Прескочи до съдържание

Авиацията отвътре


macf1an

Препоръчани мнения

  • 2 месеца по-късно ...

Тази тема ми се вижда най - добра за отбелязване на 117 годишнината от първия полет на самолет в историята на човечеството, пък ако не - моля, поставете мението ми където трябва.

 

На 17.12.1903 г. "Флайер I " се издига на около 3 метра над Земята, задържа се във въздуха 12 Секунди и изминава 39 Метра управляван от Орвил Райт. Крилата на самолета са почти само от брезент и дървесина .

Поклон пред гения на братя Райт - Уилбър и Орвил ! 

 

116 години след това бях на полет със самолет от серията 777 на Боинг в редовен полет, без междинно кацане,от Оклънд до Доха за 17 Часа и половина на височина над 10 000 м и изминах разстояние от 14 535 Км !

 Крилата на най - новите самолети вече дори не са от алуминий , а от високотехнологични ... пластмаси .

 

И макар първите, които влагат сериозни пари в начинанието на братя Райт да са военните, това изобретение, самолета,  е направено от чисто човешко любопитство и вдъхновение, за тези, които искат да видят земята от небето.  

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Днес се навършват 77 години от подвига на капитан Димитър Списаревски

 Великият български авиатор е на едва на 27 години, когато е повишен до ротен командир и задачата му е да пази небето на София. Пред своя „орляк“ той казва: „Не искам да чувам за Хитлер, Чърчил и Сталин! Нашата единствена идея е България!“ „Аз съм се венчал за България.“
„Не ни трябват никакви чужденци – нито хитлеристи, нито фашисти. Ние сме българи и трябва да браним всичко българско. Името на БЪЛГАРИЯ трябва да стои най-високо и да свети като слънце в сърцето на всеки”
Поклон пред светлата памет на този български орел, отдал живота си в името на РОДИНАТА!

НЕКА ЗАЕДНО СВЕДЕМ ГЛАВИ ПРЕД ПАМЕТТА НА КАПИТАН ДИМИТЪР СПИСАРЕВСКИ, ПРИНЕСЪЛ В ДАР ЖИВОТА СИ В ИМЕТО НА БЪЛГАРИЯ!

  • Харесвам 7
  • Браво 3
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Qantas на първо място в топ 20 на най - безопасните авиокомпании в света. По петите я следват Air New Zealand и EVA Air.

https://www.airlineratings.com/news/top-twenty-safest-airlines-2020/

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Тригодишната блокада на въздушното пространство в Залива отпада и Катар Еъруейс отново ще могат да го ползват, съответно времето на полетите ще намалее с 30-45 мин.

 

Four countries will open airspace to Qatar

Saudi Arabia’s Foreign Minister has confirmed that Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Egypt, and Bahrain, will be restoring full diplomatic relations with Qatar. This involves the reopening of airspace, land, and sea borders.

From an aviation standpoint, the biggest implication here is that Qatar Airways flights will no longer have to avoid the airspace of neighboring countries, and flights between Qatar and the four countries involved can be resumed.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Една публикация на Капитан Sully Sullenberger  в LinkedIn  ми напомни за Полет 1549 на  US Airways.

 

На 15 януари 2009 г. капитанът на американските авиолинии Чесли „Съли“ Съленбергер се превръща в герой за една нощ, когато той и екипажът му безопасно приводняват търговски самолет във замръзващите води на река Хъдсън след среща с ято гъски. Всички 155 пътници и екипажа на борда оцеляват. 

 

През годините много се съобщава и пише за полет 1549, известен още като „Чудото на Хъдсън“; обект е на няколко книги и филм. Няма да разказвам - всеки може да намери добри източници, ако не е чел (макар че в този форум трудно...)

 

Аз самата научих по много интересен начин за този авиационен феномен - по време на обучение в един Университет. Лекторите в Университета бяха изградили методолия за управление на кризи, следвайки управлението на този полет. Лично аз си събирах погледа и долната челюст през цялото време на преподаване... 

 

Passengers-crew-wings-plane-Airways-emergency-landing-January-15-2009.jpg.4e370ab7b66f47b54676eb88680257c9.jpg

 

Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

Обширно (близо час) и доста интересно интервю с шефа на Катарците Акбар ал Бакер, в което коментира много теми като ситуацията с пандемията и отражението ѝ върху авиацията като цяло и Катар Еъруейз в частност; флота на компанията; по-старите, най-новите и бъдещите модели самолети; нискотарифните АК; супердългите полети; партньорството в алиансите и дяловете в други компании като LATAM и AIG; перспективите на индийският и африканските пазари; световното по футбол  и още други неща. 
 

