Прескочи до съдържание

Болоня за 3 дни през януари


Христиан

Препоръчани мнения

Здравейте,

 

Средата на януари сме в Болоня за 3 пълни дни. Обмисляме един от дните да го отделим изцяло за Флоренция. Знам, че е крайно недостатъчен, но е по-добре от това да стоим и трите дни в Болоня. Дайте предложения за места за посещение за 2 дни в Болоня и за такива за 1 ден във Флоренция. Пътуването между двата града най-вероятно ще се извърши с влак. Полезна информация би била от кои гари точно тръгва и съответно пристига влака, както и удобен транспорт от там до центъра. Приемам и предложения за хотел в Болоня. :)

Връзка към коментар

Аз бих обърнала - 1 ден Болоня и 2 дни Флоренция. Във Флоренция всички основни забележителности само от вън + влизане в Дуомо и Санта Кроче, а ако сте 2 дни може да влезете и в някоя галерия (Уфици, Академия, Барджело).

Връзка към коментар

Христиане, тъкмо мислех да кажа няколко думи за пътуването ми до Болония този уикенд и след твоето питане ще си позволя да го направя в темата ти. Вероятно някои от нещата ще са ти полезни.

 

Пътувах в петък, в големия дъжд, а в Болония ме посрещна приятна, но леко студена вечер. След пристигането на летището в Болония взех автобуса за централната жп гара на Болония и след около 20 минути бях на гарата. Цена на билетчето 6 евро и се купува от шофьора. Настаних се в хотела и от рецепцията ми препоръчаха много приятната тратория Валерио http://www.tripadvisor.it/Restaurant_Review-g187801-d2092503-Reviews-Trattoria_Valerio-Bologna_Province_of_Bologna_Emilia_Romagna.html . Много уютно местенце и леко извън туристическите маршрути, та вътре имаше само италианци. Събота в него може да се храни човек само с предварителна резервация. Мисля, че като цяло човек, за да попадне в Болония в добро заведение през уикенда втрябва да си направи предварително резервация.

 

В съботата, в 9 ч. тръгнах да обикалям из улиците на Болония, като нямах желание да посещавам музеи. По принцип разглеждането на града започва от via Dell' Indipendenza, която е една от основните артерии в града и в уикенда е пешеходна зона, но нямам идея как е през седмицата. Първата църква, която разгледах беше катедралата San Pietro. След нея пообиколих фонтана на Нептун и пиаца Маджоре. Имах сведения, че там ще се провежда празник на шоколада, но в крайна сметка имаше издигнати къщички с коледен базар - алкохол, ядки, сирена, сладки и т.н. На самият площад се намира и църквата Сан Петронио, та влязох и нея да посетя. На входа има задължителна проверка на багажа включително и дамските чанти. Това е единственото място на което има някаква проверка за сигурност, иначе градът е изключително спокоен. Самата църква е безплатна с изключение на един от параклисите, за които се плащат 3 евро, като дават и ел. гид. Според мен посещението на този параклис си заслужава, иначе църквата не ме впечатли.

След посещението на Сан Петронио се помотах още малко на площада и реших да се информирам от туристическия офис за интересните места в града. Вече знаех какво искам да видя, но реших да направя консултациия. От там ми казаха, че на този ден ще има концерт и ще бъде направено запалването на коледните светлини в града, както и че ще има възможност за нощно посещение на някои музеи по страда Маджоре.

Тъй като в програмата ми беше задължително посещение на Santuario della Madonna di San Luca, а от агенцията ми казаха че от пиаца Маджоре до там е повече от 5 км. и че сантуариото прави обедна почивка реших да обиколя забележителностите из центъра и след това да отделя следобеда за разходка до хълма, на който се намира Сан Лука.

