Прескочи до съдържание

Бъдещето на хъбовия модел, новите модели самолети и пр.


Topfly

Препоръчани мнения

On 10/6/2019 at 10:32 AM, 2326 said:

.Само времето ще покаже какво ще се случи, но ролята на хъбовете е да събират много пътници от различни локации и да пълнят самолети към други дестинации. Което е много важно ако АК работят на пазарен принцип. Повечето такива директни екзотични полети между малки градове са субсидирани, появяват се и след година изчезват, защото АК не може да напълни самолетите и да е чисто пазарно на печалба, а субсидиите в един момент свършват ...

Летях и до Акаба и до Каламата при под 50% запълнен самолет за по 2-3 евро. Докога мислиш ще ги има тези полети... камо ли да сменят модела и да разрушат хъбовете ...

Не разбирам какъв е смисълът да се спори за нещо, което многократно е опровергано с точна статистика в тази тема? Дирекректната свързаност между различните градове в света расте от дестилетия и то в пъти. Това че от време на време се спират някои линии, не означава, че тази тенденция ще се обърне.

 

Ето ти за поред път статистиката за ЕС:

 

lcc2.JPG

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52015SC0261&from=EN

 

За 23 години директните линии в ЕС от 874 са се увеличили на 3522. Виждаш ли в тези числа някаква несигурност в посока намаляване на директната свързаност?

 

Няма никаво съмнение, че моделът в ЕС е разрушен, защото традиционните хъбови авиокомпании загубиха водещата си роля. 2/3 от полети в ЕС се извършват от НТА или чартерни авиокомпании, които не работят по традиционния хъбов модел.

 

lcc.JPG

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52015SC0261&from=EN

Връзка към мнение
преди 2 часа, Topfly каза:

Подробните статистики за пътуващите не са публични, така че може да спорим безкрай

Така де и аз това казвам - базата ни на разсъждения е неправилна, от там и изводите няма как да са много верни. 

Операторите и да си знаят, като не ни показват данните, как да направим извод дали се увеличава или намалява даден параметър?

Аз уважавам твоите наблидения - тенденция за повече p2p полети, но и не смятам, че е за сметка на хъбовите такива. Т.е. от данните не виждам промяна на модела по същество, поне към сегашния момент.

Връзка към мнение
2 minutes ago, cck said:

Аз уважавам твоите наблидения - тенденция за повече p2p полети, но и не смятам, че е за сметка на хъбовите такива. Т.е. от данните не виждам промяна на модела по същество, поне към сегашния момет.

Според теб тази графика не е достатъчно убедителна?

 

lcc.JPG

 

Смяната на модела обаче не идва просто от повечето P2P полети, а и от промятата в структурата на хъбовите авиокомпании. Хъбовите авиокомпании пускат също все повече директни полети до хъбовете си, като така отнемат бизнес от конкуретните хъбови авиокомпании и намаляват като цяло нуждата от много прекчвания.

Хъбовият модел никога няма да изчезне от пазара по простата причина, че никога няма да стане е изгодно да се свържат всички дестинации в света с директни полети, но пазарният дял на хъбовия модел и относителния дял на пътниците пътуващи с прекачване и броят на прекачванията постоянно ще намалява.

Връзка към мнение
преди 4 минути , Topfly каза:

Според теб тази графика не е достатъчно убедителна?

Убедителна е, но тя ни показва нарастващия брой лоукостери за сметка на традиционните компании, а не броя трансферни пътници за сметка на хъбовите, които също имат сериозен ръст.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
1 minute ago, cck said:

Убедителна е, но тя ни показва нарастващия брой лоукостери за сметка на традиционните компании, а не броя трансферни пътници за сметка на хъбовите, които също имат сериозен ръст.

Никъде в тази тема не съм твърдял, че трансферните пътници ще изченат или дори, че номинално ще намелеят! Дали има номинален ръст на трансферните пътници е спорно, но от графиката ясно се вижда, че като цяло авиационния бизнес в ЕС върви към P2P полетите и все по малък дял от пътниците ползват услугите на мрежовите (хъбовите) авиокомпании. Когато парите в бизнеса идват основно от директните полети е нормално авиокомпаниите, летищата и т.н. да си насочат фокуса основно в тази посока и който прави инвестиции против пазарната логика е нормално рано или късно да има финансови проблеми. Всеки тренд естествено има своите корекции и предлагането на полети с прекачване от Ryanair е точно такава корекция. Това обаче не означава, че пазарът ще се върне там от където е тръгнал. На някаво ниво ще има нов баланс меду броя на пътници пътуващи дирекно и тези с прекачване...Това ново ниво обаче със сигурност ще е такова, където вече пътуването с прекачване няма да е основният бизнес модел.

  • Замислям се 1
Връзка към мнение
2 hours ago, Topfly said:

Не разбирам какъв е смисълът да се спори за нещо, което многократно е опровергано с точна статистика в тази тема? Дирекректната свързаност между различните градове в света расте от дестилетия и то в пъти. Това че от време на време се спират някои линии, не означава, че тази тенденция ще се обърне.

 

Ето ти за поред път статистиката за ЕС:

 

lcc2.JPG

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52015SC0261&from=EN

 

За 23 години директните линии в ЕС от 874 са се увеличили на 3522. Виждаш ли в тези числа някаква несигурност в посока намаляване на директната свързаност?

 

Няма никаво съмнение, че моделът в ЕС е разрушен, защото традиционните хъбови авиокомпании загубиха водещата си роля. 2/3 от полети в ЕС се извършват от НТА или чартерни авиокомпании, които не работят по традиционния хъбов модел.

 

lcc.JPG

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52015SC0261&from=EN

Пак се хващаш в тази тема за Европа, а това е само една малка част от общия пазар. Естествено че в Европа модела на директни полети ще е засилен, и това е нормално със сравнително късите разстояния, и отегчената от класически дестинации "публика" 🙂 ...

Но да вземем например Истанбул, който е на границата на Европа и да твърдиш, че там хъбовия модел си отива, е смешно просто. Нямам как директен полет например от Париж, да достигне до дестинации, до които може да се стигне от Истанбул в посока изток или юг, и това е проста математика, смята се наум 😉 .

Затова и всичко което иска да се придвижва в тази посока, му е удобно да се прикачава точно в истанбул.

Същата сметка излиза, ако сравним София и Лондон в посока запад, затова и има полети от София до Лондон, но няма да има полети София -НюЙорк, дори да се появи, за година ще си загине ...

Това е и причината София да няма възможностите нито на Лондон нито на Истанбул и да не може да стане стратегически хъб, затова и в офертите за развитие на летището всички кандидати разчитат на лоукост АК и развитието е в тази посока - директни линии в Европа и за всичко останало диретни линии към стратегическите хъбове...

 

Връзка към мнение

Темата отдавна излезна извън контрол и цикли в едни и същи коловози. Ако участниците имат нужната енергия нека продължи (засега) макар и нови  конструктивни аргументи отдавна да липсват. Но това няма да е за сметка на повишаване на тон, сарказъм и т.н.

 

Специално обръщам внимание на използваните реакции, реакцията за "Смея се" не означава "Подигравам се". Имена няма да споменавам, но не се учудвайте, ако изведнъж не можете да реагирате на нито едно мнение във форума занапред, въобще. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 7 часа, stanislavpp каза:

Графика на 787 на етиопците , всеки може да види колко много полети са между нехъбове:

Не ми се проверяват всички отсечки, но това са полети, които са обединени. Лети се Адис Абеба - Сингапур - Куала Лумпур, също така Адис - Абеба - Сеул - Токио. Съчетали са ги явно заради липсата на достатъчно пътници за директен полет или по други оперативни причини.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Delta и АА се концентрират в Маями, като отправна точка към Южна Америка (някой му казват хъб). Делта чрез купуването на част от LATAM, а АА засилват от догодина дестинациите, но и двете ще го правят от Маями.

https://onemileatatime.com/delta-south-america/

https://onemileatatime.com/american-airlines-increasing-south-america-flights/

 

Традиционните полети от Далас, Чикаго, НюЙорк до Европа се удължават като период.

 

Защо не пуснат полет например от GCK до Европа, а имат там само до хъбове, не мога да ги разбера ..

Връзка към мнение

Май не стана съвсем ясно - не е хубаво да бъркаме 5th freedom flights с полети, които не са от/до хъб. @randi е погледнал някои от тях, аз погледнах OSL-ARN - типичен 5th freedom flight - със същия полетен номер като  ARN-ADD (ET715). Такива полети има от много години - Сингапур така летят до Бразилия - през Испания, Джет Еъруейз така летяха до САЩ - през Брюксел, EVA така летят до САЩ - през Канада (Ванкувър), Пакистан така летят до Скандинавия,....

