Прескочи до съдържание

Austrian - кратки новини и въпроси


Препоръчани мнения

Много ви благодаря, успокоихте ме значително понеже летим цялото семейство, а в Киев имаме друга връзка (автобус) и не ми се иска да има разход на средства и време. :) 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

14/06/2015

22:55

OS799 Vienna T2 Austrian Airlines Cancelled
KM2206 Vienna T2 Air Malta Cancelled
TP8705 Vienna T2 TAP Portugal Cancelled

 

Така пише на сайта на летище София.

 

 

 

Българи останаха блокирани на летището във Виена късно в неделя вечерта. Над 100 пътници, сред които и много наши сънародници, е трябвало да се качат на самолета до София в 20.20 часа австрийско време.

Минути преди полета обаче е съобщено, че самолетът няма да излети.

Една от версиите била, че няма екипаж, който да пътува до София.

По-късно стана ясно, че са отменени полети и до други европейски градове.

От авиокомпанията са обещали на излъганите пасажери да ги настанят в хотел и да им осигурят храна. Очаква се част от българите да се приберат днес с полет през Варшава.

Така пък пише във вестниците.

пп. кому ли помага българското разбиране да не се споменава името на авиокомпанията от  "учтивост" ?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Понеже не го бях виждал, доста се позачудих отначало:

Двойка на средна възраст има билети за първа класа.
По време на проверката на бордните карти установиха , че полетът е продаден над 100 % и се извиниха на двойката за това, че могат да им предложат места само в икономична класа  ( не зная защо решиха, че точно на тази двойка трябва да откажат местата, за които те си бяха платили).

Понеже трябва и да върнат надвзетата разлика м/у първа и икономична класа, им дадоха дебитни карти Маестро и ги увериха, е след 24 часа ще могат да си изтеглят разликата м/у първа класа и икономична класа.

Трябва да призная, че това е едно елегантно решение на подобни проблеми, не го бях виждал на живо. 

Редактирано от bat.galin
Връзка към коментар

Това явно не се случва в БГ, защото нямат първа класа оттук.

Иначе, минали са се .. можеха да си летят пак в платената класа, но с друг полет, + да им дадат компенсация за отказан достъп на борда.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Явно са първите, които стриктно налагат новите правила за багажа:

 

http://lufthansaflyer.boardingarea.com/strict-carry-on-policy-enforcement-begins-at-austrian-beware/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Мога да потвърдя от личен опит, че края на август бяха в сила новите мерки за багажа.

Има металните приспособления (не знам как се казват), където си слагаш куфарчето, на гишето и в гейта преди качване на самолета.

Бях с много багаж и момичето на гишето ме предупреди, че даже и да ме пусне, преди качване на самолета ще ме проверят пак.

Точно преди качване на самолета един от стюардите обяви мерките и помоли хората с повече (по-голям) багаж да минат през него, за да прибере той багажа им в товарното без допълнително заплащане. Така че, хем ги спазват, хем си затварят очите. Но това е едно мнение, не знам как процедират оттогава :)

Темата от статията продължава и за новите им "тарифи". Относно цените си ги спазват....За размера на багажа не коментирам, защото пътувах с голям куфар и раница...Но цените са скочили прекалено много...Ако трябва да съм честна, противно на коментарите тук и на приятели, последната година и половина не намирам в разлика в тяхното отношение (по време на полет) и това на Бг Аир (винаги съм попадала на симпатични стюардеси), като вторите в момента дават по-добри цени за отсечката Виена-София.

Редактирано от alex___
Връзка към коментар

Мога да потвърдя от личен опит, че края на август бяха в сила новите мерки за багажа.

...

 

Тарифата, която не включва чекиран багаж(Light) мисля, че се използва от 01.10.2015г.

След две седмици имам пътуване с групата(Lufthansa) и ще видя какво мерят, и колко са строги. :)

Връзка към коментар

Някой пробвал ли е 767 на Austrian след подмяната на седалките? Видях, че вече трябва да са с AVOD, но снимките, които намерих не са много детайлни...

Връзка към коментар

Мога да потвърдя от личен опит, че края на август бяха в сила новите мерки за багажа.

Има металните приспособления (не знам как се казват), където си слагаш куфарчето, на гишето и в гейта преди качване на самолета.

