Прескочи до съдържание

Burgas Airport - Летище Бургас


niki_m

Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 25 минути , jorocontrola каза:

Аз бях писал за португалски туристи. Да не се окаже, че ние ще изнасяме туристите ...

Полетите от Порто са само в пиковия летен сезон.  Тогава цените са най-високи в цяла Европа.  Ясно е, че  ще идват  португалците. Хората от Западна Европа са с по-висок стандарт от българският.  Българските  групи пътуват на подобни дестинации в началото и в края на силния туристически сезон, когато няма много летуващи и българските туроператори успяват да договорят добри отстъпки българските си клиенти за слабия сезон.  Да, разбира се, че полетите са чартърни.  От туристическа гледна точка в подобна ситуация (на краставичар да продаваш краставици)  се  правят чартъри.  Крайно рисковано е да се тръгне с редовни полети.

 

Напиши чрез гугъл транслейт на португалски:  Летни почивки в България или пък Чартърен полет до България  или чартърен полет до Бургас и ще може да  намериш кой португалски туроператор предлага тези почивки, на каква цена ги предлага, в кои хотели по Черномориието ги предлага.

Публикувано:
преди 18 часа, epetkov каза:

Ами точно това е разликата Ajet (Anadolujet е вече в историята)  използват за база "Сабиха",  Търкиш еърлайнз използват Новото летище за своя база. Вече коментирахме, че евентуален ултра къс полет ще е насочен към транзитните пътници, затова логиката подсказва, че полетът би бил до Новото летище. Шестото ми чувство ми подсказва, че  до 14 дена ще имаме новина.

Ами явно това е идеята, от Варна да се лети до летище Истанбул, а от Бургас до Сабиха. Според мен точно логиката подсказва да е до Сабиха, така няма да има явна конкуренция между двете линии. Който лети транзит през Сабиха лети от Бургас, който лети транзит през новото летище лети от Варна. 

 

Публикувано:
преди 8 минути , EmoKrastev каза:

Който лети транзит през Сабиха лети от Бургас, който лети транзит през новото летище лети от Варна.

Този принцип би бил приложим, само ако  двете предполагаеми авиокомпании  Ajet и Turkish Airlines  бяха с еднакви капацитети.  Отделно имаме един наистина ултра къс полет, което го прави доста рисково начинание.  Само много мощна авиокопания може да тръгне на такова  нещо.  Занем  коя е голямата компания в случая.

Публикувано:
В момента, epetkov каза:

Този принцип би бил приложим, само ако  двете предполагаеми авиокомпании  Ajet и Turkish Airlines  бяха с еднакви капацитети.  Отделно имаме един наистина ултра къс полет, което го прави доста рисково начинание.  Само много мощна авиокопания може да тръгне на такова  нещо.  Занем  коя е голямата компания в случая.

Търкиш летят от Варна, явно не е голям риска. Каква ще е разликата в дължината на полета Варна-Истанбул и Бургас-Сабиха? 

Публикувано:
В момента, EmoKrastev каза:

Търкиш летят от Варна, явно не е голям риска. Каква ще е разликата в дължината на полета Варна-Истанбул и Бургас-Сабиха? 

А и от Сабиха ще хванат всички руснаци които летят с Пегасус примерно. Може и да им излезе сметката

Публикувано:
преди 2 минути , EmoKrastev каза:

дължината

Горното има  първостепено значение за други неща.  В авиационния бизнес дължината на полета няма първостепенно, дори няма второстепенно значение.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Голяма статия в Дневник относно лошото представяне на летище Бургас.

 

В Бургас са недоволни от трафика на летището и взимат нещата в свои ръце

https://www.dnevnik.bg/biznes/2024/04/04/4608246_v_burgas_sa_nedovolni_ot_koncesionera_na_letishteto_i/

  • Харесвам 2
Публикувано:

Мдаа, след средата на статията става ясно, че летището бая е качило таксите и Раянеър ги определя като абсурдно високи.

