Прескочи до съдържание

Бъдещето на хъбовия модел, новите модели самолети и пр.


Topfly

Препоръчани мнения

Ето я и есенцията на целия материал:

image.png.b37233f3f362324b4abeaa5606b10160.png

 

Това, че една а/к е изразила желание, съвсем не значи, че тези полети ще се случат. Индия е пословична с тромавата си авиационна администрация (да не напиша нещо по-точно). Дори няма да коментирам фактологичните неточности в копираното съобщение от социалните мрежи. 2021-ва не е толкова далеч - най-интересното предстои.....

  • Браво 1
Връзка към мнение
1 hour ago, akair said:

Това, че една а/к е изразила желание, съвсем не значи, че тези полети ще се случат. Индия е пословична с тромавата си авиационна администрация .....

Вероятно това е рационалното обяснение защо Уиз ер толкова рано почва да подготвя полетите си до Индия. Не вярвам да им откажат, защото имат принципното политическо съгласие, но сигурно са подготвени за дълга и тромава процедура...

Връзка към мнение

Аз четох някакви материали за отношенията на властите в Индия с други страни в Европа и Америка... Ще е интересно какво ще стане...

 

Междувременно Делта официално говори за хъб в Бостън:

Quote

The new flights were announced at Logan International Airport as Delta, which recently designated Boston as its newest hub...

https://news.delta.com/roll-boston-delta-adds-new-rome-service-celebrates-all-terminal-gate-operations-logan-airport

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

От 4-ти юни до 24-ти октомври ще има ежедневни полети между Филаделфия и Дубровник. цък Дубровник е град с 42 000 души постоянно население цък , а летището в Дубровник е с по малък трафик от летище Бургас.

 

 

Връзка към мнение

А Филаделфия е един от хъбовете на Американ, както дъвчем от 15 страници 😉  Ако следиш темата за АА, ще я видиш тази информация публикувана там, когато е излезнала 😉

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
14 hours ago, akair said:

А Филаделфия е един от хъбовете на Американ, както дъвчем от 15 страници 😉😉

Не мога да ти помогна, че от 15 страници не можеш да разбереш, че директният полет съдържа с минимум 1 прекчаване по малко от индиректния 🙂 До сега всички пътници ползващи Филаделфия за началнана точка или място за трансфер е трябвало да се прекачат на минимум още едно летище в Европа за да стигнат до Дубровник. Сега тези трансферни пътници ще изчезнат от статистиката на европейските хъбове.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Интересно е как се промени пазарът на самлетни билети между Будапеща и Сеул от както Лот пуснаха директната линия. Преди няколко месеца най-евтините билети с Прекачване от Будапеща до Сеул бяха около 500 евро. В момента Лот пуснаха промоционални билети по 129 000 форинта или около 387 евро. Като отговор на тази оферта Air France KLM пусна двупосочни билети с прекачване в Париж или Амстердам за 100 000 форинта или 301 евро.

 

Същата тенденция се наблюдава и в посока Ню-Йорк след пускането на директните полети. За зимния период British Airways пуснаха билети по 85000 фиринта или 256 евро за двупосочен билет. 

 

Въпросът е до кога ще могат да издържат икономически с предлагането на толкова евтини билети при положение, че разходите за оперирането на полетите през хъб са много по високи? Може да се разчита на кръстосано финансиране на полетите през хъб от други пътници, които са склонни да платят по висока цена за други марштрути, но колкото повече директни полети има, толкова по малко възможнисти ще имат хъбовите авиокомпании...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
2 hours ago, Topfly said:

Не мога да ти помогна, че от 15 страници не можеш да разбереш, че директният полет съдържа с минимум 1 прекчаване по малко от индиректния 🙂 До сега всички пътници ползващи Филаделфия за началнана точка или място за трансфер е трябвало да се прекачат на минимум още едно летище в Европа за да стигнат до Дубровник. Сега тези трансферни пътници ще изчезнат от статистиката на европейските хъбове.

Не мога да ти помогна да разбереш, че Филаделфия е хъб от много години, наравно с европейските. Полетите до Дубровник са концентрирани в американския point of sale и това е изключително leisure destination - АА събира американци от много щати, прекарва ги през хъба във Филаделфия и ги закарва в Дубровник.  Ако Фила не беше хъб, директни полети до Дубровник от там щеше да има точно след първия полет на 787, който не е от/до хъб 😉

53 minutes ago, Topfly said:

при положение, че разходите за оперирането на полетите през хъб са много по високи?

Това твърдение има ли данни, които да го подкрепят или е просто твърдение?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Някой по-напред в темата беше писал, че се получава недоразумение поради неуточняване на кое казваме хъб и кое не.

