Прескочи до съдържание

Бъдещето на хъбовия модел, новите модели самолети и пр.


Topfly

Препоръчани мнения

За сега А350 не част от флота им ,

Иначе А350-900ULR може да прелети разстоянието без еквилибристики ( максимална дължина на полета 9700 мили)

Връзка към мнение
14 hours ago, akair said:

Пореден PR Stunt на Qantas.

Разстоянието от  SYD до LHR е между 9200 и 9500 морски мили. 787-9 има максимална далечина на полета от 7635 морски мили.

Ако искаха да тестват истински полет, щяха да ползват А350-1000, който има максимална далечина на полета от 8700 морски мили - с някакво ограничение в товара щеше да стигне.

Какъв е смисълът да обвиняваш Qantas в нещо което никога не са го твърдили? В момента не вървят тестове на самолети, а само тестове как влияят ултра дългите полети на човешкото здраве. Когато правиш обаче нещо историческо, като най-дългият полет в света е глупаво да не го използваш и за PR.

Връзка към мнение
13 hours ago, Климент said:

За сега А350 не част от флота им ,

Иначе А350-900ULR може да прелети разстоянието без еквилибристики ( максимална дължина на полета 9700 мили)

От това което четох до сега няма самолет нито във флота на Qantas, нито извън него, който да отговаря на 100% на изискванията за тези дълги полети. Последната новина е, че Qantas ще изчака до януари за да види какви решения ще му предложат Airbus и Boeing, но и двата производителя ще трябвата да направят някакви модификации за да могат полетите да се изпълняват без компромиси...

Връзка към мнение

A350ULR може да си го лети спокойно този полет. Qantas искат да видят какво ще им предложат с новия 777Х, който има проблеми и го отлагат, и всъщност обхвата му е с една идея по - малък от на А350 нормална версия...

Връзка към мнение
10 hours ago, Topfly said:

Какъв е смисълът да обвиняваш Qantas в нещо което никога не са го твърдили? В момента не вървят тестове на самолети, а само тестове как влияят ултра дългите полети на човешкото здраве. Когато правиш обаче нещо историческо, като най-дългият полет в света е глупаво да не го използваш и за PR.

Провери си данните. Полетът на Qantas от Хийтроу до Сидни под номер QFA7879 не е първия нон-стоп полет между Лондон и Сидни. Не виждам кое му "историческото"... Историята е написана още през 1989-та - има-няма преди 30 години...

Истината е, че а/к получава нови самолети от Боинг и понеже празнува рожден ден (100 години по техни данни), са решили да вдигнат малко шум с PR Stunts... Тези самолети все някак трябва да стигнат от САЩ до Австралия - чудесен повод да  "облекат" пътуването в история за рисърч, дълги полети, "project sunrise",...

И очевидно има хора, които откровено им вярват 😉

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

То хубаво с цел research, четох, че целта била да убедят регулаторите, че такъв дълъг полет не е вреден за здравето, тествали мелатонина, мозъчни ритми...

Обаче това са били 50 души в голям самолет, и всичките в бизнес класа. Правели гимнастика и т.н., ама реалността ако си в икономична класа няма нищо общо с това.

 

Връзка към мнение

Много е вероятно скоро да не видим изобщо economy class на подобни полети, така както няма такива на полетите на сингапурските авиолинии между Сингапур и Нюарк.

Тестовете в реални условия на полет от 9000 морски мили сингапурците го правят в premium economy.

Да не отваряме темата за екологичността на такива полети, в които самолет, който стандартно има около 315 седалки в конфигурация в 2 класи, има само 161 места, но вози до 24 000 литра гориво отгоре, за да може да лети до 9700 морски мили.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
19 hours ago, randi said:

A350ULR може да си го лети спокойно този полет. Qantas искат да видят какво ще им предложат с новия 777Х, който има проблеми и го отлагат, и всъщност обхвата му е с една идея по - малък от на А350 нормална версия...

От A350-1000 все още няма ULR версия и Airbus са решили за сега да не правят:

 

Airbus To Submit Non-ULR A350-1000 As Project Sunrise Contender

https://simpleflying.com/airbus-a350-1000-project-sunrise/

Връзка към мнение
3 hours ago, akair said:

Много е вероятно скоро да не видим изобщо economy class на подобни полети, така както няма такива на полетите на сингапурските авиолинии между Сингапур и Нюарк.

 

 

Qantas не са Singapure Airlines 🙂 Линията им Пърт Лондон е наблъскана с economy class ....

