akair Публикувано: 18 октомври, 2018 Публикувано: 18 октомври, 2018 Много хора се чудят защо е забранено използването на дронове в санитарна зона около летищата. Учените от университета в Дайтон са направаили изследвания по темата какво се случва, когато дрон се сблъска с челния ръб на крилото на кацащ самолет (движещ се с около 320 км/ч). Резултатите са повече от показателни: https://thepointsguy.com/news/watch-damage-drone-can-do-to-aircraft/ 8
vorbis Публикувано: 18 октомври, 2018 Публикувано: 18 октомври, 2018 Благодаря за видеото! Много поучително. Досега се плашех само от летящи обекти (птици, дронове), попаднали в турбината, а сега вече и от сблъсък на крилото с тях. Ей това е да магеланец - дори да нямаш фобия, четейки този форум ще я заимаш. 😄 3
akair Публикувано: 18 октомври, 2018 Публикувано: 18 октомври, 2018 Алтернативен прочит би бил, че винаги е по-добре да знаем какви са възможинте последици, вместо да ги научаваме "в движение"... 🙂 Може би това видео и научните открития на екипа ще убедят властите да започнат да следят по-стриктно за спазване на санитарните зони, които са свободни от дронове. 1
Goal & Boss Публикувано: 18 октомври, 2018 Публикувано: 18 октомври, 2018 Не могат ли да екипират самолетите с някакви „радио-репеленти“ за дронове? Все пак те се управляват с безжична връзка и предполагам, че е въпрос на протокол и прилагане на налични технически решения предавателят на самолета да „изземва“ управлението над дрона и да съответно да го отпраща от опасната зона. 1
akair Публикувано: 18 октомври, 2018 Публикувано: 18 октомври, 2018 Не е толкова тривиално технически... Защото ако устройства на борда на самолет може да поеме контрола над дрона, то и някой лош човек, може да поеме контрола на твоя дрон от разстояние и да свърши нещо лошо с него... Или като минимум - да ти го открадне 🙂 Допълнителна тема е защо трябва а/к (или по-скоро пътниците) да плащат горивото за допълнителната техника на борда на самолета, която да се занимава с дронове... Още по-допълнително - защо изобщо да трябва а/к да се занимава пряко с нарушители - нейните самолети са застраховани. Дрон в крилото се доказва лесно и не би имало твърде сериозни последици за бранда на а/к. Отделно а/к плащат такси на правителствата за ползване на въздушното им пространство - има логика правителствата да се опитват да държат въздушните си пространства безопасни (и по този начин атрактивни) за авиокомпаниите. Още една насока - може ли самолетът да си отреже собствените комуникации, опитвайки се да заглуши тези на дрона 😉 3
adreno Публикувано: 18 октомври, 2018 Публикувано: 18 октомври, 2018 Дроновете се управляват с безжична връзка от публичния радиочестотен сектор (Най-често на на 2,4Ghz), но ти просто няма как да се намесиш лесно в тази комуникация - имам предвид да започнеш да контролираш конкретния дрон.
akair Публикувано: 18 октомври, 2018 Публикувано: 18 октомври, 2018 Технически е възможно да се създаде/остави възможност някой да поеме контрола над въпросното средство, дори за мрежите, работещите в "публичния радиочестотен сектор". Но както писах и по-горе - не е задължително това да е добра идея.
akair Публикувано: 26 ноември, 2018 Публикувано: 26 ноември, 2018 Днес съвршва дълият уикенд за Thanksgiving в САЩ. По традиция около 10% от населението пътува със самолет за празника. Това обяснява и допълнителните полети, които всяка а/к пуска по случая. Числата са интересни: Legacy / Hub / Departures on 11/25 / Departure change vs 12/3 (next Sunday) AA - DFW 794 (+90), CLT 726 (+63), ORD 482 (+18), PHL 383 (+24), MIA 337 (+12), PHX 291 (+36), LAX 207 (+6), LGA 150 (+8) DL - ATL 1,085 (+220), DTW 463 (+98), MSP 429 (+93), SLC 291 (+50), LGA 278 (+73), JFK 219 (+29), LAX 156 (+21), SEA 152 (+19) UA - ORD 677 (+91), IAH 547 (+73), DEN 467 (+66), EWR 412 (+37), SFO 311 (+24), IAD 267 (+24), LAX 158 (+18) 1 1
Фил Публикувано: 4 януари, 2019 Публикувано: 4 януари, 2019 PIA sacks over 50 employees including pilots for fake degrees 1 1 1
akair Публикувано: 16 януари, 2019 Публикувано: 16 януари, 2019 Ново предизвикателство за Делта и техния най-нов модел самолет А221. След иска пред търговския съд на Боинг срещу Бомбардие, а/к Делта все пак ще си получи самолетите, без да плаща митнически такси. Но частичното спиране на работа на федералното правителство на САЩ, част от което е и Федерлната Авиацинна Администрация, ще забави въвеждането на самолета в експлоатация. По същата причина три броя А321 на АА също не могат да бъдат ползвани, защото нямат издадена регистрация в САЩ (произведени са в Германия).
