Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

 

 

Сарказма и хиперболата са абсолютно излишни в случая. Никога не съм изключвал предимството на авиокомпаниите, които си партнират по дадени линии във възможността да те премаршрутират, ако има отменен/закъснял полет. Същевременно, всеки трябва да си прецени до колко му е ценна тази възможност и до колко е оправдана евентуална разлика в цената за нея.  Възможността за премаршрутиране също е доста проблематична и бих посъветвал всеки, на който това му е наистина важно да се обади първо по телефона да попита, ако случайно има проблеми с полета дали ще бъде качен на друг. По-добре така, от колкото да се стреля на сляпо с някакви предимство, което може в крайна сметка да се окаже само хипотетично. 

 

 

 

 

Няма сарказъм, а хипербола пък съвсем не откривам. Не беше ли ти този, който след един обстоен анализ на плюсовете и минусите, беше стигнал до извод, че не си струва да плащаш многократно повече заради един сандвич на борда? Затова и написах горното, което няма нищо общо със сарказъм или хипербола. Относно премаршрутирането, не виждам отново драма. Многократно е ставало дума, че никоя авиокомпания не поема ангажимент обезателно да извърши премаршрутиране, за да те превози до крайната дестинация в случай на проблеми с полета. Единственото тяхно задължение е в крайна сметка да те превозят до крайната дестинация в разумни срокове, за което търпят и съответните санкции под формата на обезщетения. Оставам настрана реалната възможност на нискотарифна дори да не спази подобен ангажимент, като се позове на някое от своите правила, които изключват подобна отговорност на превозвача. За обезщетения пък дори не отварям дума. Важно е обаче да се знае, че при подобни ситуации с билет издаден от традиционна компания, която членува в алианс, вероятността да бъдеш премаршрутиран е съвсем реална. Лично мен две различни традиционни авиокомпании са ме премаршрутирали и в двата случая, в които попаднах в подобна ситуация - недопускане на борда и стачка. В същото време в единия случай получих и обезщетение, а в другия пристигнах в крайната дестинация с директен полет, четири часа по-рано от предварително планираното. Тази възможност е изключена по дефиниция при билет издаден от нискотарифна компания. Оттук нататък, всеки преценява колко струва спокойствието и каква е цената на поетия риск. Един, като Фичо, предпочита да се застрахова с нощувка след довеждащ полет. Друг, като Матеев, досега е разчитал на късмет. Съгласен?

Връзка към коментар

Аз се застраховам като Фичо. Всъщност досега съм имал само пет свързващи полета и винаги са били с нощувка.

Винаги има с какво да убиеш времето в някой голям европейски град и го приеман като бонус 2 в 1.

Не отсядам в скъпи хотели и не е голям разход :)

Когато съм сам избирам хостели.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз леко се чудя от къде толкова свободно време да пишете такива фермани... А по темата за компенсациите искам да споделя, че не всеки летящ с лилавите е платил билет 20 лв., аз може да съм платил 320 лв. и какво става тогава? Или ще разделим пътниците по критерии цена на билета? Искате да дискриминирате някои пътници. Теориите ви са странни. Освен това Георги е много прав, че ако няма какво да възпре авиокомпаниите, те ще сливат полети и ще правят всякакви врътки и номера. Освен това въобще не знаете дали не си включват такса по EU261. А пътуването с нормална авиокомпания никак не означава, че ще бъдеш премаршрутиран, както е споменато за Ел Ал, и FB не се впускат с голямо желание да те прехвърлят на полети на други компании.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Докато се чудя какво да правя, три пъти препрочитам горното мнение и нищо не разбирам. Ако може за малко помощ от автора, ако е удобно и когато има свободно време. Може и в два реда, не държа на фермани...

Връзка към коментар

Няма сарказъм, а хипербола пък съвсем не откривам. Не беше ли ти този, който след един обстоен анализ на плюсовете и минусите, беше стигнал до извод, че не си струва да плащаш многократно повече заради един сандвич на борда? Затова и написах горното, което няма нищо общо със сарказъм или хипербола. 

 

Ако извадиш нещо от контекста може и така да се е получило. Предполагам, че е ставало въпрос не за плюсове и минуси, а за прилики и разлики, които до толкова са размити в днешно време, че ако искаш да кажеш тази авиокомпания е традиционна, а тази нискотарифна, буквално единствената категорична разлика може да се окаже сандвича. Беше изкарал 10-ина признака, които отличават традиционните компании и се оказа, че компании като КЛМ и Бритиш не отговарят на много от тях...мисля си, че това беше темата, не си спомням много добре. При всички положения не смятам, че е коректно да вадиш мое изказване извън контекста и да го пречупваш през твоята си призма месеци/години по-късно. Ако има нещо, което да не е ясно по позицията ми нискотарифни/традиционни - питай. Ако желаещ ще изровя онази тема и ще продължим там.

