Прескочи до съдържание

Burgas Airport - Летище Бургас


niki_m

Препоръчани мнения

преди 19 часа, Hakkâri Spor каза:

В горният материал пише, че:

 

"Линиите между Българското Черноморие и Германия влизат в продажба от юни 2024 г. на уебсайт: www.sunexpress.com/de, като първият полет е планиран за края на май 2025 г."

 

 

Добре че първият полет е планиран за края на месец май 2025 година, а не  чак за началото на април 2026 година. 😀

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към мнение

А преди малко в Новините на НОВА каза, че започват преговори на летище Бургас с Турските авиолинии.  И има идея от туристическия данък да се субсидират поне 5 полета седмично в зимния сезон

Връзка към мнение
преди 29 минути , Hakkâri Spor каза:

А преди малко в Новините на НОВА каза, че започват преговори на летище Бургас с Турските авиолинии

Тази новина излиза за втори път през последния месец.  Лично аз винаги съм гледал скептично на полет  Истанбул- Бургас, поради евентуалната неизгода на Турските авиолинии да  намалят доброто си затоварване  на линията Истанбул-Варна.  Но времената се менят, бизнесът се променя. Ще видим накрая дали няма да имаме целогодишно Истанбул-Бургас за сметка на Истанбул-Варна.  Сега това звучи утопично.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 2 минути , Hakkâri Spor каза:

То е толкова близо, че няма смисъл

Смисъл има отдавна. Особенно голям смисъл има през последните две години. Русия-> Истанбул->Бургас ->  апартаменти на руснаци по южното черноморие.

  • Смея се 1
Връзка към мнение

Отсечка за 15 минутен полет никой няма да субсидира. И без това Варна-Истанбул е най-кратката международна линия нa THY въобще. Турските авиолинии, ако летят до Бургас, ще е от друг град, разбира се. 

Връзка към мнение
преди 30 минути , epetkov каза:

Русия-> Истанбул->Бургас ->  апартаменти на руснаци по южното черноморие.

Tочно по тази причина такава линия би била крайно нежелателна.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 48 минути , Zaro каза:

би била крайно нежелателна.

Въпрос на гледна точка. Ако имат едни сигурни 60 трансферни  руснака,  готови да платят  80-90  евро на седалка за ултра къс полет, защо, не от гледна точка на авиокопмпанията?  Със сигурност от авиокомпанията са проучвали въпроса през годините от както съществува линията Истанбул-Варна. Знаят, че голяма част от руснаците кацащи в Истанбул после продължават с частни трансфери за 60-70-80  евро/човек до Бургас, а пътуват по пет часа с минаването на границата при Малко Търново. 

  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 5 часа, Hakkâri Spor каза:

А преди малко в Новините на НОВА каза, че започват преговори на летище Бургас с Турските авиолинии.  И има идея от туристическия данък да се субсидират поне 5 полета седмично в зимния сезон

Кметовете си правят евтин ПР, каквато е и цялата атака срещу Фрапорт.

Връзка към мнение
преди 3 часа, epetkov каза:

Въпрос на гледна точка. Ако имат едни сигурни 60 трансферни  руснака,  готови да платят  80-90  евро на седалка за ултра къс полет, защо, не от гледна точка на авиокопмпанията?  Със сигурност от авиокомпанията са проучвали въпроса през годините от както съществува линията Истанбул-Варна. Знаят, че голяма част от руснаците кацащи в Истанбул после продължават с частни трансфери за 60-70-80  евро/човек до Бургас, а пътуват по пет часа с минаването на границата при Малко Търново. 

Много си се загрижил за тях. Интересуват ни не руснаците, а комфортът на бургазлии  да летят до Турция (никой не е казал, че от летище Бургас ще преговарят за линия до Истанбул, полет за 177 км се съмнявам THY да пуснат някога), предполага се, че ще е до курортните градове на Турция.  

 

p.s. руснаците си продават имотите тук, защото не могат да си получават пенсиите и изобщо парични преводи по банков път, защото е блокирана системата swift. 😄 Какъвто кеш си донесат, него си харчат. Масово купуват имоти в Турция. 

Връзка към мнение
преди 4 часа, tch каза:

Кметовете си правят евтин ПР, каквато е и цялата атака срещу Фрапорт.

Май не е евтин ПР, доколкото чух разправията е много по-сериозна от това което стига до медиите. Само позицията на Бургаския кмет да търси някакво компромисно решение засега спирала по-сериозна атака срещу концесията на Фрапорт. Според мен са си прави кметовете - тезата им е че не може една и съща компания да оперира две летища на 120 километра едно от друго при положение че Варна и Бургас са по 200-300 000 население.  Ако са различни концесионери ще има и конкуренция, всеки ще търси начини да развива летището което управлява. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 8 часа, Hakkâri Spor каза:

Много си се загрижил за тях.

Не съм се загрижил. Просто давам вътрешна информация от руски форуми, в които  хората също си имат своя инсайдерска информация от  Турските авиолинии.

преди 8 часа, Hakkâri Spor каза:

предполага се, че ще е до курортните градове на Турция.  

 

Преди време бях писал, че  редовни полети между балканските курортни летни  летища  няма да има скоро. Самите държави не са заинтересовани в такива редовни полети.  Чартърни полети  има и ще има.  Има също редовни полети  балканска столица <--->  балкански  куроротен аеропорт.  България, Турция, Гърция, Албания, Черна Гора и Хърватска  са конкуренти в туризма в тази част на света.  Единственото изключение  са редовните полетите на Wizz Варна- Ларнака, но това е защото Кипър е островна държава.

преди 8 часа, Hakkâri Spor каза:

полет за 177 км се съмнявам

Малко по-голямо  204 км е разстоянието между Сиатъл и Ванкувър.  Общото  население на сиатълската и ванкувърската агломерации е окло 8 милиона души. Общото население на Истанбул и Бургас е двойно по-голямо, но не броят на жителите е важен.  Нито Сиатъл, нито Ванкувър  са в топ 5 на трансферните летища. Истанбул е.  Можем да си представим какво е качеството на шосейния  път между двата северноамерикански града и какво е състоянието на пътя Бургас-Истанбул, най-вече в българската му част. Въпреки това ежедневно три авиокомпании летят между Сиатъл и Ванкувър, като средните цени са  около 140 евро еднопосочно.

 

преди 8 часа, Hakkâri Spor каза:

защото не могат да си получават пенсиите и изобщо парични преводи по банков път

Човек така е устроен, че  на всяко действие има противодействие. Да, кранчето се затваря все повече и повече. Какво правят руснаците по черноморието ни?  Един събира на 10-15  човека  банковите карти и пътува до Лозенград. Там тегли пенсиите в турски лири и се прибира с кеша в България. Следващия месец друг от групата прави същия вояж.

 

P.S.  Пак повтарям никого не защитавам. Описвам ситуацията от другата страна, която малко магеланци могат да видят.

  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Ама какво ни вълнуват руските форуми? Темата е за ЛЕТИЩЕ БУРГАС и публикацията е за ТУРСКИТЕ АВИОЛИНИИ.  Ти започваш да пишеш за руснаци. В този форум пишат българи и е логично да разсъждаваме от българската гледна точка.  Много си загрижен за техните проблеми...

И остава загадка защо намесваш Истанбул при тези евентуални полети. "Преговори с Турските авиолинии" не означава "полети до ИСТАНБУЛ".  И абсолютно никой от летище Бургас не е споменал Истанбул в репортажите, статиите и т.н. Полети от Сарафово до Арнавуткьой няма как да има, по същата причина, поради която и Турските авиолинии (и никои други) нямат полети между Истанбул и Бурса.  Или между Трабзон и Самсун. Или между Диарбакър и Батман. Или между Анталия и Даламан. Или между Алания и Анталия. Или между Варна и Бургас.

 

Връзка към мнение
преди 23 минути , epetkov каза:

Малко по-голямо  204 км е разстоянието между Сиатъл и Ванкувър.  Общото  население на сиатълската и ванкувърската агломерации е окло 8 милиона души.

Само че трафикът между тези два града е двупосочен. Между Истанбул и кой да е друг град в околността е еднопосочен.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

@Hakkâri Spor @Zaro всичко,  което  пишете е вярно, момчета,  но в контекста на полет от точка А до точка Б.  Разбира се,  аз разглеждам евентуален полет Бургас-Истанбул само като възможен от гледна точка на свърващ полет.  Бургас->Истанбул->Цял свят и обратно.  И сега над  80 % от пасажерите на  Варна-Истанбул-Варна са трансферни пътници.  Евентуален полет Истанбул -Бургас би бил с много ниска честота- веднъж, максимум два пъти в седмицата. И понеже такъв полет сам по себе си е нелогичен за страничния наблюдател, ви описах възможната причина  за  евентуалните подбуди да се опита с такъв полет. Не всичко е такова, каквото изглежда на пръв поглед  

Връзка към мнение
преди 1 час, epetkov каза:

Бургас->Истанбул->Цял свят

Ама този "Истанбул" си е твоя хрумка. Никой не е говорил за Истанбул, нито от управата на летище Бургас, нито от местните власти в Бургас. Не е споменато името на този град.  Връзката с целия свят може хипотетично да е и през Анталия, Анкара, Измир и т.н.

 

А това, че руснаците от бургаска област пътували до Къркларели, за да си теглят парите от банкомат и се връщат... си е техен проблем. И за този проблем да се сърдят на този, който управлява родината им, а те със сигурност са гласували за него, преди да си купят имоти у нас (а може би и след това, някои се прибират у дома за празници и по избори).  България и българите не са виновни за това, че не работи swift системата за руснаците или нямаме директни полети с РФ.  И не е наша работа да се грижим за техния логистичен проблем, с пътуванията до Турция. 

 

преди 1 час, epetkov каза:

редовните полетите на Wizz Варна- Ларнака, но това е защото Кипър е островна държава.

 

Това, че е островна, няма никакво значение в случая. И да е полуостров към друга държава или просто континентална държава с излаз на море, пак е същото. А и самият израз е неточен. Кипър е име на целия остров. А на него има две държави. Република Кипър заема южната част от него. 

Много българи работят в гръцката част на острова от години. И пътуванията от София и Варна дотам са не само с туристически подбуди. 

 

 

Връзка към мнение
преди 10 минути , Hakkâri Spor каза:

Ама този "Истанбул" си е твоя хрумка. Никой не е говорил за Истанбул, нито от летище Бургас, нито от местните власти в Бургас. Не е споменато името на този град. 

Връзката с целия свят може хипотетично да е и през Анталия, Анкара, Измир и т.н.

С горното съм съгласен.  Преди месец-два споменаха именно за Истанбул  и аз, оттам  подех без да съм чел последната новина по въпроса  Вече писах по-горе за скептицизма ми за редовни полети до морските Анталия и Измир от Бургас или Варна.  Анкара?  Анкара дава в пъти по-малко възможности за полети "до цял  свят" отколкото Истанбул.  И защо да вземаш 80 евро за полет от Бургас до Анкара, щом можеш да ги вземеш от трансферни пътници Бургас-Истанбул при ултра къс полет?  За руснаците 

споменах само  от авиационна гледна точка. Като фактор за намаляване на търговския риск за евентуалния превозвач. Защо се намесиха техните проблеми с имотите им, пенсиите им и  пребиваването им в България в тази тема не разбрах. Това са си техни проблеми.  Те да си ги мислят и решават. 

Връзка към мнение
преди 2 часа, epetkov каза:

Защо се намесиха техните проблеми с имотите им, пенсиите им и  пребиваването им в България в тази тема не разбрах. Това са си техни проблеми.  Те да си ги мислят и решават. 

И аз съм на това мнение, но ти ги намеси в темата, погледни хронологията. Какво пишело в руските форуми...(мен лично грам не ме вълнува това, извинявам се за директността). Просто... ти първи намеси темата "руснаци" в темата и нямаше как да не се отговори на това.

Иначе бурзаглии открай време си страдат за това, че нямат полети извън зимния сезон. Дори и България еър не лети зимата от София до Бургас, но до Варна лети. И приятел от Бургас също не може да си го обясни, та като идва до София все се тътри с влакове. И сме стигали до извода, че Варна, като по-голям град... повече бизнесмени работят там, та самолетите от София до Варна се пълнят зимата, а до Бургас не биха се напълнили. Не знам доколко тези на ГъливЕър се пълнеха до Бургас през зимния сезон.  Австрийците също си имат целогодишна редовна линия Виена-Варна. Тоест това, че не е летен, туристически сезон, не им пречи. 

