Прескочи до съдържание

Авиацията отвътре


macf1an

Препоръчани мнения

Нещо любопитно за авиофеновете :


Директният полет Минск (MSQ) - IST от 852мили стандартно отнема около 2 часа. След отвличането на Навални и забраната за ползването на въздушното пространство от някои страни , полета на Белавиа отнемаше 3,30ч . Сега след последните забрани вече отнема невероятните шест часа полетно време :

 

82DA1D54-4915-43B2-A7BC-9786832AE28F.jpeg.6bbdd9d3bfac32bbfb3df7b5936ff5de.jpeg
 

 

6C028922-AA26-408B-8FFF-4D7F3C6846A2.jpeg.096c9dce0b99a2c2da27bc5b88250c4b.jpeg

 

 

AC405F6B-B313-4C2B-8669-525F87E571E0.jpeg.c8fb2c3ad35b06c86188df8f8dfe36d5.jpeg

 

  • Харесвам 7
  • Шок 6
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, stanislavpp каза:

Истина е ,да -  гигантът е бил в процес на ремонт и не са могли да го преместят .


 

https://samchui.com/2022/02/27/breaking-ukraine-confirmed-antonov-an-225-mriya-destroyed/

 

 

Добрата новина е, че строят втори такъв самолет, но да видим кога ще го довършат.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 20 часа, Crazy Horse каза:

Добрата новина е, че строят втори такъв самолет, но да видим кога ще го довършат.

Истината е следната. Втората машина беше сглобена на около 60 - 70%, ако не се лъжа и още преди дни беше унищожена от самите украинци. Избутана и запалена на полосата за да я блокират. 

  • Харесвам 3
  • Шок 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Путин в крайна сметка “национализира” всичките около 500 самолети лизинговани от чужбина :
 

 

https://www.wsj.com/livecoverage/russia-ukraine-latest-news-2022-03-14/card/putin-signs-law-to-seize-foreign-aircraft-redeploy-for-domestic-use-7dG55AU0aMqdgs7HDTKb

 

 

Според мен това е подписана смъртна присъда за руската авиация, докато диктатора е жив. Няма да има резервни части, няма да има поддръжка, няма да има и Аерофлот до няколко години .

  • Харесвам 5
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, stanislavpp каза:

Путин в крайна сметка “национализира” всичките около 500 самолети лизинговани от чужбина :

Може би ще национализира тези самолети, които се намират в Русия. 
Иначе ГВА-то на Бермуда, където били регистрирани 3/4 от руските самолети, в събота им е прекратила разрешителните. 

Bermuda suspends permits for Russian-operated planes over safety oversight concerns
 

Bermuda's aviation regulator said it is suspending certification of all Russian-operated airplanes registered in the British overseas territory due to international sanctions over the war in Ukraine, in a move expected to affect more than 700 planes.

The regulator said it was unable to confidently approve the planes as airworthy due to the impact of sanctions on its ability to conduct safety oversight. Manufacturers are no longer providing parts to Russian airlines as part of the sanctions.
...

Of the nearly 1,000 planes in the Russian fleet, 745 were registered in Bermuda, aviation consulting firm IBA said on March 1. Of those, 713 were leased and 32 owned.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не ми се мисли какво ги чака тези пилоти, които дръзнат да работят с тези машини, извадени от регистри, без застраховки и неконтролирано техническо състояние. На всяко летище извън Русия при всяка SAFA inspection тези юнаци са заземени за много, много време. А каква ще е съдбата на руските пилоти, работещи зад граница? Знам, че има много такива в Китай. Интересно е бъдещето и на много, много руски самолети, заедно с екипажите, работещи къде ли не по света. Основно Африка, Южна Америка. Тъжни и тегави дни се очертават.   

Връзка към коментар

Няма и да има SAFA инспекция , всички национализирани самолети ще летят само по вътрешни линии , вероятно и до Беларус . Те ще са регистрирани в Русия , без да има са отрегистрирани от предишните собственици . Естествено , поради санкциите , част от самолетите ще бъдат канибализирани за резервни части.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз от десетина дни търся отговор на следния въпрос. Каква е идеята на Зеленски с молбата към ЕС и НАТО да затворят небето над Украйна. Не мога да си обясня как една административна мярка ще бъде спазвана от страна на агресора?! В крайна сметка сухопътните граници между двете държави също предполагат граничен контрол, но всички знаем какво се случи. Наистина ми е любопитно дали става дума за искане с реални последици или по-скоро политически ход?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Duke каза:

Аз от десетина дни търся отговор на следния въпрос. Каква е идеята на Зеленски с молбата към ЕС и НАТО да затворят небето над Украйна. Не мога да си обясня как една административна мярка ще бъде спазвана от страна на агресора?! В крайна сметка сухопътните граници между двете държави също предполагат граничен контрол, но всички знаем какво се случи. Наистина ми е любопитно дали става дума за искане с реални последици или по-скоро политически ход?