 

b46992f5fc48899c1b76fcbc5dce1ed0?width=3

 

What That 17-Hour Qantas Flight From Perth To London Was Like In Economy

https://www.whimn.com.au/play/travel/what-that-17hour-qantas-flight-was-like-in-economy/news-story/3fab7c70798a73cffa35a20d6949e5c0

 

Review: Surviving Economy On Qantas 17 Hour London To Perth Flight…

https://www.godsavethepoints.com/report-qantas-economy-london-perth-17-hour-flight/

Връзка към мнение
преди 2 часа, Topfly каза:

От A350-1000 все още няма ULR версия и Airbus са решили за сега да не правят:

 

Airbus To Submit Non-ULR A350-1000 As Project Sunrise Contender

https://simpleflying.com/airbus-a350-1000-project-sunrise/

Да но версия 900 има и с малко по - малко хора може да го прелети. Не разбирам защо се говори за версия 1000, като има 900ULR, който има реалната възможност да лети по тази линия.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
На 14.11.2019 г. в 8:16, Topfly каза:

Историческият полет стартира:

Снимка на Flightradar24.com.

Любопитна подробност за този полет е, че пътуващите са видели 2 пъти изгрева - веднъж над Европа и втори път - при приближаване на Австралия. 
Може това od има връзка и с названието на проекта ... 
Впрочем, понеже не съм чел подробности - два комплекта пилоти достатъчни ли са за такъв полет? 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 7 часа, akair каза:

Много е вероятно скоро да не видим изобщо economy class на подобни полети, така както няма такива на полетите на сингапурските авиолинии между Сингапур и Нюарк.

Тестовете в реални условия на полет от 9000 морски мили сингапурците го правят в premium economy.

Ако са казвали, че няма да има икономична класа, аз поне не съм разбрал...

За големи финансови и бизнес центрове може и да пускат самолети само бизнес класа - Лондон, Ню Йорк, Сингапур, ама за Австралия ми е малко невероятно...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
5 hours ago, Topfly said:

 

Qantas не са Singapure Airlines 🙂 Линията им Пърт Лондон е наблъскана с economy class ....

 

b46992f5fc48899c1b76fcbc5dce1ed0?width=3

 

What That 17-Hour Qantas Flight From Perth To London Was Like In Economy

https://www.whimn.com.au/play/travel/what-that-17hour-qantas-flight-was-like-in-economy/news-story/3fab7c70798a73cffa35a20d6949e5c0

 

Review: Surviving Economy On Qantas 17 Hour London To Perth Flight…

https://www.godsavethepoints.com/report-qantas-economy-london-perth-17-hour-flight/

И както е добре известно, разстоянието между Пърт и Лондон е доста по-кратко - около 7800 морски мили срещу 9200-9500 морски мили между Сидни и Лондон. Допълнително, самолетът има weight penalty, защото максималната му далечина на полета е  по-малка - летят около 200 човека в самолет, който може да вози 290 човека в стандартна конфигурация от 2 класи.

 

2 hours ago, neuromancer said:

Ако са казвали, че няма да има икономична класа, аз поне не съм разбрал...

За големи финансови и бизнес центрове може и да пускат самолети само бизнес класа - Лондон, Ню Йорк, Сингапур, ама за Австралия ми е малко невероятно...

Няма как да "излезне сметката"  по друг начин. Сингапурците не са махнали economy,  защото не искат да продават и по-евтини билети. Самолетът има 161 места при стандарт от 315 в 2 класи - това е на 1/2, за да може да прелети такова разстояние. По същия начин А321неоХЛР лети на дълги разстояни с под 170 човека, а може да побере до 210-240 - в зависимост от конфигурацията.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
22 hours ago, randi said:

Да но версия 900 има и с малко по - малко хора може да го прелети. Не разбирам защо се говори за версия 1000, като има 900ULR, който има реалната възможност да лети по тази линия.

Вероятно имат определени изисквания за брой пътници, разходи на седалка и т.н. Голямото предизвикателство на такива полети е не технически да може да се осъществят ( @akair беше споменял, че още през 1989-та година е имало еднократен директен полет с боинг 747 между Лондон и Сидни), а икономически да се върже сметката. В типична конфигурация А350 1000 има с 40 седалки повече от А 350 900. Точно тези седалки може да се окажат критични за това полета да е на печалба...

