Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Раян са отменили полета си днес от Карлсруе до София за утре. Дължат ли обезщетение по Регламента? Пътниците са уведомени след като са били на летището. Казали са, че е технически проблеми и самолета от София не е отишъл до Баден-Баден.

Връзка към коментар
преди 2 часа, DGTG каза:

Раян са отменили полета си днес от Карлсруе до София за утре. Дължат ли обезщетение по Регламента? Пътниците са уведомени след като са били на летището. Казали са, че е технически проблеми и самолета от София не е отишъл до Баден-Баден.

ако проблема е технически и не се позоват на лошото време в Южна Германия дължат.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 10.05.2023 г. в 17:10, Bellaero каза:

@Branko, това ли ти отговориха? Жената на информация когато дойде на работа, нас попита 😀 Бяхме излезли като видяхме, че обявиха 10:55. После дойде да пуши и да каже, че имало някъде си мъгла. В Скопие. Двете девойки на гишето на Уиз нищо не знаеха. Каква мъгла, какви лоши условия. Ясна нощ с хубава луна (щото отидохме в 4 часа), после слънчев ден... Всички други полети си излетяха.

 

@Bellaero не знам да къде си стигнал с обещетението за този полет. Аз след отказа на Уиз с измислените им оправдания, подадох иска към Аероиск и днес имам отговор от тях , че Уиз ще изплати обещетението 🙂

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

При мен Аероиск спечелиха обезщетение за 1 нощ и аз веднага писах оплакване към Уиз да ми върнат и парите за билет,но те казаха,че щели да комуникират с адвокатите на посредника и ми отказаха.От Аероиск се съгласиха ,въпреки че те събират само обезщетения.Преди година при подобен случай първо звънях на Уиз и ми върнаха билета ,а после задействах Аероиск,но сега помислих да не би,ако анулирам билета ще загубя компенсацията.

Това не разбирам в Регламент (ЕО) № 261/2004

1.   Когато опериращ въздушен превозвач очаква по разумни причини даден полет да закъснее повече от времето за излитане по разписание:

а)

за два или повече часа при полети до 1 500 километра; или

б)

за три или повече часа при всички полети на територията на Общността над 1 500 километра и при всички други полети между 1 500 и 3 500 километра; или

в)

за четири часа или повече при всички полети, непопадащи под букви a) или б),

 

 

Нали уж при 3 часа закъснение има обезщетение дори за къс полет🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 часа, dimitrov6 каза:

При мен Аероиск спечелиха обезщетение за 1 нощ и аз веднага писах оплакване към Уиз да ми върнат и парите за билет,но те казаха,че щели да комуникират с адвокатите на посредника и ми отказаха.От Аероиск се съгласиха ,въпреки че те събират само обезщетения.Преди година при подобен случай първо звънях на Уиз и ми върнаха билета ,а после задействах Аероиск,но сега помислих да не би,ако анулирам билета ще загубя компенсацията.

Това не разбирам в Регламент (ЕО) № 261/2004

 

Да ви споделя. Имаме 4 билета на 2 резервации. Анулиран полет. Сама се борих - отказаха. На посредник адвокат дадох едната резервация и разходите за четиримата, който също ми бяха отказали /такси от хотела в който ни настаниха до летището, храна и т.н./ и без проблем получихме обещетение. За втората резервация им писах - отказаха. Написах им, че няма как да откажат, защото са платили вече по този полет. И те ми отговарят по същия начин че щели да комуникират с адвокатите на посредника и ми отказаха. 

Намирисва ми на игри между тях. Делчо на комисионната например.   Вие как мислите? 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 1 час, chochiani каза:

Да ви споделя. Имаме 4 билета на 2 резервации. Анулиран полет. Сама се борих - отказаха. На посредник адвокат дадох едната резервация и разходите за четиримата, който също ми бяха отказали /такси от хотела в който ни настаниха до летището, храна и т.н./ и без проблем получихме обещетение. За втората резервация им писах - отказаха. Написах им, че няма как да откажат, защото са платили вече по този полет. И те ми отговарят по същия начин че щели да комуникират с адвокатите на посредника и ми отказаха. 

Намирисва ми на игри между тях. Делчо на комисионната например.   Вие как мислите? 

Не, те са длъжни да пробват с номерата дали си знаеш правата или си будала. Унгарци...

Така са и някои фирми на ТИМ - на всеки 8 години си сменят името примерно от СБА на Бурлекс в момента и ако се песионираш няма да ти платят 6 заплати както се полага по Закон, защото видиш ли фирмата била друга и не си работил 10 години в една и съща.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Предстои ми да предявя иск за отменен полет чрез Аеро иск.

Има ли тук в темата точно описание как става това, защото говорих по телефона с тях и те предложиха това:

 

попълва се анкета

подписва се договор, в който се упоменава, че ви представляват пред превозвача

подписва се безсрочно пълномощно с адвокат, като му се гласуват всички права за ваша защита 

 

Правилно ли съм разбрала?

Връзка към коментар
преди 11 часа, Kalina Ivanova каза:

Предстои ми да предявя иск за отменен полет чрез Аеро иск.

Има ли тук в темата точно описание как става това, защото говорих по телефона с тях и те предложиха това:

 

попълва се анкета

подписва се договор, в който се упоменава, че ви представляват пред превозвача

подписва се безсрочно пълномощно с адвокат, като му се гласуват всички права за ваша защита 

 

Правилно ли съм разбрала?

Няма нищо скрито покрито, ако не сте успели сами да се оправите с авиокомпанията, най-добре по имейл комуникирате и като спечелят си плащат договореното, следвате инструкциите им. От години са коректни.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 21.12.2023 г. в 23:27, Kalina Ivanova каза:

Предстои ми да предявя иск за отменен полет чрез Аеро иск.

Има ли тук в темата точно описание как става това, защото говорих по телефона с тях и те предложиха това:

 

попълва се анкета

подписва се договор, в който се упоменава, че ви представляват пред превозвача

подписва се безсрочно пълномощно с адвокат, като му се гласуват всички права за ваша защита 

 

Правилно ли съм разбрала?

Не знам защо очаквате тук в тази тема да има точно описание на начина, по който работят Аероиск. Все пак говорим за техния бизнес, нали! След като сте разговаряли с тях по телефона няма какво да питате нас. Вие трябва да си решите дали ще ползвате услугите им.

Тук в тази тема непрекъснато някой благодари и препоръчва услугите на Аероиск. За период 5-6 години съм ги ползвала 2 пъти, оставила съм отзиви. Много коректни, точни, бързи  професионалисти.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 45 минути , Jenbel каза:

Тук в тази тема непрекъснато някой благодари и препоръчва услугите на Аероиск. За период 5-6 години съм ги ползвала 2 пъти, оставила съм отзиви. Много коректни, точни, бързи  професионалисти.

За това и аз благодаря!

Весели Празници!

Връзка към коментар

Сигурно е в темата за оплаквания,но от 01.06.2022 чакам чрез аероиск обезщетение за закъснял полет Катания-София на розовите.Над 6 месеца е статус съдебно събиране,Дано доживее да има развръзка ако изобщо има дело....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако има недоволни от Аероиск , или просто се търси алтернатива - хубаво е да се знае  “най-добрият в света”  при заплетени казуси - д-р Бьосе . Екипът на блога разполага с адвокати с безупречна репутация и за тях няма неразрешим казус.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Полеъ излита от Гърция и каца в ЮК. 

Каца с 2ч и 55 мин закъснение. 

Отказаха обещетение. Обаче някъде бях чел, че се брои до отваряне на вратата на самолета, а не до кацането. 

Ако е така със сигурност са повече от 3 паса, щото има поне 5 мин рулиране и после чакане на стълбата. 

Връзка към коментар
преди 4 часа, era123 каза:

Полеъ излита от Гърция и каца в ЮК. 

Каца с 2ч и 55 мин закъснение. 

Отказаха обещетение. Обаче някъде бях чел, че се брои до отваряне на вратата на самолета, а не до кацането. 

Ако е така със сигурност са повече от 3 паса, щото има поне 5 мин рулиране и после чакане на стълбата. 

Трябвало е да снимаш монитора на пристигащи и на лентата за багажа също, според мен.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
23 hours ago, Дани Магелани said:

Трябвало е да снимаш монитора на пристигащи и на лентата за багажа също, според мен.

Не съм. Но и не мисля, че има значение. Казуса е пределно ясен. Разликата е от 5 мин до 3 часа закъснение при кацането и ако закона е до отваряне на вратата на самолета, то тогава са 3ч+. Върти ми се, че това е решение на някакъв ЕС съд, не е в директивата. 

Затова питах тук и много странно мнението ми е радиктирано да не съдържа 'аероиск'. 

Ако някой знае, ще е добре. 

Връзка към коментар

Принципно в Регламен 261/2004 г. нищо не се казва за закъснения, а само за отмяна на полети. Това, че този регламент важи и при закъснения над 3 часа, е възможно вследствие на тълкуване на този регламент (поради отправено преюдициално запитване от държава-членка на ЕС) от Съда на европейския съюз (СЕС). Постановените от СЕС решения са задължителни за всички държави членки.

 

Вероятно в някое дело по преюдициално запитване е възможно да фигурира дали става дума за 3 часа до отварянето на вратата на самолета или не, но в момента няма как да потърся. Релевантни дела от практиката на СЕС: C-402/07, C-432/07, C-549/07, C-581/10, C-629/10. Тук https://curia.europa.eu/en/content/juris/c2_juris.htm има списък с всички решения на СЕС, включително на български.

Връзка към коментар

Аз да се оплача за моя казус. След като на 01,06,2022 самолетът ни от Катания закъсня подадох иск чрез Аероиск, розовите не платиха доброволно и на 03,08,2023 е заведено дело, което е загубено на 1 инстанция и сега се обжалва от Аероиск, Вчера се обадих за повече инфо на Аероиск, младежа не успя да ми даде повече инфо от това което аз знаех, че иска е статус съдебно събиране. Аз лично дълбоко се съмнявах, че е заведено дело, но по-късно през деня получих мейл от Аероиск с информацията която написах в началото. Явно ще пия една студена вода, но поне екипът на Аероиск работи професионално и наистина се завели дело, ако инфото им е вярно разбира се.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
6 hours ago, jorrro said:

Принципно в Регламен 261/2004 г. нищо не се казва за закъснения, а само за отмяна на полети. Това, че този регламент важи и при закъснения над 3 часа, е възможно вследствие на тълкуване на този регламент (поради отправено преюдициално запитване от държава-членка на ЕС) от Съда на европейския съюз (СЕС). Постановените от СЕС решения са задължителни за всички държави членки.

 

Вероятно в някое дело по преюдициално запитване е възможно да фигурира дали става дума за 3 часа до отварянето на вратата на самолета или не, но в момента няма как да потърся. Релевантни дела от практиката на СЕС: C-402/07, C-432/07, C-549/07, C-581/10, C-629/10. Тук https://curia.europa.eu/en/content/juris/c2_juris.htm има списък с всички решения на СЕС, включително на български.

Мерси, надявам се и аероиск да се включат. 

Погледнах едно от решенията, но ми е над нивото, даже не знам от къде да започна. 

Странно е, че лятото, август, прин едно закъснение погледнах в гугл, и на един от сайтовете пишеше за 3те часа до отваряне на вратата на самолета. Сега не го намирам тоя сайт, та се чудя дали не си въобрзявам. 

Връзка към коментар

Намерих го май

 

Quote

The standard airline measure is to use ‘gate-to-gate’ – the times that the aircraft starts and stops moving (however, for the purposes of EU compensation, under EC 261/2004, a court has ruled that the arrival time is when at least one door is open).

https://www.eurocontrol.int/news/delays-three-questions-and-many-answers#:~:text=Measuring delays&text=The standard airline measure is,least one door is open).

 

Не виждам номер на съдебното решение обаче. 

 

И финално

 

https://www.bottonline.co.uk/flight-delay-compensation/claim-guides/definition-of-arrival-time

 

Там е и решение на съда. 

До отваряне на вратата на самолета. 

 

Значи пак борба с туи. 

Връзка към коментар
преди 7 часа, jorrro каза:

Вероятно в някое дело по преюдициално запитване е възможно да фигурира дали става дума за 3 часа до отварянето на вратата на самолета или не

Ето тук съм коментирал нещо по въпроса.

Връзка към коментар
преди 16 часа, era123 каза:

Мерси, надявам се и аероиск да се включат. 

 

Нямаме текущо партньорство с тях, което да предполага тяхно участие в дискусиите, така че ако имаш въпроси конкретно за тях - пишеш им или им се обаждаш по техните канали за комуникация. Това беше и причината да ти е редактирано мнението, което искаше конкретно отговор от тях вместо от останалите магеланци и вероятно ако беше оставено така, нямаше да се зароди дискусията с останалите.