По via Archigginasio отидох до Градската Библиотека. В нея достъпа е свободен с изключение на залата по медицина, за която се плащат 3 евро вход. Достъпа до самата библиотека не е отворен за публични посещения. От там през пиаца Кавур достигнах до църквата Сан Доменико, която също разгледах. В последствие ходих да търся една остерия, която някой тук беше препоръчал, но се оказа че тя не работи на обяд. Понеже цяла Болония беше планирала обяд навън се оказа невъзможно да посетя, което и да било добре изглеждащо заведение за хранене. Още на входа посрещаха с думите, че ако нямате резервация всички места са заети. В последствие съвсем извън туристическата зона видях един огромен ресторант и се намъкнах вътре с надеждата, че ако няма сватба все ще се намери едно място и за мен. Място имаше, но храната се оказа ужасна. За първи път ми се случи да ме заболят зъбите от ядене на недоварени равиоли. Така че ресторанта Биаджи на ул. Saragozza не го препоръчвам http://www.tripadvisor.it/Restaurant_Review-g187801-d8515518-Reviews-Ristorante_Biagi-Bologna_Province_of_Bologna_Emilia_Romagna.html .

След обяда продължих по ул. Saragozza, преминах през едноименната порта и поех по улицата с арките, която трябваше да ме доведе до Сан Лука. Пътят е дълъг, но не е труден. Една част се върви по нанагорно, но наклонът не е голям и е лесно да се справи човек. Има и стълби, но не са натоварващи. От върха на хълма има чудесна гледка към града, а също и сантуариото е красиво. На връщане реших да се възнаградя за "положения труд" с чаша леден шприц и шоколадова торта. Бях и доста уморена, а трябваше да се добера до хотела, който се намираше в близост до гарата и след това да бъда на линия за концерта. Вече беше тъмно, а купища хора изпълваха улиците и разнасяха пакети с покупки. По витрините на магазините имаше обяви за намалението от Black Friday, така че хората се възползваха.

Около 19.30 ч. вечерта успях да се добера на място в близост до екрана, на който се предаваше концерта. Артистите свиреха и пееха от площадка на кулата Asimeli, като основно кънтеше рок на английски. Направи ми впечатление, че достъпа е съвсем свободен и нямаше повече полиция от обикновено. Самият концерт беше освен за запалзване на коледното осветление в града и нещо като демонстрация, в памет на загиналите в Париж, а също и показваха, че не ги е страх от тероризма. Бяха дошли кметът на града, някакъв министър и гости от търговската камара.

На мен изключително впечатление ми направи след запалването на светлините изпълнението на песента Ti voglio bene! на Карузо. Много странно е чувството да чуеш тази песен на италиански площад, заобиколен от десетки хора.

След тържествената церемония имаше възможност за нощно посещение на следните забележителности по улица Маджоре: кулата Азимели, църквата, непосредствено след кулата, един частен дворец, казармата на карабинерите, търговската камара, църквата Santa Maria del Servi, Museo internazionale e biblioteca della musica и Museo del instrumenti industriale еd arte. Най-голям интерес сред италианците предизвикаха кулата, частния дворец и казармата на карабинерите. За тези три сгради влизането ставаше по списък, като човек почти нямаше шанс да успее да влезе и на трите места. Аз успях да се изкача само на кулата, въпреки че предварително бях решила да не правя качвания по камбанарии, кули и други височини. Иначе на мен ми беше много интересно в сградата на Търговската камара, където за посетителите имаше коктейл и някакви скечове закачки с данъците и таксите в Италия. Хареса ми много и църквата непосредствено до кулата, която беше много добре осветена за посетителите. Посещенията бяха до 23 ч. и за това време посетих и Музея на индустриалните произведения и изкуството, както и другата църква. Вечерях на крак пица на парче от пицарията Due torri http://www.tripadvisor.it/Restaurant_Review-g187801-d3673597-Reviews-Pizzeria_Due_Torri-Bologna_Province_of_Bologna_Emilia_Romagna.html. Препоръчвам пиците, бяха доста добри и ако не бъркам струваха 1,50 евро.

 

В неделята бях доста уморена от натоварената програма предния ден и го давах много лежерно. Бях в хотела до 11 ч., когато трябваше да освобода стаята и след това отидох да търся водната улица. Докладвам: улицата си е там и има доста вода. После в плановете влезе разходка из студенския квартал, където атмосферата освен, че е доста научна има и революционен дух. Виждат се графити и "бунтари" по улиците. Наблизо е и църквата Сан Джакомо, която също разгледах. От там обиколих из еврейския квартал, където ми направи впечатление старото наименование на улиците. Така постепенно се оказах отново при двете кули. И следва онази част от Болония, която на мен ми допадна изключително много. Районът между страда Маджоре и виа Кастилионе е изключително красив. По виа Сан Стефано има изключителни сгради с невероятна архитектура, а черешката на тортата е църквата Сан Стефано. Личното ми мнение е, че това е топ забележителността на Болония. В църквата по-интересна е старата базилика и вътрешните дворчета. Въобще площад Сан Стефано е изключително място с много приятен дух. Докато обикалях видях, че някаква търговска фирма за керамика празнува 100 годишнина в палацо Pеpoli и достъпът е свободен, така че влязох да разгледам една изложба за модерно изкуство вътре. Мотаейки се по улиците на Болония достигнах до piazza Minghetti, където имаше базар на френски стоки - готвеха се френски деликатеси, имаше френски вина, сирена, сладкиши, шоколадови бонбони и всякакви интересни неща. Аз ядох бонбони, които сам си избираш и после ти премерват грамажа на на касата. Имаше много хора, които се редеха на огромни опашки за френските гозби.Позачудих се дали и аз да обядвам там, но пък реших че все пак съм в Италия и с приоритет е италианската кухня. Стигнах отново до площад Маджоре и там съвсем до него намерих едно приятно заведение Trattoria La Mela http://www.tripadvisor.it/Restaurant_Review-g187801-d2097010-Reviews-La_Mela-Bologna_Province_of_Bologna_Emilia_Romagna.html. Имаше меню на деня от 15 евро, което беше загадка и сервитьорът трябваше да обяснява какво включва. Понеже доста се зачудих какво да си взема избрах изненадата и се оказа, че за тази цена дават талятели ал рагу, котлет болонезе с гарнитура от задушени картофи с розмарин, безалкохолно и кафе + хляб и парченца от топла бяла пица. Отделно си поръчах и домашно вино. След обяда вече силно ме беше обзел мързела и започнах просто да си губя времето из Болония до времето за полета. Седях на припек на стълбите на площад Маджоре, разходих се из ул. Маджоре и разгледах един базар за коледни нещица, наречен Санта Лучия, както и още един базар на ул. Индипенденция, слушах улични музиканти и накрая изпълнения на орган в катедралата Сан Паоло. Поизгледах и месата в катедралата и така приключих двата дни в Болония.

Вярно, че го давах много лежерно, но пък се чудя как успяват да разгледат града за няколко часа. На мен ми останаха доста необиколени места, а  градчето е супер приятно и с много живот. Бих го посетила отново и отново за цял уикенд.

  • Харесвам 22
Връзка към коментар

Вярно, че го давах много лежерно, но пък се чудя как успяват да разгледат града за няколко часа. 

 

Аз се досещам как.  :lol:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

от Болоня взимате влака от централната гара - Болоня Чентрале

във Флоренция влаковете спират на различни гари - бързите Frecciarossa отиват до централната - Санта Мария Новела, която е в центъра на града, най-добре си купете влак от сега, за 9 евро на посока пътувате само 35-40 минути :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Мililia, с теб сме били на едни и същи полети явно - както и с много доближаваща се програма. С разликата, че ние посветихме съботата на музеите на Ферари в Модена и Маранело. Не знам как е било преди, но в момента в цената на билета за Маранело е включена и обикалка с бусче на самата фабрика на Ферари, както и на пистата за тестване на автомобилите. Успяхме да видим и къщата на Лучано Павароти в Модена. Разгледахме местна фабрика за балсамико - определено си заслужава, ако сте кулинари - има описание на процеса на приготвяне, както и тестинг. Цените на продуктите бяха доста поносими - 25г. сертифициран балсамико беше около 80 евро - за сравнение същата опаковка и разфасовка на летището струваше 115 евро - http://www.acetaiamalpighi.it/. Бяхме и във винарна http://www.donellivini.it/it/gruppo_donelli.html, където освен тестинга на специфичното за региона Ламбруско - основно червено пенливо вино - имат специална технология за правене и на бяло вино от този сорт червено грозде. Към винарната има интересна сбирка от различни пособия за приготвяне на вино още от девността, както и малка експозиция на още коли Ферари, тъй като собственикът е фен на марката, а дори е спонсорирал Жил Вилньов.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

И тук да попитам, случайно на връщане да посети салона на летището?