 

Моето скромно разбиране е, че ако живея град А, искам да отида до град В и една авиокомпания ми продаде билет А-Б-В, за мен хъб е Б, т.е. мястото където се прекачвам. Аз съм обикновен пътник, на когото не му дреме дали за АК летище А или В им е база, т.е. техен си хъб.

 

При равни други условия винаги ще избера директен полет, без прекачване, т.е. без хъб за мен. А заетите в този бизнес да си го наричат както искат.

 

В горния пример за Филаделфия-Дубровник, ако пътниците са си купили на един билет, примерно, Хюстън-Филаделфия-Дубровник, то тогава Ф. е хъб. Ако обаче си е купил Х-Ф и Ф-Д на отделни билети, за мен Ф. не е никакъв хъб, а си е най-обикновено летище за прекачване, така както правех преди с полетите на Ryanair.

 

Боже, дано не съм отворил кутията на Пандора с горните си измислици-премислици и да изям някой админски шамар. 😀

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Обикновено всяка а/к сама определя кои летища са й хъбове.

1 hour ago, vorbis said:

При равни други условия

...и размислите на @Topfly  имат почва, но индустрията прави друго, за добро или лошо...

 

6 hours ago, Topfly said:

до кога ще могат да издържат

Няма еднозначен отговор. Реалността показва случаи, в които традиционно започнала ценова война преминава в плавно повишение на цените до нива, от които а/к, които са участвали във войната, да са доволни (може да печелят, може и да губят). Има и случаи, в които един или повече от участвалите във войната просто решава да се оттегли от пазара. Така напр. Jetblue влезнаха на пазара на трансконтинентални полети (BOS/NYC до SFO/LAX) с ниски цени и по-добър продукт. След кратка схватка, другите а/к понамалиха цените и подобриха услугата, за да мачнат JB, а JB вдигнаха цените малко, за да настигнат цените на останалите. На други места, например в LGB, JB просто се отказа от война със SWА.

В момента Делта и JB са в ценова война в Бостън. Делта продължават да строят своя хъб там, а JB не изглежда като да имат намерение да се откажат от хъб (или по-точно focus city), който са построили с много труд. Много е вероятно двете а/к да останат да оперират там и да уравнят цените по дублирани маршрути.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
17 hours ago, akair said:

Не мога да ти помогна да разбереш, че Филаделфия е хъб от много години, наравно с европейските. Полетите до Дубровник са концентрирани в американския point of sale и това е изключително leisure destination - АА събира американци от много щати, прекарва ги през хъба във Филаделфия и ги закарва в Дубровник.  Ако Фила не беше хъб, директни полети до Дубровник от там щеше да има точно след първия полет на 787, който не е от/до хъб

Няма да ти позволя отново да ме вкараш в улицата в която да ти обяснявам, че едно прекачване е по малко от две или три прекачвания и че ако пътуваш с 2-3 прекачвания правиш 2-3 пъти повече трафик на хъбовете по света. Това са задачи, които ги решавам със синовете ми, които са първи клас 🙂

 

Що се отнася до point of sale“ при продажби през интернет такова понятие не съществува, но дори и плановете на авиокомпанията изобщо не е сигурно, че са такива каквито ги представяш, ако планират ежедневни полети. Дубровник географски е на границата, между Хърватия, Босния и Херцеговина, Черна Гора и Албания като от нито една от споменатите държави няма директен полет до САЩ и общо населението им е над 11 милиона души. Мислиш ли, че бизнесмените, гастарбайтерите, туристите и т.н. от тези държави няма да се възползват от директния полет до САЩ?

 

17 hours ago, akair said:

😉Това твърдение има ли данни, които да го подкрепят или е просто твърдение?

Няма да ме вкараш в улицата да ти доказвам отново как разходът на седалка на KLM по линията Будапеща-Амстердам-Сеул (9955 километра и едно прекачване) са по високи от разходите на седалка на ЛОТ по линията Будапеща Сеул (8163 километра без междинно кацане). Като добавиш към сметката, че и приходите на ЛОТ на седалка между тези две дестинации са по високи от тези на KLM нещата съвсем се накланят в посока на директния полет и единствено големината на самолета и възможността да се запълни с пътници е факторът, който може да обърне сметките.

Няма отново да ти доказвам и как директен полет от 11-12 часа е за предпочитане (при приблизително еднакви цени) от повечето пътници пред пътуване от 18-19 часа, поемане на стреса на прекачването и допълнителната умора..

 

Връзка към мнение

Ти си delusional, ако смяташ, че полетите са от Дубровник. Полетите са от Фила до Дубровник - разликата е съществена.

