Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 1 минута , Дани Магелани каза:

Ако  е нещо спешно, 2 часа преди полет на Търкиш отварят офиса на Т2.

Не, трябва ми помощ доста преди пътуването. Имам една пропусната буква в името в една резервация, а в друга са променени часовете и искам да пробваме да сменим, което пак уж може през приложението, но при мен не работи.

Връзка към коментар

Офисът работи, ходих преди около 2 седмици. И аз имах питане за едни променени часове - с голямо нежелание провериха резервацията ми - да съм си правел нещата през приложението и общо взето, ако може да не ги занимавам. Преди това бях им писал и мейл, но не ми отговориха.

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 21 минути , yordanov каза:

Офисът работи, ходих преди около 2 седмици. И аз имах питане за едни променени часове - с голямо нежелание провериха резервацията ми - да съм си правел нещата през приложението и общо взето, ако може да не ги занимавам. Преди това бях им писал и мейл, но не ми отговориха.

 

Варненският офис е доста разбран и вдига много повече от софийския. На второ място поставям английския колцентър, американският също върши работа. 

Връзка към коментар

Здравейте

Снощи трябваше да летим от Махе до България,но точно преди да ни чекират,ни свалиха куфарите от лентата, защото полета е препродаден.Естествено не успяха да ни намерят места и сега останахме за понеделник отново да пътуваме с тях,настаниха ни в хотел и така още 2 дни.

Въпросът ми е при това положение имаме ли право на обещетение и дали само бордните карти са достатъчни.

Все още чакаме по мейл да изпратят новите билети за понеделник вечер.Екстра 2 дни е добре, само че мъжът ми се схвана и сме на инжекции а и само вали за съжаление.

  • Харесвам 1
  • Шок 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
Евгени Димитров

Разбира се, че имате право на обещетение. Пуснете към турците, ако те не направят нищо, обърнете се към CompensAir. Те ми издействаха обещетение срещу €75 комисионна. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Обезщетение, за съжаление, не се дължи, поне не и по регламент EC261. Турските авиолинии са превозвач извън ЕС, а закъснелият полет е от извън-ЕС към ЕС, което не подлежи на компенсация по регламента.

 

Предполагам, че самата авиокомпания ще предложи нещо, но трябва да се свържете с тях. Тук може да видите какви са ви правата с тях: https://cdn.turkishairlines.com/m/2703ac6af255a5aa/original/FR-67-0329-Yolcu-haklar-Brosuru-ENG-ee-copy.PDF

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
Евгени Димитров
преди 30 минути , yordanov каза:

Обезщетение, за съжаление, не се дължи, поне не и по регламент EC261. Турските авиолинии са превозвач извън ЕС, а закъснелият полет е от извън-ЕС към ЕС, което не подлежи на компенсация по регламента.

 

Предполагам, че самата авиокомпания ще предложи нещо, но трябва да се свържете с тях. Тук може да видите какви са ви правата с тях: https://cdn.turkishairlines.com/m/2703ac6af255a5aa/original/FR-67-0329-Yolcu-haklar-Brosuru-ENG-ee-copy.PDF

И моят полет беше от извън ЕС (Турция) към ЕС (България) и взех обещетение. Интересното е, че като пробвах през AirHelp, ми казваше, че не подлежа на обещетение, но когато пратих документите на CompensAir, нещата се случиха 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
В момента, Евгени Димитров каза:

И моят полет беше от извън ЕС (Турция) към ЕС (България) и взех обещетение. 

Да не би да си имал свързващ полет в Турция като първият ти полет е бил от ЕС? Ако не е това, значи са ти дали обезщетение по някое от техните си правила, които дадох горе в линка, а не по EC261.

Връзка към коментар
Евгени Димитров
преди 19 минути , yordanov каза:

Да не би да си имал свързващ полет в Турция като първият ти полет е бил от ЕС? Ако не е това, значи са ти дали обезщетение по някое от техните си правила, които дадох горе в линка, а не по EC261.

Имах свързващ полет в Турция към ЕС. Отсечките бяха Бодрум-Истанбул-Варна. Реално изпуснахме връзката в Истанбул. 

Връзка към коментар

Ако крайната дестинация е България, би трябвало да имат право на обезщетение, но само за късата отсечка Истанбул - БГ. Махе - Истанбул е извън регламента на ЕС.

Връзка към коментар
преди 7 минути , logist13 каза:

Ако крайната дестинация е България, би трябвало да имат право на обезщетение

Само ако превозвачът е регистриран в ЕС: https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Имам следният казус,  Имам закупени билети с Търкиш чрез посредник/норвежците.  В сайта на Търкиш като въведа ПНР и фамилия не ми излиза полета, а ми иска номер на билета, който аз нямам , не ми е изпратен такъв от посредника.  Има ли къде другаде да проверя дали съм в системата, и ако няма ,  какво да предприема, за да съм сигурен, че ще летя...

Връзка към коментар
преди 1 час, ruwenzogy каза:

Имам следният казус,  Имам закупени билети с Търкиш чрез посредник/норвежците.  В сайта на Търкиш като въведа ПНР и фамилия не ми излиза полета, а ми иска номер на билета, който аз нямам , не ми е изпратен такъв от посредника.  Има ли къде другаде да проверя дали съм в системата, и ако няма ,  какво да предприема, за да съм сигурен, че ще летя...

Провери през сайта на посредника, там излиза и нов PRN на Търкиш, различен от на посредника и номер на билет.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Как да си направя регистрация,идеята ми е да си ползвам милите,билета съм го купил директно. Може ли да добавя след регистрацията и билета на Павел? Опитах през сайта,но не стигнах до никъде. Другият вариант е да се разходя до офиса утр.