 

18 hours ago, akair said:

И както е добре известно, разстоянието между Пърт и Лондон е доста по-кратко - около 7800 морски мили срещу 9200-9500 морски мили между Сидни и Лондон. Допълнително, самолетът има weight penalty, защото максималната му далечина на полета е  по-малка - летят около 200 човека в самолет, който може да вози 290 човека в стандартна конфигурация от 2 класи.

 

Някаква инсайдерска информация от тестовете на Qantas ли имаш? Ако икономически и физически няма проблем да извършват 17 часови полети с economy class, какво радикално ще се промени ако с 2 часа или с около 10-15% се увеличи времето и разстоянието за летене?

Връзка към мнение
21 hours ago, Фил said:

Впрочем, понеже не съм чел подробности - два комплекта пилоти достатъчни ли са за такъв полет? 

Една от целта на тестовете е да се измери умореността на пилотите и на колко часа трябва да се сменят. Пред проекта има и юридически проблеми, че в колективния договор с пилотите и стюрдесите няма регулирано толкова дълго работно време. По принцип пилотите и стюрдесите могат да спят на борда, но личният ми опит е, че дори и когато съм спал на 4 седалки в самолета почивката ми е много по малко пълноценна от тази в нормално налягане на земята и без постоянното бучене на двигателите.

Връзка към мнение
19 hours ago, akair said:

 По същия начин А321неоХЛР лети на дълги разстояни с под 170 човека, а може да побере до 210-240 - в зависимост от конфигурацията.

A321XLR лети със 170 пътници само при авиокомпаниите, които искат да имат бизнес класа. Wizz air например са го поръчали с 239 седалки...Vietjet оперират A321Neo с 240 седалки и е доста вероятно и A321XLR да е със същия брой седалки.

Връзка към мнение
преди 35 минути , Topfly каза:

 По принцип пилотите и стюрдесите могат да спят на борда, но личният ми опит е, че дори и когато съм спал на 4 седалки в самолета почивката ми е много по малко пълноценна от тази в нормално налягане на земята и без постоянното бучене на двигателите.

Ясно че няма как спането в самолет да е пълноценно като в домашното легло. Все пак - двата пъти, когато съм имал късмета да има достатъчно свободни места в самолета и да си легна на четири седалки ( ICN-FCO и GIG-MAD)  - поспах си доста прилично, може би и защото съм бил уморен. А колкото и да е, все пак кушетките за екипажа са малко по-удобни от четири седалки.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
4 hours ago, Topfly said:

Някаква инсайдерска информация от тестовете на Qantas ли имаш? Ако икономически и физически няма проблем да извършват 17 часови полети с economy class, какво радикално ще се промени ако с 2 часа или с около 10-15% се увеличи времето и разстоянието за летене?

Не са 10-15, а са по-скоро 20% (787-9 има максимална далечина на полета 7635 морски мили (9200-7635)/7635 e малко над 20%. Ако лети 9500 морски мили, това прави 24%). Максималната далечина на полета "по каталог" е смятана за определен модел - на време, на брой пътници, ... Когато а/к има необходимост от по-голяма далечина на полета, това идва за сметка на weight penalty - най-често брой пътници.

3 hours ago, Topfly said:

A321XLR лети със 170 пътници само при авиокомпаниите, които искат да имат бизнес класа. Wizz air например са го поръчали с 239 седалки...Vietjet оперират A321Neo с 240 седалки и е доста вероятно и A321XLR да е със същия брой седалки.

По-назад в темата го има анализа каква далечина на полета имат различните версии и конфигурации на А321. Версията, която копира далечината на полета на 757-200 има и брой седалки, много сходен с този на 757-200 за същата максимална далечина - разликата беше под 10 седалки между 2-та самолета и около 160-170 седалки общо.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
1 hour ago, akair said:

Не са 10-15, а са по-скоро 20% (787-9 има максимална далечина на полета 7635 морски мили (9200-7635)/7635 e малко над 20%. Ако лети 9500 морски мили, това прави 24%).

Прав си, но това не променя с нищо порядъка. Според Flightradar 24 средното време за полет от Лондон до Пърт е 16 и 9 минути, а полета Лондон Сидни е бил 19 и 20 минути. Това е точно 19,71% повече. В обратната посока обаче се лети с един час повече.

 

Не мисля че един пътник ако може да издържи 17 часа и 7 минути средно от Пърт до Лондон в икономическата класа, няма да издържи 19 или 20 часа. В Южна Америка има автобуси с разписание 100+ часа 🙂

Връзка към мнение
28 minutes ago, Topfly said:

Прав си, но това не променя с нищо порядъка. Според Flightradar 24 средното време за полет от Лондон до Пърт е 16 и 9 минути, а полета Лондон Сидни е бил 19 и 20 минути. Това е точно 19,71% повече. В обратната посока обаче се лети с един час повече.