Ще им даде левъридж да свалят самолети, нарушили забраната ..

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На НАТО, да - зона без полети много лесно и бързо ще ескалира войната, и в крайна сметка ще доведе до още повече жертви. Американците са много предпазливи, това не е “тяхната” война и се опитват да избегнат на всяка цена ескалация . От друга страна е трагично една страна да бъде унищожена заради болното его на един диктатор, което неминуемо ще доведе до въпроса , коя е следващата ?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

НАТО какви се явяват , че да може да свалят самолети над небе, което не е част от Алианса ?Не че не са го правили ,но в Третия свят някак си е по-друго.

Ясно е че Украйна всячески опитва да въвлече пряко НАТО във война ,но засега разумът на Запад надделява.

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 11 минути , stanimir каза:

НАТО какви се явяват , че да може да свалят самолети над небе, което не е част от Алианса ?Не че не са го правили ,но в Третия свят някак си е по-друго.

Ясно е че Украйна всячески опитва да въвлече пряко НАТО във война ,но засега разумът на Запад надделява.

 

Какви се явяват не зная, зная защо се дърпат от no fly zone . Дук се чуди по въпроса десет дни, а още преди две седмици Столтенберг се е аргументирал:

 

A no-fly zone could, however, lead to more human suffering, according to NATO’s top official.

“[O]ur assessment is that we understand the desperation. But we also believe that if we did that, we’ll end up with something that could end in a full-fledged war in Europe, involving many more countries, and causing much more human suffering,” NATO Secretary General Jens Stoltenberg said earlier this month. “So that’s the reason why we make this painful decision to impose heavy sanctions, provide significant support, stepping up support. But at the same time not involving NATO forces directly in the conflict in Ukraine, neither on the ground, or in their airspace.”

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Украйна нападна Ryanair ,че повишава умишлено цените между Полша и Ирландия възползвайки се от украинските бежанци към острова.

 

О'Лиъри отрича :

https://www.secretflying.com/posts/ryanair-boss-denies-airline-hiked-prices-for-ukrainian-refugees-fleeing-war/

 

 

Връзка към коментар

Мексико сити си има ново летище , AIFA ( код NLU) . Намира се на цели 60км северно от столицата, идеята е да се отклони самолетният трафик от прелитане над огромният мегаполис. Заради неатрактивността на локацията , е регламентирано всеки нов маршрут до столицата задължително да бъде до новото летище. Маршрутите, които в момента оперират могат да останат на главното летище .

 

https://vuelaaifa.mx

 

D2CE3CD8-D0E8-488B-A8CC-4B0AEBD99AAC.jpeg.6361ed932c678eee72981c88a1a8f2f2.jpeg

 

  • Харесвам 1
  • Шок 2
Връзка към коментар

                   топ 15 на най-дългите полети към момента 
 

  1. New York (JFK) to Singapore (SIN) / Singapore Airlines / 9,537 miles / Airbus A350-900ULR
  2. Newark (EWR) to Singapore (SIN) / Singapore Airlines / 9,523 miles / Airbus A350-900ULR
  3. Perth (PER) to London (LHR) / Qantas / 9,010 miles / Boeing 787-9 (resumes June 19, 2022)
  4. Dallas (DFW) to Melbourne (MEL) / Qantas / 8,992 miles / Boeing 787-9 (launches December 2, 2022)
  5. New York (JFK) to Auckland (AKL) / Air New Zealand / 8,828 miles / Boeing 787-9 (launches September 17, 2022)
  6. Auckland (AKL) to Dubai (DXB) / Emirates / 8,824 miles / Boeing 777-200LR (resumes December 2, 2022)
  7. Los Angeles (LAX) to Singapore (SIN) / Singapore Airlines / 8,770 miles / Airbus A350-900ULR
  8. San Francisco (SFO) to Bangalore (BLR) / Air India / 8,701 miles / Boeing 777-200LR
  9. Darwin (DRW) to London (LHR) / Qantas / 8,620 miles / Boeing 787-9
  10. Houston (IAH) to Sydney (SYD) / United Airlines / 8,596 miles / Boeing 787-9 (resumes October 28, 2022)
  11. Dallas (DFW) to Sydney (SYD) / Qantas / 8,578 miles / Boeing 787-9
  12. New York (JFK) to Manila (MNL) / Philippine Airlines / 8,520 miles / Airbus A350-900
  13. San Francisco (SFO) to Singapore (SIN) / Singapore Airlines & United Airlines / 8,446 miles / Airbus A350-900 & Boeing 787-9
  14. Johannesburg (JNB) to Atlanta (ATL) / Delta / 8,439 miles / Airbus A350-900
  15. Dubai (DXB) to Los Angeles (LAX) / Emirates / 8,339 miles / Airbus A380

 

Доха-Оклънд все още няма планове за рестартирането му. Имам планове за Нова Зеландия през януари и се надявам да намеря бизнес места с мили за  предстоящият нов полет JFK-AKL, ако не - ще пътувам по дългият маршрут през Сингапур .