Бях с много багаж и момичето на гишето ме предупреди, че даже и да ме пусне, преди качване на самолета ще ме проверят пак.

Точно преди качване на самолета един от стюардите обяви мерките и помоли хората с повече (по-голям) багаж да минат през него, за да прибере той багажа им в товарното без допълнително заплащане. Така че, хем ги спазват, хем си затварят очите. Но това е едно мнение, не знам как процедират оттогава :)

Темата от статията продължава и за новите им "тарифи". Относно цените си ги спазват....За размера на багажа не коментирам, защото пътувах с голям куфар и раница...Но цените са скочили прекалено много...Ако трябва да съм честна, противно на коментарите тук и на приятели, последната година и половина не намирам в разлика в тяхното отношение (по време на полет) и това на Бг Аир (винаги съм попадала на симпатични стюардеси), като вторите в момента дават по-добри цени за отсечката Виена-София.

 

Може би си летяла с малък самолет. Те нямат капацитет да приберат всичко в кабината и за това молят хората с по-големи куфарчета да ги предадат на гейта и после си ги взимат на слизане от самолета. 

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Да отбележим, че от днес австрийците имат нов тип самолет в техния флот - Ембраер 195 - много подобни на машините на Българие Ер. Конкретният самолет е бил притежание на Луфти преди това:

 

2725550.jpg

 

Такъв тип машини следва да заменят Фокерите (онзи малък самолет, на който двигателите са на опашката и вътре е 2+3 седалки). Спорно е дали това ще е плюс за комфорта на пътниците, но промяната идва :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Време им е май на фокер-четата да излязат в пенсия :)

Не мисля, че ембраерът отстъпва по нещо. Доста по-тих е, 2 реда по 2 седалки си е предимство за комфорта и не на последно място, по-красив е :P

Редактирано от 1948
Връзка към коментар

Някой пробвал ли е 767 на Austrian след подмяната на седалките? Видях, че вече трябва да са с AVOD, но снимките, които намерих не са много детайлни...

 

Три пъти се возих на 767 по линията Торнто - Виена. Всичките полети бяха с AVOD и e почти същата като Lufthansa. Като цяла съм доволен от австрийците конкретно по тая линия са за предпочитане пред КЛМ или италианците например. 

И пари не искат за алкохол нито се циганят като поискаш още едно пиене.

Само един път имаше забавяне с тях във Виена - преди полета на пилота не му било добре и трябваше да почакаме още три часа докато дойде друг пилот да го замести.

Иначе за багажа са готини, всеки път съм надкачвал и кила и размер на ръчния багаж, но винаги са били пичове и не са ми правили проблеми

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Update за багажа. Както вече знаете Austrian имат "лоу-кост" политика и най-ниските им тарифи се предлагат само с ръчен багаж. Току-що при опит да отидем на гейта бяхме спряни и помолеми да минем през шалтер на Austrian, където багажа се претегля. Ние минахме без да плащаме, защото полета е overbook-нат и не се знаеше дали ще се лети изобщо. Но една жена пред нас си плати, като багажа й беше чекиран, защото беше надвишила с 800гр позволените 8кг :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Казваш едно число и стискаш кълки да стане:

"Dear passenger,
with the Austrian Smart Upgrade You can bid on a place in the new Austrian Business Class. 
Make us an offer and with a little luck you come on your next flight to enjoy all the amenities of the Austrian Business Class - at a price you set yourself."

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Последни полети е Фокер, след това ще разказвате ;)
пп. ние предполагам сме в " many other destinations " 

04.01.2016
The first Embraer 195 of Austrian Airlines given the name “Central Europe” took off from Vienna Airport today at 7:46 a.m. operating under flight number OS 177. The initial flight was destined for Stuttgart. The airplane landed at its target destination one hour later, at 8:46 a.m. The jet with the registration OE-LWD is the first of a total of 17 Embraer aircraft which will be operated by Austrian Airlines by the end of 2017 as part of its fleet renewal program. The Embraer will gradually replace the 21 Fokker aircraft currently used by Austrian Airlines. The Embraer consume about 18 percent less fuel per aircraft seat, making them much more environmentally compatible than the Fokker planes. Above that, the Embraer 195 stands out due to its advanced engineering. For example, the cabin equipped with a two-by-two-seating is especially spacious thanks to its ergonomic design, offering passengers a feeling of enjoying more space. Lower operating costs make this aircraft particularly efficient.
The Embraer jets will be used on short and medium-haul routes to Central and Eastern Europe such as Belgrade, Warsaw and Tirana, but will also operate flights to Hamburg, Thessaloniki and many other destinations. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

То с тези 5 полета на ден ще е цяло чудо, ако няма удобни връзки за полета до Хавана :)

Тези дни летях с малкия Ф(ъ/о)кер 70 - претапицирали са старите меки седалки в черна кожа, за да изглежда като салона на другите самолети на компанията.