Липсата на промяна в порядъка не отменя необходимостта планерите и капитаните съвсем точно да смятат гориво и тегло на пътници и товари, aко искат да успеят да прелетят разстоянието. И колкото повече условията са в противовес на възможностите на машината, толкова по-голямо е weigh penalty-то.

32 minutes ago, Topfly said:

Не мисля че един пътник ако може да издържи 17 часа и 7 минути средно от Пърт до Лондон в икономическата класа, няма да издържи 19 или 20 часа.

Не е добър подход да прилагаме транзитивност при тези съждения. Защото с тази логика някой може да сметне, че пътниците могат да издържат произволен брой часове във въздуха, в economy. А е много вероятно да има продължителност, отвъд която това не е вярно. Или поне има такива ефекти върху човешкото здраве, че не е препоръчителна.

36 minutes ago, Topfly said:

В Южна Америка има автобуси с разписание 100+ часа

Хубавото на автобусите е, че могат да спират на пътя и/или на бензиностанции, пътниците могат да слезнат, да се поразходят, да подишат въздух, който не е минал през климатични системи,... Все опции, които липсват при самолетите.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
On 11/16/2019 at 5:36 PM, akair said:

Истината е, че а/к получава нови самолети от Боинг и понеже празнува рожден ден (100 години по техни данни), са решили да вдигнат малко шум с PR Stunts... Тези самолети все някак трябва да стигнат от САЩ до Австралия - чудесен повод да  "облекат" пътуването в история за рисърч, дълги полети, "project sunrise",...

И очевидно има хора, които откровено им вярват 😉

 

1 hour ago, akair said:

Не е добър подход да прилагаме транзитивност при тези съждения. Защото с тази логика някой може да сметне, че пътниците могат да издържат произволен брой часове във въздуха, в economy. А е много вероятно да има продължителност, отвъд която това не е вярно. Или поне има такива ефекти върху човешкото здраве, че не е препоръчителна.

 

PR рисърч, ама имало нужда от сериозни изследвания в тази посока.... Трудно ми е да разбера от горното ти сред вярващите ли си? 😉

 

Аз лично не съм специалист в областта, но слабо ме интересува до колко са задълбочени изследванията на Qantas в тази посока. По важното е, че видимо плановете са им сериозни за пускане на нови дълги полети и икономически резултатите на полета от Пърт са много добри...

 

Днешна новина е, че Air Arabia е поръчала 120 самолета от фамилията А320, като 20 от тях са A320XLR. Явно и те имат планове за дълги полети с тясно фюселажни самолети.

https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2019/11/air-arabia-orders-120-airbus-a320neo-family-aircraft-including-xlrs.html

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
6 minutes ago, Topfly said:

PR рисърч, ама имало нужда от сериозни изследвания в тази посока.... Трудно ми е да разбера от горното ти сред вярващите ли си? 😉

ОК, ще се опитам да бъда по-директен, щом не съм бил разбран. Sunrise полетите на Qantas са PR Stunt. Потребност от сериозна научна работа има - иначе ще научим важни неща по трудния начин. А твоята транзитивна логика е грешна. Опитите двете теми да бъдат събрани на едно място показва или откровена липса на разбиране, или зле прикрит опит за заяждане.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 1 година по-късно ...

Другата тема е заключена по необясними причини, но  ирландците са първите, които пускат А321ЛР на трансатлантически полети :

 

 

Aer Lingus confirmed on Wednesday that it will be launching direct, nonstop flights from Manchester, England to the United States and the Caribbean. In total, the Irish carrier will launch four transatlantic flights from Manchester to New York, Boston, Orlando and Barbados.

As of July 29, Aer Lingus will launch its first-ever transatlantic service from Manchester to the U.S. by flying to New York (JFK) and Orlando (MCO). Then, on Oct. 20, Aer Lingus will begin flying from Manchester (MAN) to Barbados (BGI). Finally, in summer 2022, the airline will fly from Manchester (MAN) to Boston (BOS).

 

Two of the routes — to JFK and BOS — will be operated by Aer Lingus’ new Airbus A321LR. When the JFK route first launches, the airline will become the first to operate transatlantic flights with the narrow-body A321LR on regularly scheduled services.

On the leisure routes — to MCO and BGI — Aer Lingus will utilize one of its wide-body Airbus A330 aircraft.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.