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз също го четох това , но за подобни класации се взима разстоянието според gcmap. Действителните разстояния се различават ежедневно , онзи ден на CDG-MLE разстоянието на монитора беше с 320 мили повече  отколкото на gcmap.

Връзка към коментар
На 7.02.2022 г. в 10:34, stanislavpp каза:

Двата най-големи ултра лоу кост превозвачи в САЩ обявиха сливане :

 

https://finance.yahoo.com/news/frontier-airlines-spirit-airlines-combine-113000734.html

 

 

Като приключи сливането , новият лимит на carry -on вероятно ще е този:

 

C19D09E2-910F-47DF-9DF9-93E73ECB7AC0.jpeg.a59c30e5944941af5dc5382a6c53e2ef.jpeg

Вчера ДжетБлу са предложили с 50% по-висока кеш цена (3,6 млрд $)  за закупуването на Спирит в сравнение с офертата на Фронтир:

 

NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– JetBlue (NASDAQ: JBLU) today confirmed it has submitted a proposal to the Board of Directors of Spirit (NYSE: SAVE) to acquire Spirit for $33 per share in cash, implying a fully diluted equity value of $3.6 billion and providing full and certain value to Spirit shareholders. The proposal represents a premium of 52% to Spirit’s undisturbed share price on February 4, 20221, and a premium of 50% to Spirit’s closing share price on April 4, 20222. JetBlue firmly believes its proposal constitutes a “superior proposal” under Spirit’s merger agreement with Frontier and represents the most attractive opportunity for Spirit’s shareholders.

 

 

ДжетБлу започват полети и от Бостън до Лондон ( Гетуик и Хийтроу) това лято :

 

As of July 19, 2022, JetBlue will launch a new daily flight between Boston (BOS) and London Gatwick (LGW). The flight will operate with the following schedule:

B62104 Boston to London departing 6:37PM arriving 6:35AM (+1 day)
B61926 London to Boston departing 12:15PM arriving 3:02PM

The 3,283-mile flight will be operated by an Airbus A321LR, and is blocked at 6hr58min eastbound and 7hr47min westbound.

Then as of August 22, 2022, JetBlue will launch a new daily flight between Boston (BOS) and London Heathrow (LHR). The flight will operate with the following schedule:

B61620 Boston to London departing 6:32PM arriving 6:30AM (+1 day)
B61621 London to Boston departing 8:25AM arriving 11:13AM

The 3,265-mile flight will be operated by an Airbus A321LR, and is blocked at 6hr58min eastbound and 7hr48min westbound.

Връзка към коментар

Ето на 3D как изглежда най-големият самолет в света Мрия след унищожението. Ако не отваря изображението със самия самолет, от менюто вляво цъкнете на Hostomel, за да излезе.
https://kyivmaps.com/ua/war-in-kyiv?fbclid=IwAR2OcDn3oMSuhxgKXtmNIEueyPjOwAmVV3h9Rd4tBDuhHiAEcEvL9_Ko1jg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар


       Десетте летища с най-много пътници за 2021год :

 

2021 rank Airport 2021 passenger numbers Change vs. 2020 Change vs. 2019 2020 rank 2019 rank
1. Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport (ATL). 75,704,760. 76.4%. -31.5%. 2. 1.
2. Dallas Fort Worth International Airport (DFW). 62,465,756. 58.7%. -16.8%. 4. 10.
3. Denver International Airport (DEN). 58,828,552. 74.4%. -14.8%. 8. 16.
4. O’Hare International Airport (ORD). 54,020,399. 75.1%. -36.2%. 13. 6.
5.  Los Angeles International Airport (LAX). 48,007,284. 66.8%. -45.5%. 15. 3.
6. Charlotte Douglas International Airport (CLT). 43,302,230. 59.2%. -13.4%. 18. 34.
7. Orlando International Airport (MCO). 40,351,068. 86.7%. -20.3%. 27. 31.
8. Guangzhou Baiyun International Airport (CAN). 40,259,401. -8%. -45.1%. 1. 11.
9. Chengdu Shuangliu International Airport (CTU). 40,117,496. -1.5%. -28.2%. 3. 24.
10. Harry Reid International Airport (LAS). 39,754,366. 78.6%. -23.1%. 22. 30.


 

Много изненадващо за мен е липсата в топ 10 на летищата в Маями и Ню Йорк (JFK) за сметка например на Лас Вегас и Орландо.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Топ 10 на а/к по брой дестинации:

 

Airlines Destinations (as of April 19)
United Airlines 329
American Airlines 326
Delta Air Lines 262
Turkish Airlines 252
Ryanair 210
Deutsche Lufthansa AG 192
Air France 181
British Airways 166
China Southern Airlines 156
KLM-Royal Dutch Airways 155
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.