Прескочи до съдържание

Кола под наем в Йордания


Препоръчани мнения

преди 21 часа, tougherty каза:

Изобщо не им казвай - при толкова очукана кола няма и да разберат. На мен ако номера ми беше на място, даже нямаше да забележат, че колата е претърпяла удар.

И в крайна сметка как се развиха нещата при теб? Иначе моята кола се вижда от снимката на протокола как я взех.

IMG_20191114_081058.jpg

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, ivailo_radev каза:

И в крайна сметка как се развиха нещата при теб? Иначе моята кола се вижда от снимката на протокола как я взех.

IMG_20191114_081058.jpg

Моят протокол изглеждаше още по-покъртително, но и на твоя са описани много неща и няма смисъл да им казваш. Иначе при мен от застрахователя поискаха допълнителни документи и сега тормозя шефчето на Avis да ми прати фактура за ремонта. Много бил зает, ама няма да го оставя на мира. Между другото, ако ти останат 5 мин. свободни при връщането на колата имам една молба към теб. На летището офисите на компаниите за коли под наем са едни будки, наредени една до друга. Ако ти остане време, искам да те помоля да минеш през Avis и да ги помолиш за една бланка за accident damage report. Искат го застрахователите и доколкото видях в интернет, това е бланка на рент-а-кар компанията, на която клиентът описва какво се е случило и какви щети е причинил. Аз вчера това го написах на бял лист, но още не съм го пратил на застрахователите. Ако Avis имат специална бланка за това, ще изглежда по-истинско. Ако не ти е проблем и ти остане време, моля те попитай ги дали имат такава бланка и помоли да ти дадат една. Обещавам да почерпя!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 часа, tougherty каза:

Искат го застрахователите и доколкото видях в интернет, това е бланка на рент-а-кар компанията, на която клиентът описва какво се е случило и какви щети е причинил.

Това е бланка, която трябва да бъде попълнена и подписана от двете страни при връщането на автомобила, така че празна бланка не ти върши работа. Ето нашата от Бари:

IMG_20190219_134620.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, chandni каза:

Това е бланка, която трябва да бъде попълнена и подписана от двете страни при връщането на автомобила, така че празна бланка не ти върши работа. Ето нашата от Бари:

IMG_20190219_134620.jpg

Имам сериозни подозрения, че Avis в Йордания такава бланка нямат. Там по принцип всичко е през пръсти и уж е световна компания, ама всъщност си е по йордански анархия. Дори Avis нямат Азия в световния си сайт. Та ако все пак имат такава бланка, шефчето може да й сложи един подпис, ако не иска- няма проблеми, пак ще се оправим 😉

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 часа, tougherty каза:

Имам сериозни подозрения, че Avis в Йордания такава бланка нямат. Там по принцип всичко е през пръсти и уж е световна компания, ама всъщност си е по йордански анархия. Дори Avis нямат Азия в световния си сайт. Та ако все пак имат такава бланка, шефчето може да й сложи един подпис, ако не иска- няма проблеми, пак ще се оправим 😉

Можеш ли да му пишеш да ти я подготви и аз утре вечер да я взема, че ако ме замотат с моята кочина ( от испанското коче за кола) да не се мотам и с него.

Връзка към коментар
преди 55 минути , ivailo_radev каза:

Можеш ли да му пишеш да ти я подготви и аз утре вечер да я взема, че ако ме замотат с моята кочина ( от испанското коче за кола) да не се мотам и с него.

Задължително. Още сега започвам да го тормозя по телефона.

А някой знае ли какво е Excess Insurance Certificate ? Това също го искат застрахователите, а аз не мога да разбера какво е. Написах им въпрос какво е това и от къде мога да го взема, но до момента отговор нямам. Самата застраховка на WWI е Car Hire Excess Insurance Policy. Ако Certificate = Policy, то излиза че искат от мен собствената си застрахователна полица, което ми се вижда доста странно. Единственото обяснение е, че WWI продават застраховки, а исковете по застраховките им се управляват от ClaimEZ, които може би нямат достъп до документацията на WWI. Ако пък под Certificate имат предвид нещо различно от полицата, не ми хрумва какво може да е то.

