Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 2 часа, Цвете каза:

Идеята на отсрещната спореща страна е, че обратният полет е късно и за това застраховката трябва да е с допълнителен ден. И това е работещ във фирма за пбразование в чужбина. Винаги така правели.

Има резон, но това е по-скоро здрав разум, в никакъв случай не е нормативно изискване.

Връзка към коментар

Обикновено, когато пътувам не си правя застраховка, но преди последното ми пътуване, не знам защо, но реших да си направя. Отчасти и защото мои приятели постоянно ме съветват да го правя винаги. Отидох в най-близкия офис на SDI и набързо сключих една застрахователна полица. И какво нещо е съдбата...Точно по средата на пътуването ми из Филипините неволно счупих пръст на крака, като се стигна дотам, че дори не можех да стъпвам (правих го само на пета). Оказа се, че в Корон, Палаван няма наличен ортопед, нито рентген. Оттам ми казаха, че трябва да ходя на Себу. Свързах се с моите застрахователи, които се оказаха Дженерали (аз изобщо не бях обърнал внимание преди това) и те ме пратиха в частна болница - UNIVERSITY OF CEBU MEDICAL CENTER. Тук само да вметна, че останах впечатлен от модерната нова апаратура и вниманието, което ми оказаха всички там. В самата болница заплатих всички прегледи, процедури, материали и ортопедичната обувка. Беше ми казано да запазя всички касови бележки, фактури, становища от доктори и рецепти. Всички те трябва да бъдат на английски език. В крайна сметка като се прибрах отидох до офис на Дженерали и пуснах искане за възстановяване на сумата. За мен беше голяма изненада, че получих цялата сума в рамките на няма и 15 работни дни. 

И за финал един съвет - правете си застраховки, че никога не се знае какво може да се случи. 

  • Харесвам 12
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Guinness каза:

И за финал един съвет - правете си застраховки, че никога не се знае какво може да се случи. 

Никога не ми се е налагало да ползвам застраховка - дано винаги е така!, но винаги си правя такава - и ще си правя такава,

 

Обратното е безотговорност не само спрямо нас, а спрямо близките ни, които биха били безкрайно стресирани, ако трябва да събират драматично високи суми при ситуация за сериозна процедура или репатрация. 

 

Абсолютно подкрепям този съвет!

Връзка към коментар
преди 3 часа, Guinness каза:

Обикновено, когато пътувам не си правя застраховка, но преди последното ми пътуване, не знам защо, но реших да си направя. Отчасти и защото мои приятели постоянно ме съветват да го правя винаги. Отидох в най-близкия офис на SDI и набързо сключих една застрахователна полица. И какво нещо е съдбата...Точно по средата на пътуването ми из Филипините неволно счупих пръст на крака, като се стигна дотам, че дори не можех да стъпвам (правих го само на пета). Оказа се, че в Корон, Палаван няма наличен ортопед, нито рентген. Оттам ми казаха, че трябва да ходя на Себу. Свързах се с моите застрахователи, които се оказаха Дженерали (аз изобщо не бях обърнал внимание преди това) и те ме пратиха в частна болница - UNIVERSITY OF CEBU MEDICAL CENTER. Тук само да вметна, че останах впечатлен от модерната нова апаратура и вниманието, което ми оказаха всички там. В самата болница заплатих всички прегледи, процедури, материали и ортопедичната обувка. Беше ми казано да запазя всички касови бележки, фактури, становища от доктори и рецепти. Всички те трябва да бъдат на английски език. В крайна сметка като се прибрах отидох до офис на Дженерали и пуснах искане за възстановяване на сумата. За мен беше голяма изненада, че получих цялата сума в рамките на няма и 15 работни дни. 

И за финал един съвет - правете си застраховки, че никога не се знае какво може да се случи. 

Да споделя. И аз имах подобно "приключение" в Италия. Изгубих съзнание /не знам какво точно го е причинило/ във влака Падуа- Верона, озовах се в една линейка на път за местната болница на едно малко градче/да вметна, че болниците дори в малки провициални градчета на Италия са на светлинни години от кварталните поликлиники в София- апаратура, чистота, ред, отношение..!/. Там ми правиха всякакви изследвания, боцкаха ме, скенери,  и накрая лекарят ми връчи фактура за 130 евро. Аз нямах на ръка толкова, дори европейската ми здравна карта беше изтекла точно предната седмица –за лош късмет, адски неудобно ми беше, лекарят разбира се ме пусна, но от тогава винаги си имам едно наум, че застраховка ОСОБЕНО за страни извън ЕС е абсолютно задължителна!!!!! И не робувайте на самозаблуждението "млад/а съм, не боледувам, какво чак толкова може да ми се случи, точно пък на мен"!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 3 часа, Guinness каза:

Обикновено, когато пътувам не си правя застраховка, но преди последното ми пътуване, не знам защо, но реших да си направя. Отчасти и защото мои приятели постоянно ме съветват да го правя винаги. Отидох в най-близкия офис на SDI и набързо сключих една застрахователна полица. И какво нещо е съдбата...Точно по средата на пътуването ми из Филипините неволно счупих пръст на крака, като се стигна дотам, че дори не можех да стъпвам (правих го само на пета). Оказа се, че в Корон, Палаван няма наличен ортопед, нито рентген. Оттам ми казаха, че трябва да ходя на Себу. Свързах се с моите застрахователи, които се оказаха Дженерали (аз изобщо не бях обърнал внимание преди това) и те ме пратиха в частна болница - UNIVERSITY OF CEBU MEDICAL CENTER. Тук само да вметна, че останах впечатлен от модерната нова апаратура и вниманието, което ми оказаха всички там. В самата болница заплатих всички прегледи, процедури, материали и ортопедичната обувка. Беше ми казано да запазя всички касови бележки, фактури, становища от доктори и рецепти. Всички те трябва да бъдат на английски език. В крайна сметка като се прибрах отидох до офис на Дженерали и пуснах искане за възстановяване на сумата. За мен беше голяма изненада, че получих цялата сума в рамките на няма и 15 работни дни. 

И за финал един съвет - правете си застраховки, че никога не се знае какво може да се случи. 

Ако си говорил по телефона от твоята бг карта, изпрати искане за възстановяване на сумата за разговора. Всъщност как говори с тях?

Връзка към коментар
преди 6 минути , Цвете каза:

изпрати искане за възстановяване на сумата за разговора.

Вярваш ли си сама, че разходите за телефонно обаждане могат да бъдат възстановени без фактура? 

Връзка към коментар
преди 17 минути , Цвете каза:

Ако си говорил по телефона от твоята бг карта, изпрати искане за възстановяване на сумата за разговора. Всъщност как говори с тях?

Не знаех, че може да искам възстановяване и за телефонните разговори. Не го направих, но мисля, че вече е късно. Всъщност помолих човек от България да им се обади и да им обясни за какво става дума и каква е процедурата. После започнахме комуникация с e-mail-и. От болницата трябваше да им се обадя, но всичко на всичко говорихме 3 минути, така че сметката не е толкова голяма (18.00 лева). Оказа се, че съпорт отдела на Дженерали е в Пирот, Сърбия. Говорих с някаква сръбкиня, която знаеше български. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 5 часа, epetkov каза:

Вярваш ли си сама, че разходите за телефонно обаждане могат да бъдат възстановени без фактура? 

Абсолютно. Прилага се фактурата с подробно описание от оператора. Ползвали сме застраховка от Дженерали в Япония и ми възстановиха сумата за разговорите.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Чудя се дали да си направя годишна застраховка при пътуване. Избрах две опции:

http://www.holidayextras.co.uk

http://www.worldwideinsure.com

За вторите намерих инфо в темата за колите под наем, но за този тип застраховка не видях да е обсъждано. И двете излизат някъде към 60-70 паунда за година, което си е супер цена и не виждам смисъл да взимам отделни застраховки всеки път. Въпросът ми е дали някой има мнение за тях и също дали след Брекзит няма да възникне някаква пречка с тези компании (британски са).

Връзка към коментар
преди 14 часа, lyubo21 каза:

дали след Брекзит няма да възникне някаква пречка с тези компании (британски са).

Засега има транзитен период до края на 2020 г. Щом продават продуктите си, значи продължават да работят и не трябва да се притесняваш. Ако от 01/01/2021 има проблем, бъди сигурен, че ще ти изпратят писмо предварително, с което ще те информират, че повече не могат да ти предоставят договорената услуга. И ще ти възстановят пропорционално оставащата сума по полицата. На мен така ми се е случвало няколко пъти със застрахователи и всичко е било точно. По тези географски ширини застрахователите са силно регулирани и си изпипват нещата докрай. Така че смело действай.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 15 часа, lyubo21 каза:

Чудя се дали да си направя годишна застраховка при пътуване.

