Прескочи до съдържание

Кредитна карта за пътуващи..?


Препоръчани мнения

Трябва да се допитам до един далечен приятел за карти в moneybooker - той ми ги хвалеше, но знам как се издават и какви други минуси имат. 

 

Дебитни карти са тези на Skrill (Moneybookers). Освен ако не са вкарали кредитен продукт, но ме съмнява.

Връзка към мнение

вместо да надвнасяте пари, вариант е да разрешите на банката да тегли автоматично пари от разплащателната ви сметка когато е падежа за плащане по кредитната карта; аз така си ползвам безлихвено кредитиране в рамките на месец и като ми дойде падежа банката си взима автоматично парите от разплащателната сметка; бонус е, че при пазаруване с кредитната карта ми връщат 1% от изхарчената сума, т.е. имам стимул да ползвам картата почти навсякъде където мога

Връзка към мнение

Да, предполагам, че прави сте за всичко на база вашия опит.

Аз като цяло си разчитам на кеша и нямам културата за електронни разплащания, а прогресът е мнооого тромав.

Редактирано от Valley
  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Така хем си спестяваш бумагите, хем дефакто имаш кредитна карта с всичките й плюсове. Особено ценна е защитата, която дава кредитната карта при покупка от нелоялен търговец. При плащане с дебитна карта гориш със сумата 100%, а при плащане с кредитна карта със сигурност ще си получиш парите обратно. Дори и само заради това си струва да имаш кредитна карта.

 

Нито е вярно, че гориш със сумата на 100% ако плащаш с дебитна карта, нито, че при кредитна ще си ги получиш на 100%. 

Т.е. защитата е еднаква или няма такава - зависи дали гледаш оптимистично или песимистично на живота  :lol:

Връзка към мнение
Георги Матеев

Нито е вярно, че гориш със сумата на 100% ако плащаш с дебитна карта, нито, че при кредитна ще си ги получиш на 100%. 

Т.е. защитата е еднаква или няма такава - зависи дали гледаш оптимистично или песимистично на живота  :lol:

 

Възможно е да си прав, но все пак съм чувал за значително повече случаи на върнати пари при покупка с кредитна карта, а не с дебитна :) Иначе по принцип най-добре е да не се стига въобще до ползването на тази защита, но понякога просто се налага...

Връзка към мнение

Вероятно защото в Щатите има разлика при ползването на дебитни и кредитни карти, различна е и сумата на самоучастие при злоупотреба - за кредитнтие е $50, за дебитните - $300. Има офлайн дебитни карти (с подпис), офлайн с ПИН и онлайн. При първите два вида може да излезеш на неразрешен овърдрафт и да получиш наказателна такса. Там имат такса и ако транзакцията бъде отказана поради недостатъчна наличност и .т.н

В Европа и в частност у нас по-скоро и двата вида - дебитни и кредитни карти - пред закона са равни. Също така на практика повечето от бг кредитни карти са също онлайн - дебитна с овърдрафт и разликата между дебитна и кредитна все повече се размива.

Но в случай на злоупотреба все пак има разлика - в единия случай докато тече оспорването на транзакцията ще си останал без достъп до собствените си пари (дебитна), докато в другия - ще седиш с дълг (кредитна)

 

 

Извън темата за разликите - Дайнърс Клуб вече могат да се авторизират и от ПОС терминали на Пиреос от началото на месеца.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Попаднах на доста интересно твърдение:

 

 

Quote:
Originally Posted by Travel4Love
Sightly off-topic, but I hope somebody can help. My Diners Club card always gets rejected on the Italian and Spanish OTAs that don't charge a fee for Diners, even though it works perfectly fine everywhere else Diners is accepted. Anyone experiences the same problem and maybe knows how to get around it? PM please.
standard feature of these scam sites like edreams, govolo, opodo and their aggregators like skycheck, easyvoyage, jetcost, etc...). They advertise prices which you cannot achieve. And if so, they let you buy two tickets and block your card. After more cards blocked they even block your name. South-european business.

Автор brumbrum в FT.

 

Някой да сподели челен опит? Мен ми звучи като доста крайна практика ... направо достойна за отнемане на лицензи ..

Не намерих по-подходяща тема, нямам против да се премести в такава, ако има.

Редактирано от macf1an
Връзка към мнение

Нямам опит, ползвал съм Дайнърс с Еър Франс и Бритиш и проблеми съм нямал... А да нарича Opodo scam site и да го приравнява с edreams ми идва твърде много, та ми се струва, че не знае какво говори...

Връзка към мнение

Това с блокирането на картата след като закупиш няколко билета го правеха и от trenitalia , като след около месец я разблокирваха. Става въпрос за блокиране само към техният сайт разбира се.

Връзка към мнение

Струва ми се, че е пресилено малко твърдението на пича. Предполагам, че е възможно да блокират дадена карта, ако се купуват много билети с нея за кратък период от време, на всевъзможни хора, но не мисля, че е умишлено тип "ей тоя много ни цака ниските цени". 

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Здравейте, да споделя и препоръчам ДСК (включително и частното банкиране). За мен 20-те лв на месец определено са оправдани! Получих си вече първият, доста приятен, кеш-бек :) ДСК са супер отзивчиви и аз съм много доволен! (не вярвах, че ще го кажа за банка!) .. все пак няколко неща, които биха подобрили впечетленията и вероятно привлекли повече клиенти :

* нива на кеш-бек - напр. харчиш 2000лв / месец - 1,5%, от 2-5к - 2%, над 5 - 3% или нещо такова ...

* ДСК са слаби с партньорска мрежа.. аз избирах между Visa gold и Visa platinum - разликата беше някакъв ваучер за салоните на летищата (airport angel), с който все пак плащаш!- макар и по-малко. Би било добре, ако се договорят например за Senator карта с LH за Platinum-a  , но по тая тема сигурно всеки има мнение :)))

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Георги Матеев

Здравейте, да споделя и препоръчам ДСК (включително и частното банкиране). За мен 20-те лв на месец определено са оправдани! Получих си вече първият, доста приятен, кеш-бек :) ДСК са супер отзивчиви и аз съм много доволен! (не вярвах, че ще го кажа за банка!) .. все пак няколко неща, които биха подобрили впечетленията и вероятно привлекли повече клиенти :

* нива на кеш-бек - напр. харчиш 2000лв / месец - 1,5%, от 2-5к - 2%, над 5 - 3% или нещо такова ...

* ДСК са слаби с партньорска мрежа.. аз избирах между Visa gold и Visa platinum - разликата беше някакъв ваучер за салоните на летищата (airport angel), с който все пак плащаш!- макар и по-малко. Би било добре, ако се договорят например за Senator карта с LH за Platinum-a  , но по тая тема сигурно всеки има мнение :)))

 

Какъв % е кеш-бека на картата, която ползваш?

Връзка към мнение

Тези нива са учудващо високи, но чета и следното:

4. Максималната сума, върху която се изплащат средства е 20 000 лв. независимо от възможността клиентът да е извършил транзакции на ПОС на обща стойност по-голяма от 20 000 лв.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Не помня дали писахме назад в темата , но да отбележа нещо важно за което ме подсетиха днес.

Както знаем кредитните карти имат задължителна минимална сума за погасяване в края на отчетния период , която при ПИБ е 3 % от усвоения кредит , но не по-малко от 10 лева или цялата сума ако тя е по-малко от 10 лева.

 

Важният момент е , че кожодерските лихви си текат върху целия кредит независимо каква част от него сте погасили.

 

Пример - изхарчил съм 600.01 евро и по невнимание погасявам само 600 евро в рамките на гратисния период.

Като непогасени за следващият отчетен период ми остава 0.1 евроцент , но лихвата се налага не свърху този цент , а дължите върху цялата сума на кредита от 600.01 евро. Дори да се усетите и да отидете ден след изтичане на гратисния период лихвата не е за този ден , а ще платите в случая лихва 18.64%  (на годишна база) за целия месец  :)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Не помня дали писахме назад в темата , но да отбележа нещо важно за което ме подсетиха днес.

Както знаем кредитните карти имат задължителна минимална сума за погасяване в края на отчетния период , която при ПИБ е 3 % от усвоения кредит , но не по-малко от 10 лева или цялата сума ако тя е по-малко от 10 лева.