Поразводних малко темата за кола под наем в Йордания с моите драми, но все пак си мисля, че това може да е полезно за бъдещите посетители. Добре би било да се разбере в крайна сметка може ли да се разчита на външна застраховка да покрие excess-a или не. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 11.11.2019 г. в 18:06, ivailo_radev каза:

Здравейте, да се изходя и аз по темата с едно питане. Та, ние с жена ми, когато пътуваме, винаги се случва нещо. Даже в пътеписите си почвам вече с "Няма пътешествие без произшествие". Та взехме си кола от Долар в Акаба - но беше запазена и платена през Car Del Mar с връщане на депозита при инциденти и т.н. До тук добре, ама като кацнахме, се оказа, че нещо резервацията ни я няма в системата им на Долар в Акаба, ама ни дадоха един Шевролет Круз (очевидно не ни върви на магеланци с тези Шевролети в Акаба, ама поне номер си имаме още и преден и заден) и казаха, че ще се свържат с Car Del Mar и нали ако дел марцците не им преведат парите, аз ще трябва да си плащам. Колата беше страшно очукана, като рисувахме един час по схемата чертички и общо взето стана като детска книжка за оцветяване. И това дори още не ми е проблемът. Всичко беше наред, до днес. Спряхме на една гледка малко преди Петра (около 10 км преди Петра) и отварям вратата и като я дръпна този ми ти вятър и прас в таксито до мен. Таксиджията го нямаше, та ударихме по една снимка и си потеглихме. След 5 километра спрях да видя каква е хавата. Ми … вратата беше изкривена леко в единия край. Та първата ми работа беше да спра в едно село в един сервиз и да ми я изправят за 10 динара (човекът и пари не искаше, че и чай предложи). Та вратата си е правичка сега, ама се вижда една драскотина, около 30-40 см. отгоре надолу, там където беше изкривено. Погледнах си протокола - това беше едното от малкото места, на които тази кола нямаше драскотина. И сега се чудя какво да правя. Вариант 1: Да си мълча ли и да се надявам да не гледат много при толкова много драскотини (няма част от колата, която да не е надраскана) и вече ако кажат нещо да пишем някакъв протокол за щета, който да давам на застрахователя? Вариант 2: Предпоследния ден сме в Акаба и тогава мога да отида да им кажа, ама тогава със сигурност ще има писана щета и ще ми удържат от депозита, пък аз ще се надявам да ми ги върне застрахователя. Но пък поне няма да ме бавят преди полета. Много ще съм благодарен за съвети.

Моят съвет е да си мълчиш и да се траеш. В същото време обаче бъди подготвен за ситуация, при която щетата ще бъде забелязана.

 

Моят опит.

Дано не съм прав, но според мен ще забележат щетата. Вярно е, че са небрежари, но не забравяй, че те се занимават  с това постоянно и имат око за тези работи. Колата, която на мен ми бяха дали миналата година бе страшен таралясник и освен, че бе full от към щети, бе и технически неизправна. Получих колата посред нощ и я оглеждахме под една улична лампа. На задния десен калник имаше щета и бе отбелязана, но в долната му част имаше втора щета, която не бе отбелязана и при връщането оглеждащите веднага я забелязаха.

***

По същият начин като вас, ние също бяхме забравени. Именно затова получихме и колата си посред нощ. По някаква причина връзката между Avis и Rentalcars не се бе осъществила. В крайна сметка служителят на Avis искаше да му заплатим сумата за наемането на колата (125JD), в момента, в който му я оставяхме на летището. На мен ми бе писнало да се опитват да ме измамят или излъжат в Йордания, така че стана страховита разправия, която продължи към половин час. Накрая все пак му платих 125JD, но с оглед на ситуацията оня забрави и за щети по колата и за всичко останало.

Напълно е възможно да се намирате в същата ситуация като нас и по резервацията ви въобще да не са удържани пари. Така, че под угрозата въобще да не му платите и да си хванете самолета, си мисля, че въобще няма да се заяжда за щети.

 

Очаквам да споделиш какво се е случило в крайна сметка.

Връзка към коментар
преди 5 часа, tougherty каза:

Задължително. Още сега започвам да го тормозя по телефона.

А някой знае ли какво е Excess Insurance Certificate ? Това също го искат застрахователите, а аз не мога да разбера какво е. Написах им въпрос какво е това и от къде мога да го взема, но до момента отговор нямам. Самата застраховка на WWI е Car Hire Excess Insurance Policy. Ако Certificate = Policy, то излиза че искат от мен собствената си застрахователна полица, което ми се вижда доста странно. Единственото обяснение е, че WWI продават застраховки, а исковете по застраховките им се управляват от ClaimEZ, които може би нямат достъп до документацията на WWI. Ако пък под Certificate имат предвид нещо различно от полицата, не ми хрумва какво може да е то.

Поразводних малко темата за кола под наем в Йордания с моите драми, но все пак си мисля, че това може да е полезно за бъдещите посетители. Добре би било да се разбере в крайна сметка може ли да се разчита на външна застраховка да покрие excess-a или не. 

Здравей.

Доколкото разбирам вече си в България?

Може ли да опишеш какво точно се случи при предаването на колата, как процедирахте, какви документи бяха попълнени и от какви се нуждаете допълнително?

От известно време се оглеждам към Мароко, а като се сетя що нерви потроших с rentalcara в Йордания и като гледам какви случки ви се случват на вас, искам да съм на 100% подготвен за всякакви ситуации😀.

Връзка към коментар

Да, в България съм вече. При предаването на колата мина да я погледне друг човек, а не този с който попълвахме протокола за получаването ѝ. Тя беше толкова очукана, а той толкова набързо я огледа, че според мен изобщо нямаше да забележи новите щети ако не липсваше номера. Номерът обаче няма как да го пропуснеш и щом видя, че го няма, отиде веднага да каже на шефчето. Онзи се сети, че сме говорили по телефона за това и дойде да погледне колата. Каза че няма как - имало щети и трябвало да се ремонтират. Извади една непопълнена бланка на AVIS за договор и ми показа на гърба, че пише за причинени вреди по колата се заплаща в кеш 350-1000 JOD. Аз му казах, че първо кеш нямам никакъв и второ ако поиска за това 1000 JOD, направо трябва да ми прехвърли колата. Той каза, че под 350 няма как да е, защото такива били фирмените правила и това не зависело от него. Иначе трябвало той да плати разликата. Според него имали забрана да чарджват картите. Аз му пак му казах, че кеш нямам и освен с карта няма как да му платя. Еми тогава с карта щяло да е обаче имало някаква комисионна от 4% - пресметна го 14 JOD, склонен ли съм да ги платя. Казах му че ще ги платя обаче искам отделна бележка и за тях, с обяснение за какво са, за да си ги претендирам от застрахователите. Ок, ок, нямало да ги плащам тия - само 350. Попитах какви документи ще ми даде. Договор щял да ми даде - даже два - един за rentalcars, за да си претендирам щети по тяхната застраховка (според него връщали половината пари щом имало CDW) и един за моите застрахователи. Ама аз наистина ли съм си направил отделна застраховка специално за това пътуване. Накарах го да ги разбие тези 350 по отделни пера (50 за номер, по 150 за капак и броня) и да ги впише по този начин в двата договора. Те не се различават много съществено, но от ренталкарс имали изисквания как трябвало да изглежда договора и какво да пише вътре. Изобщо не знаеше как да ги опише тези щети и му диктувах буква по буква. После му поисках един чист протокол за получаване на колата, защото предположих че застрахователите няма да ми платят нищо ако видят колко много щети сме описали по въпросните детайли още при приемането на колата. Платих му парите на ПОС терминал, като си взех бележка и на изпроводяк му казах, че това за мене са много пари и разчитам да си ги получа обратно от застрахователите. Затова ще ми е необходимо неговото съдействие и ще му пиша какво са ми поискали, като се надявам да ми помогне, а не да приключи въпроса в момента, в който е взел парите и сме си казали чао. Още на следващия ден заведох иска. Прикачих двата формата на договора с вписаните щети и платените 350 динара, шофьорската си книжка, ваучера от rentalcars и извлечението за плащане от Револют + бележката. WWI ми върнаха отговор на следващия ден, че за да продължат нататък искат фактура за извършените ремонти по колата, въпросния excess insurance certificate и accident damage report + снимки на щетите. Сега събирам тези неща и фактурата + report-a трябва да ги взема от арабина. Това е до момента.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз да споделя моето развитие. Вчера отидох да върна колата, преди това я бях заредил с 2-3 литра отгоре дори (понеже на предаването беше на 3/4) и почнах да го бъзикам тоя доларджията, че сега трябва баклава и чай да ме черпи. Той пък нещо се стъписа и ми вика: "Чакай да питам шефа, дали може да ти върнем някакви пари" и тръгна към барачката им. Аз му викам: "Хабиби, майтап си правя, ела тук, не искам да ми връщате нищо" и дойде обратно, погледна дясната страна, хвана се за главата и написа ОК. Та минах между капките, а дядото, който ми изправи вратата, ще му дам още 10 динара, ако отида пак там.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 15.11.2019 г. в 22:41, tougherty каза:

че за да продължат нататък искат фактура за извършените ремонти по колата

Хм, това да не е нещо ново? @ven62, при теб имаше ли го това изискване? Те повечето фирми ремонтират колите отдавна след като са върнати, ако ги ремонтират въобще. И така излиза, че възстановяването на разходите ти минава през задължителен ремонт на колата, който пък фирмата може и да не го направи, а парите вече са ти ги взели...

Връзка към коментар

Не е задължително те да са отремонтирали щетата, но трябва да ти фактурират стойността на ремонта. Ние също имахме фактура за антената от Голдкар и я прилагахме на iCarhireinsurance.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Направо като чета и се отказвам....

Четири човека сме и определено сме се насочили към кола под наем,но след прочитането на всички мнения, направо се виждам в нечий техен зандан...

Ще пътуваме на 18 декември, затова имам време да прочета още 2-3 пъти горните ужасии....

А знам, че алтернатива почти няма...

Връзка към коментар
Преди 1 час, Dublin каза:

Направо като чета и се отказвам....

Четири човека сме и определено сме се насочили към кола под наем,но след прочитането на всички мнения, направо се виждам в нечий техен зандан...

Ще пътуваме на 18 декември, затова имам време да прочета още 2-3 пъти горните ужасии....

А знам, че алтернатива почти няма...

Защо се отказваш?Шофирането в Йордания не е много по-различно от шофирането в Мароко и на много други места.Камион може да ти хвърли парче от гума навсякъде,да не говорим вятър да ти обърне вратата.Прочети внимателно особеностите описани в по-горните постове,за да не ги повтарям и карай разумно.

За четири дена минахме с две коли по малко повече от 1000км и по светло и по тъмно и нямахме проблеми.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Няма какво да се отказваш. В Йордания се шофира много спокойно. Смея да кажа, че шофьорите са по-толерантни от българските. Това с вратата си е изключително моя вина. Даже го виждам позитивно. Навсякъде другаде щях да плащам яко.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

http://www.dollarjordan.com/

И така. За сега се ориентирам така:

Такси от аерогарата до центъра на Акаба.

Пристигането е около 19.30 часа.

20 $ би трябвало да стигнат.

Резервация от горният линк за 10.00 часа на 19.12. Офиса им е на 300 метра от апартамента.

Връщане на автомобила на 22.12. в същият офис и такси до аерогарата.

