до тоалетната - [...] в близост до тях с ревящо бебе. 

 

Абсолютно правилно. Никакви ревящи бебета не само близо до тоалетните, но и на борда, заради такива пилотите не пишкат, а стискат, карат с превишена скорост и стават авиоинцидентите . 🙃🤔

 

ПС: Сменяла съм памперс при внезапна турбуленция. Беше нагледното "лайното да удари вентилатора", но с повече цицини. Добре че тоалетните тесни, че нямаше къде много да изпада бебето. 

  • Смея се 1
Връзка към мнение

Та все си мисля, че понякога действат небрежно и от 100 случая и опита , ако има и някой хора решат да повторят 11ти Септември двама мъжаги здрави набързо ще се справят и ми изглежда лесно да се влезе в пилотската кабина и 10-20% ще има успех лично мнение.

Също така преди излитане и след кацане като са на земята е отворено там.

Редактирано от Георги
Връзка към мнение

Аз винаги съм се чудил дали има някаква защита при отваряне на вратите по време на полет на аварийните изходи, понеже редовно пътувам там, заради по-голямото разстояние за краката. Та на последния ми полет попитах стюардесата която разясняваше правилата и ми отговори, че нямало никаква защита. Та някой ако реши като нищо може да разхеметизира самолета на 10 000 метра за броени секунди.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

На шоследните 2 полета пишотът излизаше до тоалетна. Първо един стюард стюардеса влиза в кабината, след това втора застава накрая на пътеката и тогава излиза пилота. Риска е значително занижен, защото който се опита да влезе в кабината ще има да се справя с двама души.

В единия случай даже пилотът си остана отвън още 15-20 мин и си говореше със срюардесата, явно му беше интересна и хич не бързаше да се връща.

 

 

Що се отнася до преносимите батерии, доколкото знам не са разрешени. При полета ни до Лондон на 26.12 стюардът направи забележка на човека до мен, който тръгна да си зарежда телефона от такъв PowerBank.

Връзка към мнение
преди 58 минути , Captain45 каза:

Та някой ако реши като нищо може да разхеметизира самолета на 10 000 метра за броени секунди.

Това няма как да се случи! Въпрос на елементарна физика. 🙂 Опитай да отвориш тенджера под налягане преди да изпуснеш парата и ще разбереш, че всеки такъв опит да се отвори вратата на самолет, чиято кабина е херметизирана, е обречен на неуспех!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, Captain45 каза:

Аз винаги съм се чудил дали има някаква защита при отваряне на вратите по време на полет на аварийните изходи, понеже редовно пътувам там, заради по-голямото разстояние за краката. Та на последния ми полет попитах стюардесата която разясняваше правилата и ми отговори, че нямало никаква защита. Та някой ако реши като нищо може да разхеметизира самолета на 10 000 метра за броени секунди.

Кабината е с по-високо налягане (около 3000м аналог мисля, че беше) от това, което е навън на 10 000 метра, много по-високо, т.е. самолетът е като издут балон. А вратите (с изключение на един самолет, не мога да се сетя кой модел беше) са като запушалки и са по-големи отвътре, от колкото отвън - отварят се с дърпане навътре и завъртане. Т.е. ти трябва с физическа сила да успееш да преодолееш цялата разлика в наляганията за да дръпнеш вратата навътре. И Хълк да си, и Крали Марко да си (за по-възрастните поколения:)) няма как да стане. 

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
преди 14 минути , П.Кръстев каза:

Що се отнася до преносимите батерии, доколкото знам не са разрешени. При полета ни до Лондон на 26.12 стюардът направи забележка на човека до мен, който тръгна да си зарежда телефона от такъв PowerBank.

Може ли някакъв линк за тази забрана? Редовно си зареждам телефона с PowerBank в самолета. Доколкото знам, има ограничение само за мощността му... 

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.