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Боинг 737-800 на Юнайтед еърлайнс е декориран за почитателите на Star Wars! 

На някой @Браниако му се лети... 

https://thepointsguy.com/news/united-airlines-star-wars-plane/

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Преди 1 час, crazyhorse каза:

Боинг 737-800 на Юнайтед еърлайнс е декориран за почитателите на Star Wars! 

На някой @Браниако му се лети... 

https://thepointsguy.com/news/united-airlines-star-wars-plane/

 

Само си представям как ще се почувствам ако ми се падне място от страна the resistance вместо от страна first order... 😞 

  • Смея се 3
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...
Иван Попов

Как пилотите са загубили трниенг. Една доста заинтригуваща статия.

image.png.758799438e4fea476f86a71575b6f2d3.png

Пилоти, изгубили тренинг, недисциплинирани пътници или нашествия от насекоми в уредите на самолетите - това са само част от предизвикателствата, съпътстващи възобновяването на въздушния трафик след принудителното му спиране заради ковид пандемията. За това предупреждава най-големият европейския застраховател, Алианц (Allianz), цитиран от Франс прес и БТА.

 

 

След избухването на пандемията през март 2020 година голяма част от световния самолетен парк остана по пистите, а пилотите са изгубили рутината си, сочи проучване на подразделението за корпоративно застраховане Ей Джи Си Ес (AGCS).

Несъмнено ще възникнат предизвикателства, когато секторът възобнови дейността си, посочва Аксел фон Фровайн, който отговаря за авиацията в Централна и Източна Европа в застрахователната компания.

В началото на годината някои пилоти съобщиха на властите за десетки инциденти при маневри за приближаване на писта, посочвайки като причина липса на полетна практика.

Авиокомпаниите осъзнават, че пилотите им са изгубили тренинг заради времето, прекарано на земята, така че взимат мерки да намалят потенциалните рискове, включително чрез специални тренировъчни програми, се казва в проучването.

Други сигнали са постъпили за проблеми със сигурността на измерването на скоростта и височината при първите полети след дълъг престой на машините в хангара.

Причина за това е задръстването на тръбите на Пито* с насекоми (видео по-долу показва функцията на тези тръби). Тези устройства отчитат скоростта при полет.

 

За повече инфо тук.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Моите наблюдения са, че яко са се затъжили за пътници. С дете пътуваме от три години, но преди нито към нас, нито към него е имало такова мило отношение. Тази година имаме няколко полета - едните му гукат в пилотската кабина и му показват неща, другите в Уиз му дават шоколадови бонбони и безплатно десертче (нямаше го това на страниците с нещата за продажба), предлагат ни място с повече място за краката, стюардесите се снимат с детето и го занимават, аз си дремя на спокойствие, честно ви казвам, с такива детегледачи не ми се иска да кацат полетите. И преди бяха мили с деца, но не ТОЛКОВА мили ❤️ 🙂

  • Харесвам 1
  • Браво 3
Връзка към мнение
преди 2 часа, Иван Попов каза:

Причина за това е задръстването на тръбите на Пито* с насекоми (видео по-долу показва функцията на тези тръби). Тези устройства отчитат скоростта при полет.

 

Защитата, поддържането и проверка на приборите в кабината, в това число и анероидно-мембранните, част от които е и тръбата на Пито не е задължение на елипажа. Ако някой от техн. състав не си е свършил работа да си носи отговорността за това. Много е лесно да си избършеш ръцета с екипажа. Многократно ми се е случвало да чувам наглостта: " Ние ги правим ( самолетите ), вие ги трошите". 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Иван Попов
Преди 1 час, дядо Пепи каза:

Ние ги правим ( самолетите ), вие ги трошите

Е та и в авиацията ли има такива нагли хора.

А и Вие как ги трошите самолетите, просто Вие пилотите си вършите работата.... 

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Не знам дали е за тази тема, но ме гризе любопитство от година и повече (т.е откакто си седим повечко вкъщи и ги забелязах;) ) тези полети на Атлас и няколко други компании (от/до Бахрейн, Кабул, разни места в САЩ и подобни "екзотики") тук като нощуват, пътниците на летището ли спят или ги носят в хотел някъде?

И защо нощуват тук, като може да се зареди и там каквото правят (какво правят всъщност?) и директно да се излети? 

 

IMG_20210716_223418.jpg

IMG_20210716_223313.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
На 16.07.2021 г. в 22:47, Coo каза:

 пътниците на летището ли спят или ги носят в хотел някъде?

И защо нощуват тук, като може да се зареди и там каквото правят (какво правят всъщност?) и директно да се излети? 

