Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

  • 2 месеца по-късно ...

Днес нещо се преглеждах за милите в  Iberia plus акаунта и забебязах следното:
 

post-139-0-46183800-1429376344_thumb.jpg

 

излиза, че като е регистриран човек в  Iberia plus и съответно има карта, при пътуване в чужбина и ако има полет с Iberia или партньорите - активира се някаква застраховка, нещо като при кредитните карти.

Само че нещо много общо е описана и не са показани лимити ...

Както и не ми става много ясно дали важи при полети само от групата на Iberia (като напр. Iberia Expres) или се включват и компаниите от алианса...

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Пише полети с Иберия и Групата, което трябва да е IAG, т.е. Бритиш Еъруейс, Иберия и Вуелинг. Ама ми е странно да има такова нещо и бих се обадил за потвърждение какво покрива, преди да разчитам на тях.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Предвид навързаните полети с различни авиолинии, търся застраховка, която да покрива replacement билет и/или хотел ако изпуснеш следващ полет. До момента не намирам такъв застраховател. Покритие намирам само за изпуснат свързващ полет на един билет. В тоя случай не знам за какво ми е, след като в този случай авиолинията трябва да поеме удара.

 

Пример: Уиз променят графика и решават, че ще летят не в четвъртък ами в петък, и изпускаш полета в петък от Дубай за Манила. Нито авиолиниите, нито застрахователите могат да помогнат.

 

Едната опция е да се откажеш, Уиз да ти върнат парите (защото полетът вече не ти върши работа) и да изгубиш всички други невъзвръщаеми полети и хотели.

 

Другата опция е да нагаждаш другите полети, съответно да плащаш наказания и да купуваш нови билети на непромоционални цени.

 

Друг пример: Отменят полети от и до Персийския залив заради ескалиране на военни действия. Получаваш си парите от авиолиниите за 2 билета: София-Дубай и Дубай-Манила. Всичко друго предлатено е в добрата воля на хотелите и авиолиниите. 

 

С този казус пак удрям на камък. Всички cancellation клаузи са свързани с болести, или natural disasters. 

 

Единственото нещо, което би могло да покрие двата казуса, са застраховки с "cancel for any reason" покритие, но не мога да намеря такава за български граждани. Worldnomads нямат, а Travelex и TravelGuard директно ме режат като избера България.

 

А пък при тези типове ме издразни следното, застрахователната премия ти я изчисляват върху цялата стойност (т.е. примерно полет 1000 евро), а ако опре до изплащане на щета, плащат само частта, която е невъзвръщаема от продавача (примерно 200 евро). 

 

Общо взето съм доста разочарован, че искам да дам едни 150-200 евро за да се застраховаме за тези неща, и няма барем кой да ми ги вземе. :)

 

Моля ако има някой с опит да споделя!

 

PS:

Изпратих запитване към номадите, защото има лъч надежда в общите им условия:

 

"You must notify the airline immediately of any issues caused by another Common Carrier, which may affect your connecting flight, to minimise your losses."

Редактирано от DimitarD
Връзка към коментар

Предвид навързаните полети с различни авиолинии, търся застраховка, която да покрива replacement билет и/или хотел ако изпуснеш следващ полет. До момента не намирам такъв застраховател. Покритие намирам само за изпуснат свързващ полет на един билет. В тоя случай не знам за какво ми е, след като в този случай авиолинията трябва да поеме удара.

 

Пример: Уиз променят графика и решават, че ще летят не в четвъртък ами в петък, и изпускаш полета в петък от Дубай за Манила. Нито авиолиниите, нито застрахователите могат да помогнат.

 

Едната опция е да се откажеш, Уиз да ти върнат парите (защото полетът вече не ти върши работа) и да изгубиш всички други невъзвръщаеми полети и хотели.

 

Другата опция е да нагаждаш другите полети, съответно да плащаш наказания и да купуваш нови билети на непромоционални цени.

 

Друг пример: Отменят полети от и до Персийския залив заради ескалиране на военни действия. Получаваш си парите от авиолиниите за 2 билета: София-Дубай и Дубай-Манила. Всичко друго предлатено е в добрата воля на хотелите и авиолиниите. 

 

С този казус пак удрям на камък. Всички cancellation клаузи са свързани с болести, или natural disasters. 

 

Единственото нещо, което би могло да покрие двата казуса, са застраховки с "cancel for any reason" покритие, но не мога да намеря такава за български граждани. Worldnomads нямат, а Travelex и TravelGuard директно ме режат като избера България.

 

А пък при тези типове ме издразни следното, застрахователната премия ти я изчисляват върху цялата стойност (т.е. примерно полет 1000 евро), а ако опре до изплащане на щета, плащат само частта, която е невъзвръщаема от продавача (примерно 200 евро). 

 

Общо взето съм доста разочарован, че искам да дам едни 150-200 евро за да се застраховаме за тези неща, и няма барем кой да ми ги вземе. :)

 

Моля ако има някой с опит да споделя!

 

PS:

Изпратих запитване към номадите, защото има лъч надежда в общите им условия:

 

"You must notify the airline immediately of any issues caused by another Common Carrier, which may affect your connecting flight, to minimise your losses."

Провери ли българските застрахователи, или не искаш с тях?

Връзка към коментар

Някой беше писал, че при тях трябва да се купи заедно с билетите, а аз съм изпуснал тоя влак :) Иначе даже предпочитам българските.

Виж Армеец, за тях това не важи, аз се застраховам 1 месец преди да тръгнем, тогава е най-добре, може и по-рано, но цената е друга. Най-добре отиди до офис и се запознай с условията.