По-интересно за мен беше преживяването на борда на 767 - изключително приятен продкут са направили австрийците. Старите седалки са ги претапицирали в сив плат, удобни и меки са. Персоналното ИФЕ е от последно поколение. Екранът реагира доволно бързо на командите. Филмите и музиката бяха повече от прилични като количество и качество. Храната и напитките - стандартното за иконъми, но беше сготвено с подправки (за разлика от доста други а/к)... С първата напитка сервираха на всички по един пакет солети и крекери - като тези, които дават на полетите между Виена и София. Най-хубавото беше, че Виена е относително по-малко летище - бяхме супер точни с часа на излитане, кацнахме 1/2 час по-рано в крайната точка. 767 е от по-малките "големи" самолети - бордването беше бързо и точно.

Скоро ще пусна и снимки в темата за спотерите....

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

То с тези 5 полета на ден ще е цяло чудо, ако няма удобни връзки за полета до Хавана :)

 

Винаги съм се чудел как ги пълнят тези полети и кои са тези пътници, които са готови да платят астрономическите цени за пътуване само до Виена.

Връзка към коментар

Според мен са направили много добра сметка (може би не и без малко помощ от компанията-майка Луфти) - има разнообразие в продуктите, които предлагат - от евтини билети м/у София и Виена, които дори чекиран багаж нямат, през "пълен пакет" до, сносна за Европа, бизнес класа. Толкова много честоти предполагат и сериозно количество трансферен трафик. Ако пасажерите знаят по-рано, че ще летят до Виена, получават шанс за по-евтини билети. Ако не знаят - трансферните пътници получават изгодни предложения за полет с прекачване във Виена. :) Легенди се носят за редовните пасажери, които купуват билети за след няколко месеца по 120 евро ритърн. Отделно конкуренцията по трасето е... да речем не много силна - ФБ сами не знаят кога ще отменят полета до VIE, другата опция е със сърбите през Белград... Останалите опции не са наистина опции, защото самите компании нямат икономически смисъл да предлагат полет от рода на SOF-CDG-VIE-AMS-SOF, например и съответно цените са prohibitive :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според мен са направили много добра сметка (може би не и без малко помощ от компанията-майка Луфти) - има разнообразие в продуктите, които предлагат - от евтини билети м/у София и Виена, които дори чекиран багаж нямат, през "пълен пакет" до, сносна за Европа, бизнес класа. Толкова много честоти предполагат и сериозно количество трансферен трафик.

 

При случайна проверка за след 2 месеца намирам най-евтино 160 евро за двупосочен билет само с ръчен багаж, а 1 седмица по рано цената е около 300 евро и то в най-малко натоварената част на годината. Ако решиш да си вземеш чекиран багаж, цената скача с още 50 евро.

 

Тези цени не ми изглеждат ниски, дори за традиционна авиокомпания, особено като сметнем и относително малкото разстояние между София и Виена.

Връзка към коментар

Освен вече изброеното по-горе, има страшно много български бизнесмени (от онези с едни раздадени куфарчета), които живеят във Виена, а правят бизнес в София. Лично познавам такъв. Пътува всяка седмица в петък към Виена и в понеделник към София. Далеч не е единствен по линията...

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Освен вече изброеното по-горе, има страшно много български бизнесмени (от онези с едни раздадени куфарчета), които живеят във Виена, а правят бизнес в София. Лично познавам такъв. Пътува всяка седмица в петък към Виена и в понеделник към София. Далеч не е единствен по линията...

Напълно подкрепям, аз познавам 3-ма такива :P Между другото 4 пъти досега съм летят от/до Виена и на всеки полет съм срещал поне 1-2-ма "известни" ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.