Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

На 9.06.2023 г. в 17:03, Иван Попов каза:

Възможно най-скоро след като сте кацнали, но не по-късно от 5 до 7 дни, трябва да подадете оплакване и към авиокомпанията.

Понеже имах подобна случка преди месец, всичко направих, само не се оплаках на АВстрийците. Но пък те ми върнаха куфарчето (направо ми го доставиха до нас) на следващото денонощие, та не съм пострадала много. Но се чудя, в такъв случай струва ли си да се пуска оплакване и евентуално да се търси някакво обезщетение. Особено като става дума за полет към дома. Ако ми се беше случило на отиване, сигурно щях да изпадна в сложна ситуация, макар и само за 24 часа. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

обезщетение за забавен багаж няма. Можеш да клеймнеш необходими разходи - паста за зъби, бельо, дрехи и т.н. със касова бележка. Обаче ако е в посока към дома ти не съм сигурен как стоят нещата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 23.06.2023 г. в 16:58, Fili_pina каза:

Преди броени дни мъжа ми летя със сутрешния полет на уиз до Лутън и заради забавяне от страна на уиз си изтърва връзката пак с тях.Реално от уиз са се забавили много и не са им разрешили да слязат.После е имало охромно струпване на имиграционните и той не е успял да хване следващият полет.

Мислите ли че може да получи обезщетение? 

Може да се съди оператора на летището тук, но е сложно най-добре консултация с адвокат.

Връзка към коментар

Молба за съвет и помощ! Не знам за тази ли тема е питането ми и се извинявам, ако съм объркала.

На 24.06 пътувахме Бари-София с Раян, полетът имаше закъснение, а след това вместо в София кацна в Бургас на 25.06 в 02:00ч., като причина обявиха лошо време, въпреки че около този час е имало кацащи самолети на летище София. Организираха автобуси за извозване към 03:15-03:30ч. за София.

Имахме друг полет отново с Раян на 25.06 в 06:20ч, който естествено изпуснахме, поради физическа невъзможност да бъдем на летището в този час.

Каква възможност имаме за някаква компенсация или да пием студена вода? Някакви идеи какво може да се направи?

Връзка към коментар
преди 5 минути , a6olq каза:

Молба за съвет и помощ! Не знам за тази ли тема е питането ми и се извинявам, ако съм объркала.

На 24.06 пътувахме Бари-София с Раян, полетът имаше закъснение, а след това вместо в София кацна в Бургас на 25.06 в 02:00ч., като причина обявиха лошо време, въпреки че около този час е имало кацащи самолети на летище София. Организираха автобуси за извозване към 03:15-03:30ч. за София.

Имахме друг полет отново с Раян на 25.06 в 06:20ч, който естествено изпуснахме, поради физическа невъзможност да бъдем на летището в този час.

Каква възможност имаме за някаква компенсация или да пием студена вода? Някакви идеи какво може да се направи?

За втория полет пиете студена вода, за първия може и да ви изплатят обезщетение. Пробвайте да подадете заявление за това през сайта им. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В този интервал наистина беше лошо времето. Едва ли шансовете за компенсация са големи, ако въобще ги има, но може да пробвате да пуснете иск. Щом първия полет е бил с нискотарифна АК, няма как да имате претенции, че сте изпуснали втория полет.

Всъщност имате далеч по-голям шанс за компенсация, ако сте излетели от Бари с над 3ч закъснение. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Много благодаря iMari и tch за бързата информация! 

Първият полет излетя с час и половина закъснение и предполагам,  че не мога да искам компенсация. За втория вече разбрах, че сме пили студената вода. 😞

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Моята снаха попадна в следната ситуация. Вчера полет на Луфтханса  Ню Йорк - Мюнхен и днес Мюнхен - София. Полета от Ню Йорк излита с 3 часа закъснение. Кацайки в Мюнхен втория самолет за София вече е бил излетял. Двата са на една резервация и са двама души. Още преди да кацнат на Мюнхен са им били презаверени автоматично от авиокомпанията билети за полет до София но не директен а през Виена и ще кацнат в София с 12 часа закъснение. Осигурени са им ваучери за храна. Билетите са купени през Австрийските авиолинии. 