Повечето пъти няма пътници, ако има, машината каца, зарежда гориво, сменят екипажа и продължават към САЩ. Ами нощуват, защото екипажа не може да лети вечно. Реално погледнато ние сме база на OMNI и ATLAS, които изпълняват полети за американските военни. Общо взето се превозват главно товари между САЩ и базите им в Близкия изток. Машините не могат да прелетят директно от САЩ до Афганистан например и се налага да ползват летище в Европа за зарядка, и смяна на екипажа. В София има базирани екипажи на Атлас и Омни. 

  • Харесвам 9
Връзка към мнение

Не рядко на тези, които само кацат, зареждат и излитат, превозват персонал от различни бази. Нещо като маршрутка за военни :biggrin:

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 1 час, iliana_t каза:

Не рядко на тези, които само кацат, зареждат и излитат, превозват персонал от различни бази. Нещо като маршрутка за военни :biggrin:

Така е, често кацат и след 2 часа заминават. Повечето пъти возят карго обаче.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Готино е, че имат тук база. Аз мислех, че са с пътници - гледам, че имат прозорци и автоматично решавам, че возят хора 😂

 

Понеже са по-големи самолетите или поне по-шумни от тези на другите авиокомпании, когато кацат и излитат се познават, с детето ги зяпаме в апа или в небето, на Омни му харесваха повече, понеже имаха червено в брандирането ливреята на самолета, но скоро като че ли не сме виждали от тях, предимно Атлас. Преди май Омни спираха в Пловдив, но напоследък не съм гледала минават ли от там. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Онзи ден сутринта имаше 3 броя 767 на Омни и 1 брой 767 на Атлас на летището. От 24 ти до края на август редовно ще има полети със 747, всеки понеделник и петък, и тук - там през други дни.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аууу! 🤩 Много ще се зарадва на червените на Омни, понеже наистина скоро не сме ги гледали...

Ще им проследя разписанието, колкото по-шумен, по-добре! Неотменно имам разкошен пазарлък с детето на кой самолет иска да се вози, покажи на телефона от къде идва, кой е, къде отива, защо каца от там, защо излита натам, защо е наклонен така, колко са му двигателите, къде са, защо няма перки, защо има перки, може ли да превозва коли, има ли на борда полицейски кучета и... други съществени неща за 3-4 годишни и техните родители.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...


 

Спиращата дъха реклама на Емирейтс с човек на върха на кулата Бурж Халифа , абсолютно изумително и невероятно !

 

Top of the World!!!

👏👏👏👏👏

  • Шок 1
  • Браво 2
Връзка към мнение
преди 7 минути , stanislavpp каза:

Спиращата дъха реклама на Емирейтс с човек на върха на кулата Бурж Халифа

Височината на Бурж Халифа е 828 м. Не знам, но някак прекалено спокоен ми се вижда полъхът на вятъра там горе за такава височина... А и с тези големи "чаршафи" в ръцете ѝ, които не пормръдват... Все си мисля, че на тази височина ветровете ще ги изтръгнат от ръцете ѝ, че и нея ще повлекат. Може и да не съм права, но не мисля, че кадрите са заснети там. По-скоро е монтаж. 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 50 минути , chandni каза:

Височината на Бурж Халифа е 828 м. Не знам, но някак прекалено спокоен ми се вижда полъхът на вятъра там горе за такава височина... А и с тези големи "чаршафи" в ръцете ѝ, които не пормръдват... Все си мисля, че на тази височина ветровете ще ги изтръгнат от ръцете ѝ, че и нея ще повлекат. Може и да не съм права, но не мисля, че кадрите са заснети там. По-скоро е монтаж. 


Жалко за спама , но видеото не е “монтаж” и 100% реално . Усеща се и напрежение по лицето на дамата , която естествено не е стюардеса , а професионален скайдайвър ( Никол Смит-Лудвиг) .

 

Абсолютни адмирации за шефа на маркетинга на Емирейтс !

 

@chandni https://www.thenationalnews.com/travel/airlines/2021/08/07/emirates-flight-attendant-stands-atop-burj-khalifa-to-celebrate-uk-travel-rules-change/

Редактирано от stanislavpp
  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 2 минути , stanislavpp каза:

Абсолютни адмирации за шефа на маркетинга на Емирейтс !

Браво!!! Специалистът, който е направил този съвършен монтаж трябва да го возят до живот с най-големите глезотии на борда. 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
На 7.08.2021 г. в 18:23, stanislavpp каза:


 

Спиращата дъха реклама на Емирейтс с човек на върха на кулата Бурж Халифа , абсолютно изумително и невероятно !
 

И е без маска . Има светлина в тунела ! 

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.