Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Относно услугата WIZZ Flex.Ще задам леко, риторичен въпрос :)  (макар името да подсказва)т.с плащам 20 лева и променям колкото и както си искам!

Например намаляват цената на полета който съм закупил или пускат промо 20% да речем,мога ли да пререзервирам същия полет, без допълнителни такси повече?

Понеже таксуват за всичко съм малко скептичен.Ако може някой от личен опит да сподели?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За премаршрутирането съм съгласен и че е ок да ти дадат някакво обезщетение. Не е честно обаче, че обезщетението да не е е свъзано с цената на билета и че различните видове транспорт не са поставени при равни условия.

Какво смешно има в това, когато си купиш международен или междуградски автобусен билет, компанията да не ти дължи никакво обезщетение, а когато на същата или по ниска цена си купиш билет за AIRBUS изведнъж правата да ти нарастнат и да може да искаш 250 евро обезщетение, дори да си купил билет за 10 евро. Това, че евродепутатите пътуват основно със самолет, не означава, че пъниците на самолет трябва да се поставят в привилигировано положение..

Преди 10 години тези 250 евро бяха цената на един самолетен билет. Днес обаче това могат да 5-6 или повече еднопосочни билети!

 

И в друга тема го коментирахме, абсолютно не съм съгласен компенсацията да е обвързана със цената на билета и не го намирам за коректно. Компенсацията е такава за причиненото неудобство, а неудобството като фактор няма нищо общо с цената на билета. Аз който съм платил 10 евро съм възпрепятстван точно толкова, колкото и този платил 100. 

 

За влаковете и автобусите съм съгласен да има също подобни компенсации, и мисля че има в някакъв аспект, но не са (все още) толкова големи. Предполагам, че вниманието е повече насочено към самолетните превози, защото международните пътници там са в пъти повече от влаковите и автобусните. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Относно услугата WIZZ Flex.Ще задам леко, риторичен въпрос :)  (макар името да подсказва)т.с плащам 20 лева и променям колкото и както си искам!

Например намаляват цената на полета който съм закупил или пускат промо 20% да речем,мога ли да пререзервирам същия полет, без допълнителни такси повече?

Понеже таксуват за всичко съм малко скептичен.Ако може някой от личен опит да сподели?

С WIZZ Flex избягваш таксите за промяна, но не и промяната в цената.

Можеш да променяш дати и маршрут.

При по-висока цена на новия билет си доплащаш разликата.

Само предполагам, че ако новата цена е по-ниска ... пиеш една вода.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И в друга тема го коментирахме, абсолютно не съм съгласен компенсацията да е обвързана със цената на билета и не го намирам за коректно. Компенсацията е такава за причиненото неудобство, а неудобството като фактор няма нищо общо с цената на билета. Аз който съм платил 10 евро съм възпрепятстван точно толкова, колкото и този платил 100. 

 

За влаковете и автобусите съм съгласен да има също подобни компенсации, и мисля че има в някакъв аспект, но не са (все още) толкова големи. Предполагам, че вниманието е повече насочено към самолетните превози, защото международните пътници там са в пъти повече от влаковите и автобусните. 

 

Автогара и гара има във всеки голям град, докато летищата са 4 в България. Не вярвам пътниците на самолети да са повече от пътниците на влакове и автобуси. При положение, че цените на НТА са на нивото или по евтини от автобусните и влаковите билети, защото НТА трябва да плаща по високи компенсации от влаковете и автобусите?

 

Както писах по горе безплатен обяд няма. Ако искаме автоматично да ни плащат компенсации от 250 евро, цените на билетите трябва да са поне 10-15% по високи за да се върже сметката на авиокомпаниите. Аз лично бих предпочел компенсацията да е под формата на опция. Ако сключиш застраховка равняваща се на 10-15% от билета, да имаш право на обезщетение, ако обаче не сключиш да нямаш право. Доста пътници са гъвкави и не им e голям проблем ако самолета закъснее 5-6 часа, за други обаче това може да представлява голяма загуба, защото имат свързващ полет и т.н. По демократично е да имаш право на избор искаш или не искаш да платиш цената на застраховката от колкото всички пътници задължително да я плащат!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

 

Най-коректно би било да те закарат до крайната ти точка по друг маршрут, а ако това им е невъзможно да ти платят разходите за нов билет с друг превозвач.

 

Недей така, че отнякъде току-виж изскочил Основателя, за да ти обясни, че освен кофти сандвич, разлика между традиционна и нискотарифна авиокомпания принципно няма... :P

Връзка към коментар

Високите компенсации имат и един друг неприятен икономически ефект. Те правят малките авиокомпании значително по неконкурентноспособни. Ако искаш да избегнеш плащането на компенсации, трябва да имаш резервен капацитет от самолети, екипажи и т.н. Много по лесно е обаче, авиокомпания със 100 самолета да има резервни 1-2 самолета от колкото авикомпания с 5-10 самолета да поддържа резервен самолет.

 

Докато бяха малки Уиз ер не поддържаха никакъв резервен капацитет, но в момента вече имат самолет, който се включва при нужда.Той обаче е базиран основно в Полша и Унгария...

 

Ако малките авиокомпаниите обаче се справят трудно с тези пречки, това означава, че конкуренцията на пазара ще е по малка и в крайна сметка пътниците ще платят центата на тези компенсации.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

 

Както писах по горе безплатен обяд няма. Ако искаме автоматично да ни плащат компенсации от 250 евро, цените на билетите трябва да са поне 10-15% по високи за да се върже сметката на авиокомпаниите. Аз лично бих предпочел компенсацията да е под формата на опция. Ако сключиш застраховка равняваща се на 10-15% от билета, да имаш право на обезщетение, ако обаче не сключиш да нямаш право. Доста пътници са гъвкави и не им e голям проблем ако самолета закъснее 5-6 часа, за други обаче това може да представлява голяма загуба, защото имат свързващ полет и т.н. По демократично е да имаш право на избор искаш или не искаш да платиш цената на застраховката от колкото всички пътници задължително да я плащат!

 

Звучи доста разумно и обосновано от моя гледна точка... :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

Недей така, че отнякъде току-виж изскочил Основателя, за да ти обясни, че освен кофти сандвич, разлика между традиционна и нискотарифна авиокомпания принципно няма... :P

 

И то пък един сандвич...  :lol:

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Георги Матеев

Автогара и гара има във всеки голям град, докато летищата са 4 в България. Не вярвам пътниците на самолети да са повече от пътниците на влакове и автобуси. При положение, че цените на НТА са на нивото или по евтини от автобусните и влаковите билети, защото НТА трябва да плаща по високи компенсации от влаковете и автобусите?

 

Както писах по горе безплатен обяд няма. Ако искаме автоматично да ни плащат компенсации от 250 евро, цените на билетите трябва да са поне 10-15% по високи за да се върже сметката на авиокомпаниите. Аз лично бих предпочел компенсацията да е под формата на опция. Ако сключиш застраховка равняваща се на 10-15% от билета, да имаш право на обезщетение, ако обаче не сключиш да нямаш право. Доста пътници са гъвкави и не им e голям проблем ако самолета закъснее 5-6 часа, за други обаче това може да представлява голяма загуба, защото имат свързващ полет и т.н. По демократично е да имаш право на избор искаш или не искаш да платиш цената на застраховката от колкото всички пътници задължително да я плащат!

 

Нереално е сравнението между автобусни- и авио-компании, като за разлика от първите последните имат обороти в порядъка на стотици милиони или дори милиарди евро. Може да си чешем пръстите колкото искаме, но нито аз нито ти сме писали евро правилата, които очевидно няма да претърпят промени скоро, и зад които явно се крие някакъв конкретен замисъл и логика. И докато съществуват такива правила смятам да се възползвам от тях - точно по същия начин, по който авиокомпаниите ме задължават да спазвам и техните правила. Не може да се гледа едностранно. Пак повтарям, че сметките на авиокомпаниите въобще не ме интересуват, особено когато не са в състояние да изпълнят предварително поетия ангажимент за превоз. Знам само, че в конкретния случай Wizz не можа да ме превози навреме, за*ба ме на летището и се наложи да си купя нов ласт минит билет до Будапеща за 300 евро за да не пропусна полета Будапеща-Баку и съответно цялото пътешествие до Азербайджан. Откъдето и да го погледна това не е коректно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нереално е сравнението между автобусни- и авио-компании, като за разлика от първите последните имат обороти в порядъка на стотици милиони или дори милиарди евро. Може да си чешем пръстите колкото искаме, но нито аз нито ти сме писали евро правилата, които очевидно няма да претърпят промени скоро, и зад които явно се крие някакъв конкретен замисъл и логика. И докато съществуват такива правила смятам да се възползвам от тях - точно по същия начин, по който авиокомпаниите ме задължават да спазвам и техните правила. Не може да се гледа едностранно. Пак повтарям, че сметките на авиокомпаниите въобще не ме интересуват, особено когато не са в състояние да изпълнят предварително поетия ангажимент за превоз. Знам само, че в конкретния случай Wizz не можа да ме превози навреме, за*ба ме на летището и се наложи да си купя нов ласт минит билет до Будапеща за 300 евро за да не пропусна полета Будапеща-Баку и съответно цялото пътешествие до Азербайджан. Откъдето и да го погледна това не е коректно.

 

Абсолютно прав си за всичко! По всяка вероятност традиционна компания щеше да осигури премаршрутиране за своя сметка и цялата тази драма нямаше да се случи. Проблемът е свързан с теорията на Топлфлай. Нискотарифните затова са нискотарифни, защото свеждат до минимум разходната част от своите бюджети. Това означава и неучастие в различни алианси. Както добре знаеш, именно благодарение на участието в алиансите, традиционните компании в случаи като твоя, обикновено премаршрутират пътниците с някой друг партньор. Добре че ги има тези алианси и споразумения, защото при зачестилите стачки на Луфти, направо не ми се мисли. С което отново отваряме голямата тема "Традиционни Vs. Нискотарифни" и пак стигаме до любимата ми английска сентенция - не съм толкова богат, за да купувам евтини неща...

Връзка към коментар
Георги Матеев

Абсолютно прав си за всичко! По всяка вероятност традиционна компания щеше да осигури премаршрутиране за своя сметка и цялата тази драма нямаше да се случи. Проблемът е свързан с теорията на Топлфлай. Нискотарифните затова са нискотарифни, защото свеждат до минимум разходната част от своите бюджети. Това означава и неучастие в различни алианси. Както добре знаеш, именно благодарение на участието в алиансите, традиционните компании в случаи като твоя, обикновено премаршрутират пътниците с някой друг партньор. Добре че ги има тези алианси и споразумения, защото при зачестилите стачки на Луфти, направо не ми се мисли. С което отново отваряме голямата тема "Традиционни Vs. Нискотарифни" и пак стигаме до любимата ми английска сентенция - не съм толкова богат, за да купувам евтини неща...

 

Всичко, което казваш, е точно така. И въпреки това специално по въпроса с компенсациите евродирективите не правят разлика между традиционни и нискотарифни авиокомпании, правилата важат еднакво за всички. Само дето нискотарифните се крият много повече, когато се стигне до случай за компенсация.

 

Колкото до "не съм толкова богат за да купувам евтини неща" - не ме разбирай погрешно, но през годините съм спестил предостатъчно много пари чрез нискотарифните авиокомпании и един-единствен проблем на примерно 100 полета не е достатъчен за да почна да летя само и единствено с традиционни авиокомпании и да плащам много по-високи цени. В конкретния случай с Wizz ме изнерви не толкова високия непредвиден разход за нов билет, колкото тотално безхаберното отношение, липса на желание за каквато и да е помощ и особено последвалата малоумна имейл кореспонденция, в която надълго и нашироко ми се обясни, че аз всъщност нямам никакви права и че те колят и бесят. И то при условие, че са изцяло виновни и отгоре на всичко съм им ужасно редовен клиент от поне 5 години. Ами не го намирам за нормално това.

Връзка към коментар

 

 

Колкото до "не съм толкова богат за да купувам евтини неща" - не ме разбирай погрешно, но през годините съм спестил предостатъчно много пари чрез нискотарифните авиокомпании и един-единствен проблем на примерно 100 полета не е достатъчен за да почна да летя само и единствено с традиционни авиокомпании и да плащам много по-високи цени.

 

Аз затова по-горе написах, че намирам предложението на Топлфлай за разумно. Ако съм на твое място, бих правил застраховка за всеки полет с нискотарифна. Нямам предвид застраховка от предлаганите по време на покупка на билета, а застраховка от реномиран застраховател в страната, която в случай на необходимост може да бъде приведена в действие с почти 100%-ва вероятност за краен успех. Помисли върху това! Имал си тотален късмет с тези 100 полета, не продължгавай да го насилваш... ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

Аз затова по-горе написах, че намирам предложението на Топлфлай за разумно. Ако съм на твое място, бих правил застраховка за всеки полет с нискотарифна. Нямам предвид застраховка от предлаганите по време на покупка на билета, а застраховка от реномиран застраховател в страната, която в случай на необходимост може да бъде приведена в действие с почти 100%-ва вероятност за краен успех. Помисли върху това! Имал си тотален късмет с тези 100 полета, не продължгавай да го насилваш... ;)

 

Ще го помисля. Може би има смисъл от това, когато разчитам на нискотарифна авиокомпания за връзка с друг полет, което всъщност се случва не повече от 1-2 пъти в годината.

 

Иначе ако не са свързващи полети закъснение не ме притеснява особено.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Знам, че за много хора това е неудобно, неприемливо и съответно - неприложимо, но моята "застраховка" при свързващи полети с нискотарифни компании обикновено е едно преспиване в съответния град на прекачване, или поне  ранен сутрешен полет когато основният полет е късно вечер. Не само че не ми пречи, но ми е много приятно в такива случаи краткото посещение/разходка в градове като Рим, Мадрид, Барселона, Берлин, Лондон, Бергамо ...
Допълнително улеснение в това отношение е и обстоятелството, че (почти) винаги пътувам само с ръчен багаж.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 9
Връзка към коментар

В случая мисля, че Матеев е абсолютно прав. Има си действащ регламент, на който следва да се подчиняват всички компании. Как ще си калкулират разходите, цените и т.н. си е вътрешен проблем на АК. Duke, как точно се нарича този тип застраховка?

Връзка към коментар

Знам, че за много хора това е неудобно, неприемливо и съответно - неприложимо, но моята "застраховка" при свързващи полети с нискотарифни компании обикновено е едно преспиване в съответния град на прекачване, или поне  ранен сутрешен полет когато основният полет е късно вечер. Не само че не ми пречи, но ми е много приятно в такива случаи краткото посещение/разходка в градове като Рим, Мадрид, Барселона, Берлин, Лондон, Бергамо ...

Допълнително улеснение в това отношение е и обстоятелството, че (почти) винаги пътувам само с ръчен багаж.

 

Фичо, звучи разумно. В същото време, ако се абстрахираме от частта "посещение на нов град", вече не звучи практично. Разсъждавам. Един допълнителен ден отпуск. Една нощувка. Разходи за един допълнителен ден. Да го умножим по две и на връщане. Като теглиш чертата, плащаш много повече от спестеното за билет по маршрута директно от София с традиционна...

Duke, как точно се нарича този тип застраховка?

 

На различни места по различен начин. Обикновено застраховка "отмяна на пътуване", включва и застрахователен риск "пропускане на свързващ полет" в резултат на закъснение, отмяна и т.н...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 вече не звучи практично. Разсъждавам. Един допълнителен ден отпуск. Една нощувка. Разходи за един допълнителен ден. Да го умножим по две и на връщане. Като теглиш чертата, плащаш много повече от спестеното за билет по маршрута директно от София с традиционна...

Аз подчертах, че ми е ясно, че вероятно е неудобно за повечето хора. Само че на мен така или иначе ми е кеф да посетя за кратко някой от изброените европейски градове поне веднъж годишно и точно понеже не е за пръв път, нямам притеснение че нещо ще изпусна, че нещо не съм видял и прочие..., просто се разхождам без никакъв ангажимент и програма за "отмятане на забележителности" или пък използвам да пием по бира с някой приятел/познат, който живее или пребивава там.  :) 

И вместо да търся и планирам отделно специално кратко пътуване до Лондон, Мадрид или Рим, аз просто използвам случая, че ми се налага да правя връзка с някой по-далечен полет. 

Така че като тегля чертата ми излиза много добре сметката.  :)  Но това, разбира се, е моята сметка, друг ще си направи сметката по друг начин.  ;)  Въпрос на предпочитания, навици и възможности. 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Това е ясно, но нали завъртяхме темата около английската максима и в този смисъл беше твоето включване. Затова казвам, че предложението е чудесно, но при условие, че разполагаш с неограничено време и си готов да платиш повече...

Връзка към коментар

Аз като летях с Ел Ал, т.е. традиционна компания и полета се отмени, нямаше вариант за премаршрутиране, предложиха ми полет след 2 дни. Гаранция няма. Лично аз предпочитам евтин полет с нискотарифва и нощувка на даденото място като разход, отколкото да дам парите за скъп билет и пак без гаранция.

Връзка към коментар

 Затова казвам, че предложението е чудесно, но при условие, че разполагаш с неограничено време и си готов да платиш повече...

Не, не разполагам с неограничено време и не съм готов да плащам повече.  ;) 

Разполагам обаче с голяма гъвкавост за ползване на времето.

 

За по-ясно ще ти дам един друг пример.

Миналата година имах късмета да осъществя посещение на Филипините. 

Известната "магеланска инвазия във Филипините"  :) . 

Офертата за "основния полет" на цена 25еur беше за Дубай-Манила-Дубай. 

Оставаше да наглася "свързващите" полети до/от Дубай. 

Директните полети с FlyDubai започваха от 300eur нагоре. 