 

"Превозвачът посочва, че първо никой не е обсъждал до момента с него новата инициатива, а пък концесионерът е предложил "абсурдни" по размер летищни такси.

 

Те бяха предложени преди няколко месеца и одобрени на заседание на кабинета в оставка на 1 април. Мотивът са загубите, които търпи летището от пандемията. Увеличават се таксите за кацане, за паркинг при базиране, за обслужване на пътници и за сигурност. Въвежда се нов вид - такса сигурност за въздухоплавателни средства, които не превозват пътници. Заложена е и програма за стимулиращи отстъпки, която зависи от броя на превозените пътници през месеците извън активния сезон, за нов маршрут и др."

Публикувано:
преди 48 минути , Hakkâri Spor каза:

Мдаа, след средата на статията става ясно, че летището бая е качило таксите и Раянеър ги определя като абсурдно високи.

 

"Превозвачът посочва, че първо никой не е обсъждал до момента с него новата инициатива, а пък концесионерът е предложил "абсурдни" по размер летищни такси.

 

Те бяха предложени преди няколко месеца и одобрени на заседание на кабинета в оставка на 1 април. Мотивът са загубите, които търпи летището от пандемията. Увеличават се таксите за кацане, за паркинг при базиране, за обслужване на пътници и за сигурност. Въвежда се нов вид - такса сигурност за въздухоплавателни средства, които не превозват пътници. Заложена е и програма за стимулиращи отстъпки, която зависи от броя на превозените пътници през месеците извън активния сезон, за нов маршрут и др."

 

Увеличението на таксите се отнася и за Варна. А спрямо миналото лято, това лято полетите от Варна също са доста поорязани. Разбира се вдигаме сериозно таксите и ревем, че няма полети и пътници си e типично нашенска щуротия. Нямам време и не ми се рови в момента да търся отчетите на концесионерите, но доколкото съм поглеждал тази работа със загубите е меко казано силно преувеличена. Както и "инвестициите".

 

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Публикувано:

То поскъпва и за Варна, но през зимата има по-голям интерес за пътувания до Варна, тъй като е град с по-голямо население, има бизнес там, повече компании, повече университети и т.н.   

Публикувано:
Преди 1 час, Hakkâri Spor каза:

То поскъпва и за Варна, но през зимата има по-голям интерес за пътувания до Варна, тъй като е град с по-голямо население, има бизнес там, повече компании, повече университети и т.н.   

 

Никъкъв реален интерес няма, 3-4 полета на ден, тъжна гледка. И цените са доста по-високи спрямо аналогични дестинации от София примерно.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Е колко да няма - турците и австрийците си поддържат линиите целогодишно. Явно виждат смисъл и потенциал. Не за директните им полети до гърбовете, колкото трансферен трафик - и там цените обикновенно са сходни със софийските.

  • Харесвам 1
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Пак основно за бургаското летище и къде е заровено кучето:

Без нови дестинации с по-скъпи билети - прогнозата за морските летища

Цитат

"...С времето най-големият европейски нискотарифен авиопревозвач "Райънер" започна да изпълнява полети и от морските летища след тези от и до София. Сега полетите му са повече от Варна, и по-малко от Бургас. На въпрос, свързан конкретно с плановете за нови маршрути от Бургас, компанията отговори, че не само не планира, но и орязва летния си трафик с 20% заради "абсурдните" по нейна оценка нови летищни такси. Те се отнасят и за двете морски летища..."