 

Пиши ми на лично, ако има нещо неясно тук. 

Връзка към коментар
8 minutes ago, Георги said:

Нямаме текущо партньорство с тях, което да предполага тяхно участие в дискусиите, така че ако имаш въпроси конкретно за тях - пишеш им или им се обаждаш по техните канали за комуникация. Това беше и причината да ти е редактирано мнението, което искаше конкретно отговор от тях вместо от останалите магеланци и вероятно ако беше оставено така, нямаше да има отговор. 

 

Пиши ми на лично, ако има нещо неясно тук. 

Точно над моя въпрос имаше отговор от аероиск. Вече го няма. Не мога да знам с кой какво имаш, по кое време. Все тая, информацията вече е налице за който има нужда. 

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Да споделя моя опит с полет с Уиз, който беше отменен няколко часа преди излитането му (Гетуик - Малпенса). Може да е полезен на някой да не се отказва и да си търси правата.

Няколко седмици преди полета ми се знаеше, че престои стачка на италианското РВД в този ден от 14 до 18 ч. местно време, но полетът така и не беше канселиран предварително. Дотук добре, но...

Няколко часа преди полета получих имейл, че е отменен. Причината, която агентът по телефона ми каза, беше, че имало стачка на италианското РВД и ми предлагаха алтернативен полет за след седмица (август е и самолетите са пълни).

След като се върнах от пътуването си, пуснах жалба до Уиз за компенсиране по регламента, която те отхвърлиха, защото причините били извън техния контрол. Аз естествено не бях съгласен, защото те знаеха седмици по-рано за предстоящата стачка и е трябвало да отменят полета много по-рано, а не в деня. Самолетът трябваше да кацне повече от час преди началото на стачката и предполагам, че Уиз са имали намерение да го изпълнят, а ако има закъснение, тогава да го отменят с оправданието за независещи от тях причини.

Тук вече реших да се обърна към Аероиск за съдействие и след няколко месеца чакане на отговор, накрая Уиз се съгласиха да платят обезщетение по регламента. Така, че ако мислите, че правата ви са нарушени, не се отказвайте.

  • Харесвам 15
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 9 часа, vorbis каза:

Да споделя моя опит с полет с Уиз, който беше отменен няколко часа преди излитането му (Гетуик - Малпенса). Може да е полезен на някой да не се отказва и да си търси правата.

Няколко седмици преди полета ми се знаеше, че престои стачка на италианското РВД в този ден от 14 до 18 ч. местно време, но полетът така и не беше канселиран предварително. Дотук добре, но...

Няколко часа преди полета получих имейл, че е отменен. Причината, която агентът по телефона ми каза, беше, че имало стачка на италианското РВД и ми предлагаха алтернативен полет за след седмица (август е и самолетите са пълни).

След като се върнах от пътуването си, пуснах жалба до Уиз за компенсиране по регламента, която те отхвърлиха, защото причините били извън техния контрол. Аз естествено не бях съгласен, защото те знаеха седмици по-рано за предстоящата стачка и е трябвало да отменят полета много по-рано, а не в деня. Самолетът трябваше да кацне повече от час преди началото на стачката и предполагам, че Уиз са имали намерение да го изпълнят, а ако има закъснение, тогава да го отменят с оправданието за независещи от тях причини.

Тук вече реших да се обърна към Аероиск за съдействие и след няколко месеца чакане на отговор, накрая Уиз се съгласиха да платят обезщетение по регламента. Така, че ако мислите, че правата ви са нарушени, не се отказвайте.

А парите за новия полет, които си платил сам върнаха ли ти?

Връзка към коментар
преди 1 час, tch каза:

А парите за новия полет, които си платил сам върнаха ли ти?

Нов полет нямаше. Цените през август бяха умопомрачителни и не ми се рискуваше дали Уиз щяха да ги възстановят. Затова просто смених дестинацията и се качихме на колата. Пътуването беше за почивка и всичко беше с безплатно канселиране до последния възможен момент.

При така стеклите се обстоятелства, щом признаха, че ми дължат обезщетение, следователно би трябвало да покрият и алтернативния полет. Но това са само мои мисли.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.