 

Още повече, че никога не съм отричал по-добрите възможности за премаршрутиране предоставени от авиокомпаниите в алианси. 

Връзка към коментар

И аз процедирам като Фичо, никога не навързвам полети в един ден, особено пък, в Азия. И не се притеснявам от закъсненията, защото следващият полет винаги ми е на другия ден. Един път, на връщане от Сардиния летяхме с Изиджет, закъсняха с 3 часа и си изпуснахме полета с БГ еър от Малпенса. Добре че беше събота, ама полет за София имаше от Бергамо в неделя на Уиз, от Малпенса нямаше.

Та, билети от таз вечер за утре сутринта, дето вика Дюк  - ни ощавиха с по 250Е еднопосочно на калпак, придвижване от Малпенса до Бергамо, хотел NH - ново щавене по 100Е на стая., смятайте за двама какво излезе. :( :( :(

Тази обичка ми седи на дясното ухо и много внимавам. ;)

П.П. Ама това беше по времето, когато не бях магеланка,  иначе, щяха да видят те ;) ;) ;)Изито де ;)

Биг МаГ щеше да ме светне, че бяхме и 7 души. :blush:

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

 

Още повече, че никога не съм отричал по-добрите възможности за премаршрутиране предоставени от авиокомпаниите в алианси. 

 

Това не разбирам в комуникацията с теб! Защо веднъж не признаеш нещо без излишни увъртания? Горното изречение означава ли, че е възможно премаршрутиране с нискотарифна?

Връзка към коментар

Това не разбирам в комуникацията с теб! Защо веднъж не признаеш нещо без излишни увъртания? Горното изречение означава ли, че е възможно премаршрутиране с нискотарифна?

 

Къде увъртам? Мисля, че съм се изказал кристално ясно. 

 

Компании, които са в алианс може да предложат повече възможности от компании извън алианс. Първото включва компании като Луфтханза, Остриан и Суис и изключва компании като Уиз, Изиджет, Раянер, България Ер и Ел Ал. 

 

Дали шанса да те пренасочат с България Ер е по-голям от Уиз...със сигурност е така с оглед на това, че първите все пак имат кодшеъри по определени линии. До Виена, Париж и Рим шанса ти е голям, до Лисабон и Малага е точно същия какъвто и с Уиз. За това, ако премаршрутиране е фактор - звъниш предварително и питаш какви биха били вариантите. Какво неясно съм казал и къде увъртам, та беше необходимо да намесваш сандвичи...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

 

Дали шанса да те пренасочат с България Ер е по-голям от Уиз...със сигурност е така с оглед на това, че първите все пак имат кодшеъри по определени линии. До Виена, Париж и Рим шанса ти е голям, до Лисабон и Малага е точно същия какъвто и с Уиз. За това, ако премаршрутиране е фактор - звъниш предварително и питаш какви биха били вариантите. Какво неясно съм казал и къде увъртам, та беше необходимо да намесваш сандвичи...

 

Георги, още веднъж те питам, този път по различен начин. Съществува ли възможност да бъдеш премаршрутиран от нискотарифна компания? Някога чувал ли си за подобен случай и ако да, моля дай пример...

 

За последно, забрави за тези сандвичи най-после! В темата, за която и ти се сети, един от твоите аргументи в защита на тезата, че няма съществени разлики между традиционни и нискотарифни превозвачи беше именно кетърнига на борда, с който ти би се разделил без никакъв проблем...

Връзка към коментар

Георги, още веднъж те питам, този път по различен начин. Съществува ли възможност да бъдеш премаршрутиран от нискотарифна компания? Някога чувал ли си за подобен случай и ако да, моля дай пример...

 

За последно, забрави за тези сандвичи най-после! В темата, за която и ти се сети, един от твоите аргументи в защита на тезата, че няма съществени разлики между традиционни и нискотарифни превозвачи беше именно кетърнига на борда, с който ти би се разделил без никакъв проблем...

 

Премаршрутирането никога не ми е било толкова главен приоритет, че да го проучвам в дълбочина. Но, ако мога да изкажа смело предположение, то шанса да го получиш при Germanwings, ако Луфтханза имат същата линия из Европа ще да е прилично голям. Доста по-голям от колкото с България Ер например. Само спекулирам, нямам статистика по въпроса

 

Ако търсиш конкретен пример, лично мен са ме премаршрутирали от Остриан на Ер Берлин, още когато вторите се водеха типичен лоу кост и имаха база във Виена, склонен съм да си мисля, че партньорството не е било само еднопосочно и са се случвали обратните варианти също. 

 

Това с премаршрутирането е въпрос повече на договорки и партньорства, а не на бизнес модел. Да, традиционните ги имат повече, но си има изключения като споменатите. Не знам, сигурно целиш да ме хванеш на тясно, но въобще не схващам драмата. Не ги започнах аз сандвичите...