2 minutes ago, Topfly said:

Няма да ти позволя отново да ме вкараш в улицата в която да ти обяснявам, че едно прекачване е по малко от две или три прекачвания и че ако пътуваш с 2-3 прекачвания правиш 2-3 пъти повече трафик на хъбовете по света.

Нека опитаме с нещо по-просто - кое налага прекачванията да са 2 или 3, като за начало. Допълнително, аз не съм сигурен, че някой брои един и същи пътник 2 или 3 пъти 🙂

4 minutes ago, Topfly said:

разходът на седалка на KLM по линията Будапеща-Амстердам-Сеул (9955 километра и едно прекачване) са по високи от разходите на седалка на ЛОТ по линията Будапеща Сеул (8163 километра без междинно кацане).

Ами то няма и как да твърдиш такива неща, като игнорираш CASM, yield, тип самолет, такси, реална далечина на полета, други разходи,....  По много и различни причини самолетите не летят по grate circle mapper distance route - наистина не знам как по-ясно да го обясня. Разходите за 1 седалка не са еднкавки за различните а/к - има налични модели - потърси и ще се убедиш, ако не ми вярваш - последно подобни сметки правиха около приземяването на МАХ - има си добре разписани методологии за смятане на такива показатели. Бакалски сметки, които ползват 1 "удобен" фактор и игнорират други 10 или 15, са чисто и просто бакалски сметки - те не показват и не доказват нищо.

6 minutes ago, Topfly said:

Що се отнася до point of sale“ при продажби през интернет такова понятие не съществува

То това понятие не съм го измислил аз - заетите в бранша го ползват.

8 minutes ago, Topfly said:

Мислиш ли, че бизнесмените, гастарбайтерите, туристите и т.н. от тези държави няма да се възползват от директния полет до САЩ?

Ако тези хора можеха да издържат полет до САЩ, щеше да се намери кой да им го предложи, нали - някой, който познава добре пазара? (ако  Дубровник наистина има по-малко трафик от летището в Бургас, това мисля е доста смислен отговор и защо никой, който след този пазар, не пуска директни полети на големи разстояния от Дубровник).  Така например, Емирейтс сметнаха, че гърците могат да издържат полет до САЩ и им го предложиха - за win-win ситуация - 5th freedom полет за Емирейтс и директен полет до САЩ за гърците. Ако българите можеха да издържат такъв полет, не е изключено Емирейтс да бяха пуснали полета през София, вместо да трябва да се конкурират с други а/к между Атина и САЩ... 😉

13 minutes ago, Topfly said:

Няма отново да ти доказвам и как директен полет от 11-12 часа е за предпочитане (при приблизително еднакви цени) от повечето пътници пред пътуване от 18-19 часа, поемане на стреса на прекачването и допълнителната умора..

Това са свободни размисли, които не са подплатени от реални статистически данни. Няма и нужда да се опитваш да "доказваш" подобни тези.

39 minutes ago, Topfly said:

Дубровник географски е на границата, между Хърватия, Босния и Херцеговина, Черна Гора и Албания като от нито една от споменатите държави няма директен полет до САЩ и общо населението им е над 11 милиона души.

Аз само не разбрах последно тези полети защо ги пускат  за 11-те млн  в 4-те страни или заради

On 10/3/2019 at 12:25 PM, Topfly said:

Дубровник е град с 42 000 души постоянно население цък

---

Аз ще попитам нещо наистина важно - как полета от Фила да Дубровник променя броя прекачвания за пътниците от Ню Йорк, ЛА, Чикаго, Сан Франциско, Маями, Бостън, ДЦ, НоЛа, Далас, Финикс,... и останалите градове, които има директни полети до Лондон (и/или Мадрид)? Тук е мястото да отбележа, че само изброените градове са най-големите метро ерии в САЩ и тяхното население сумарно е над 1/4 от населението на САЩ. Допълнително, това са и районите с най-високи доходи, което е сред необходимите условия за туризъм в чужбина.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
25 minutes ago, akair said:

 Допълнително, аз не съм сигурен, че някой брои един и същи пътник 2 или 3 пъти

Ти сериозно ли го пишеш това? При полет София-Франкфурт-Ню-Йорк-Маями според теб летището в Ню-Йорк не вкарва в статистиките миналия от там пътник?

 

29 minutes ago, akair said:

То това понятие не съм го измислил аз - заетите в бранша го ползват.

Това понятие съществува от преди ерата на Интернет. В момента няма абсолютно никакъв смисъл, защото можеш да продаваш глобално!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 3 часа, Topfly каза:

Това понятие съществува от преди ерата на Интернет. В момента няма абсолютно никакъв смисъл, защото можеш да продаваш глобално!