Въпроси:

Обезщетение и за двата ли полета може да се поиска?

Към коя Авиокомпания да се пусне искането (тази продала билетите предполагам) ?

Как се подава такова искане?

Обезщетение се иска и за двамата пътника ли?

 

Ще съм много благодарна на отговорите ви!

 

Вероятна причина е някакъв инцидент с екипажа.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Може да се иска, гледа се часа на окончателното пристигане, но зависи от причината за закъснението, предполагам ако е здравословен проблем на екипажа няма да мине.

Подава се през сайта, някъде из contact us, ако няма специална форма, все едно откъде. Отделно се полага за всички пътници, дали подават заедно или поотделно предполагам е все едно.

Връзка към коментар
преди 5 минути , neuromancer каза:

Може да се иска, гледа се часа на окончателното пристигане, но зависи от причината за закъснението, предполагам ако е здравословен проблем на екипажа няма да мине.

Подава се през сайта, някъде из contact us, ако няма специална форма, все едно откъде. Отделно се полага за всички пътници, дали подават заедно или поотделно предполагам е все едно.

Благодаря!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 17.05.2023 г. в 21:23, Брани каза:

С различни човечета си кореспондирах (ми отговаряха на исковете) и предполагам наистина зависи от личната ситуация - моят "първи" е забравил да цъкне някъде нещо и е отишъл да хапва (или онова по-горе). Телефонните обаждания до кол-центъра им свършиха почти 0% работа. Казвам "почти", защото една от служителките там всъщност ми даде гениалната идея да пусна жалба относно бездействието им върху първата жалба (защото няма как да пуснеш втора по един и същ казус). После писах на ГВА (след като бяха минали два месеца), които ме препратиха към италианския орган. Там попълних форма за казуса и след десетина дена Уизеър най-сетне се задействаха.

Същият съвет ми дадоха и на мен от чат бота - да отворя нова жалба с причина, различна от първата, защото никой няма да отговори на толкова стара жалба - все едно аз съм някакаси виновна, че от 10 месеца не решават случая - полетът, който беше канселиран трябваше да е на 16.07.2022, жалбата е подадена на 08.08.2022.

Втората ми жалба беше затворена и със статус "решена" буквално след ден. Отговорът, който получих гласеше, че жалбата ми се затваря, защото случая ми се разглежда от Official cases department и за повече информация да се свържа с адвокатът/адвокатската кантора, коята ме представлява. Такива до момента нямам,

но явно ще се наложи, защото от Official cases department не отговарят, от Customer Relations не отговарят, и статусът на иска все така си " work in progress".

Сезирах ГВА България през октомври, те изискаха отговор от Уиз еър, не получиха такъв, изпратиха им друг емайл с нареждане да предприемат ефективни действия по изплащането на компенсация на базата на отговор от тяхна страна за друг на случай, в който Уиз еър признават, на всички пътници на моя полет се дължи обезщетение. Пак не се получи отговор. На последното ми запитване ГВА ми отговориха, че те са издали становище, че случаят се решава в моя полза и с това са си свършили работата, те не са правораздаващ орган и нищо не могат да направят. Посъветваха ме да се консултирам с адвокат.

ODR (online dispute resolution) ми на ec.europa платформата също все така си стои без отговор.

В общи линии право имам, но няма кой да ми го даде. Освен съд и съдия изпълнител.

Няма орган, български или европейски, който да принуди да превозвача да са придържа към Европейските регламенти.

Или поне аз не съм го открила още. Ако нещо пропускам, кажете. Институции или идеи, които да накарат Уиз еър да се 

"задействат"?

Благодаря.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , dimitrov6 каза:

Пишете на

https://aeroisk.com/bg/

За компаниите посредници ми е ясно. 