 В България  Булстрад Живот  има годишна застраховка при пътуване в чужбина  Multitrip  с цени 30, 60 или 90 евро в зависимост от избрания ефективен период за престой в чужбина  30, 60 или 90 дена. цък

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 25 минути , epetkov каза:

 В България  Булстрад Живот  има годишна застраховка при пътуване в чужбина  Multitrip  с цени 30, 60 или 90 евро в зависимост от избрания ефективен период за престой в чужбина  30, 60 или 90 дена. цък

Мултитрип я имат доста застрахователни компании. Около 100 лв. за година, мисля за 30000 евро и пребиваване до 30 дни. Извън страната може да си общо до 6 месеца. Аз съм я правила в Алианц. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , Дани Магелани каза:

пребиваване до 30 дни

При Булстрад  Живот сам си избираш прибирането.  Ефективния престой в чужбина може да бъде по избор:  30 дена, 60  дена или 90 дена.  Нямат лимит за общо време извън България.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Мерси за отговорите. Насочих се към английските опции, защото на сходна цена предлагат доста по-разширени покрития и екстри - просто за всеки случай. Иначе БГ застрахователите си ги имам през кредитните карти.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Попадна ми този код за Номадите, валиден до 29 февруари 2020 👉 линк

unnamed.jpg.de337a24246d22ca411229948df01e0b.jpg

 

*For residents of China, the Philippines, Canada and the United States, unfortunately due to financial services laws, we cannot provide a discount.
This promotional code cannot be used with any other discount offer, including World Nomads Members’ discount for travel insurance policy holders. 

Редактирано от venceremos
липса на линк
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте, претърпях инцидент вчера в Пукет и не успях да се свържа с нито една от двете застрахователни компании, в които имам застраховка. Едната е Дженерали другата е към картата на ПИБ, та въпроса ми е сега на коя да пратя документите. Има ли значение, или да ги пращам и на двете?

Връзка към коментар
преди 2 часа, atrencheva каза:

Здравейте, претърпях инцидент вчера в Пукет и не успях да се свържа с нито една от двете застрахователни компании, в които имам застраховка. Едната е Дженерали другата е към картата на ПИБ, та въпроса ми е сега на коя да пратя документите. Има ли значение, или да ги пращам и на двете?

Застраховката по карта от ПИБ също е в Дженерали. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, atrencheva каза:

Здравейте, претърпях инцидент вчера в Пукет и не успях да се свържа с нито една от двете застрахователни компании, в които имам застраховка. Едната е Дженерали другата е към картата на ПИБ, та въпроса ми е сега на коя да пратя документите. Има ли значение, или да ги пращам и на двете?

Трябва да стане до 7 дни уведомяването. Някой близък да го направи, като му предоставите информация за застраховката. Събирайте фактурите за плащанията.

Връзка към коментар
преди 24 минути , cybersimo каза:

А защо тогава не е незаконно да си направиш две или повече застраховки за едно и също нещо? 🙂

Хитричките застрахователи не те ограничават. Ако искаш, можеш да си направиш една и съща застраховка на сто места.

Ако дойде време да ти плащат, тогава било незаконно, да вземеш пари от всичките.

И аз не разбирам, защо да е незаконно, при положение, че си си платил.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И е законно, и е приложимо. Това, че тя ще изпрати документите на двамата застрахователи, не означава, че ще получи дублиращо се обезщетение и от двамата. В случая значение има слабоизвестното по нашите земи деление на застраховките на първични (primary) и вторични (secondary). Както може да се предположи, с приоритет са първичните, тоест първо по тези полици се обработват събитията. Едва след това, например ако има някакви разлики в покритията, се намесват вторичните. Ако човек няма първична застраховка, а само вторична, това не е проблем - просто обработването на събитието отнема повече време. Без да се стига до абсурди.

В САЩ винаги при купуването на полицата се вижда тя от кой тип е. Мисля, че и в Западна Европа е така. В България... нямам представа.

Ако някой докладва дадено застрахователно събитие на двама застрахователи, обикновено те влизат в контакт помежду си и се споразумяват кой каква част от обезщетението да поеме.

 

https://share.upmc.com/2019/10/primary-vs-secondary-insurance/

 

https://www.squaremouth.com/travel-advice/what-is-the-difference-between-primary-and-secondary-coverage-why-does-it-matter/

 

https://www.schatzins.com/blog/2015/02/primary-supplemental-and-secondary-insurance

 

https://www.thebalance.com/coordination-of-benefits-2645754

 

Пример: по кредитната карта имам първична здравна застраховка за $30 000, отделно от това имам вторична полица с покритие $100 000. При настъпване на събитие, което налага да се изплатят $50 000, застрахователят по първата застраховка ще изплати 30 000, а този по втората ще добави 20 000.

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.