Връзка към коментар

С WIZZ Flex избягваш таксите за промяна, но не и промяната в цената.

Можеш да променяш дати и маршрут.

При по-висока цена на новия билет си доплащаш разликата.

Само предполагам, че ако новата цена е по-ниска ... пиеш една вода.

Mary,благодаря за отговора.

Просто ми се стори безумнно при пререзервация цената да падне.Не съм чувал някоя компания да има такава практика.

Информацията ми се стори леко подвеждаща,относно тази услуга :) .

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не знам защо трябва да минаваш всичко през цената на билетите. Пак ти казвам, за мен това не е ключовия фактор в случая, ключовия фактор е причинено неудобство. Това, е което трябва да изразиш със сумата за компенсация, а не това колко си платил за билета. 

 

Не мисля и че сметките и процентите ти са реалистични също. Ryanair, които се противиха на размера на компенсациите си бяха включили в разбивката на таксите и такса EU261 и мисля, че беше 1 или 2 евро на полет. Но да като цяло съм съгласен, че може размера на компенсацията да е обвързан с подобна застраховка и всеки да си прецени какъв пакет компенсация иска, съответно да плаща малко по-скъп билет. 

 

Още един аргумент за високите такси за обезщетения е възпиращият ефект. Преди да я има тази регулация се случваха какви ли не номера от рода на сливане на полети в различни дни, часове и т.н. Обявил си две честоти на ден, няма пътници за единия полет, сливаш полетите и си цар. Такива неща не трябва да се случват. Размера на компенсациите наистина прнуждава авиокомпаниите да приемат графика си насериозно, а не да приоретизират един полет за сметка на друг, ако знаят, че бавейки пътниците на първия не дължат нищо съществено. 

 

 

Цената е важна, защото не може да несъразмерна към компенсацията. Някой може да изпусне сделка за 10 милиона долара, заради анулиран полет. И нея ли искаш авиокомпанията да му компенсира?

 

Сега открих, че и при автобусните превози над 250 километра има компенсация от 2013-та година, но тя е обвързана с цената на автобусния билет и е в размер от 50% от цената на билета! цък

 

При среден разход от 29 евро за самолетен билет на Ryanair 1-2 евро на пътник означава 3-6% допълнителен разход на пътник. Ryanair обаче едва ли обезщетява 100% от пътниците, които имат право на това. Една част от пътниците изобщо не подават молба, други се отказват от жалбата си след първия отказ и т.н. Ако обезщетяваха всички пътници разходите вероятно щяха да бъдат 10-15% от всички разходи..

 

Съгласен съм, че високите такси притискат авиокомпаниите да спазват графика, но ги притискат и да ползват всякакви трикове при опит да не платят компенсацията. Ако някой лесно плаща компенсации, той ще загуби битката за ниски разходи и цени на билетите.

Нереално е сравнението между автобусни- и авио-компании, като за разлика от първите последните имат обороти в порядъка на стотици милиони или дори милиарди евро. Може да си чешем пръстите колкото искаме, но нито аз нито ти сме писали евро правилата, които очевидно няма да претърпят промени скоро, и зад които явно се крие някакъв конкретен замисъл и логика. И докато съществуват такива правила смятам да се възползвам от тях - точно по същия начин, по който авиокомпаниите ме задължават да спазвам и техните правила. Не може да се гледа едностранно. Пак повтарям, че сметките на авиокомпаниите въобще не ме интересуват, особено когато не са в състояние да изпълнят предварително поетия ангажимент за превоз. Знам само, че в конкретния случай Wizz не можа да ме превози навреме, за*ба ме на летището и се наложи да си купя нов ласт минит билет до Будапеща за 300 евро за да не пропусна полета Будапеща-Баку и съответно цялото пътешествие до Азербайджан. Откъдето и да го погледна това не е коректно.

 

Прав си да си гониш интересите и правата! Това което исках да ти кажа, да не приемаш лично отказа на Уиз ер да ти изплати компенсация. Това е игра при която печелят по настойчивите. Ако изплащаха на всички и лесно компенсациите, тогава останалите ти 49 полета щяха да бъдат по скъпи поне със стойността на компенсацията, която искаш да получиш.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Георги Матеев

Мисля , че традиционо лятото я пускат тази линия или съм се объркал ?

 

Май не бъркаш, мисля че поне 2 предишни години я имаше същата линия.

 

И още по-традиционно поради липса на конкуренция - цените на всички маршрути до Черноморието ще са главозамайващи.

Връзка към коментар
Георги Матеев

Бургас - Будапеща има за 29,99 лв. без Дискаунт клуб(еднопосочен).

 

Има една единствена дата за 29,99 лв. Средната цена на Бургас-Будапеща е между 100 и 140 лв.

 

Будапеща-Бургас е на подобни цени, като извън топ сезона се мяркат и по-евтини дати.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.