Влудяващо е, че хем си в правото си - няма дискусии по това, те са го признали,-

хем трябва на наемаш някой за да си го получиш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

На мой приятел току що му бе отказан достъп до бординг поради овърбукинг, т.е чекирал се е без да получи място, на летището получава бордна карта без място. В последствие на място от няма накъде е приел пренасочване с друг полет за след ден, но с допълнителни разходи от организационно естество. В заключение би ли могъл да претендира за обещание поради овърбукинг и грешка в компанията? Благодаря предварително 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 5.08.2023 г. в 14:01, Spirit каза:

Какви са ми правата ако реша да се откажа от skyrefund.com понеже ми обявиха един вид усложняване и въпреки 35% от комисионната искат да ми вземат още 5% за адвокат?

Чети договора, иначе Аероиск винаги печелят и при Оувърбуукинг и при закъснение, ако е по вина на авиокомпанията и вземат 25%.

Връзка към коментар
преди 2 минути , vinidj каза:

Чети договора, иначе Аероиск винаги печелят и при Оувърбуукинг и при закъснение, ако е по вина на авиокомпанията и вземат 25%.

24% с ддс

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Може да прозвучи глупаво въпросът ми, но ще питам, понеже малко се обърках. Полет Милано/Бергамо - София на Раян нощес излетя и съответно кацна с над два часа закъснение. Полага ли се обезщетение, понеже пише, че при полети до 1500км и 2 и повече часа закъснение се полага 250€, но същевременно чета за три часа закъснение. Никога не съм се занимавала с такива неща. Имам и мейл от Раян, че ме приканват да търся правата си.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 25 минути , M@ria каза:

Може да прозвучи глупаво въпросът ми, но ще питам, понеже малко се обърках. Полет Милано/Бергамо - София на Раян нощес излетя и съответно кацна с над два часа закъснение. Полага ли се обезщетение, понеже пише, че при полети до 1500км и 2 и повече часа закъснение се полага 250€, но същевременно чета за три часа закъснение. Никога не съм се занимавала с такива неща. Имам и мейл от Раян, че ме приканват да търся правата си.

3 часа

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 19 часа, M@ria каза:

Може да прозвучи глупаво въпросът ми, но ще питам, понеже малко се обърках. Полет Милано/Бергамо - София на Раян нощес излетя и съответно кацна с над два часа закъснение. Полага ли се обезщетение, понеже пише, че при полети до 1500км и 2 и повече часа закъснение се полага 250€, но същевременно чета за три часа закъснение. Никога не съм се занимавала с такива неща. Имам и мейл от Раян, че ме приканват да търся правата си.

Ти пробвай, нищо не пречи.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

От името на мой близък искам да похваля @Аероиск. Казуса: Полет с Бритиш, отменен един ден преди датата на полета. Бритиш тотално ме игнорираха и не си направиха труда изобщо да отговорят на мейлите ми. Предодох случая на Аероиск, като  Бритиш игнорираха и тях. Аероиск си направиха магията и компенсацията беше изплатена. Отне около 5 месеца. 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Някой може ли да ми препоръча посредник, който се занимава с възстановяване на цената на билети. Казусът ми е следният. Полет на Уиз ер ми закъсня 7 часа. Аз си намерих алтернативен полет с друга авиокомпания. След като се прибрах подадох молба за компенсация и възстановяване на цените на билетите платени при Уиз ер. Компенсацията я приеха без проблем и ми изплатиха по 300 евро на билет в кредит, но с билета се заядоха, че от части е платен с кредит и не могат да ми върнат кеш. Писах им, че за мен е ок да ми платят цената на билета и в кредит, но след 6 месеца комуникация затвориха случая без никакъв адекватен отговор на въпроса.

 

Писах и на един посредник по случай, но и от тях не получих отговор за този казус.

  • Браво 1
Връзка към коментар

И аз да похваля Аероиск. След като Уизз излязоха с номера непредвидени обстоятелства, ГВА също не успя нищо да направи, се обърнах към Аероиск и те успяха да ми издействат компенсацията. 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.