akair Публикувано: 20 февруари, 2019 Публикувано: 20 февруари, 2019 Airbus са предложили концепция на нова седалка за туристическата класа, която представлява "умна" материя, опъната върху алуминиева рамка. Пътниците ще могат да променят твърдостта на материята през апликация на телефона си: Източник: https://www.businessinsider.com/airbus-smart-seat-concept-economy-flying-better-2019-2#the-move-seats-wont-necessarily-give-you-more-space-but-it-may-make-what-space-you-do-have-more-pleasant-1 4 2
montepinar Публикувано: 21 февруари, 2019 Публикувано: 21 февруари, 2019 http://news.bnt.bg/bg/a/ptnicheski-boing-premina-svrkhzvukovata-bariera Пътнически самолет Боинг е преминал свръхзвуковата скоростна граница по маршрут от Лос Анджелис до Лондон. Самолетът е развил скорост от 1289 километра в час, след като попаднал в силен въздушен поток над щата Пенсилвания. Този самолет може да развива максимална скорост до 903 километра в час. Няма информация за пострадали пътници. Командирът на самолета е съобщил, че никога не се е натъквал на толкова силно въздушно течение. 2
FlyTraveler Публикувано: 21 февруари, 2019 Публикувано: 21 февруари, 2019 (редактирано) преди 2 часа, montepinar каза: http://news.bnt.bg/bg/a/ptnicheski-boing-premina-svrkhzvukovata-bariera Пътнически самолет Боинг е преминал свръхзвуковата скоростна граница по маршрут от Лос Анджелис до Лондон. Самолетът е развил скорост от 1289 километра в час, след като попаднал в силен въздушен поток над щата Пенсилвания. Този самолет може да развива максимална скорост до 903 километра в час. Няма информация за пострадали пътници. Командирът на самолета е съобщил, че никога не се е натъквал на толкова силно въздушно течение. Тази скорост от 1289 км/ч е най-вероятно ground speed (скорост спрямо земята), която няма значение за самолета. Това, което има значение за конструкцията на самия самолет е true airspeed т. е. скороста спрямо въздуха около него или с други думи скороста на въздушния поток, който го обтича. При силен въздушен поток / jet stream в посока на полета (tail wind), тази скорост няма как да е била 1289 км/ч. П. П. Сега намерих истината за случката. БТВ както винаги са изключително некомпетентни. Ето за какво става дума: "The Virgin Atlantic flight was traveling from Los Angeles to London when it hit the jet streak over Pennsylvania. The aircraft was a Boeing 787-9 Twin Jet and has a usual cruising speed around 560 mph and max propulsion of 587 mph. 801 mph is faster than the speed of sound (767 mph), but the plane did not break the sound barrier because it had an 801 mph ground speed, not air speed. The concept can be understood through vector addition. The plane travels at air speeds between 560-580 mph and then hits a tailwind around 230 mph, adding them together leads to a ground speed in the ballpark of 801 mph. In order for the plane to break the sound barrier, it would have to travel an air speed faster than 767 mph, not ground speed." Редактирано 21 февруари, 2019 от FlyTraveler 9
montepinar Публикувано: 22 февруари, 2019 Публикувано: 22 февруари, 2019 преди 12 часа, FlyTraveler каза: Тази скорост от 1289 км/ч е най-вероятно ground speed (скорост спрямо земята), която няма значение за самолета. Това, което има значение за конструкцията на самия самолет е true airspeed т. е. скороста спрямо въздуха около него или с други думи скороста на въздушния поток, който го обтича. При силен въздушен поток / jet stream в посока на полета (tail wind), тази скорост няма как да е била 1289 км/ч. П. П. Сега намерих истината за случката. БТВ както винаги са изключително некомпетентни. Ето за какво става дума: "The Virgin Atlantic flight was traveling from Los Angeles to London when it hit the jet streak over Pennsylvania. The aircraft was a Boeing 787-9 Twin Jet and has a usual cruising speed around 560 mph and max propulsion of 587 mph. 801 mph is faster than the speed of sound (767 mph), but the plane did not break the sound barrier because it had an 801 mph ground speed, not air speed. The concept can be understood through vector addition. The plane travels at air speeds between 560-580 mph and then hits a tailwind around 230 mph, adding them together leads to a ground speed in the ballpark of 801 mph. In order for the plane to break the sound barrier, it would have to travel an air speed faster than 767 mph, not ground speed." аз го видях в новините на БНТ1, дори не казаха какъв модейл Боинг е... 1
