Doctor Who Публикувано: 2 юни, 2017 Публикувано: 2 юни, 2017 " Предвидено е в бъдеще Stratolaunch да може да носи не една, а цели три ракети. Очакванията на анализаторите са Stratolaunch коренно да промени пазара, намалявайки значително цената на изстрелваните сателити в ниска околоземна орбита. " http://it.dir.bg/news.php?id=25847105
akair Публикувано: 2 юни, 2017 Публикувано: 2 юни, 2017 JetBlue & Delta пробно ще премахнат бордните карти на 2 летища. Вместо бордни карти, пасажерите ще ползват биометричните си данни за достъп до самолета https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-05-31/jetblue-tests-using-face-recognition-to-scrap-boarding-passes 3
Фил Публикувано: 3 юни, 2017 Публикувано: 3 юни, 2017 (редактирано) На 2.06.2017 г. в 12:55, Таньо каза: ... освен ако в крилото не е носещата конструкция и теглата на всичко извън него не са определящи ... На 2.06.2017 г. в 13:53, neuromancer каза: За да излезе готов самолета, всичко това вече е измислено на хартия и тествано на малки модели, такива големи издънки няма как да има (или просто са хвърлени милиони залудо, което ме съмнява при частни инвестиции). Този самолет е предвиден да носи товара (ракета) точно по средата, т.е. там е основната носеща конструкция, а двата фюзелажа отстрани са сравнително леки. То ясно, че крилото е основната носеща конструкция, още повече че там ще се закачат ракетите, обаче просто не мога да си представя къде я събраха тази здрава конструкция в това тънко крилце... А и връзката с фюзелажите изглежда много крехка..., то даже при обикновенвите самолети, с един корпус, там, където става връзката с фюзелажа, обикновено крилото естествено (по законите на механиката) се разширява и удебелява. Давам си сметка, че при такъв проект всичко това би трябвало да е съобразено от инженерите и затова им е чудно. Изказвам, разбира се, чисто субективно, лаишко мнение Редактирано 3 юни, 2017 от Фичо 1
Hadzhitodorovi Публикувано: 5 юни, 2017 Публикувано: 5 юни, 2017 (редактирано) На 6/2/2017 в 13:53, neuromancer каза: всичко това вече е измислено на хартия и тествано на малки модели, такива големи издънки няма как да има https://en.wikipedia.org/wiki/Mars_Climate_Orbiter - винаги има как, уви. Редактирано 5 юни, 2017 от Hadzhitodorovi
Zaro Публикувано: 5 юни, 2017 Публикувано: 5 юни, 2017 Интересувам се дали някъде има на едно място технически данни за дистанцията на излитане кацане на различните модели самолети и тяхната скорост. Не ми се занимава да търся един по един. Интересува ме изминатото разстояние. Доколкото четох, изчисленията се правят спрямо висока надморска височина и топло време - условия, при които въздухът е разреден и разширен и издигането на самолета е по-бавно. Стана ми интересно, че при еквивалентни Boeing и Airbus (737 и 320) Boeing излита с по-ниска скорост и изминава по-голямо разстояние преди отделяне.
SLX Публикувано: 5 юни, 2017 Публикувано: 5 юни, 2017 Изчисленията всъщност са едни таблици, при които се съобразява температурата и налягането,за да се определи скоростта на излитане. Тя е основният фактор, а не изминатото по пистата разстояние при разбега. Потърси AFM на съответния вид самолет, там са посочени съответните скорости, имайки предид десетките разновидности на a 320 и b737 1
akair Публикувано: 1 юли, 2017 Публикувано: 1 юли, 2017 3-те големи от един район от известно време се "подритват" с 3-те големи от друг район под масата... Има пореден рунд в това занимание: http://news.delta.com/delta-releases-full-length-video-educating-employees-gulf-carrier-subsidies?utm_medium=email&utm_source=skies&utm_content=3&utm_campaign=Delta+Video&source=Delta+Video Материалът има видео, което нека всеки сам прегледа. Струва си да му се отделят 15 минути 1
randi Публикувано: 2 юли, 2017 Публикувано: 2 юли, 2017 Дължината на разбега зависи също така и от масата на машината. Има разлика при празен и пълен самолет.
Zaro Публикувано: 2 юли, 2017 Публикувано: 2 юли, 2017 На 6/5/2017 в 19:33, SLX каза: Изчисленията всъщност са едни таблици, при които се съобразява температурата и налягането,за да се определи скоростта на излитане. Тя е основният фактор, а не изминатото по пистата разстояние при разбега. Потърси AFM на съответния вид самолет, там са посочени съответните скорости, имайки предид десетките разновидности на a 320 и b737 Изминатото разстояние е следствие и ми е интересно на какво точно е следствие. Конкретните условия в даден момент са валидни за дадения момент и не са общовалидни.