5 hours ago, Topfly said:

полети до хъбовете си, като така отнемат бизнес от конкуретните хъбови авиокомпании

Според мен няма особено значение един пътник в хъба на коя а/к ще го прекачиш - дали в Истанбул, Доха, Дубай, Виена или Лондон, например - той си остава трансферен пътник.

5 hours ago, Topfly said:

пускат също все повече директни полети до хъбовете си

И тук идва много важен въпрос - пускайки нови полети до хъб, това вода в мелницата на хъбовия или на П2П модела налива?  Или просто някакъв брой пътници заменят един хъб с друг?  (и това "някакви" съвсем не е случайно -  не би било редно всички пътници да бъдат вкарвани под общ знаменател - всеки пътник избира такъв полет, какъвто най-добре постига най-много от личните му цели).

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Нещо интересно - Боинг са започнали проучване за модернизация на модела 767. От компанията ще тестват как би се държал този самолет с нови двигатели - GEnX. Проучването включва и проучване на интереса най-вече сред карго операторите, но ще има и пътническа версия. Модифицираната машина ще бъде 767-400. Общото разиране е, че има научени уроци от МАХ и от Боинг ще направят нови, по-големи колесници, за да може да осигурят по-големия клирънс, необходим за по-големите двигатели.

Има спекулации, че това може да е решението на компанията за NMA/MOM aircraft.

Интересното е, че преди години от компанията са имали сходна ситуация - програмата 787 е била забавена и от Боинг решават да направят поредно поколение 737, за да не отнемат ценни ресурси (финансови и талант), които тогава са били необходими за програмата 787.

https://www.flightglobal.com/news/articles/boeing-examines-genx-powered-767-x-for-cargo-and-pa-461386/

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Самолетът А321NEO LR в доставка е бил празен, но все пак е интересно колко дълъг маршрут е прелетял..

 

The 1000th Airbus A320neo family aircraft is on delivery. VT-IUH is on its way home with IndiGo. Follow live at https://www.flightradar24.com/IGO9001/22702044

 

72667836_2544980695541338_19757828814143

 

IndiGo-A321-neo-916x516.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
1 hour ago, Topfly said:

Самолетът А321NEO LR в доставка е бил празен, но все пак е интересно колко дълъг маршрут е прелетял..

 

The 1000th Airbus A320neo family aircraft is on delivery. VT-IUH is on its way home with IndiGo. Follow live at https://www.flightradar24.com/IGO9001/22702044

 

72667836_2544980695541338_19757828814143

 

IndiGo-A321-neo-916x516.jpg

Празен самолет, пълни резервоари, + пътува на изток, според мен е можел и по-надалеч 🙂

Връзка към мнение

Другото голямо летище в Тексас - Хюстън Интерконтинентъл също ще инвестира в увеличаване броя на гейтовете. Част от терминал С ще бъде препостроен и ще стане част от терминал  D. Нетното увеличение ще е 6 гейта за широкофюзелажни самолети

https://www.houstonchronicle.com/business/article/IAH-to-break-ground-on-expanded-international-14542242.php#photo-18456969

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Пътят към “прескачането“ на хъбовете дори и при най-дългите линии по света успешно продължава:

 

Най-дългият непрекъснат полет в света стана факт

https://money.bg/travel/nay-dalgiyat-neprekasnat-polet-v-sveta-stana-fakt.html

Връзка към мнение
19 minutes ago, Topfly said:

Пътят към “прескачането“ на хъбовете дори и при най-дългите линии по света успешно продължава:

 

Най-дългият непрекъснат полет в света стана факт

https://money.bg/travel/nay-dalgiyat-neprekasnat-polet-v-sveta-stana-fakt.html

Полет от НюЙорк до Сидни - кое от двете летища не е хъб , или имаш впредид, че не са кацнали междинно на трети хъб ? Него ли прескачат 🙂 

 

В статията ясно пише каква е била целта на полета, какви изследвания са провели, и това няма нищо общо с темата за хъбовете 😉 

Връзка към мнение
7 minutes ago, 2326 said:

Полет от НюЙорк до Сидни - кое от двете летища не е хъб ?