 

  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:
На 10.03.2024 г. в 21:35, Hakkâri Spor каза:

Прищина (Косово)

Изглежда полетите до  Прищина  ще се реализират: 

 

Screenshot_20240430_184622_Samsung Internet.jpg

Зад тях стои косовският туроператор Адрия Турс: цък

Публикувано:

Въх, супер. Ама в Прищина съм ходил. По-скоро да видим до/от Порто дали ще има? Че там не съм 😉

(не, че изобщо може да става дума за сравнение между двата града)

Публикувано:
преди 15 часа, epetkov каза:

Изглежда полетите до  Прищина  ще се реализират: 

 

Screenshot_20240430_184622_Samsung Internet.jpg

Зад тях стои косовският туроператор Адрия Турс: цък

Вероятно заради активните действия на кмета на Поморие, срещу концесионера, който саботира развитието на летището 😂. Скоро очаквам да протестира срещу ФИФА, УЕФА и БФС, че съдиите използват VAR, а не BOJ.

  • Смея се 1
Публикувано:
преди 16 часа, Hakkâri Spor каза:

да видим до/от Порто дали ще има?

Най-вероятно ще тръгне, защото е пъви експеримент за португалския туроператор. Има много "луди глави" сред управителите на западните  туроператори. И сред българските ги има, но са по-малко :biggrin: През 2010 година сицилиански туроператор пусна чартъри  Палермо-Бургас, а през следващата 2011 година пусна и допълнителни Катания-Бургас.  Съвсем друг е въпросът, обаче, какви са цените на билетите на подобни чартъри. Като правило са доста, доста  високи. 

Публикувано:
На 4.04.2024 г. в 10:52, epetkov каза:

 

 

Напиши чрез гугъл транслейт на португалски:  

Няма защо да пиша "чрез Гугъл транслейт", знам португалски.  А и ползването на Гугъл транслейт по принцип е една върховна глупост.  Не превежда точно, излизат страхотни смехории като "превод", така че.. тези съвети, не към мен. Който иска да го ползва. 

 

Знам, че са чартъри, пошегувах се. Като искам да ида до Порто, ще взема самолета до Лисабон, и после има на всеки час влакове до Порто, които пътуват 3 часа. И ако самолетът ми закъснее, няма да си "изпусна връзката", а ще взема следващия влак. Много по-добре, отколкото да взимам влак София-Бургас и да гоня после скъпия полет Бургас-Порто 😉 Да не говорим, че в южна Европа вече не стъпвам от май до октомври. Мразя жега.

 

🛫 New routes from Burgas:
🇧🇬🇪🇪Burgas-Tallinn, operated by airBaltic (begins 1 May 2024)
🇧🇬🇽🇰Burgas-Prishtinë, operated by GP Aviation (begins 18 June 2024)
🇧🇬🇵🇹Burgas-Porto, operated by Enter Air (begins 24 July 2024)
🇧🇬🇸🇪Burgas-Umeå, operated by Jet TIme (begins 19 June 2024)
🇧🇬🇬🇧Burgas-London–Southend, operated by BH Air (begins 17 June 2024)
🇧🇬🇦🇹Burgas-Salzburg, operated by Eurowings (begins 4 July 2024)
🇧🇬🇫🇮Burgas-Helsinki, operated by Finnair (begins 4 June 2024)
🇧🇬🇨🇿Burgas-České Budějovice, operated by Fly Lili (begins 20 June 2024)
🇧🇬🇩🇪Burgas-Erfurt/Weimar, operated by Fly Lili (begins 24 June 2024)
🇧🇬🇩🇪Burgas-Hannover, operated by Fly Lili (begins 26 May 2024)
🇧🇬🇵🇱Burgas-Wrocław, operated by Fly Lili (begins 7 June 2024)
🇧🇬🇦🇲Burgas-Yerevan, operated by FlyOne Armenia (resumes 2 June 2024)
🇧🇬🇬🇧Burgas-Bristol, operated by Jet2 (begins 7 May 2024)
🇧🇬🇬🇧Burgas-Liverpool, operated by Jet2 (begins 2 May 2024)
🇧🇬🇵🇱Burgas-Warsaw-Chopin, operated by Skyline Express Airlines (begins 24 May 2024)
🇧🇬🇨🇿Burgas-České Budějovice, operated by Smartwings (begins 11 June 2024)
🇧🇬🇬🇧Burgas-East Midlands, operated by TUI Airways (begins 22 May 2025)
🇧🇬🇩🇪Burgas-Hannover, operated by TUI fly Deutschland (begins 21 June 2024)
  • Харесвам 6
Публикувано:
преди 3 часа, Hakkâri Spor каза:

Няма защо да пиша "чрез Гугъл транслейт", знам португалски.