Не, при мен си стои проблема с оборота по картата.

 

Мililia, с теб сме били на едни и същи полети явно - както и с много доближаваща се програма. 

Ами аз си носех етикетчето на магеланци на раничката, но явно не сте ме разпознали. На връщане имаше и други магеланци, освен мен на полета. :)

 

Христиан, аз не ти препоръчвам моят хотел, тъй като не мисля, че ще проявиш интерес от него. Моят съвет обаче е да потърсите в AirBnb нещо. Аз първоначално се бях ориентирала в тази насока и имаше доста добри предложения.

Връзка към коментар

аз съм харесал този, но си мисля, че е доста далеч от центъра.

 

Не е далеч. Спал съм в района. На около 15-20 минути пеша от централния площад. Освен това има автобуси, директна връзка с централната гара.

Връзка към коментар

Христиан, наистина е по далеч от центъра. Това не е голям проблем. 

Я погледни Nuovo Hotel Del Porto

 

Виждам, че цената му е по ниска от тази на твоя, а е с много добра закуска, близко до гарата и на тихо и спокойно място на малка дистанция от пиаца Маджоре.

Редактирано от Георги
оправяне на връзката
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

 

В този хотел  съм бил преди няколко години. Останах доволен, близко е до центъра и до гарата. Аз го търсих по повод същото упражнение, но при мен дните бяха 1+2+1 за Болоня, Флоренция, Болоня.

Редактирано от Георги
оправяне на поста
Връзка към коментар

Христиане, тъкмо мислех да кажа няколко думи за пътуването ми до Болония този уикенд и след твоето питане ще си позволя да го направя в темата ти. Вероятно някои от нещата ще са ти полезни.

 

Пътувах в петък, в големия дъжд, а в Болония ме посрещна приятна, но леко студена вечер. След пристигането на летището в Болония взех автобуса за централната жп гара на Болония и след около 20 минути бях на гарата. Цена на билетчето 6 евро и се купува от шофьора. Настаних се в хотела и от рецепцията ми препоръчаха много приятната тратория Валерио http://www.tripadvisor.it/Restaurant_Review-g187801-d2092503-Reviews-Trattoria_Valerio-Bologna_Province_of_Bologna_Emilia_Romagna.html . Много уютно местенце и леко извън туристическите маршрути, та вътре имаше само италианци. Събота в него може да се храни човек само с предварителна резервация. Мисля, че като цяло човек, за да попадне в Болония в добро заведение през уикенда втрябва да си направи предварително резервация.

 

В съботата, в 9 ч. тръгнах да обикалям из улиците на Болония, като нямах желание да посещавам музеи. По принцип разглеждането на града започва от via Dell' Indipendenza, която е една от основните артерии в града и в уикенда е пешеходна зона, но нямам идея как е през седмицата. Първата църква, която разгледах беше катедралата San Pietro. След нея пообиколих фонтана на Нептун и пиаца Маджоре. Имах сведения, че там ще се провежда празник на шоколада, но в крайна сметка имаше издигнати къщички с коледен базар - алкохол, ядки, сирена, сладки и т.н. На самият площад се намира и църквата Сан Петронио, та влязох и нея да посетя. На входа има задължителна проверка на багажа включително и дамските чанти. Това е единственото място на което има някаква проверка за сигурност, иначе градът е изключително спокоен. Самата църква е безплатна с изключение на един от параклисите, за които се плащат 3 евро, като дават и ел. гид. Според мен посещението на този параклис си заслужава, иначе църквата не ме впечатли.

След посещението на Сан Петронио се помотах още малко на площада и реших да се информирам от туристическия офис за интересните места в града. Вече знаех какво искам да видя, но реших да направя консултациия. От там ми казаха, че на този ден ще има концерт и ще бъде направено запалването на коледните светлини в града, както и че ще има възможност за нощно посещение на някои музеи по страда Маджоре.

Тъй като в програмата ми беше задължително посещение на Santuario della Madonna di San Luca, а от агенцията ми казаха че от пиаца Маджоре до там е повече от 5 км. и че сантуариото прави обедна почивка реших да обиколя забележителностите из центъра и след това да отделя следобеда за разходка до хълма, на който се намира Сан Лука.

По via Archigginasio отидох до Градската Библиотека. В нея достъпа е свободен с изключение на залата по медицина, за която се плащат 3 евро вход. Достъпа до самата библиотека не е отворен за публични посещения. От там през пиаца Кавур достигнах до църквата Сан Доменико, която също разгледах. В последствие ходих да търся една остерия, която някой тук беше препоръчал, но се оказа че тя не работи на обяд. Понеже цяла Болония беше планирала обяд навън се оказа невъзможно да посетя, което и да било добре изглеждащо заведение за хранене. Още на входа посрещаха с думите, че ако нямате резервация всички места са заети. В последствие съвсем извън туристическата зона видях един огромен ресторант и се намъкнах вътре с надеждата, че ако няма сватба все ще се намери едно място и за мен. Място имаше, но храната се оказа ужасна. За първи път ми се случи да ме заболят зъбите от ядене на недоварени равиоли. Така че ресторанта Биаджи на ул. Saragozza не го препоръчвам http://www.tripadvisor.it/Restaurant_Review-g187801-d8515518-Reviews-Ristorante_Biagi-Bologna_Province_of_Bologna_Emilia_Romagna.html .

След обяда продължих по ул. Saragozza, преминах през едноименната порта и поех по улицата с арките, която трябваше да ме доведе до Сан Лука. Пътят е дълъг, но не е труден. Една част се върви по нанагорно, но наклонът не е голям и е лесно да се справи човек. Има и стълби, но не са натоварващи. От върха на хълма има чудесна гледка към града, а също и сантуариото е красиво. На връщане реших да се възнаградя за "положения труд" с чаша леден шприц и шоколадова торта. Бях и доста уморена, а трябваше да се добера до хотела, който се намираше в близост до гарата и след това да бъда на линия за концерта. Вече беше тъмно, а купища хора изпълваха улиците и разнасяха пакети с покупки. По витрините на магазините имаше обяви за намалението от Black Friday, така че хората се възползваха.

Около 19.30 ч. вечерта успях да се добера на място в близост до екрана, на който се предаваше концерта. Артистите свиреха и пееха от площадка на кулата Asimeli, като основно кънтеше рок на английски. Направи ми впечатление, че достъпа е съвсем свободен и нямаше повече полиция от обикновено. Самият концерт беше освен за запалзване на коледното осветление в града и нещо като демонстрация, в памет на загиналите в Париж, а също и показваха, че не ги е страх от тероризма. Бяха дошли кметът на града, някакъв министър и гости от търговската камара.

На мен изключително впечатление ми направи след запалването на светлините изпълнението на песента Ti voglio bene! на Карузо. Много странно е чувството да чуеш тази песен на италиански площад, заобиколен от десетки хора.

След тържествената церемония имаше възможност за нощно посещение на следните забележителности по улица Маджоре: кулата Азимели, църквата, непосредствено след кулата, един частен дворец, казармата на карабинерите, търговската камара, църквата Santa Maria del Servi, Museo internazionale e biblioteca della musica и Museo del instrumenti industriale еd arte. Най-голям интерес сред италианците предизвикаха кулата, частния дворец и казармата на карабинерите. За тези три сгради влизането ставаше по списък, като човек почти нямаше шанс да успее да влезе и на трите места. Аз успях да се изкача само на кулата, въпреки че предварително бях решила да не правя качвания по камбанарии, кули и други височини. Иначе на мен ми беше много интересно в сградата на Търговската камара, където за посетителите имаше коктейл и някакви скечове закачки с данъците и таксите в Италия. Хареса ми много и църквата непосредствено до кулата, която беше много добре осветена за посетителите. Посещенията бяха до 23 ч. и за това време посетих и Музея на индустриалните произведения и изкуството, както и другата църква. Вечерях на крак пица на парче от пицарията Due torri http://www.tripadvisor.it/Restaurant_Review-g187801-d3673597-Reviews-Pizzeria_Due_Torri-Bologna_Province_of_Bologna_Emilia_Romagna.html. Препоръчвам пиците, бяха доста добри и ако не бъркам струваха 1,50 евро.

 

В неделята бях доста уморена от натоварената програма предния ден и го давах много лежерно. Бях в хотела до 11 ч., когато трябваше да освобода стаята и след това отидох да търся водната улица. Докладвам: улицата си е там и има доста вода. После в плановете влезе разходка из студенския квартал, където атмосферата освен, че е доста научна има и революционен дух. Виждат се графити и "бунтари" по улиците. Наблизо е и църквата Сан Джакомо, която също разгледах. От там обиколих из еврейския квартал, където ми направи впечатление старото наименование на улиците. Така постепенно се оказах отново при двете кули. И следва онази част от Болония, която на мен ми допадна изключително много. Районът между страда Маджоре и виа Кастилионе е изключително красив. По виа Сан Стефано има изключителни сгради с невероятна архитектура, а черешката на тортата е църквата Сан Стефано. Личното ми мнение е, че това е топ забележителността на Болония. В църквата по-интересна е старата базилика и вътрешните дворчета. Въобще площад Сан Стефано е изключително място с много приятен дух. Докато обикалях видях, че някаква търговска фирма за керамика празнува 100 годишнина в палацо Pеpoli и достъпът е свободен, така че влязох да разгледам една изложба за модерно изкуство вътре. Мотаейки се по улиците на Болония достигнах до piazza Minghetti, където имаше базар на френски стоки - готвеха се френски деликатеси, имаше френски вина, сирена, сладкиши, шоколадови бонбони и всякакви интересни неща. Аз ядох бонбони, които сам си избираш и после ти премерват грамажа на на касата. Имаше много хора, които се редеха на огромни опашки за френските гозби.Позачудих се дали и аз да обядвам там, но пък реших че все пак съм в Италия и с приоритет е италианската кухня. Стигнах отново до площад Маджоре и там съвсем до него намерих едно приятно заведение Trattoria La Mela http://www.tripadvisor.it/Restaurant_Review-g187801-d2097010-Reviews-La_Mela-Bologna_Province_of_Bologna_Emilia_Romagna.html. Имаше меню на деня от 15 евро, което беше загадка и сервитьорът трябваше да обяснява какво включва. Понеже доста се зачудих какво да си взема избрах изненадата и се оказа, че за тази цена дават талятели ал рагу, котлет болонезе с гарнитура от задушени картофи с розмарин, безалкохолно и кафе + хляб и парченца от топла бяла пица. Отделно си поръчах и домашно вино. След обяда вече силно ме беше обзел мързела и започнах просто да си губя времето из Болония до времето за полета. Седях на припек на стълбите на площад Маджоре, разходих се из ул. Маджоре и разгледах един базар за коледни нещица, наречен Санта Лучия, както и още един базар на ул. Индипенденция, слушах улични музиканти и накрая изпълнения на орган в катедралата Сан Паоло. Поизгледах и месата в катедралата и така приключих двата дни в Болония.

Вярно, че го давах много лежерно, но пък се чудя как успяват да разгледат града за няколко часа. На мен ми останаха доста необиколени места, а  градчето е супер приятно и с много живот. Бих го посетила отново и отново за цял уикенд.

Темата ми дойде точно като по поръчка. Благодарности на mililia за изчерпателното описание, направо получих отговорите на някои питанки. Втората половина на януари ще прекараме един уикенд там, вече имаме самолетни билети, но умуваме още за хотела. Дали няма да е по-изгодно и удобно да вземем такси от летището, тъй като ще бъдем 6 човека?!

Връзка към коментар

Дали няма да е по-изгодно и удобно да вземем такси от летището, тъй като ще бъдем 6 човека?!

 

По-удобно, по-бързо и по-евтино. Този автобус за 6 евро си е абсолютен пладнешки обир. Когато бях преди две години, си спомням, че бакшишът директно идваше при чакащите на спирката и казваше "търся двама човека до летището за тази цена" (която не си спомням, но със сигурност беше под автобусната). Ако се комбинират шестима в миниван, сигурно ще им излезе наполовина на автобусната цена. Сега не знам как е. Гуглето казва, че средната цена с бакшиша е 15 евраки посоката... 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сега цената е около 17 евро. Можете да вземете две таксита и ще платите почти същото, като с шатъла, но ще пътувате по-удобно и бързо.

Аз не забелязах миниванове, но и не съм гледала внимателно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В този хотел съм бил преди няколко години. Останах доволен, близко е до центъра и до гарата. Аз го търсих по повод същото упражнение, но при мен дните бяха 1+2+1 за Болоня, Флоренция, Болоня.

Ти си поредния магеланец, който казва, че е бил там. Вече сме четрима :-)

Определено препоръчвам хотела.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Хотелчето е добро, най-вероятно ще запазя него. Още се чудя дали да не има една нощувка във Флоренция и затова не запазвам. Иначе в booking пише, че има още 1 стая свободна в него, не знам до колко е вярно.

Връзка към коментар

Има и градски автобус и цената е символична 1,50 мисля, но има доста спирки.

При 4 човека и нагоре с такси идва едно и също като пари.


Това е сравнявайки таксито  със скъпия автобус.

Връзка към коментар

Аз съм го ползвал и не помня да е имало гимнастики. Хванах го от жп гарата и си стигнах до летището, понеже оттам трябваше да взема кола под наем.

Проблема е, че се бави повече, но когато аз го използвах беше събота или неделя и нямаш почти трафик.

Връзка към коментар

Vai a Milano Centrale, Torino PN, Verona e Reggio Emilia con il 30% di sconto. Acquista entro le 13 del 9.12 con il Codice NEW30 e viaggi dal 13.12 al 31.1. Offerta soggetta a disponibilità, valida tariffa in Low Cost, in ambiente eXtra Large o Smart. Escluse le tratte Bo–Fi, Bo–Re, Mi–Re e Fi–Re

 

За пътуващите до Флоренция :-))

Връзка към коментар

Цената на таксито е между 17 и 20 евро. При трима и повече човека, таксито е по-добър вариант.

Наистина цената на автобуса е висока, но пък се стига бързо и не се губи време. Всеки обаче да си прецени сам за себе си. Цената на автобуса не е без значение и ако се търси по-евтин вариант и се направи компромис с времето, защо пък да не се ползва градския автобус.

 

Христиане, букинг вече позволяват промяна на резервацията без особенни трудности. Хотелът в момента е на много добра цена. Аз платих доста по -висока цена на стаята и то без право на канселиране. Моят съвет е ако ти харесва да го букнеш пък после да правиш промени по резервацията според желанието си. И понеже беше заложил в търсенето задължителна закуска, мога да ти кажа, че за Италия това е хотелът с най-разнобразните предложения от солена и сладка храна, в който съм била. Освен шунката и сирената предлагат и три четири вида брускети, солени кроасани, маслини, яйца, домати, туршии и др. както и тостове. От сладките храни - три четири вида торти, сладки кроасани, сладки брускети, течен шоколад, мед, мюсли с прясно мляко, подсладени млека и огромно разнобразие от чайове, кафета и млечни напитки.

За съжаление поради супер закуската в хотела не можах да опитам местните специалитети от кафенетата.

 

Задължително в Болония да се опита zuppa inglese, уникален сладкиш е. И за да не изглеждате странно търсете паста или лазаня в рагу, а не в сос болонезе. 

Редактирано от mililia
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Болоня е прекрасна, но се включвам с един кошмарен спомен.

За връщането се озовахме на летището /само с ръчен багаж/ малко повече от час преди излитането и опашката беше гигантска. Ако самолетът не беше закъснял, щяхме да изпуснем полета, а ужаса, който преживях, беше неописуем.

Не знам дали винаги има опашки, но го имайте предвид.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.