Прескочи до съдържание

Бъдещето на хъбовия модел, новите модели самолети и пр.


Topfly

Препоръчани мнения

Австралийците доколкото съм говорил с такива се чувстват изолирани на г..а на географията и много обичат да пътуват извън континента. В смисъл не можеш да сравняваш (като желание на хората, да не говорим за покупателна способност) полет от София до З. Европа или междуконтинентални и във и извън Австралия, нищо че разстоянията са същите.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 5 минути , Topfly каза:

Гледал съм малко по стари данни, но това не променя порядъка. Будапеща и околностите е три милиона.  Покупателната способност в Пърт не влияе много, защото местните не летят повече, а трафика е сравним с този в Европа. Според Уикипедия поне 90% от трафика от полети под 5 часа, като 2/3 от трафика е от вътрешни полети в Австралия. цък 

София-Лисабон или Пърт -Мелбърн са на едно и също разстояние...

Не по врат, ами по шия. 😂  Самата структура на полетите показва, че няма никаква база за сравнение с Европа. Заради отдалечеността и заради размера на Австралия 2/3 от полетите са вътрешни и пак започват от 150 евро, цена която в Европа заради много НТА и заради по-кратките полети се плаща само в пиков сезон.

Освен това Пърт не трябва да се сравнява с Източна, а със Западна Европа, тъй като доходите на населението са сходни. Та защо в Западна Европа няма няма дори 1-милионен град с такъв мизерен трафик?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Преди 1 час, Topfly каза:

Важното е, че с много ниски разходи на седалка ще могат да се летят трансконтинентални полети с около 200 пътници, което значително ще промени правилата на играта...

Много идеализирано звучи. Би било вярно ако заплатите на пилотите и кабинния екипаж бяха двойно по-ниски, отколкото на двойно по-голям самолет. Също и летищните такси (включително за обработка на пътници и багажи). Както и таксите за РВД. Ама те са си същите. Така много по-голям дял от фиксираните разходи ще се пада на пътник и до голяма степен ще компенсира икономията.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Air Asia X предвижда от есента да лети от Банкок до Будапеща, Прага и Варшава с новите A330-900 NEO в конфигурация от 287 седалки. Този самолет позволява полети от 12 130 километра цък

При тези възможности въпрос на фантазия е какви директни полети може да пусне още с поръчаните 100 броя A330-900 NEO.

 

W1siZiIsIjIwMTgvMDkvMjcvMTIvMzcvMTMvMzQw

Връзка към мнение
10 minutes ago, Ilian359 said:

Много идеализирано звучи. Би било вярно ако заплатите на пилотите и кабинния екипаж бяха двойно по-ниски, отколкото на двойно по-голям самолет. Също и летищните такси (включително за обработка на пътници и багажи). Както и таксите за РВД. Ама те са си същите. Така много по-голям дял от фиксираните разходи ще се пада на пътник и до голяма степен ще компенсира икономията.

Колкото по дълъг е един полет, толкова повече натежават разходите за гориво в общите разходи на полета. Голяма част от горивото на дългите полети се изгаря за да може да се държи самият самолет без теглото на пътниците във въздуха. Новите по леки самолети от композитни материали позволяват да се направи икономия точно в най-големия разход. При по големите самолети това което можеш да спестиш от повечето пътници разпределени на един пилот, го губиш от по дългите часове за летене при прекачване, по големият разход на гориво, повечето летищни такси и т.н. От кабинен екипаж не можеш да спестиш много, защото неговата бройка е вързана за броя на пътниците. В по малките самолети има по малко на брой стюардеси...

Връзка към мнение
22 minutes ago, neuromancer said:

Австралийците доколкото съм говорил с такива се чувстват изолирани на г..а на географията и много обичат да пътуват извън континента. В смисъл не можеш да сравняваш (като желание на хората, да не говорим за покупателна способност) полет от София до З. Европа или междуконтинентални и във и извън Австралия, нищо че разстоянията са същите.

Има си статистика за тази работа. 4 364 573 пътници от Пърт пътуват годишно от и до чужбина цък В София летящите по международни полети са 6 627 000 души цък Не знам колко обичат да пътуват жителите на Пърт и колко им е по голяма покупателната способност, но статистиката показва, че не се качват много по често на самолет от жителите на София, Будапеща, Букурещ и т.н.

 

Обяснението на статистиката с географското положение изобщо не е в полза на автралийците. От София, Букурещ, Будапеща и т.н. един жител има много повече възможности с кола да отиде до интересни места от колкото от Пърт. Ако следваме тази логика жителите на Пърт би трябвало да летят със самолет много повече и въпреки това не го правят!

Връзка към мнение
7 hours ago, Topfly said:

A321 LR може да лети на 7400 километра. Това означава, че със самолети които побират само 240 пътници, много евтино и ефективно могат да свържат второстепенни дестинации в Западна Европа и източния бряг на САЩ.

