Прескочи до съдържание

Малко въпроси за PayPal


Препоръчани мнения

Георги Матеев
преди 4 минути , Georgi_G каза:

А защо? Може ли причината?

Най-малкото защото параноичната секюрити система на Paypal по всяко време може да ти заключи акаунта без наглед да има видима причина. И после процеса по отключването е ултра досаден, а понякога доста сложен и/или дори невъзможен.

 

И аз съветвам абсолютно същото - по възможност не дръжте никакъв баланс в Paypal акаунта си, с годините имам доста кофти опит с тази платформа и като цяло отдавна я избягвам.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
Just now, Georgi_G said:

А защо? Може ли причината?

Защото като видят малко повече пари в сметката ти, я блокират и започват едни безкрайни разследвания как, защо и от кого са ти парите. В най-добрия случай - ще ти я отблокират след около месец.

В най-лошия както се случи при мен - осведомиха ме, че ми затварят сметката поради "security reasons" и ще ми освободят парите (няколко хиляди $) след 6 месеца да си ги изтегля. Акаунта ми е над 20 годишен с 0 (нула) вдигнати кейса срещу мен за това време. Провел съм стотици разговори по телефона с Европейския и Американския съпорт - никакъв резултат.

Просто условията им са така написани, че те могат да правят каквото си пожелаят, а вие нищо не можете да направите. Шест месеца по-късно ми освободиха пратите и си ги изтеглих (с голяма загуба заради курса и голяма загуба заради лихвата, която щях да имам от тях). И ми затвориха акаунта без право да мога да имам нов.

Това не е изолиран случай, така се случи и с десетки мои приятели - дългогодишни продавачи в иБей - без никакви обяснения защо им се затварят акаунтите - просто - поради "security reasons".

 

Ето една стара статия, но има много такива:

 

https://www.theguardian.com/technology/2014/jul/02/paypal-protonmail-secure-email-indiegogo

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

А когато пращам пари примерно на някого в долари /при положение, че в баланса нямам наличност/ - ще има следното превалутиране - от левова сметка -> през евро, като primary валута -> в долари, валутата в която плащам? В този случай ли трябва да задам настройката: "Bill me in the currency listed on the seller's invoice" ? 

 

По принцип, когато се прави плащане, ако имаш наличност в баланса, дава ли опция да избереш дали да дръпне парите от наличния баланс или от картата? Или винаги дърпа първо от баланса, а остатъка например от картата...?

Благодаря!

Връзка към мнение
5 minutes ago, Butterfly said:

А когато пращам пари примерно на някого в долари /при положение, че в баланса нямам наличност/ - ще има следното превалутиране - от левова сметка -> през евро, като primary валута -> в долари, валутата в която плащам? В този случай ли трябва да задам настройката: "Bill me in the currency listed on the seller's invoice" ? 

Пейпал не става за плащане на суми към частно лице, в смисъл става но има ужасни такси. Единствено препоръчвам да се ползва за покупка - в този случай ако плащаш в USD няма минаване през евро, ако избереш опцията, която съм посочил.

 

7 minutes ago, Butterfly said:

По принцип, когато се прави плащане, ако имаш наличност в баланса, дава ли опция да избереш дали да дръпне парите от наличния баланс или от картата? Или винаги дърпа първо от баланса, а остатъка например от картата...?

Няма такава опция. Винаги се взима баланса, а ако е недостатъчен - остатъка се взима от картата

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Много благодаря за разясненията! Бих искала да попитам още нещо - след като си направих регистрацията в PayPal в една от стъпките получих потвърждение за създаване на PayPal Premier account. Мислех, че трябва да е Personal, другият който съществува е Business. Знаете ли дали Premier и Personal е едно и също?

Връзка към мнение
преди 44 минути , cybersimo каза:

 

Няма такава опция. Винаги се взима баланса, а ако е недостатъчен - остатъка се взима от картата

Хм, онзи ден плащах едни билети в сайта на Trenitalia и понеже не приемаше картата, която исках да ползвам, платих с PayPal, където е регистрирана. Имам известна сума в акаунта, която пазя и аз не знам за какво, но ми даде възможност да избирам с какво да платя, съответно аз избрах картата и парите са дръпнати от там. 

Връзка към мнение
40 minutes ago, Butterfly said:

Много благодаря за разясненията! Бих искала да попитам още нещо - след като си направих регистрацията в PayPal в една от стъпките получих потвърждение за създаване на PayPal Premier account. Мислех, че трябва да е Personal, другият който съществува е Business. Знаете ли дали Premier и Personal е едно и също?

Не едно и също. Задръжте го на Personal колкото може по-дълго. Но не го използвайте за фирмени плащания (ако имате фирма или нещо подобно)

31 minutes ago, Зани said:

Хм, онзи ден плащах едни билети в сайта на Trenitalia и понеже не приемаше картата, която исках да ползвам, платих с PayPal, където е регистрирана. Имам известна сума в акаунта, която пазя и аз не знам за какво, но ми даде възможност да избирам с какво да платя, съответно аз избрах картата и парите са дръпнати от там. 

 Това го имаше по едно време, но след това беше премахнато.

Освен или сега да е върнато или да позволява в някои случаи. Но съм 99% сигурен, че ако сумата в акаунта е достатъчна за цялото плащане, не можеше да се избира с карта.

Връзка към мнение
преди 16 минути , stanislavpp каза:

"Convert using my CARD ISSUER" 

 

 Тази опция не я виждам никъде, гледах в Wallet , Summary и Manage currencies .Аз съм с директно линкнати US карти.

Има разлики в зависимост от това в коя държава ви е адреса, като нищо може да го няма при теб, както и опцията за избиране дали да плати от баланса или от карта.

По принцип не бързайте да си теглите веднага всички получени пари, разбира се хиляди долари не бих държал, но няма смисъл да губя 4лв за да изтегля 10. И на мен са ми блокирали акаунт с пари вътре, но си бях сам виновен и малко трудно, но успях да си ги изтегля. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
4 minutes ago, cybersimo said:

Не едно и също. Задръжте го на Personal колкото може по-дълго. Но не го използвайте за фирмени плащания (ако имате фирма или нещо подобно)

Само, че не знам какво да направя, за да е Personal, а не Premier. Докато си създавах регистрацията никъде не ме пита какъв акаунт искам. Мислех, че в някакъв момент ще ме пита, но не. В една от началните стъпки при регистрацията на мейла ми имах съобщение, където се споменава, че акаунта е Premier account .. Ако не беше това съобщение нямаше и да разбера че освен Personal & Business, има и Premier.. :)

Връзка към мнение
Just now, Butterfly said:

Само, че не знам какво да направя, за да е Personal, а не Premier. Докато си създавах регистрацията никъде не ме пита какъв акаунт искам. Мислех, че в някакъв момент ще ме пита, но не. В една от началните стъпки при регистрацията на мейла ми имах съобщение, където се споменава, че акаунта е Premier account .. Ако не беше това съобщение нямаше и да разбера че освен Personal & Business, има и Premier.. :)

Ако вече е Premier, може да се обадите на съпорта да ви го върнат на Personal

Връзка към мнение
преди 18 минути , cybersimo каза:

Не едно и също. Задръжте го на Personal колкото може по-дълго. Но не го използвайте за фирмени плащания (ако имате фирма или нещо подобно)

 Това го имаше по едно време, но след това беше премахнато.

Освен или сега да е върнато или да позволява в някои случаи. Но съм 99% сигурен, че ако сумата в акаунта е достатъчна за цялото плащане, не можеше да се избира с карта.

Със сигурност имах необходимата сума в акаунта. Може би наистина да го позволява само в някои случаи.

Връзка към мнение

При плащане първо се взимат парите от акаунта, а остатъкът се взима от картата само ако наличността в акаунта е от същата валута. Автоматично превалутиране при плащане не се прави. Т.е. ако имате $100 и искате да платите нещо на стойност EUR 200, то цялата сума ще бъде взета от картата.

Ако искате да си използвате наличността, трябва първо да се логнете, да превалутирате по дървения им курс и тогава ще бъде приспадната.

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
1 hour ago, Ilian359 said:

При плащане първо се взимат парите от акаунта, а остатъкът се взима от картата само ако наличността в акаунта е от същата валута.

Да, това беше принципа за доплащането

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Мисля да се се пробвам да продавам в Ебай и там главното разплащателно средство си е PayPal. Има ли значение какъв профил ще отворя (в ПейПал) бизнес или частен, при положение, че особено в началото макс. 300-400 евро на месец да преминават през сметката?

Връзка към мнение
6 minutes ago, tch said:

Мисля да се се пробвам да продавам в Ебай и там главното разплащателно средство си е PayPal. Има ли значение какъв профил ще отворя (в ПейПал) бизнес или частен, при положение, че особено в началото макс. 300-400 евро на месец да преминават през сметката?

Опитай с Personal като начало. И си тегли парите от продажбите по-често. Ако започнат често да ти го блокират за проверки мини на Premier и ако пак ти правят проблеми ги попитай дали трябва да е Business.

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Не ми се смейте /много/, но днес за първи път се регистрирах в Paypal и си купих едни билети от родна фирма и сега се чудя дали да си махна данните за картата от акаунта. Не знам кога отново ще ми се наложи да ползвам Paypal, а нямам sms уведомяване при дръпване на пари от картата и малко се притеснявам...Не мога да оставя картата си празна по други причини.

Връзка към мнение

От 2008година ползвам пейпал, и в акаунта ми винаги е имало активна карта. Никога не съм имал проблеми с това. Но ако се притесняваш от нещо, спокойно можеш да си изтриеш картата от акаунта в пейпал. При необходимост я добавяш наново. Има малко заигравка с потвърждаването на картата, но не е нещо особено.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз не разбрах какво е това потвърждаване на картата. Влязох в сайта на делфинариума и си заявих билети. Бях препратена към paypal, където си направих регистрация и направо платих. Видях само, че вместо в лева ми пишеше сумата за плащане в евро. Междувременно съм получила имейл за потвърждаване на акаунта, който видях едва след като направих плащането и съответно по-късно потвърдих.

Връзка към мнение

Логни се в акаунта си в пейпал и разгледай. Верификация на картата е необходима за да си увеличиш лимита за плащане. 

Става с чарджането на картата ти с малка сум 1.5 евро. В извлечението от банката, срещу транзакцията от пейпал има един 4цифрен номер. Въвежда се в пейпал, някъде в секция карти... забравил съм вече.

Редактирано от Радослав
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
3 minutes ago, Dreamm said:

Аз не разбрах какво е това потвърждаване на картата. Влязох в сайта на делфинариума и си заявих билети. Бях препратена към paypal, където си направих регистрация и направо платих. Видях само, че вместо в лева ми пишеше сумата за плащане в евро. Междувременно съм получила имейл за потвърждаване на акаунта, който видях едва след като направих плащането и съответно по-късно потвърдих.

И след това си провери банката, защото съм почти сигурен, че са ти хванали еврото по дървения курс на Пейпал (2+ лв.)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 1 минута , cybersimo каза:

И след това си провери банката, защото съм почти сигурен, че са ти хванали еврото по дървения курс на Пейпал (2+ лв.)

И аз си го помислих това.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
1 hour ago, Dreamm said:

Цената на билетите ми е 68,75 лв., в картата са ми блокирани 68,81 лв.  Това май е добре?

* сумата в Paypal е 35,15 евро.

изглежда добре

Редактирано от cybersimo
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.