 

Важният момент е , че кожодерските лихви си текат върху целия кредит независимо каква част от него сте погасили.

 

Пример - изхарчил съм 600.01 евро и по невнимание погасявам само 600 евро в рамките на гратисния период.

Като непогасени за следващият отчетен период ми остава 0.1 евроцент , но лихвата се налага не свърху този цент , а дължите върху цялата сума на кредита от 600.01 евро. Дори да се усетите и да отидете ден след изтичане на гратисния период лихвата не е за този ден , а ще платите в случая лихва 18.64%  (на годишна база) за целия месец  :)

 

Това ми звучи доста нереално. Може ли подробности по конкретния случай и да видим дали в общите условия на банката пише нещо такова? Със сигурност не трябва да е така при всички банки. 

Връзка към мнение
Георги Матеев

Това ми звучи доста нереално. Може ли подробности по конкретния случай и да видим дали в общите условия на банката пише нещо такова? Със сигурност не трябва да е така при всички банки. 

 

За другите банки не знам, но при ПИБ със 100% сигурност е точно така, както е описал stenk. Дори да погасиш почти цялото си задължение в срок и да остане да дължиш само 1 стотинка на банката - плащаш лихва върху целия кредит за цял един месец назад.

 

Научих тази "малка" подробност от личен (лош) опит преди около година. Така става когато не четеш дребния текст.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Преди две години се изненадах от начислена лихва върху цялата сума на кредит от 500 евро макар да бях погасил в срок 400.
Мислех , че дължа лихва само на останалите 100 ама нъцки :)
Бях забравил това до днес , когато отидох в клон на банката и възнамерявах да внеса 623 евро по картата , но се оказа , че дължа 623.02 евро. Момичето ми обърна внимание , че останат ли дължими тия 2 цента ще имам лихва не само върху тях , а върху цялата сума от 623.02 евро. Тогава се сетих за старата случка :)



П.П. Copy/Paste в Андроид често е истинско предизвикателство и ще пусна линк като се прибера.

 

Ето в накратко:

 

 

Гратисен лихвен период

При пълно погасяване на общата дължима сума в рамките на гратисния период (до 5-то число на месеца, следващ отчетния) не дължите лихви на Банката.

 

 

За непълно погасяване го има някъде из ситните буквички , но не ги намирам на сайта.

Редактирано от stenk
Връзка към мнение

Ясно. Дали е така при всички банки? ПИБ като цяло имат много доволни клиенти тук особено сред кредитните карти, а това е някакъв чудовищен минус така като го гледам...

 

Ще чакаме някои от банковите ни експерти да се появят :)

Връзка към мнение

И аз чакам отзиви от други банки , но повечето хора едва ли изобщо обръщат внимание.

 

Иначе оставам с прекрасни впечатления от ПИБ , но съм винаги изряден.

Явно обаче са измислили как доста хора да гризнат дървото.

Връзка към мнение

И аз съм доволен от тях, точно за кредитната карта, с която пътувам. Вярно, не са много екстрите - застраховката е с минимално покритие, кешбекът е само 1%, но пък няма много от таксите, които дебнат тук там другаде.

 

Като минус трябва да отбележа, че ме отряскаха 1% такса за възстановяване на сума през ПОС-терминал, като отказах една резервация наскоро. Като се сметне и разликата в долара, почти ми изфиряса целият кяр.

 

Наскоро имах невиждана, според тях самите, случка: воденето на сметката ми във виртуалното банкиране, и в тяхната система за банкиране на дребно, се разминаваше, заради което ми течаха лихви на привидно занулено салдо. Понеже не бяха виждали такова нещо, се чудеха доста веме на кого да ме прехвърлят: писах жалби, звънях телефони, и в крайна сметка, след около месец, оправиха нещата и ми върнаха всички надвзети лихви. Системата им не била отчела едно възстановяване на задължение, хем беше вътрешен превод ..

Та, следете си внимателно сметката :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Георги Матеев

Като минус трябва да отбележа, че ме отряскаха 1% такса за възстановяване на сума през ПОС-терминал, като отказах една резервация наскоро. Като се сметне и разликата в долара, почти ми изфиряса целият кяр.

 

Да те успокоя с едно скорошно мое откритие, тъй като и аз много се дразнех на тази 1% такса за връщане на сума.

 

Трикът е, че когато отмениш плащане и ти върнат парите по картата, ПИБ не си взима обратно вече начисления при първоначалното плащане 1% кешбек. Тоест, когато платиш получаваш 1% кешбек, а ако отмениш плащането чрез тази така наречена "такса" банката просто си прибира обратно кешбека. Но практически не те набутват въобще, особено ако плащането е било във валутата на картата. Остава ти като евентуален минус курсовата разлика, но и това е условно защото може да е с обратен знак. През ноември отмених хотелска резервация, предплатена с евтини долари през април, и когато ми върнаха доларите в картата рязко се оказах с 45 евро напред от курсова разлика :)

 

Иначе многократно съм го твърдял и пак ще се повторя. Гледал съм под лупа офертите на всички банки и не мисля, че в БГ има по-добра кредитна карта за пътуващи хора от тази на ПИБ. Единствено трябва да се следи внимателно да няма просрочие при плащането на задълженията. Още не мога да преживея лихвата (първа и последна), която платих преди 9 месеца, тъй като по глупаво невнимание не бях погасил пълната сума и дължах смешните 2 евро на банката.

кешбекът е само 1%

 

Това ми е болната тема... Особено както в момента гледам в Щатите реклами за карти с кешбек от по 5-7%.

 

Ама не сме дорасли още :)

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Пример - изхарчил съм 600.01 евро и по невнимание погасявам само 600 евро в рамките на гратисния период.

Като непогасени за следващият отчетен период ми остава 0.1 евроцент , но лихвата се налага не свърху този цент , а дължите върху цялата сума на кредита от 600.01 евро. Дори да се усетите и да отидете ден след изтичане на гратисния период лихвата не е за този ден , а ще платите в случая лихва 18.64%  (на годишна база) за целия месец  :)

 

Аз имах същата случка преди три години и половина с кредитна карта издадена от Уникредит Булбанк (MasterCard). Погасих цялата дължима сума (около 1000 лв по някаква резервация) без някакви стотинки и бях изненадана от начислената лихва върху цялата сума. Може би нямаше да разбера за това начисляване, ако нямах електронно банкиране... естествено им върнах въпросната карта. Но при подписване на договора изрично питах служителката дали дължа лихва на цялата сума или само на остатъка и тя ме заблуди, че дължа само на остатъка. Понеже съм клиент на банката периодично ми предлагат отново изгодни оферти за кредитни карти и ме предупреждават, че разговора се записва и аз с най-голямо удоволствие им обяснявам, защо ще се въздържа от вземането на такава...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Не разбирам защо е необходимо да се обвинява ПИБ, че прилага предварително обявени условия по обслужване на кредитна карта? Гратисният период затова се нарича гратисен, защото в този период от време банката не начислява лихва върху усвоената сума. Това е бонус предоставен от банката в полза на клиента. Съвсем естествено е този бонус да важи само за определен период от време и при изтичането му банката да бъде в правото си да събере сумата ведно с цялата дължима лихва. Това е ясно записано в условията и не се съдържа в никакъв дребен шрифт. Не съм фен да се обвинява която и да е институция в нещо без преди това да се прецени доколко подобни обвинения почиват на обективни основания. Никога досега не съм платил и един евроцент на ПИБ по кредитната си карта, но за целта винаги погасявам в срок цялото си задължение, като на служителя в банката казвам дословно: "Искам да погася изцяло натрупаното задължение по кредитната карта за отчетния период." Това означава, че погасявам всичко за отчетния период, без разходваната сума за започнат следващ отчетен период. В моя случай, отчетен е този период, който е осчетоводен от банката до двадесето число на текущия месец и връщането на усвоената сума се дължи без лихва на банката до пето число на следващия месец. Почти през цялото време имам усвоена сума по кредитната карта, която стои дължима към ПИБ, но за нея не плащам лихва, тъй като същата не е изискуема и ликвидна...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.