Само дето тези 7400 км са в конфигурация с 2 класи и 206 седалки макс 😉 За конфигурацията в 1 класа, максималната далечина на полета е по-малка. А 240-250 седалки имат А332 / А330-800neo в стандартна конфигурация, но както коментирахме по-рано, няма сериозен интересе към модела. 787-8 и 787-9 има по-голяма максимална далечина на полета и по-нисък CASM от А330-900neo, при сходен брой седалки. Това прави ли 787-8 и 787-9 "гейм чейнджъри"?

Изобщо не разбирам това желание за представяне на wishful thinking за реалност.

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
2 minutes ago, akair said:

Само дето тези 7400 км са в конфигурация с 2 класи и 206 седалки макс 😉 За конфигурацията в 1 класа, максималната далечина на полета е по-малка. А 240-250 седалки имат А332 / А330-800neo в стандартна конфигурация, но както коментирахме по-рано, няма сериозен интересе към модела. 787-8 и 787-9 има по-голяма максимална далечина на полета и по-нисък CASM от А330-900neo, при сходен брой седалки. Това прави ли 787-8 и 787-9 "гейм чейнджъри"?

Изобщо не разбирам това желание за представяне на wishful thinking за реалност.

 

Директните дълги полети няма да са непременно с конфигурация с максимални седалки, защото по подобни маршрути със сигурност ще има търсене и на премиум услуга. Обслужването на по малки пазари освен това, също няма да действа в посока максимализиране на седалките..

 

В никакъв случай не искам да представям новите модели на Airbus, като по добри от тези на Boeing. Просто ги избрах за пример...

 

Всички нови самолети, които позволяват относително малко пътници да се превозват на дълги разстояния с ниски разходи ги прави гейм чейнджъри. Когато след няколко години този красавец се появи в София ще си говорим пак по темата 🙂

 

AirAsias-new-low-cost-flight.jpg

Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Ето още един пример за свързване на второстепенни дестинации с директен полет. Виетнамската НТА Bamboo airlines ще пуска директен полет до Прага.

 

Bamboo Airways plans Prague route

https://www.ttrweekly.com/site/2019/04/bamboo-airways-plans-prague-route/

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение

Това прави ли от А220 / Bombardier C-Series и Е2 гейм чейнджъри?

Aз искрено им желая успех на цялата група Air Asia, но някои помним как те вече опитваха полети до Европа - преди 5-6-7-8 години. Резултатите не покриха очакванията и ги спряха.

Може би е хубаво модераторите да отделят последните няколко страници в отделна тема...

Редактирано от akair
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
3 hours ago, akair said:

Aз искрено им желая успех на цялата група Air Asia, но някои помним как те вече опитваха полети до Европа - преди 5-6-7-8 години. Резултатите не покриха очакванията и ги спряха.

 

Тогавашните опити бяха с много по малко ефективни самолети и на пазари където имаше пряка конкуренция с директни полети на други авиокомпании. Сега подходът им е малко по различен и вероятно ще имат по голям успех...

Връзка към мнение

Дискусията е наистина много интересна, но малко се отдалечи от темата за летище София, така че може би наистина ще е добре модератор да отреже клонче с последните мнения...

Връзка към мнение
58 minutes ago, Фил said:

Дискусията е наистина много интересна, но малко се отдалечи от темата за летище София, така че може би наистина ще е добре модератор да отреже клонче с последните мнения...

Защо?

Аз в цялата дискусия заменям Будапеща, Прага,Пърт, Бергамо и всички други незначителни летища ... със София - и темата си е съвсем наред - затварям очи и си мисля за Виетнам-София, Пърт-София, ФордЛ** - София, Мюнхен-София ...а май това последното и сега го има 😉  ... но няма значение, важното е да заспивам с някаква мечта 🙂 

Връзка към мнение
преди 7 часа, Topfly каза:

Ето още един пример за свързване на второстепенни дестинации с директен полет. Виетнамската НТА Bamboo airlines ще пуска директен полет до Прага.

 

Bamboo Airways plans Prague route

https://www.ttrweekly.com/site/2019/04/bamboo-airways-plans-prague-route/

Това е нещо като София-Баку.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 8 часа, Topfly каза:

Голяма част от горивото на дългите полети се изгаря за да може да се държи самият самолет без теглото на пътниците във въздуха

Това го прочетох 10 пъти и нищо не ти се разбира.... А от статистиката, която ни показваш, вижда ли се пътниците на София в какво съотношение са м/у българи и чужденци, защото това е много важно за да отбележим кой колко лети!? И само да ти кажа, че с два А330НЕО Air Asia няма как да поддържа тези три дестинации. Освен това вероятността да не стартират тези полети, за които се говори от няколко години вече не е никак малка. Значи ти не можеш да повярваш как ЛОТ ще стартират полети до София от Будапеща, а ние тука да ти вярваме сляпо за тези линии. 😄

  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 7 часа, Topfly каза:

Ето още един пример за свързване на второстепенни дестинации с директен полет. Виетнамската НТА Bamboo airlines ще пуска директен полет до Прага.