Връзка към коментар

малко наизуст от опит с други програми

правиш регистрация, после си добавяш полета в профила (manage booking, логично го няма и ти го добавяш с ПНР)

или

при онлайн чекин

или 

на гише при чекин

или 

след полета с опция "claim missing miles"

последните три вървят абсолютно за всички компании

предполагам и разходката до офиса ще свърши работа, но лично за мен е последния избор

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, ruwenzogy каза:

Имам следният казус,  Имам закупени билети с Търкиш чрез посредник/норвежците.  В сайта на Търкиш като въведа ПНР и фамилия не ми излиза полета, а ми иска номер на билета, който аз нямам , не ми е изпратен такъв от посредника.  Има ли къде другаде да проверя дали съм в системата, и ако няма ,  какво да предприема, за да съм сигурен, че ще летя...

Провери си мейла,  трябва да си получил втори такъв от посредника от където си го купил с е- номер на билета...а може да опиташ вместо фамилия да пишеш първото си име...че понякога има и такива случай...и на мен ми се е случвало, посредника да приеме за фамилия първото ми име...малко е тегаво с турците и билет от посредник..

Успех 

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 11 часа, paskaleva каза:

Здравейте

Снощи трябваше да летим от Махе до България,но точно преди да ни чекират,ни свалиха куфарите от лентата, защото полета е препродаден.Естествено не успяха да ни намерят места и сега останахме за понеделник отново да пътуваме с тях,настаниха ни в хотел и така още 2 дни.

Въпросът ми е при това положение имаме ли право на обещетение и дали само бордните карти са достатъчни.

Все още чакаме по мейл да изпратят новите билети за понеделник вечер.Екстра 2 дни е добре, само че мъжът ми се схвана и сме на инжекции а и само вали за съжаление.

За съжаление на връщане обезщетение не се дължи, поне не и по Еврорегламент 261, когато авиокомпанията не е от ЕС. Разбира се, не пречи да им се поиска нещо - но ще е въпрос на добра воля, а не на задължение.

Връзка към коментар
Евгени Димитров
преди 4 часа, stanislavpp каза:

В лири ли ти платиха , спомняш ли си ?

Не, бях купувал билетите с кредитна карта в долари. Обадиха ми се от някакъв офис в Чикаго, защото бях отворил клейма с адрес за кореспонденция в САЩ и ме питаха къде искам да си получа компенсацията, дали на същата кредитна карта, с която съм платил или по сметка.  Та, пратиха там парите. След това потвърдих на CompensAir, че съм си получил парите и те пратиха

линк за плащане на тяхната комисионна - мисля беше €65-75 евро, които платих със същата кредитна карта. Общо взето двупосочният билет Варна-Бодрум ми излезе $16 тотал. 

Връзка към коментар
преди 6 часа, stanislavpp каза:

В лири ли ти платиха , спомняш ли си ?

 


Имате право на обезщетение по турската държавна регулация - SHY (600€ на човек , изплатени в турски лири  ). Регулацията е от 2012год и копира EC.261. 
 

Лошата новина е , че обикновено отказват първоначалният клейм или предлагат недостатъчна компенсация в мили . Може да ползвате услугите на външна фирма - например д-р Бьозе , но ще ви е по-сладко сами да се справите , ако имате време и желание . Ако се спрете на вторият вариант , общо взето стъпките са тези :

 

1. клейм през фийдбек формата им - https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/customer-relations/feedback/ , в която очертавате обстоятелствата и че според регулация SHY, ви дължат по 600€ на човек

 

2. към формата добавяте :

- копие бординг пас 

- копие паспорт

- IBAN

- имейл потвърждение на новите полети

- допълнителни непокрити разходи ( храна , транспорт )

 

 

При първият опит обикновено отказват или предлагат малка компенсация ( аз лично не бих приел по-малко от 600€, или 60 000 мили , чиято стойност е около 1000€ ).
Ако ви откажат , пишете директно на държавният регулаторен орган - 
Directorate General of Civil Aviation ,   


Линкът е този - https://yh.shgm.gov.tr . Лошата новина е , че е само на турски език , а като минете през Хром някои от полетата не може да се попълнят , и е малко трудоемко. Добрата новина е, че само след няколко часа 😉 ви звънят директно от Търкиш ( на номера който се посочили в клейма към регулаторният орган ) да потвърдят , че вие лично се подали клейма. Обикновено , на следващият ден още ще получите имейл , че клеймът ви  е одобрен и да минете през техен офис да си вземете компенсацията. Вече на място в техният офис , вместо да ви дадат чек,  могат да направят банков превод…  

 

Изглежда умишлено процесът е направен труден , но успеваемостта при овърбукинг е 100% , при други случаи е борба да се докаже , че закъснението не е поради форсмажорни обстоятелства , извън контрола на а/к…

Благодаря много.

Получихме по мейл преди малко новите билети за тази вечер,по номера на старата ни резервация.

Направих он лайн чек имам бордни карти само за Истанбул до София в приложението, за другите от Махе до Истанбул пише на гише да ги получа,заради техн. причини.Надянам се вече това да е достатъчно и да се прибираме вече ще запазя всичко и ще опитам първо сама да се справя с компенсацията.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
29 minutes ago, yordanov said:

Полетите до Австралия са вече в продажба - ще летят до Мелбърн 3 пъти седмично от 15.03. 

17ч. и 40 минути директен полет , Машалла ! 

Само връщането е с технически стоп за зареждане в Сингапур.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Nathan.Drake
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.