Може да няма смисъл, но си го има и се отразява на цените и сега.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
5 hours ago, Topfly said:

Ти сериозно ли го пишеш това? При полет София-Франкфурт-Ню-Йорк-Маями според теб летището в Ню-Йорк не вкарва в статистиките миналия от там пътник?

 

За вкарване в статистиката - вкарват го. Това не значи автоматично, че:

6 hours ago, Topfly said:

правиш 2-3 пъти повече трафик на хъбовете по света.

 

5 hours ago, Topfly said:

Това понятие съществува от преди ерата на Интернет. В момента няма абсолютно никакъв смисъл, защото можеш да продаваш глобално!

Обясни на заетите в бранша, че това понятие в момента няма абсолютно никакъв смисъл 🙂  Аз винаги адмирирам ползване на точна терминология!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
22 hours ago, akair said:

 Допълнително, аз не съм сигурен, че някой брои един и същи пътник 2 или 3 пъти

 

16 hours ago, akair said:

За вкарване в статистиката - вкарват го.

 

Връзка към мнение
17 hours ago, akair said:

Това не значи автоматично, че: правиш 2-3 пъти повече трафик на хъбовете по света“.

 

Ако типичният пътник в миналото е пътувал с 2-3 прекачвания на дълги полети, а сега типичният пътник пътува само с едно прекачване, с колко ще се намали според теб трансферния трафик на летищата като цяло?

Връзка към мнение
1 hour ago, Topfly said:

Ако типичният пътник в миналото е пътувал с 2-3 прекачвания на дълги полети, а сега типичният пътник пътува само с едно прекачване, с колко ще се намали според теб трансферния трафик на летищата като цяло?

Нали темата беше за бъдещето, а не за миналото, но както и да е.

Отговора на въпроса ти е че не се намалява трансферния трафик на летищата като цяло, защото като цяло много сериозно расте броя пътници, полети, дестинации, самолети т.е. всичко расте вкл. и трансферния трафик ...

Връзка към мнение
2 minutes ago, 2326 said:

Нали темата беше за бъдещето, а не за миналото, но както и да е.

Отговора на въпроса ти е че не се намалява трансферния трафик на летищата като цяло, защото като цяло много сериозно расте броя пътници, полети, дестинации, самолети т.е. всичко расте вкл. и трансферния трафик ...

Някаква статистика ли имаш, че като цяло расте трансферния трафик или само предполагаш? Миналото е много важно за да може да видим какъв е тренда. Ако тренда е пътниците да летят все по директно (вместо с 2-3 прекачвания с едно прекачване, вместо с едно прекачване с нула прекачвания и т.н.) това означава, че ръста на пътникопотока не води непременно до ръст на трансферния трафик. Всичко зависи от това кой тренд е по силен. Както и обаче да смятаме няма вариант при който като процент от пътникопотока да се увеличава трансферния трафик и това означава, че постепенно намалява ролята на хъбовия модел и все по малък процент от приходите на авиокомпаниите и летищата идват от трансферни пътници.

Връзка към мнение
2 minutes ago, Topfly said:

Някаква статистика ли имаш, че като цяло расте трансферния трафик или само предполагаш? Миналото е много важно за да може да видим какъв е тренда. Ако тренда е пътниците да летят все по директно (вместо с 2-3 прекачвания с едно прекачване, вместо с едно прекачване с нула прекачвания и т.н.) това означава, че ръста на пътникопотока не води непременно до ръст на трансферния трафик. Всичко зависи от това кой тренд е по силен. Както и обаче да смятаме няма вариант при който като процент от пътникопотока да се увеличава трансферния трафик и това означава, че постепенно намалява ролята на хъбовия модел и все по малък процент от приходите на авиокомпаниите и летищата идват от трансферни пътници.

Нека вземем летището в град А. Град А има Х население, което е крайно число. Град А има Y желаещи да го посетят, което откакто "кака се ожени" 😉 също е крайно число. Пътникопотока расте, а X+Y е крайно число. Следователно расте броя на пътниците, които кацат и отлитат без да посещават град А (особено ако поне един път са го посетили някога) т.е. това са трансферни пътници.

Същото важи и ако град А например е Истанбул - плановете им за 100-200 милиона пътникопоток е точно от трансфери ...

Звучи логично и е елементарно като сметка ...

 

Връзка към мнение
На 6.10.2019 г. в 10:54, 2326 каза:

Нека вземем летището в град А. Град А има Х население, което е крайно число. Град А има Y желаещи да го посетят, което откакто "кака се ожени" 😉 също е крайно число. Пътникопотока расте, а X+Y е крайно число. Следователно расте броя на пътниците, които кацат и отлитат без да посещават град А (особено ако поне един път са го посетили някога) т.е. това са трансферни пътници.