Изключително некоректен пример. Защо ли не пуснаха София?

Връзка към мнение
1 hour ago, Ilian359 said:

Това е нещо като София-Баку.

Прага - Хо Ши Мин не е София - Баку, а по-скоро София - Чикаго. В Чехия има десетки хиляди виетнамци.

  • Смея се 1
Връзка към мнение

Примера с Пърт е чудесен, но дори в инфографиката на Topfly пише, че 50% са трансферен трафик. Т.е. директния полет Пърт - Лондон в случая си работи в голям процент като хъбов и без фийд от другите австралийски градове едва ли би имал същите показатели. 

 

image.png

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 13 часа, Topfly каза:

Има си статистика за тази работа. 4 364 573 пътници от Пърт пътуват годишно от и до чужбина цък В София летящите по международни полети са 6 627 000 души цък Не знам колко обичат да пътуват жителите на Пърт и колко им е по голяма покупателната способност, но статистиката показва, че не се качват много по често на самолет от жителите на София, Будапеща, Букурещ и т.н.

 

Обяснението на статистиката с географското положение изобщо не е в полза на автралийците. От София, Букурещ, Будапеща и т.н. един жител има много повече възможности с кола да отиде до интересни места от колкото от Пърт. Ако следваме тази логика жителите на Пърт би трябвало да летят със самолет много повече и въпреки това не го правят!

О не, изобщо не си помислям да сравнявам международния и вътрешния трафик от София и Пърт. Domestic полетите от Пърт обхващат цяла Австралия, а от София - само Варна и Бургас. 

По-скоро исках да сравня австралийските вътрешни полети с short-haul полетите от София до Европа, които са сравними като дължина, съответно междуконтиненталните полети от Пърт с такива от София. Съответно казах, че много повече австралийци биха искали да пътуват извън Австралия, отколкото българи извън Европа (но пък нямам точна статистика под ръка). 

В подкрепа на това - за пътуване в рамките на ЕС за българи не се иска паспорт, няма митнически проверки и дори в повечето случаи няма игра във валутния курс, доколкото еврото и лева са вързани. Т.е. считам всички полети от София до летища в ЕС за вътрешни полети, подобни като дължина и психологически на вътрешните полети в Австралия, САЩ, Бразилия...

Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

София по принцип също работи като хъб, но хората от провинцията се придвижват с кола и автобус от Бургас, Пловдив и т.н., а не със самолет. Тези пътници не влизат в статистиката като трансферни пътници, но те де факто са си такива. Един далечен полет от София обаче би привличал и пътници от съседни държави.

Аз лично не разбирам автралийците, които избират Пърт за прекачване към Европа, вместо Сингапур, Банкок, Дубай, Катар и т.н. На мен най-ужасният ми полет беше Сингапур-Лондон (14 часа). Не мога и да си представя какъв ужас е да летиш 17 часа без възможност за разходка. вдишване на въздух с нормално налягане и т.н. Може вече да остарявам, но се опитвам да скипвам всички опции за летене на веднъж над 10 часа...

 

Австралия според мен и до толкова е добър пример за директните полети, че това е малка държава с население от 25 милиона души (горе долу колкото Румъния), но въпреки това има от 5-6 места директни полети до далечни дестинации..Географията до някъде може да обясни положението, но големият транферен трафик на полета от Пърт до Лондон противоречи на смисъла от директен полет. Теоритично по ефективно би било всички международни полети, да минават през един голям хъб, но видимо тенденцията е точно обратната. Град като Брисбейн, който има жители от само 940 000 души (2,5 милиона в метрополията) има директни полети до Хонолулу, Дубай, Абу Даби, Лос Анджелис, Ванкувър, Сеул, Банкок, Бруней и т.н. Общо имат 29 международни дестинации. цък

 

В района на Сидни и Мелбърн живее около 50% от населението на Австралия. Теоритично тези два града би трябвало да монополизират международния въздушен трафик, ако вярваме, че големите хъбове, са най-ефективният начин за организиране на въздушния трафик.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
15 hours ago, randi said:

Това го прочетох 10 пъти и нищо не ти се разбира.... 😄

Ок, ще се опитам да го обясня още веднъж. Един от най-важните фактори за това колко гориво харчи самолета е теглото на самия самолет. Колкото по тежък е самолета, толкова повече гориво е нужно за да лети! Надявам се до тук да съм ясен!