Горното беше мой отговор до @jorocontrola  Ти си безспорен полиглот. Не бих ти дал подобен съвет :biggrin:

Добра е находката ти за всички нови полети от Бургас.  От списъка отпаднаха  полетите до Ереван и липсват чартърите до Мадрид.

  • Смея се 2
Публикувано:

По принцип не е добра идея да се ползва Google translate за който и да било език. Освен човек да се изложи и да стане за смях с "преведеното", друго няма да постигне. Има една потребителка, която в теми за Истанбул, за Анталия пише "не се притеснявайте, има и информация на английски", което автоматично означава, че според нея никой от четящите в този форум не знае турски. Няма нужда от снизхождение. В един друг форум пише "Не се тревожете, автоматите за Истанбулкарт не хапят, има и меню на английски". Очевидно жената е решила, че щом тя не знае даден език, значи никой друг не знае. 

 

Колкото до чартърите... да видим докога ще са. Интересно колко самолета ще кацат на това летище след октомври. Очевидно и работещите на летище Бургас са на "сезонна работа", не знам как заведенията и магазините сключват едногодишни договори и как си плащат огромните наеми през зимата, когато кацат 2 самолета на кръст седмично.  Октомври 2023 имах полет от Бургас, кафенцата са по 8-9 лв, сандвич/багета 15 лв.. и  всичко в този стил.

 

От Мадрид коя (чартърна) авиокомпания лети до Бургас?

 

  • Харесвам 2
Публикувано:

На мен пък ми е много добра идея да ползвам Гугъл транслейт. На български наистина странни преводи дава, но си задавам да ми превежда на английски и разбирам за какво иде реч и мога да предприема адекватни действия. Някой може и да знае едновременно полски, турски, португалски, норвежки, японски и още 15 езика най-малко и да му е излишно, но за останалите върши добра работа.

Публикувано:

Въпросът е, като си в чужбина и общуваш с чужденци, да може да си размениш някое друго изречение и без да ползваш интернет. Най-малкото ще искаш някой да те упъти. Само за седмица на два пъти ми се случва в центъра на София чужденец да ме пита  "Как да стигна до...". А една жена в ден неделя питаше на английски (на Пиротска, до халите) къде имало чейндж бюро... Не ми хрумна друго, освен да я насоча към Тавекс в Mall of Sofia. И какво, трябваше да вадя Гугъл транслейт ли? Как ли са живели хората преди 2000 г. без този Гугъл транслейт... То затова и поколението Z не желае и 2+2 да сметне, камо ли да научи столицата на някоя държава или някаква  полезна информация. Нали Гугъл казвал всичко. И като му спрат интернета... не може да каже нищо това Gen Z. 

 

p.s. и полски, японски, норвежки и още 15 езика не знам, така че преувеличенията и иронията са излишни

Публикувано:
преди 55 минути , Hakkâri Spor каза:

От Мадрид коя (чартърна) авиокомпания лети до Бургас?

Авиокомпанията е Iberojet. Разписанието го има на стр. 6 в тази тема. Мой пост от 11 март.

преди 39 минути , Hakkâri Spor каза:

така че преувеличенията и иронията са излишни

Каква ирония?  На много хора  им казват полиглоти, дори само с три езика.  В професионалната гилдия сигурно трябва да знаеш 5-6 езика, за да те нарекат полиглот, но тук сме обикнивенни магеланци.  

  • Харесвам 2

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.