Не ти ли омръзна за пореден път да задаваш един и същи безмислен въпрос на който 1001 пъти е отговорено ?  Ако си забравил отговора прочети темата и ще получиш подробен и добре аргументиран отговор!

 

Не разбирам защо съзнателно трябва да създаваме работа на модераторите и да принуждаваме Георги да заключва темата? 😞

Връзка към мнение
12 minutes ago, Topfly said:

Не ти ли омръзна за пореден път да задаваш един и същи безмислен въпрос на който 1001 пъти е отговорено ?  Ако си забравил отговора прочети темата и ще получиш подробен и добре аргументиран отговор!

 

Не разбирам защо съзнателно трябва да създаваме работа на модераторите и да принуждаваме Георги да заключва темата? 😞

Както съм написал статията няма нищо бщо с хъбовия модел, а е за изследване как се отразява на пилотите и пътниците такова продължително летене.

Докога ще публикуваш мнения, статии и т.н. нерелевантни към темата ?

Публикувай си го в раздела за Любопитни факти/новини , и така няма да създаваш работа на модераторите !

Връзка към мнение
41 minutes ago, 2326 said:

Както съм написал статията няма нищо бщо с хъбовия модел, а е за изследване как се отразява на пилотите и пътниците такова продължително летене.

Докога ще публикуваш мнения, статии и т.н. нерелевантни към темата ?

Публикувай си го в раздела за Любопитни факти/новини , и така няма да създаваш работа на модераторите !

 Когато летиш директно Сидни - Ню-Йорк, няма да ли се промени нещо спрямо положението когато си принуден да летиш Сидни-Лос Анджелис - Ню-Йорк? Ще продължат ли според теб в статистиките на хъба Лос Анджелис да присъстват пътниците, които прелитат над града без да кацат там?  Това беше за последно от мен по този въпрос! Който разбрал, разбрал...Няма съзнателно да развалям форума и да зациклям безмислено по един и същи въпрос 1000 пъти! Който иска да си цикли, нека го прави без мен!

Новината си е точно по темата и целият разговор почно точно от това мое твърдение, че с директните полети много хъбове, като Лос Анджелис, Истанбул и т.н. ще загубят пазар.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Да возиш 49 човека в самолет с 236 седалки не ми изглежда точно като

2 hours ago, Topfly said:

“прескачането“ на хъбовете дори и при най-дългите линии по света успешно продължава

А това, че са изгорили 95 тона гориво, за да ги превозят тези 49 човека, ще оставя да бъде коментирано в темата за екологията....

Аз и по-назад в темата съм писал - теоретично можем всички да се качим на бизджетове и всеки да лети П2П - с правилния бизджет и правилния брой пътници в него, е много възможно (почти) да няма много двойки летища, които да изискват дозарядка за достигане на крайната точка. Но надали ще стане в обозримо бъдеще, ако изобщо стане - финансово не е  viable...

На остналото @2326 вече ти е отговорил - JFK е хъб на oneworld - АА има цял терминал, както и БА.

Превратното тълкуване на фактите е това, което

18 minutes ago, Topfly said:

съзнателно да развалям форума и да зациклям безмислено по един и същи въпрос 1000 пъти

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
22 minutes ago, Topfly said:

 Когато летиш директно Сидни - Ню-Йорк, няма да ли се промени нещо спрямо положението когато си принуден да летиш Сидни-Лос Анджелис - Ню-Йорк? Ще продължат ли според теб в статистиките на хъба Лос Анджелис да присъстват пътниците, които прелитат над града без да кацат там?  Това беше за последно от мен по този въпрос! Който разбрал, разбрал...Няма съзнателно да развалям форума и да зациклям безмислено по един и същи въпрос 1000 пъти! Който иска да си цикли, нека го прави без мен!

Новината си е точно по темата и целият разговор почно точно от това мое твърдение, че с директните полети много хъбове, като Лос Анджелис, Истанбул и т.н. ще загубят пазар.

Ти прочете ли статията?

Летели са с изследователсак цел, със общо само  49 човека на борда,, колко от тях екипаж не се споменава,вероятно е да е имало и резервни пилоти за експеримента, и целта  им не е била да "прескочат хъба Лос Анджелис".

Този полет няма нищо общо с изследвания, развитие и т.н. на хъбовия модел.

Кое не е ясно че продължаваш безмисления спор?

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.