 

Бургазлии не приемат, че не са рентабилни тези линии през зимния сезон и самолетите ще са полупразни.   А сега след новината за ремонт на пистата, съвсем се разбудиха духовете. 

https://bntnews.bg/news/obmislyat-zatvaryane-na-letishte-burgas-prez-2025-g-zaradi-remont-na-pistata-1267997news.html?fbclid=IwAR2BmjTgWZG_SIwJjJmITEaecgzHmO3LkwElEAsOlYBO1SvwO35H7Y8aQXU

 

https://www.travelnews.bg/bg/news/17092038448540/fraport-shte-investira-50-mln-evro-v-letishte-burgas?fbclid=IwAR0p7bibc7ZEwArR2cimsew6YRHiJSw0-f4lJB9Z0V-xVGhed0DKsGYIAu4

Връзка към мнение
преди 10 минути , Hakkâri Spor каза:

погледни хронологията

Хронологията показва първо:  

преди 11 часа, Hakkâri Spor каза:

p.s. руснаците си продават имотите тук, защото не могат да си получават пенсиите и изобщо парични преводи по банков път, защото е блокирана системата swift. 😄 Какъвто кеш си донесат, него си харчат. Масово купуват имоти в Турция. 

😀😀😀

Предлагам да спрем дотук. Големи хора сме. Другите отстрани сигурно ни се смеят.  Но дискусиите между двама ни винаги са били  запаметяващи се и вероятно интересни за магеланците.

Връзка към мнение
преди 22 минути , Hakkâri Spor каза:

А сега след новината за ремонт на пистата, съвсем се разбудиха духовете. 

Аз за ремонта на пистата много се съмнявам. Не че няма да хвърлят няколко тона асфалт.  Според мен истинската причина за затварянето е  вътрешната трансформация на  терминала за шенгенски нешенгенски полети.  Защото уж  от 10 години бяхме технически готови за Шенген и само чакахме Австрия да ни даде зелена светлина, но  накрая май се оказа, че изобщо не сме готови и спешно трябва да се свърши цялата работа в последния момент, както винаги, впрочем. 

Връзка към мнение
преди 6 часа, EmoKrastev каза:

Май не е евтин ПР, доколкото чух разправията е много по-сериозна от това което стига до медиите. Само позицията на Бургаския кмет да търси някакво компромисно решение засега спирала по-сериозна атака срещу концесията на Фрапорт. Според мен са си прави кметовете - тезата им е че не може една и съща компания да оперира две летища на 120 километра едно от друго при положение че Варна и Бургас са по 200-300 000 население.  Ако са различни концесионери ще има и конкуренция, всеки ще търси начини да развива летището което управлява. 

Концесионерът е непроменен от 2006 насам. И Бургас никога не е имал целогодишни полети, като причините за това са съвсем обективни:

-Варна е по-голям град, с по-голям хинтерланд

-Североизточна България е много по-откъсната от София от колкото Югоизточна

-Във Варна и околността има повече моряци, чуждестранни студенти, че дори и индустрия, които да ползват летището.

 

Така че тезата им е за боклука. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Полетите от Бургас може спокойно да са празни приказки (политика)

Ако са през Анталия, целта е руския пазар, а не връзка на Бургас с целия свят - за тази цел трябва да е Истанбул. Според мен нищо няма да стане.

Връзка към мнение
Преди 1 час, Hakkâri Spor каза:

Иначе бурзаглии открай време си страдат за това, че нямат полети извън зимния сезон. Дори и България еър не лети зимата от София до Бургас, но до Варна лети. И приятел от Бургас също не може да си го обясни, та като идва до София все се тътри с влакове. И сме стигали до извода, че Варна, като по-голям град... повече бизнесмени работят там, та самолетите от София до Варна се пълнят зимата, а до Бургас не биха се напълнили.

Единственият икономически смисъл на полети от София до Бургас е свързващ полет по време на летния туристически сезон. И друг път сме дискутирали темата, дори си спомням, че бях правил изчисления за времетраене на пътуването от София до Бургас с автомобил и самолет и бяхме стигнали до извод, че ако има разлика в полза на самолета тази разлика е несъществена. А, какво остава през зимата, когато туристически поток в посока Бургас липсва...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.