Теглото на самолета от своя страна може да се раздели на три части:

1. Тежестта на самолета без горивото и полезния товар (пътници и багаж).

2. Тежестта на нужното гориво.

3. Тежестта на полезния товар (пътници и багаж).

 

Един от най-големите пробиви при модерното самолетостроене е ползването на композитни материали, които значително намаляват тежестта на самолета. Това от своя страна намалява нужното гориво за прелитанене на определено разстояние, а по малкото нужно гориво намалява тежестта на горивото при излитане и води до дълнително спестяване на гориво.

 

Реално тежестта на самолета и тежестта на горивото намалява с което самолетите успяват да постигнат двуцифрен процент икономия на гориво. Част от тази ефективност обаче може да се конвертира във възможност за летене на по дълги разстояния, защото с идентични резервоари за гориво икономичния самолет може да лети по дълго.

 

Наявам се така да е по ясно.

Връзка към мнение

В http://www.therouteshop.com има доста интересен анализ за потенциално възможните дълги директни полети от София, които в момента не се обслужват от нито една авиокомпания цък

 

Strategic Routes
Asia – unserved market with significant traffic potential
  • Beijing, Shanghai, Hong Kong, Singapore, Narita, Seoul, Kuala Lumpur – Carriers from the region might discover Sofia as an alternative and cost effective way to enter the European market trough its eastern border.
USA
  • New York, Chicago, Washington – 100 000 O&D passengers p.a. from Sofia to the Eastern Coast with 15% growth in 2014. Another 20 000 are looking for connections to the Southern States. Ethnic traffic and cargo potential have been identified.

Beijing

Budapest

Chicago

Hamburg

Helsinki

Hong Kong

Lisbon

Ljubljana

Lyon

Marseille

New York

Nice

Oslo

Porto

Riga

Shanghai

Stockholm

Stuttgart

Tallinn

Tirana

Vilnius

Zagreb

Информацията е от 2014-та година и от тогава по част от линиите вече има авиокомпании, които са пуснали директни полети.

 

Пекин е доста интересна дестинация и точно днес четох, че летището в Будапеща е толкова доволно от развитието на полетите от Пекин, че вече е почнало да печата брошури на китайски, ще слагат информационнни табели на китайски на летището и дори ще наемат човек говорещ китайски.

Връзка към мнение

Като стана дума за директни връзки между второстепенни дестинации ето един пример от днес. American Airlines пусна първият си полет за сезона между Будапеща и Филаделфия

 

 

Връзка към мнение
преди 2 часа, Topfly каза:

Като стана дума за директни връзки между второстепенни дестинации ето един пример от днес. American Airlines пусна първият си полет за сезона между Будапеща и Филаделфия

 

Филаделфия е един от най-големите хъбове на АА. Това не е директна връзка между второстепенни дестинации, а полет Будапеща - целия фийд на American. Повечето ти примери всъщност са контра на твоята теза и количеството им не помага на убеждаването. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
3 hours ago, Topfly said:

В http://www.therouteshop.com има доста интересен анализ за потенциално възможните дълги директни полети от София, които в момента не се обслужват от нито една авиокомпания цък

 

Strategic Routes
Asia – unserved market with significant traffic potential
  • Beijing, Shanghai, Hong Kong, Singapore, Narita, Seoul, Kuala Lumpur – Carriers from the region might discover Sofia as an alternative and cost effective way to enter the European market trough its eastern border.
USA
  • New York, Chicago, Washington – 100 000 O&D passengers p.a. from Sofia to the Eastern Coast with 15% growth in 2014. Another 20 000 are looking for connections to the Southern States. Ethnic traffic and cargo potential have been identified.

Beijing

Budapest

Chicago

Hamburg

Helsinki

Hong Kong

Lisbon

Ljubljana

Lyon

Marseille

New York

Nice

Oslo

Porto

Riga

Shanghai

Stockholm

Stuttgart

Tallinn

Tirana

Vilnius

Zagreb

Информацията е от 2014-та година и от тогава по част от линиите вече има авиокомпании, които са пуснали директни полети.

 

Пекин е доста интересна дестинация и точно днес четох, че летището в Будапеща е толкова доволно от развитието на полетите от Пекин, че вече е почнало да печата брошури на китайски, ще слагат информационнни табели на китайски на летището и дори ще наемат човек говорещ китайски.

2014 та май не е от годините, когато се заговори за хъбкилърите, и не знам каква връзка има това с темата.

Да не говорим колко "дълги" са директните полети поне до половината от цитираните летища ... ако Загреб, тирана, Любляна , Будапеща  и т.н. са  дълги, то за Хамбург трябва да се появят килърите на "хъбкилърите", аз за Чикаго ще разчитаме на ракетите на Мъск ...

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.