Същото важи и ако град А например е Истанбул - плановете им за 100-200 милиона пътникопоток е точно от трансфери ...

Звучи логично и е елементарно като сметка ...

 

Желанието да се посети един град или дестинация изобщо не е някакво фиксирано число. Едно е желанието ако цените на самолетните билети са 300 евро, друго е желанието ако има масово билети по 10 евро. Едно е ако има директен полет и бързо можеш да стигнеш до крайната дестинация, а друго е ако трябва да пътуваш с прекачване и да си губиш много повече време. Тази година аз за втори път ще летя за един ден до Лондон, защото има супер евтини самолетни билети. Това, че увеличавам пътникопотока на лондонските летища не означава, че се увеличава и трансферния трафик. Желанието може да се промени и от броя на концертите, мачовете и т.н.

Това че Истанбул си мечтае за някакъв трансферен пътнипоток е едно, а реалността е съвсем друга. От все повече малки и средни градове в Европа пускат директи полети до Азия, САЩ, Африка и т.н., като по този начин поставят сериозна конкуренция на летенето с прекачване през Истанбул и т.н.

Редактирано от Георги
без обиди, моля
Връзка към мнение
8 minutes ago, Topfly said:

Желанието може да се промени и от броя на концертите, мачовете и т.н.

... броя на тези събития е относително постоянен всяка година и +/- няколко концерта или мача няма да промени цялостната статистика. 

Същата няма да се промени и от това че вече втори път за годината ще летиш до Лондон.

Ако видиш статистиките за отделни градове ще установиш, че растежа на туристите съвсем не е с десетки проценти всяка година, затова казвам че е краен брой.

13 minutes ago, Topfly said:

Това че Истанбул си мечтае за някакъв трансферен пътнипоток е едно, а реалността е съвсем друга. От все повече малки и средни градове в Европа пускат директи полети до Азия, САЩ, Африка и т.н., като по този начин поставят сериозна конкуренция на летенето с прекачване през Истанбул и т.н.

Само времето ще покаже какво ще се случи, но ролята на хъбовете е да събират много пътници от различни локации и да пълнят самолети към други дестинации. Което е много важно ако АК работят на пазарен принцип. Повечето такива директни екзотични полети между малки градове са субсидирани, появяват се и след година изчезват, защото АК не може да напълни самолетите и да е чисто пазарно на печалба, а субсидиите в един момент свършват ...

Летях и до Акаба и до Каламата при под 50% запълнен самолет за по 2-3 евро. Докога мислиш ще ги има тези полети... камо ли да сменят модела и да разрушат хъбовете ...

Връзка към мнение
преди 2 часа, Topfly каза:

това означава, че постепенно намалява ролята на хъбовия модел и все по малък процент от приходите на авиокомпаниите и летищата идват от трансферни пътници.

Това е трудно да се измери, понеже статистиката няма как да не е съществено изкривена. Често има трансферни пътници с лоукост компании, които съответно са на отделни билети и не се отчитат като трансферни, а и АК не плащат на летището такава такса (трансферен пътник). Т.е. летището оперира като хъб, а статистиката би ти показала увеличение на p2p трафика.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
6 hours ago, Topfly said:

 

 

Това не са противоречащи си наблюдения.

5 hours ago, Topfly said:

Ако типичният пътник в миналото е пътувал с 2-3 прекачвания на дълги полети, а сега типичният пътник пътува само с едно прекачване, с колко ще се намали според теб трансферния трафик на летищата като цяло?

 

4 hours ago, Topfly said:

Ако тренда е пътниците да летят все по директно (вместо с 2-3 прекачвания с едно прекачване, вместо с едно прекачване с нула прекачвания и т.н.)

Има ли някаква точна и всеобхватна статистика, която да подкрепи тези твърдения?

 

 

Като стана дума за миналото... Аз и по-рано в темата писах, но явно има нужда от напомняне - а/к Балкан са оперирали полети до места в Азия, Африка и Америка:

image.png.95bfc34444f450e1535a50a1b1010605.png

 

image.png.c9aefa445a7928ec70e486b80edcf0b6.png

 

Днес до много от тези дестинации няма директни полети от София - Абу Даби, Акра, Бахрейн, Банкок, Кайро, Калкута, Коломбо, Хараре, Кувейт, Ню Йорк, йохаесбург,... Това означава ли, че увеличаваме трансферния пътникопоток през наличните хъбове?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.