SLX Публикувано: 2 юли, 2017 Публикувано: 2 юли, 2017 преди 4 часа, Zaro каза: Изминатото разстояние е следствие и ми е интересно на какво точно е следствие. Конкретните условия в даден момент са валидни за дадения момент и не са общовалидни. На необходимата ти подемна сила
SLX Публикувано: 4 юли, 2017 Публикувано: 4 юли, 2017 (редактирано) На 2.07.2017 г. в 23:05, SLX каза: На необходимата ти подемна сила ОК, твърде лаконично, но вярно. Подемната сила е тази, която ни трябва, за да държи самолета във въздуха. Първата таблица по-долу сочи механизма на калибриране на висотомера и косвено илюстрира връзката между показанията на уредите и плътността на въздуха. Защо е важно това? Ами защото промени в тези два параметъра, водят до показатели за височината, които са толкова неверни, че е достатъчно да катастрофираме. Говоря за едномоторен лек самолет със семпла авионика, де. А, и с карбуратор, не инжекционен. Но иначе физиката и аеродинамиката не се вълнуват от вида на впръскване на горивото. Втората таблица е съотношението на теглото (аз винаги мисля за него като максималното излетно, независимо, че самолетът е по-малко натоварен :), скоростта и дистанцията. Виждаш, че в зависимост температурата (респ. плътността на въздуха) значително се променя разбега. Тоест, ако се наложи да излиташ с А320 от летището в Ла Пас, което е на близо 4000 метра н.в или над 13100 feet и температурата там е примерно 40 градуса дистанцията, измината по пистата би била близо двойно по-голяма, отколкото при 20 градуса Целзий. При определени атмосферни условия дори е възможно дължината на пистата да се окаже недостатъчна. Естествено, това е твърде грубо и обобщено представяне, но идеята е винаги да се съобразяваш с конкретните атмосферни условия. Не коментирам насрещен или попътен вятър, който също трябва да компенсираме и редки хипотези, в които задкрилките не са прибрани в конфигурация за излитане по очевидни причини. Редактирано 4 юли, 2017 от SLX 2
akair Публикувано: 1 август, 2017 Публикувано: 1 август, 2017 Боинг ще си произвеждат сами авиониката за самолетите. За целта са създали нова компания - Boeing Avionics: http://www.seattletimes.com/business/boeing-aerospace/boeing-setting-up-new-in-house-unit-to-build-avionics-controls/ 1
akair Публикувано: 6 септември, 2017 Публикувано: 6 септември, 2017 United си партнират с Amazon. Техните пътници вече ще могат да се чекират, използвайки Echo или Echo Dot и ще могат да задав въпроси относно полети на компанията на Алекса: https://www.traveldailynews.com/post/united-airlines-to-offer-an-amazon-alexa-skill-for-customers 1
akair Публикувано: 5 октомври, 2017 Публикувано: 5 октомври, 2017 Ако някога сте се чудили колко самолети произвеждат големите на година (или на тримесечие): Quote The third quarter saw 202 aircraft delivered 737 x 145 747 x 4 767 x 2 777 x 16 787 x 35 For the year so far Boeing has delivered 554 aircraft 737 x 381 747 x 8 767 x 7 777 x 58 787 x 100 6 1
akair Публикувано: 21 октомври, 2017 Публикувано: 21 октомври, 2017 Ето ги и най-големите а/к във всеки щат на САЩ: Саутуест отвява Делта с голяма преднина по брой щати. Но повечето щати на SW са в т.нар. "flyover territory" (с изключение на Калифорния). 3
akair Публикувано: 23 октомври, 2017 Публикувано: 23 октомври, 2017 Как "заучената безпомощност" на пътниците пречи на авиокомпаниите http://www.dnevnik.bg/na_put/2017/10/23/3063400_kak_zauchenata_bezpomoshtnost_na_putnicite_prechi_na/ 3
venceremos Публикувано: 27 октомври, 2017 Публикувано: 27 октомври, 2017 Една статия на английски, която представя развитието на гражданските полети по десетилетия линк Оригиналното заглавие е: Vintage photos show what air travel looked like in every decade 3
Иван Попов Публикувано: 4 ноември, 2017 Публикувано: 4 ноември, 2017 НАСА и "Боинг" разработват нова система, която изключва лошото време като фактор при полета (видео). За повече информация цък. 3
akair Публикувано: 10 ноември, 2017 Публикувано: 10 ноември, 2017 Следващият път, когато прочетете за error fare, не бързайте да се радвате - това може да е част от маркетнговаа статегия на дадена а/к. Повече по темата, включително интересна гледна точка на този биз https://skift.com/2017/11/03/the-calculated-faux-marketing-of-premium-air-travel/ 2
Фил Публикувано: 10 ноември, 2017 Публикувано: 10 ноември, 2017 (редактирано) преди 39 минути , akair каза: Следващият път, когато прочетете за error fare, не бързайте да се радвате - това може да е част от маркетнговаа статегия на дадена а/к. А, що пък да не се радваме - то нека да е ниска цената, пък дали е error fare или маркетинг - не ме вълнува особено. (даже предполагам че на маркетинг-трик трябва повече да се радваме, защото в такива случаи вероятността да бъде отменена резервацията може би е по-малка, отколкото при error fare) Редактирано 10 ноември, 2017 от Фичо 6
akair Публикувано: 10 ноември, 2017 Публикувано: 10 ноември, 2017 28 minutes ago, Фичо said: А, що пък да не се радваме - то нека да е ниска цената, пък дали е error fare или маркетинг - не ме вълнува особено. (даже предполагам че на маркетинг-трик трябва повече да се радваме, защото в такива случаи вероятността да бъде отменена резервацията може би е по-малка, отколкото при error fare) Защото когато едно нещо по принцип се продава на дадена цена, а марктинговите практики са това, което накланя везните някой да си го купи, защото е цената е представена като "грешка", радостта е само в маркетинговия отдел... 2
akair Публикувано: 25 ноември, 2017 Публикувано: 25 ноември, 2017 БНТ са снимали филм по повод 70-тата годишнина на гражданската авиация в България. Можете да го гледате тук: БНТ 70 години авиация 4 1
Фил Публикувано: 30 ноември, 2017 Публикувано: 30 ноември, 2017 Тез пък да не видят нещо от Ryan Computer error leaves thousands of AA flights without assigned pilots Някой в IT-отдела яко е омазал положението 2
akair Публикувано: 22 януари, 2018 Публикувано: 22 януари, 2018 По-бързо бордване с биометрични данни: http://crankyflier.com/2018/01/22/biometric-boarding-is-coming-whether-you-like-it-or-not-and-you-should-like-it/ 2
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега