Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 53 минути , stanimir каза:

В много градове има влак +метро + автобуси + шатъл бусове. Да си припомним думите на Мечо Пух 😉

То и тук има, но реално няма смисъл от дублиране на линиите и целта е да може да се комбинират за бърз и удобен транспорт до всяка точка. Все пак е ясно, че градският транспорт е на субсидия в София и аз поне не искам "парите ми" да отиват за дублирани линии 😉 

Връзка към коментар

Според мен тази линия ще е доста по-скъпа и луксозна от градския транспорт и насочена предимно към чужденци. И затова няма как да мине през гетото, колкото ида е пряко.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Според мен идеята е и да има място за багажа на пътниците, защото в пиковите часове метрото към летището е доста пълно и не е удобно с куфарите. А и като идват от гарата, дали жп или авто, трябва да се прекачват на метрото, както и да ползват 2 автобуса, в които да свалят и качват куфари.

Но ще видим на практика как ще е. Аз бих се повозила просто така заради втория етаж. 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 2 часа, jorocontrola каза:

И все пак има метро от гарата до летището.

С прекачване от една на друга линия  (че май на Сердика има едни стълби, които не могат да се избегнат, та ако е и с куфар човек, си е тегавко) и за 45 мин ... то от Люлин до летището е по-бързо. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 3 часа, jorocontrola каза:

И все пак има метро от гарата до летището. Явно пак не усвояват едни пари ...

Аз не разбирам какъв е проблемът с дублиране на градски транспорт по натоварени маршрути. Защо трябва да имаме само един вид? Градският транспорт е социална услуга, но при правилно управление може да бъде печеливш.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 3 часа, jorocontrola каза:

И все пак има метро от гарата до летището. 

Не "до летището", а "до Терминал 2 на летището". Метрото не ходи до Т1, а и трябва прекачване на станция Сердика. И на практика става: Две метра+автобус.  Който не е пътувал от гарата до Т1 с това метро, не знае за какво пътешествие иде реч. 

Хубаво е да има директен автобус Т1-Т2-Централна автогара-Централна ЖП гара (И както казах по-горе.. през Ботевградско шосе. Може и да си измислят една спирка ...да речем на Театър София, поне там е метростанция "Театрална" на М3). 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Колко да е хубаво. Сигурно 1% от пристигащите туристите отиват в тази посока и то към автогарата. Сблъсък с БДЖто е мъка. Смяната на метрото била проблем. Айде по-сериозно. Много се ходело на станцията, имало ескалатор. Ходи сменяй в Париж на триумфалната и пак ще говорим ...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Няма смисъл да спорим. Аз имам доста познати, които не са от София и използват тази връзка: централна жп гара/автогара - летище.   Както казах, метрото не ходи до Т1, а отделно заобикаля през Младост и отива до Сердика, там се сменя с друга линия.  Много хора от провинцията след кацане ходят на автогарата. Като живее някой в Плевен или Враца как точно трябва да се предвижи след полет? Дори и близката метростанция Искърско шосе не ги оправя, защото тя е за Пловдив/Бургас.

Така че... далеч не е само 1%.   Автогара/гара-Т1  си е над час и трябват две прекачвания, на Сердика, и на Т2. А трансферните автобуси са на 30 мин.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Айде стига сте ми мрънкали колко им е неудобен транспорта на живеещите в Люлин, Обеля, Плевен, Враца! Аз живея в същата община към която е причислено и летище София и нямам удобен транспорт,разбирай прекачвам  се поне веднъж. Няма метро(все още),с таксиджии се разправяме, че им е твърде кратък/ евтин курса, ела да видиш какво става ако поискаш да минеш за по-пряко през екзотичната махала, въпреки че въпросния участък е едва 100 метра, а и скоро направиха ремонт на пътя. 

Всеки с проблемите си. Новината за новата експресна линия е чудесна, дано и изпълнението е такова. Струва ми се, че ще замести една от линиите 84 или 184, но предстои да разберем.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

И аз не виждам причина за недоволство. На фона на чудовищната корупция в община и държава баш пък една такава линия (дори и да е на загуба) да ни боде очите ...точно на нас ?!!

Нека видим как ще се развие.

И да , не е хубаво да се излагаме пред чужденците та да минава през римлянската махала.CNN и останалите световни медии без друго само с това ни представят 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

според мен това ще си е нормална линия от градския транспорт, щом е по решение на софийския общински съвет, от тези с Х отпред - експресните, има и сега двуетажни автобуси, които ходят до Врана - Х50

 

едит: а, всъщност, от утре го пускали и този Х50 двуетажния - https://stolica.bg/oshte/tragva-dvuetazhniya-avtobus-do-park-muzei-vrana

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, jorocontrola каза:

И все пак има метро от гарата до летището. Явно пак не усвояват едни пари ...

Е то метро има, но за по напряко от летището към централна гара се минава през Дружба, Младост, Мусагеница, Г.М Димитров, Жолио Кюри, Стадиона и на Сердика се сменя линията. Единственото предимство е че се избягват задръстванията.

Връзка към коментар
преди 21 минути , Бръмбар каза:

Е то метро има, но за по напряко от летището към централна гара се минава през Дружба, Младост, Мусагеница, Г.М Димитров, Жолио Кюри, Стадиона и на Сердика се сменя линията. Единственото предимство е че се избягват задръстванията.

Че автобусът от къде ще мине? Ще полети напряко ли? Автобус ще хвана вместо метро, само ако ще разглеждам от него. Всички друго е абсурд ...

По пък панелките в Дружба са чудна реклама на родната действителност като за първи досег 😉

Връзка към коментар
преди 4 часа, neuromancer каза:

няма как да мине през гетото, колкото ида е пряко.

Никой не говори за гетото.  Ул. "Витиня" минава най-близо до гетото (което е близо до влаковата линия), кв. Христо Ботев е там и автобус 79 минава.  Става въпрос за Източната тангента, която  е встрани.  Ако не си минавал оттам, просто разгледай с Google street.  И да, преминаването покрай панелките в Дружба далеч не е по-приятна картинка. Това си е шок за всеки чужденец, който не идва от бившия източен блок. 

Колкото и да го разсъждаваме, решението вече е взето, ще минава отново през Дружба. И явно ще е част от градския транспорт, цената.. като и на другите автобуси. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 58 минути , jorocontrola каза:

Че автобусът от къде ще мине? Ще полети напряко ли? Автобус ще хвана вместо метро, само ако ще разглеждам от него. Всички друго е абсурд ...

По пък панелките в Дружба са чудна реклама на родната действителност като за първи досег 😉

Най-вероятно пак ще мине през Дружба, но чак през Младост, Дървеница, Дианабад, Стадион В. Левски няма да мине. Не става дума за реклама на родната действителност, дето си я знаем, то всички хора които ще пътуват от София до Централна гара с автобус едва ли ще са чужденци, дето панели не са виждали, а да се надяваме, че ще има алтернативен вариант, който да е удобен. 

Според рекламата ще се взема за 20-на минути с бус лентата и като не спира на всички спирки, което е доста оптимистично и не ми се вярва, но пък с метро е едно 40 мин и прехвърлянето от една линия на друга на Сердика си е бая вървене. За протокола мен лично хич не ме интересува тази линия, защото съм в близките до летището квартали, което носи други неудобства, но мисля е добре да има директна линия и алтернатива.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 5 минути , Бръмбар каза:

но пък с метро е едно 40 мин и прехвърлянето от една линия на друга на Сердика си е бая вървене. 

Повече от 40 мин. е с метрото. Отделен въпрос е, че метрото не стига до Т1.  И там слагаме до 30 мин. чакане и 7 мин. път

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 36 минути , Hakkâri Spor каза:

Никой не говори за гетото.  Ул. "Витиня" минава най-близо до гетото (което е близо до влаковата линия), кв. Христо Ботев е там и автобус 79 минава.  Става въпрос за Източната тангента, която  е встрани.  Ако не си минавал оттам, просто разгледай с Google street.  И да, преминаването покрай панелките в Дружба далеч не е по-приятна картинка. Това си е шок за всеки чужденец, който не идва от бившия източен блок. 

Колкото и да го разсъждаваме, решението вече е взето, ще минава отново през Дружба. И явно ще е част от градския транспорт, цената.. като и на другите автобуси. 

Пътят през тангентата е достатъчно екзотичен.  

преди 6 минути , Hakkâri Spor каза:

Повече от 40 мин. е с метрото. Отделен въпрос е, че метрото не стига до Т1.  И там слагаме до 30 мин. чакане и 7 мин. път

Пак взимаш частния случай и го правиш общ. Да напомня, че на този етап линията е изпитателна.

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Добре, че само аз ползвам трансферните автобуси между двата терминала, та случаят е частен.  Иначе никой друг не знае, че пътуват 7 минути и са на 30 мин. 

 

И добре, че панелките в Дружба с прането по балконите не са екзотична гледка.

 

p.s. и никой не е отрекъл, че линията е изпитателна

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, Hakkâri Spor каза:

Добре, че само аз ползвам трансферните автобуси между двата терминала, та случаят е частен.  Иначе никой друг не знае, че пътуват 7 минути и са на 30 мин.

Вероятно другите хора знаят, че 184 и 84 също минават и през двата терминала, така че имаш още една опция за транспорт между Т1 и Т2. 😉 Даже първия курс на 84 празничните дни е в 4:30ч - това по повод на изключителната драма с липсата на нощен транспорт, която пак се нищеше в една от темите.

Моите наблюдения относно натовареността на споменатите две линии са, че автобусите в урбанизираната част се пълнят с пътници, но пътуващите от/до терминалите са много малко хора, предимно работещи на летището. Извън пикови часове, празници, петък/неделя,пътуващите с раници и куфари са много малко. Дано новата линия да привлече повече пътници заради експресността си и съответно да се задържи. А и задължително да спират на х-л Плиска, разбира се. Иначе няма смисъл въобще да я пускат. 😂

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Само не разбрах този автобус колко време ще го тестват, утре например ще го има ли, и откъде точно се хваща, за да го тествам и аз, без да се лутам напред-назад край гарата 😁

Връзка към коментар
преди 24 минути , searus каза:

Само не разбрах този автобус колко време ще го тестват, утре например ще го има ли, и откъде точно се хваща, за да го тествам и аз, без да се лутам напред-назад край гарата 😁

И аз се опитвам да разбера. Реално няма посочен номер на линията, не присъства и в разписанието на София трафик, затова и си мислех, че ще използват една от съществуващите линии 84 и 184, като просто удължат маршрута до ЦГ. Може би бъркам. 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Би трябвало да се движи. Автобуса ще минава по бул. Брюксел (моста), няма да обикаля по дружба, както спорите по-горе в коментарите и реално след летището първата снимка ще бъде на The Mall, след това продължава по Цариградско където има бус лента и е напълно реално да стига за 16мин от Т2 до Орлов мост както твърдят. Линията ще се обслужва от двуетажни автобуси. В интервалът от 6 до 20 ч, по линията ще се движат два автобуса на среден интервал от 30 минути.  Последният курс от Терминал 2 на Летище София ще е в 23:45. 

Според мен можеха да пуснат поне още 1-2 курса за да е поне до 1ч и да може да се използва от късните полети кацащи в 23-00ч., но и така е ок.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Навсякъде, както обикновено, една и съща новина, копирана до безкрай, а конкретна информация просто липсва... Намерих единствено следното: 

 

Очаква се след завършването на тестовете и анализ на данните от тях линия Х84 да тръгне около 1 май. Като начало се предвижда линията да работи само в делник.

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.