Колата ще резервирам тези дни .

Започвам отново да чета всичко, за да може по-внимателно да вникна, как да го направя. 

Сигурно е едно - без кола няма да стане.

И не движението по пътищата ме притеснява, а последователността на самата резервация, документация, застраховки, валидност на БГ книжка и т.н.

Благодаря Ви!

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

колата можеш да я вземеш и от летището. Според мен от летището като правило е по-скъпо, ама като се отчете таксито до града общо взето няма смисъл, пък и може да не е точно така са цените

Връзка към коментар

Повечето компании имат 20 JD surcharge за летището. Таксито летище-Акаба е 8-10 JD. Трябва да си изчисли как му се затварят пълните дни (дали го устройва 20:00-20:00 часа или 10:00-10:00 в зависимост от маршрута). Ако е с такси няма да се занимава много с двете секюрити проверки за летището, ама те не са болка за умиране.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Oldkozel каза:

Повечето компании имат 20 JD surcharge за летището. Таксито летище-Акаба е 8-10 JD. Трябва да си изчисли как му се затварят пълните дни (дали го устройва 20:00-20:00 часа или 10:00-10:00 в зависимост от маршрута). Ако е с такси няма да се занимава много с двете секюрити проверки за летището, ама те не са болка за умиране.

Само мен ли не са ме проверявали на влизане на летището с колата? Навсякъде четох за проверки, само ни погледна един господин и ни махна да минаваме.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 24.11.2019 г. в 17:47, Emil Chakalov каза:

Какво пестиш по този начин?Ще платиш 40 долара за такси вместо да си вземеш и върнеш колата от аерогарата.Нещо не ми е ясно каква е идеята.

Притеснява ме това попълване на документи за колата на "коляно".

Пристигам в 19.30 часа на 18.12., а на обратно полета е в 21.05 часа на 22.12.

Мисля, че сме един часови пояс с тях, но така или иначе ще е тъмно.

Economy ми дава цена от 120 JOD. Горивото-ясно. Грубо го смятам около 600 км.

Каква застраховка ми трябва и колко се връзва, и каква сума да очаквам да ми се блокира?

Дебитна карта имам, но кредитна има само съпругата ми.

Ако се блокира сума от нейната карта, това означава ли че тя трябва да шофира, за да е валидна застраховката?

И накрая-дали все пак да не рискувам и да взема колата от аерогарата- вероятно около 20.30 часа, и да я върна пак там-около 18.30 часа в деня на обратният полет?

Благодаря !

 

JodCars.PNG

Редактирано от Dublin
Прикачен файл
Връзка към коментар
преди 2 часа, Dublin каза:

Притеснява ме това попълване на документи за колата на "коляно".

Пристигам в 19.30 часа на 18.12., а на обратно полета е в 21.05 часа на 22.12.

Мисля, че сме един часови пояс с тях, но така или иначе ще е тъмно.

Economy ми дава цена от 120 JOD. Горивото-ясно. Грубо го смятам около 600 км.

Каква застраховка ми трябва и колко се връзва, и каква сума да очаквам да ми се блокира?

Дебитна карта имам, но кредитна има само съпругата ми.

Ако се блокира сума от нейната карта, това означава ли че тя трябва да шофира, за да е валидна застраховката?

И накрая-дали все пак да не рискувам и да взема колата от аерогарата- вероятно около 20.30 часа, и да я върна пак там-около 18.30 часа в деня на обратният полет?

Благодаря !

 

JodCars.PNG

Ние бяхме за същото време.Платих 83JOD  и ми блокираха 350.Няма значение чия е картата.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Dublin каза:

Ако се блокира сума от нейната карта, това означава ли че тя трябва да шофира, за да е валидна застраховката?

По принцип трябва картата да е на шофьора, или да си платите да допълнителен шофьор. В Йордания и при попълването на документи на коляно е напълно възможно да не обърнат внимание. Аз не бих рискувал обаче.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.