Връзка към коментар

Лично си я правя тази застраховка в офиса в Карлово почти всеки път, последно я правих февруари за пътуване през март и никога не са ми искали дати, дори ме карат да ходя 1 месец преди първия полет. Първия път отидох на датата и ме върнаха, защото трябваше да платя по-скъпо, дори ми написаха полицата и стоя при тях написана няколко месеца, докато остана 1 месец до първия полет.

Връзка към коментар

А, някога налагало ли ти си е да се възползваш от полицата и получавала ли си ефективно обезщетение от застрахователя?

За щастие - не, по този въпрос не мога нищо да кажа.

Връзка към коментар

Сега се сетих, че преди време ми се наложи да се възползвам от една такава застраховка, но от друга компания, когато не излетяхме за Израел заради стачка, и се оказа, че не покриват нищо.

Връзка към коментар

Ето, това имам предвид. На практика този продукт се продава в лъскава опаковка. Неговите купувачи се надяват да не им се наложи да свалят тази лъскава опаковка, защото не се знае дали съдържанието ще отговори на очакванията. Аз също от години правя застраховки при пътуване в чужбина, но единствено здравни. Дори от тази година най-после си извадихме европейски здравни карти и вече не правя застраховки за пътувания в Европа. Много пъти съм се замислял да направя застраховка "Отмяна на пътуване", но нещо ми подсказва, че трудно ще реализирам правата си по нея в случай, че се наложи и на този етап стискам палци всичко да е наред и всяко предвидено пътуване да се осъществява по план...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз на два пъти съм се възползвал. Първия път по медицински причини, втория поради комбинация от природно бедствие и човешки фактор. Не съм имал проблеми с изплащането на обезщетението. Има доста тънкости, които трява да се имат предвид. На прима виста се сещам за:

- датата на застраховката трябва да съвпада с датата на резервацията или плащането на първата вноска;

- при настъпване на събитие застрахователят трябва да бъде уведомен по телефона. Той не предлага съдействие или алтернативно решение. Просто регистрира събитието и от този момент тече срокът за подаване на комплекта документи (по спомен - 2 седмици);

- след регистриране на щета от Армеец изискват допълнителни документи според естеството на събитието - напр. декларация че никой от застрахованите в групова резервация не е пътувал, че не е получено пълно или частично обезщетение от трета страна и т.н.

- при удължаване на престоя и необходимост от презаверка или закупуване на билети за друга дата не се възстановяват летищните такси. 

Ако се сетя за нещо друго, ще го добавя. Като цяло отношението от "Ликвидация на щети" в Армеец е много добро и не се опитват да хитруват или буквоядстват с цел да не платят. Но са много прецизни при събирането на данни за събитието и изчисляване на полагащото се обезщетение.

Редактирано от Ilian359
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Точно този момент с датата на застраховане е спорен, защото на мен не ми искат да съвпада с датата на резервацията, а ми казват, че мога по всяко време, като 1 месец преди тръгване е най- добре. И аз така правя, никъде в полицата не записват кога съм си купила първия билет, дори не ме питат.

Връзка към коментар

Изрично си го пише на сайта на Армеец:

http://www.armeec.bg/bg/insurances/otmqna-na-pytuvane (в раздел Покрити рискове)

Неспазването на това условие е достатъчна причина да не ти платят обезщетението при нужда, а ти да обесиш с връзки за обувки некадърния брокер... 

Връзка към коментар

Брокерът много добре си го знае условието, просто гледа да си продава полиците. Не му пука грам какво ще стане с твоето пътуване и твоите разходи. 

 

Като се продава нещо само се обръща внимание на колко хиляди милиони пари взимаш. А като се прави claim се вади дребния шрифт.

Редактирано от DimitarD
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

След като понаплюхме всички застрахователи, може би е време да похвалим WorldNomads за нещо. Потвърдиха, че поемат риска от изпускане на полет с различни авиолинии. Така, че ако ви закъснее първия полет заради времето и изпуснете втория, купувайте смело нов билет на място (тъй като за втората авиолиния сте просто no show и не са ви длъжни с нищо). Ако новия билет е на другия ден - би трябвало да поемат и нощувката. Имайте предвид, че при всички заведени искания има самоучастие от 70 евро. Аз лично това го купувам одма, 150 евро за двойка, за 3 седмици. (Преди да се купи нов билет трябва да има документиран опит и отказ за овъзмездяване от втората авиолиния, не просто да се напазарува :) )

 

Hi Dimitar,

Thanks for your reply.

If your two flights are with separate airlines, that’s fine!

But to be covered, you have to meetthe conditions that Ingrid outlined previously, specifically leaving a minimum transit time of 3 hours between your flights.

Best wishes,

 

Kursha Yelverton
Customer Service Consultant
Member Services Team

Ph: +61 2 8263 0400
Level 21, 680 George Street, Sydney, NSW Sydney 2000 Australia
www.WorldNomads.com

 

Редактирано от DimitarD
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не забравяй за предварителното изискване за минимум 3 часа между полетите, както и условието "документиран опит и отказ за овъзмездяване от втората авиолиния", като по втората част предвиждам доста вариации по темата от страна на застрахователя...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Промо код за Номадите някой да е зърнал? :rolleyes: Че 5 седмици ми излизат по 228Е на калпак. :blush: :blush: :blush:

 

Не, само когато направиш една застраховка дават промокод за следващата. Но не знам дали важи още. Може така да направиш фиктивна за 1 ден някъде, да се надяваш да ти пуснат промокод, но сигурно ще елиминира голяма част от ползата :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.