За мен по принцип посещение на Емирствата винаги е стояло като идея, така че реших, след като така или иначе ще минавам през Дубай, да съчетая нещата. И си направих свързващите полети така, че да имам 2-3 дни на отиване за Дубай и 2-3 дни на връщане за Абу Даби.  Цената на полетите с Wizz излезе 108eur.

Така спестих около 200eur и спестих отделно посещение на Емирствата  ;)

 

 

 но нали завъртяхме темата около английската максима

Аз понеже не съм англичанин, а наполовина габровец  :biggrin:, моята габровска максима е "не съм достатъчно богат, за да плащам скъпо, без да проверя дали няма по-евтина опция, която ми дава добри условия, отговаря по-добре на моите нужди и ме устройва"   :biggrin:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Фичо, говорим за едно и също, но с различни думи. Предварително изключих от уравнението "посещение на нов град", виж по-горе. Идеята ми е, че при липса на конкретна цел, да съчетаем основното пътуване с посещение на нова дестинация, сметката не излиза...

 

Служител, няма гаранция, че традиционна компания може да ти осигури премаршрутиране, но съществува голяма вероятност това да се случи. При нискотарифните по презумпция липсва дори и частица вероятност това да се случи...

Връзка към коментар

Автогара и гара има във всеки голям град, докато летищата са 4 в България. Не вярвам пътниците на самолети да са повече от пътниците на влакове и автобуси. При положение, че цените на НТА са на нивото или по евтини от автобусните и влаковите билети, защото НТА трябва да плаща по високи компенсации от влаковете и автобусите?

 

Както писах по горе безплатен обяд няма. Ако искаме автоматично да ни плащат компенсации от 250 евро, цените на билетите трябва да са поне 10-15% по високи за да се върже сметката на авиокомпаниите. Аз лично бих предпочел компенсацията да е под формата на опция. Ако сключиш застраховка равняваща се на 10-15% от билета, да имаш право на обезщетение, ако обаче не сключиш да нямаш право. Доста пътници са гъвкави и не им e голям проблем ако самолета закъснее 5-6 часа, за други обаче това може да представлява голяма загуба, защото имат свързващ полет и т.н. По демократично е да имаш право на избор искаш или не искаш да платиш цената на застраховката от колкото всички пътници задължително да я плащат!

 

Не знам защо трябва да минаваш всичко през цената на билетите. Пак ти казвам, за мен това не е ключовия фактор в случая, ключовия фактор е причинено неудобство. Това, е което трябва да изразиш със сумата за компенсация, а не това колко си платил за билета. 

 

Не мисля и че сметките и процентите ти са реалистични също. Ryanair, които се противиха на размера на компенсациите си бяха включили в разбивката на таксите и такса EU261 и мисля, че беше 1 или 2 евро на полет. Но да като цяло съм съгласен, че може размера на компенсацията да е обвързан с подобна застраховка и всеки да си прецени какъв пакет компенсация иска, съответно да плаща малко по-скъп билет. 

 

Още един аргумент за високите такси за обезщетения е възпиращият ефект. Преди да я има тази регулация се случваха какви ли не номера от рода на сливане на полети в различни дни, часове и т.н. Обявил си две честоти на ден, няма пътници за единия полет, сливаш полетите и си цар. Такива неща не трябва да се случват. Размера на компенсациите наистина прнуждава авиокомпаниите да приемат графика си насериозно, а не да приоретизират един полет за сметка на друг, ако знаят, че бавейки пътниците на първия не дължат нищо съществено. 

 

Недей така, че отнякъде току-виж изскочил Основателя, за да ти обясни, че освен кофти сандвич, разлика между традиционна и нискотарифна авиокомпания принципно няма... :P

 

Сарказма и хиперболата са абсолютно излишни в случая. Никога не съм изключвал предимството на авиокомпаниите, които си партнират по дадени линии във възможността да те премаршрутират, ако има отменен/закъснял полет. Същевременно, всеки трябва да си прецени до колко му е ценна тази възможност и до колко е оправдана евентуална разлика в цената за нея.  Възможността за премаршрутиране също е доста проблематична и бих посъветвал всеки, на който това му е наистина важно да се обади първо по телефона да попита, ако случайно има проблеми с полета дали ще бъде качен на друг. По-добре така, от колкото да се стреля на сляпо с някакви предимство, което може в крайна сметка да се окаже само хипотетично. 

 

Аз избирам авиокомпании по много други фактори, докато стигнем до предполагаемия им бизнес модел, който е все по-мръчкав. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.