Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Георги Матеев

За да стигна до частното им банкиране, преди това трябва все пак да стана клиент на банката, а при подобно обслужване това няма как да се случи.

 

Хм, това пък защо?

 

Аз станах клиент на ДСК директно в клон на частно банкиране. Даже после идваха на крака до нас да ми носят договорите за подпис. Въобще не се налага да ходя в стандартните клонове.

Интересно ми е кои банки използвате, когато пътувате? Сигурни сте в тях и знаете, че няма да ви спрат картата въпреки, че сте ги предупредили

 

ДСК в това отношение заслужават изненадваща похвала. Наскоро в рамките на 10 дни ползвах картата си в 5 различни държави + плащах онлайн в поне още толкова други и не ми спряха картата. И при това не ги бях предупредил.

 

Не знам какъв е секюрити алгоритъма им, но ми харесва. При предната ми карта ПИБ редовно ми звъняха да ме питат "Ама вие ли направихте това плащане", което в извъневропейски роуминг е изключително досадно.

Редактирано от Георги Матеев
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

ДСК в това отношение заслужават изненадваща похвала. Наскоро в рамките на 10 дни ползвах картата си в 5 различни държави + плащах онлайн в поне още толкова други и не ми спряха картата. И при това не ги бях предупредил.

 

Не знам какъв е секюрити алгоритъма им, но ми харесва. При предната ми карта ПИБ редовно ми звъняха да ме питат "Ама вие ли направихте това плащане", което в извъневропейски роуминг е изключително досадно.

 

По-рано в темата споменах абсолютно обратният опит с ДСК. Звъннаха в момента, в който купихме билетче за влака в Сан Франциско :) Та явно си има алгоритъм и не действам по еднакъв начин във всички случаи, което е нормално де, те ако почнат да звънят за всяка транзакция в чужбина трябва да имат кол център само за това. 

Връзка към коментар
Георги Матеев

По-рано в темата споменах абсолютно обратният опит с ДСК. Звъннаха в момента, в който купихме билетче за влака в Сан Франциско :) Та явно си има алгоритъм и не действам по еднакъв начин във всички случаи, което е нормално де, те ако почнат да звънят за всяка транзакция в чужбина трябва да имат кол център само за това. 

 

А може и да е далеч по-просто... Въобще да няма алгоритъм и да действат на случаен принцип  :biggrin:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Няма какво да се лъжем - обслужването на повечето гишета на ДСК е под всякаква критика, а голяма част от персонала са набори на баба ми.

И голяма част от клиентите им, също.  ;)  

Нищо против възрастните хора, разбира се, въпросът е, че обслужването с тях върви доста по-бавно, а и често хорицата (може би защото няма с кого) си изливат разни лични проблеми на служителите на гишетата.  И в резултат се получава едно чакане ... :wacko:

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

А може и да е далеч по-просто... Въобще да няма алгоритъм и да действат на случаен принцип  :biggrin:

Ти сигурно вече си обучил системата и не си правят труда да ти звънят, като имаш транзакции из екзотични дестинации. В интерес на истината, и на мен не са ми звъняли май след Сан Франциско... Обаче след като се бяхме прибрали от Исландия, месец-два по-късно оттук ползвах картата си в исландки онлайн магазин и ми звъннаха да проверят.

 

Иначе обслужването на гише на БДСК е ужас, само като ги видя как се мотаят служителите зад гишетата и ми завира булгура. Добре, че не ми се налага често, последно и аз бях за европейска здравна карта миналия август, ама гледам, че този месец ми изтича една от кредитните карти и ще се ходи пак. Да живее електронното банкиране.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Не знам какъв е секюрити алгоритъма им, но ми харесва.

 

Алгоритъмът е, че системата търси нетипична за дадения клиент транзакция. Ако постоянно пътуваш в чужбина и ползваш картата си на различни континенти “нормалното“ е да имаш такива транзакции, ако обаче за първи път пътуваш до друг континент и това ти е първата транзакция е нормално да ти звъннат.

 

Разбира се, какво означава нетипична транзакция всяка банка сама си го определя. Някой път нетипично може да е услугата която ползваш. Може да е нормално да плащаш самолетен билет, хотелска стая или в магазин за хранителни стоки, но да е нетипино за теб да ползваш сайт за онлайн залагания или нещо друго.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Алгоритъмът е, че системата търси нетипична за дадения клиент транзакция. 

 

И когато Матеев направи три поредни плащания в България - ще му звъннат :)

  • Харесвам 20
Връзка към коментар

Проблеми в Сингапур с Уникредит и ОББ, в Тайланд с Уникредит. С ДСК карти съм правила плащания навсякъде без проблем. 

Както се казва "Нищо лично", но Уникредит са ми фаворити по лошо обслужване, бавни, вечно незнаещи и все ще питат някой ....

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В ДСК последните години съм влизал само за банков превод към Wizz и за ЕЗОК.

 

За щастие в клона една от младите служителки се оказа също клиент на Wizz , та знае какво да прави :)

Този за ЕЗОК обаче се оказа много любопитен , къде съм щял да пътувам , с какво се занимавам , ала-бала , та вече го избягвам :)))

Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Ние се доверихме на ДСК и Райфайзен, да видим каква ще я скалапят, обслужването им беше добре само като изключим, че не знаят много от информацията, която ми бе нужна

Редактирано от Plamuk
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

От два дни ПИБ са с нов изглед на е-банкирането. И фунционално са го позасилили.

 

Вход за демо-версията има тук:

 

https://my.fibank.bg/EBank/dashboard

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

От два дни ПИБ са с нов изглед на е-банкирането. И фунционално са го позасилили.

 

Вход за демо-версията има тук:

 

https://my.fibank.bg/EBank/dashboard

 

Не мога да видя къде са Картови авторизации, ти виждаш ли го някъде?   :rolleyes:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Mалко офтопик.

Вчера съм теглил на банкомат в 19.30 часа. Днес при опит за теглене  някъде в около 19.40 ч. ми дава все още "надвишен лимит за теглене" .

Става въпрос за ПИБ . Как става зануляването в тяхната система ?

от 24.00 до 00.00

Така се отчита. веднъж на 24 часа, при достигнат лимит.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От известно време ползвам пакетната услуга Заплата на Пиреус, с дебитна Виза Електрон, която е без никакви такси за транзакции. При първото теглене във Филипините, от банката са звъняли да ме уведомят, но нямам навик да си нося телефона по плажовете и така беше блокирана. Уведомиха ме по мейл, на който им отговорих и до няколко часа картата беше разблокирана. 

За КК изполваме Уникредит Булбанк на жената, към която има и дебитна Виза Електрон, която пък е много удобна за теглене в Европа от банкомати на Уникредит, защото са без такси. КК обаче има дразнеща такса от 50 ст. на транзакция в чужда валута и за това се използва за транзакции от минимум 100 лв. или там където се изисква само КК.

Това за нас е оптимален вариант, който върши идеална работа за пътувания в чужбина или в страната.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Дани Магелани

Не зная дали трябва тук или в "искам да се оплача" да споделя днешния си проблем. В неделя пътувам за Малдивите, а там приемат само определени копюри щатски долари, политика на държавата, която няма да коментирам. На касата на ОББ, офис  в Надежда, днес /петък след обяд/ поисках от правилните банкноти. Директно ме отрязаха, че мога да имам претенции само ако съм ги заявила от предишния ден и то над  10 000. Обясних, че искам само 240 долара, за да имам малко кеш, там където не може да се плаща с карта. Ако това е политика на ОББ, а не на нелюбезен касие, те ще ме загубят като клиент много скоро. Отидох в клона на Мария Луиза. Учудиха се на искането ми, но ми дадоха 2х100 и 2х20. Не предявих претенции, защото в противен случай трябваше да изтегля левове и да хукна да търся друга банка в края на работния ден.

Връзка към коментар

Банките като че ли не са най-подходящите места за обмен на валута. През чейндж бюрата (добрите чейндж бюра) минава много повече оборот и предполагам ще могат да удовлетворят всяка прищевка и без да заявяваш предварително и с разправии. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Не зная дали трябва тук или в "искам да се оплача" да споделя днешния си проблем. В неделя пътувам за Малдивите, а там приемат само определени копюри щатски долари, политика на държавата, която няма да коментирам. На касата на ОББ, офис  в Надежда, днес /петък след обяд/ поисках от правилните банкноти. Директно ме отрязаха, че мога да имам претенции само ако съм ги заявила от предишния ден и то над  10 000. Обясних, че искам само 240 долара, за да имам малко кеш, там където не може да се плаща с карта. Ако това е политика на ОББ, а не на нелюбезен касие, те ще ме загубят като клиент много скоро. Отидох в клона на Мария Луиза. Учудиха се на искането ми, но ми дадоха 2х100 и 2х20. Не предявих претенции, защото в противен случай трябваше да изтегля левове и да хукна да търся друга банка в края на работния ден.

А кои са правилните купюри?

Връзка към коментар
Дани Магелани

Заплатата ми се превежда там и реших да не тегля левове, а направо да купя малко валута. А и малко не вярвам на бюрата.

Аметист беше ги публикувала и от там ги разпечатах. Ще потърся линк.

Връзка към коментар
Дани Магелани

За Малдивите правилните и неправилните банкноти са::

Информацията е от Аметист:

 

Тези банкноти не се приемат.

____________________________
  • post-5188-0-03822800-1458097041.jpeg
  •  
  • post-5188-0-11769000-1458097042.jpeg
  •  
  • post-5188-0-93018700-1458097045.jpeg
  •  

Тези банкноти се приемат.

____________________________
  • post-5188-0-72828400-1458097546.jpeg
  •  
  • post-5188-0-45205700-1458097551.jpeg
  • post-5188-0-13455100-1458097559.jpeg
  •  
  • post-5188-0-48057300-1458097564.jpeg
  • post-5188-0-00334800-1458097572.jpeg
 
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.