Георги Публикувано: 22 февруари, 2019 Публикувано: 22 февруари, 2019 Звуковата бариера не случайно се казва "бариера", хич не е лесно да минеш през нея и не става с попътен вятър, колкото и силен да е. Да не говорим, че и конструкцията вероятно няма да издържи натоварванията, дори отнякъде да намериш хипотетичната тяга. 2
cybersimo Публикувано: 22 февруари, 2019 Публикувано: 22 февруари, 2019 преди 5 часа, montepinar каза: аз го видях в новините на БНТ1, дори не казаха какъв модейл Боинг е... Тук са го описали модела и точно какво е станало:
Фил Публикувано: 3 април, 2019 Публикувано: 3 април, 2019 (редактирано) И отново "свежи" идеи за "седалки" в положение полуизправен - известният авиоблогър Сам Чуи тества седалките на изложението Aircraft interiors Expo в Хамбург: Редактирано 3 април, 2019 от Фичо 1 2 2
chandni Публикувано: 3 април, 2019 Публикувано: 3 април, 2019 преди 2 минути , Фичо каза: И отново "свежи" идеи за седалки в положение полуизправен - известният авиоблогър Сам Чуи тества седалките на изложението Aircraft interiors Expo в Хамбург: 8
FlyTraveler Публикувано: 3 април, 2019 Публикувано: 3 април, 2019 преди 16 минути , Фичо каза: И отново "свежи" идеи за "седалки" в положение полуизправен - известният авиоблогър Сам Чуи тества седалките на изложението Aircraft interiors Expo в Хамбург: Ааа, значи това е имал предвид онзи ирландеца, като беше казал преди време, че скоро щяло да има и правостоящи в самолетите... Аз пък си помислих, че ще сложат две тръби на тавана с дръжки по тях като в градски транспорт, а то виж какво било. Как ли се заема позиция за аварийно кацане? 4
akair Публикувано: 3 април, 2019 Публикувано: 3 април, 2019 29 minutes ago, Фичо said: И отново "свежи" идеи за "седалки" в положение полуизправен - известният авиоблогър Сам Чуи тества седалките на изложението Aircraft interiors Expo в Хамбург: И по седалките има доста жълто... "Слочаенос? не мисла!" 😀 **COUGH**MOL**COUGH** 8
akair Публикувано: 4 април, 2019 Публикувано: 4 април, 2019 Има и добри новини от експото в Хамбург. Идея за багажници, които да показват къде има свободно място: Както и Premium Economy седалки, които стават на легло: 8
Фил Публикувано: 4 април, 2019 Публикувано: 4 април, 2019 Airbus expands Airspace Customer Definition Centre to A330, A320neo lines 1
akair Публикувано: 21 април, 2019 Публикувано: 21 април, 2019 Няколко уволнени служители на Боинг от фабриката в Чарлстън, Южна Каролина, твърдят, че произвежданите там 787 далеч не е задължително да са с качеството, което клиентите и пасажерите очакват. Служителите твърдят, че проблеми с качестовото е имало и те са притискани от ръководството да приоритизират количеството пред качеството. Случаят е разгласен от NY Times: https://www.nytimes.com/2019/04/20/business/boeing-dreamliner-production-problems.html?action=click&module=Top Stories&pgtype=Homepage Федералната авиационна администрация е започнала проверка по случая. Дали твърденията ще се потвърдят предстои да разберем. По-интересното в случая е, че Боинг имаха подобен случай преди време - когато започнаха да произвеждат 737 NG. Служители твърдяха, че част от структурните елементи на самолети са произведени с много ниско качество и на практика няма как произведените самолети да се продават с типовия сертификат на 737 NG, защото въпросните структурни елементи не отговарят на разписаните в сертификата. Тези твърдения така и не се потвърждават, но Боинг праща свои служители да надзирават производството на въпросните елементи, което е поверено на подизпълнител. За случая се разшумя покрай паднали 737 NG на Търкиш край Амстердам (ТК1951). Служителите твърдяха, че при качествени елементи, фюзелажът няма как да се счупи по начина, по който се е счупил въпросният самолет: "Документален филм" за случая около 737 NG има(ше) и в ютюб. 1
akair Публикувано: 6 май, 2019 Публикувано: 6 май, 2019 Изпълнителният директор на Бомбардие е потвърдил в телефонния бридж за приходите от първото тримесечие, че компанията се оттегля от бизнеса с пътнически самолети и ще се фокусира върху бизнес самолетите и влаковете. Не се случва всеки ден една от малкото останали компании, които произвеждат самолети за търговски полети, да обяви официално, че се оттегля: 1 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега