neuromancer Публикувано: 15 ноември, 2024 Публикувано: 15 ноември, 2024 ATR обяви, че спира да разработва ATR 42-600S, версията за къси писти (S идва от STOL - short take off and landing) и ще се фокусира върху подобряване на ефективността на ATR 42-600 и 72-600. Идеята на S варианта е била да наследи Dash 8 Q200, като са очаквали да може да се използва на 500 летища по света. С подобряване на инфраструктурата и технологиите оценката е, че нуждата от такъв самолет намалява. Поне 3 клиента са обявили поръчки - Air Tahiti и PNG Air и лизингодателя Elix aviation. Прототипът на АТР 42-600S каца по време на първия си полет. 5
Иван Попов Публикувано: 17 ноември, 2024 Публикувано: 17 ноември, 2024 10-те най-дълги полета в света (и кои очакваме скоро) С развитието на авиоиндустрията самолетите могат да летят по-дълго и да горят по-малко гориво. По време на дългите полети на много авиопревозвачи се използва специално осветление, което да помогне на пътниците да се справят с часовата разлика. Храната на борда става все по-здравословна спрямо изискванията на пътниците, а седалките стават по-удобни. На много от дългите полети без междинни кацания вече не се предлага стандартна икономична класа, а само така наречената "премиум икономична класа", която включва по-удобни и широки седалки, повече място за краката, повече възможност за накланяне на седалката назад. Всички тези промени водят до едно нещо: най-дългите полети в света стават все по-дълги. Най-продължителните свързват отдалечени градове на двата противоположни края на планетата и са над 17 часа. По време на тези полети можете да изгледате цялата поредица за "Джурасик парк" и пак ще ви останат 5 часа да дремнете. Топ 10 на най-дългите полети в света Към днешна дата най-дългият полет без междинни кацания в света продължава 18 часа и 50 минути и свързва летище JFK в Ню Йорк и летище "Чанги" в Сингапур. На борда на самолета, който се движи по този маршрут, има 67 места в бизнес класа и 94 места в "премиум икономична класа". На него не се предлага стандартна икономична класа. Ето ги и останалите в топ 10, като класацията е направена на база на изминатите въздушни километри (километри по права линия), а не на база на тяхната продължителност: Ню Йорк (летище JFK, САЩ) - Сингапур: 15 425 км, 18 часа 50 минути Сингапур - Ню Йорк (летище Нюарк): 15 329 км, 18 часа 45 минути Окланд (Нова Зеландия) - Доха (Катар): 14 535 км, 17 часа 40 минути Лондон (Великобритания) - Пърт (Австралия): 14 498 км, 17 часа 45 минути Далас (САЩ) - Мелбърн (Австралия): 14 471 км, 17 часа 35 минути Париж (Франция) - Пърт (Австралия): 14 262 км, 17 часа 15 минути Окланд (Нова Зеландия) - Ню Йорк (САЩ): 14 207 км, 16 часа 15 минути Дубай (ОАЕ) - Окланд (Нова Зеландия): 14 200 км, 17 часа 5 минути Шънджън (Китай) - Мексико Сити (Мексико): 14 146 км, 17 часа 30 минути Лос Анджелис (САЩ) - Сингапур: 14 113 км, 17 часа 50 минути Бъдещето на дългите полети Това са най-дългите полети в момента, но авиоиндустрията продължава с плановете си развитие. Австралийската авиокомпания "Qantas" планира да пусне маршрутите си "Проджект Сънрайз" (Проект Изгрев) в средата на 2026 г., като те директно ще влязат начело на класацията. Това ще са директни полети от Сидни до Лондон (17 015 км) и от Сидни до Ню Йорк (16 013 км). Името на маршрутите идва от факта, че пътниците на борда ще могат да видят 2 изгрева по време на близо 20-часовите полети. 3
Kosta Grudov Публикувано: 6 януари Публикувано: 6 януари Колебаех се дали това е правилната тема, ако админ прецени може да я премести, където би била по-подходяща -> Интервю с пилот Златина Батищева от Bulgaria Air - от детската мечта до пилотската кабина 🙂 https://www.btv.bg/shows/predi-obed/videos/ot-detskata-mechta-do-pilotskata-kabina.html? 6
Фил Публикувано: 12 януари Публикувано: 12 януари Авиосекторът: все по-сърдити пътници, задръстено небе и дефицит на самолети 5
Брани Публикувано: 12 януари Публикувано: 12 януари преди 1 час, Фил каза: Авиосекторът: все по-сърдити пътници, задръстено небе и дефицит на самолети Пътниците на авиокомпаниите ще стават все по-недоволни, а небето - все по-задръстено. Към 2040 г. от 8% до 16% от търсенето няма да може да бъде посрещнато. Средната продължителност на закъсненията на полетите ще се увеличи от 12 на 20 минути. А броят на забавянията от един до два часа ще подскочи с 900%. Всеки "сърдит" е хубаво да знае, че Вселената нито се върти около него, нито му дължи нещо. Ако си остане у дома един път, самолетът му няма да закъснее и няма да е кой знае какво чудо голямо ако направи за годината не 23, а 21 пътешествия. Примерно 🙂 5
neuromancer Публикувано: 12 януари Публикувано: 12 януари Абеее не знам Те най-недоволните са тия, дето летят веднъж годишно на море баш в най-голямата тарапана. Тия дето летят 23 пъти знаят какво да очакват и как да се справят с него. 4 1
Иван Попов Публикувано: 12 януари Публикувано: 12 януари United Airlines интегрира Starlink в целия си авиофлот Авиокомпанията планира да оборудва целия си флот с технологията до края на 2025 г. и да пусне във въздуха първия си самолет с поддръжка на Starlink по основни маршрути. От United обаче заявиха, че достъпът ще бъде безплатен само за членовете на MileagePlus, като по този начин промениха по-ранния си план да предложат безплатен Wi-Fi на всички пътници. Миналата година United подписа договор със Starlink за предоставяне на интернет услуги по време на полет в целия си флот от над 1000 самолета през следващите няколко години. Starlink, подразделение на SpaceX, сключи сделки с множество авиокомпании за предоставяне на интернет услуги по време на полет, тъй като се стреми да разшири обхвата си отвъд потребителите и домакинствата в селските райони по света с малък или никакъв достъп до интернет. Доставчикът на сателитни интернет услуги вече има договори с Hawaiian Airlines и регионалния превозвач JSX. 5
Фил Публикувано: 22 януари Публикувано: 22 януари Излязоха данните на Евростат за полетите през 2024-та. Commercial flights reach 6.7 million in 2024 6
stanislavpp Публикувано: 27 март Публикувано: 27 март Популярността на ултра дългите полети не спира да расте , топ 20 към момента ( март 2025г) : Singapore (SIN) to New York (JFK) / Singapore Airlines / 9,537 miles / Airbus A350-900ULR Singapore (SIN) to Newark (EWR) / Singapore Airlines / 9,523 miles / Airbus A350-900ULR Doha (DOH) to Auckland (AKL) / Qatar Airways / 9,032 miles / Airbus A350-1000 Perth (PER) to London (LHR) / Qantas / 9,010 miles / Boeing 787-9 Melbourne (MEL) to Dallas (DFW) / Qantas / 8,992 miles / Boeing 787-9 Perth (PER) to Paris (CDG) / Qantas / 8,863 miles / Boeing 787-9 Auckland (AKL) to New York (JFK) / Air New Zealand & Qantas / 8,828 miles / Boeing 787-9 Dubai (DXB) to Auckland (AKL) / Emirates / 8,824 miles / Airbus A380 Shenzhen (SZX) to Mexico City (MEX) / China Southern / Airbus A350-900 / 8,791 miles Singapore (SIN) to Los Angeles (LAX) / Singapore Airlines / 8,770 miles / Airbus A350-900 Bangalore (BLR) to San Francisco (SFO) / Air India / 8,701 miles / Boeing 777-200LR Houston (IAH) to Sydney (SYD) / United Airlines / 8,596 miles / Boeing 787-9 Sydney (SYD) to Dallas (DFW) / Qantas / 8,578 miles / Boeing 787-9 Manila (MNL) to New York (JFK) / Philippine Airlines / 8,520 miles / Airbus A350-900 Singapore (SIN) to San Francisco (SFO) / Singapore Airlines & United Airlines / 8,446 miles / Airbus A350-900 & Boeing 787-9 Atlanta (ATL) to Johannesburg (JNB) / Delta / 8,439 miles / Airbus A350-900 Mumbai (BOM) to San Francisco (SFO) / Air India / 8,406 miles / Boeing 777-200LR Dubai (DXB) to Los Angeles (LAX) / Emirates / 8,339 miles / Airbus A380 Jeddah (JED) to Los Angeles (LAX) / Saudia / 8,332 miles / Boeing 777-300ER Doha (DOH) to Los Angeles (LAX) / Qatar Airways / 8,306 miles / Airbus A350-1000 4
Иван Попов Публикувано: 29 март Публикувано: 29 март Airbus представя следващото поколение авиолайнери с крила, вдъхновени от птици По време на изложението Airbus Summit 2025 в Тулуза компанията разкри новите технологии, които ще формират бъдещето на въздушния превоз на пътници в Европа. Новото поколение самолети на Airbus ще бъдат оборудвани с по-леки, по-тънки и по-дълги крила. Те са вдъхновени от крилата на птиците и са разработени от Wing Technology Development Centre във Великобритания. Тези крила ще осигуряват повече подемна сила с по-малко въздушно съпротивление. Тъй като новите крила ще бъдат значително по-дълги, Airbus ще ги направи сгъваеми, така че самолетите да могат да използват съществуващите летищни терминали. Airbus разработва нов тип двигател. Той ще е от открит тип като част от програмата Revolutionary Innovation for Sustainable Engines (RISE). Агрегатът ще замени традиционните реактивни двигатели и ще бъде по-голям, разположен без предпазен кожух. Тази технология обещава 20% по-нисък разход на гориво спрямо сегашните двигатели и възможност за работа със 100% устойчиво авиационно гориво (SAF). Компанията планира да въведе литиево-йонни или твърдотелни батерии и високоволтови системи за подпомагане на двигателите. Освен това, електрическата енергия ще се използва и за захранване на бордовите системи, като климатизация и осветление, което допълнително ще намали разхода на гориво. Airbus се насочва към нов тип материали. Тялото на самолета ще включва карбонови нишки, подсилени с термополимер (Carbon Fiber-Reinforced Thermoplastic Polymer Composites - CFRTP). Предимствата на CFRTP са: Материалът може да бъде преформиран и рециклиран По-висока удароустойчивост По-ниски производствени разходи Новото поколение самолети ще бъдат по-свързани и автоматизирани, с по-бързи изчислителни процеси и способност за незабавни актуализации. Освен това, новите автоматични системи за подпомагане ще направят летенето по-безопасно, като намалят натоварването на пилотите. Защо Airbus не преминава изцяло към водород? Компанията обяснява, че макар да може да създаде успешен водороден самолет, пазарът все още не е готов за това. Регулациите, инфраструктурата и икономическите условия не позволяват комерсиален успех. В момента Airbus продължава да работи по проекта ZEROe - 100-местен самолет с шест водородни двигателя и обхват от 1850 км, но засега той ще остане в етап на разработка. "Водородът е в основата на нашия ангажимент за декарбонизация на авиацията", казва Бруно Фишфьо, ръководител на Future Programmes в Airbus. "Въпреки че коригирахме графика си, нашата отдаденост към водородното задвижване остава непоколебима." Airbus запазва реалистичен подход към внедряването на водородните самолети. Следващото поколение авиолайнери ще разчитат на традиционния керосин, но ще комбинират по-ефективни крила, иновативни двигатели, хибридна задвижваща система и нови материали, което ще доведе до по-устойчива и икономична авиация. 6 1 1
Фил Публикувано: 16 април Публикувано: 16 април Както и при други подобни класации, и тук може да се помрънка, че са пропуснали например легендарния DC3-Dacota, от който има произведени над 10000 броя, плюс още около 5000 по лиценз и под друго име. 3
Duke Публикувано: 16 април Публикувано: 16 април преди 2 часа, Фил каза: Както и при други подобни класации, и тук може да се помрънка, че са пропуснали например легендарния DC3-Dacota, от който има произведени над 10000 броя, плюс още около 5000 по лиценз и под друго име. Тук е интересно дали в бройката на Еърбъс е включена само 320-ката, защото съм почти на 100% сигурен, че ако се добавят останалите продадени бройки от семейството, а именно тези от модификацията 319 и 321 няма кой да бие европейците...
adreno Публикувано: 16 април Публикувано: 16 април преди 3 часа, Duke каза: Тук е интересно дали в бройката на Еърбъс е включена само 320-ката, защото съм почти на 100% сигурен, че ако се добавят останалите продадени бройки от семейството, а именно тези от модификацията 319 и 321 няма кой да бие европейците... Ами не, поне все още не е така. А320 е най-добре продавания самолет, заради по-големия брой поръчки, и поради времето за което са се случили (20 години по-малко) По абсолютен брой доставени самолети 737 обаче води с малко (около 60бр) спрямо 320. Вероятно догодина Еърбъс може да ги задминат по този показател. 5
Фил Публикувано: 17 април Публикувано: 17 април Интересно развихрилата се търговска война, особено ако не се прекрати скоро, на кого ще се отрази по-лошо - на Боинг или на Еърбъс ...
Duke Публикувано: 17 април Публикувано: 17 април преди 20 минути , Фил каза: Интересно развихрилата се търговска война, особено ако не се прекрати скоро, на кого ще се отрази по-лошо - на Боинг или на Еърбъс ... Аз като професионален песимист се отнасям с доста скептицизъм относно възможността между двете компании да съществува реална пазарна конкуренция и по-скоро съм на мнение, че става дума за корпоративно разпределение на пазара на монополен принцип... 😉 Иначе, за протокола, винаги ми е било по-удобно на борда на B737 отколкото на А320. Като цяло май повече харесвам и широкофюзелажните на Боинг в сравнение с тези на Еърбъс... 1
stanimir Публикувано: 22 април Публикувано: 22 април Дали Ryanair няма да се възползва ?Знаем че Бойнг не смогват с поръчката на ирландците , а Китай ще откаже около 130 машини. Ясно е че не са конфигурирани за нискотарифна авиокомпания , но сигурно може да се преконфигурират ...трети чисто нов самолет се връща обратно от Китай в Сиатъл. China sends back new Boeing jet made more expensive by tariffs A Boeing jet intended for a Chinese airline landed back at the planemaker’s US production hub on Sunday, a victim of the tit-for-tat bilateral tariffs launched by Donald Trump. The 737 MAX, which was meant for China’s Xiamen Airlines, landed at Seattle’s Boeing Field at 6.11pm, according to a Reuters witness. It was painted with Xiamen livery. The jet, which made refuelling stops in Guam and Hawaii on its 5,000-mile (8,000-km) return journey, was one of several 737 MAX jets – Boeing’s bestselling model – that had been waiting at Boeing’s Zhoushan completion centre for final work and delivery. https://www.theguardian.com/us-news/2025/apr/21/china-returns-boeing-737-jet-us-too-expensive-tariffs 2
Coo Публикувано: 22 април Публикувано: 22 април @stanimir Още преди Китай да кажат, че няма да вземат сега тезззи 130 машини (което беше когато митата в тази търговска война бяха още около 100%) , Ryanair казаха, че ще забавят приемането на поръчаните Боинги заради митата. Това беше преди време, няколко седмици-месец, нещо такова. В момента търся оригиналното изказване и статията, в която го четох, но изглежда е зарината под потока информация, които се бълва на тема мита. В общи линии обаче изглежда позицията на Ryanair остава стабилна в отказа да приеме самолетите докато митата са такива. Една статия на Indepеndеnt от преди 5 дни: https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/trump-tariffs-ryanair-michael-oleary-aircraft-deliveries-b2734944.html Ryanair boss Michael O’Leary has warned the budget airline could delay deliveries of Boeing aircraft if they become more expensive amid the impact of Donald Trump’s tariffs. “If tariffs are imposed on those aircraft, there’s every likelihood we may delay the delivery,” Mr O’Leary told the Financial Times. Ryanair is due to receive another 25 aircraft from Boeing from August, but he said they are not needed until “kind of March, April 2026.” И друго от Ryanair: Преди около седмица са казали, че ако местния оператор не намали летищните такси, ще махнат полетите си до по-малките и средно-големи летища в Испания за зимното разписание. Това БГ пазарът не го бърка особено, летищата, до които летят от тук са по-скоро в графата големи, евентуално Палма де Майорка да резнат. Не споменават причината да е, че са отпусали Боингите, но може и да е. https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/ryanair-may-cut-more-flights-small-spanish-airports-el-economista-reports-2025-04-14/ 4
randi Публикувано: 22 април Публикувано: 22 април преди 2 часа, stanimir каза: Ясно е че не са конфигурирани за нискотарифна авиокомпания , но сигурно може да се преконфигурират Не могат, защото машините на Раян са с допълнителна двойка аварийни врати след крилото, поради повечето седалки. 7
Мирослав Василев Публикувано: 2 май Публикувано: 2 май Вчера успяхме да се качим на първия произведен самолет Comac C919 - B-919A по маршрута Сиан - Пекин. Много подобен на A320/321, добро впечатление ни направи мониторите които се спускат на всеки 3-4 реда с презентацията за безопасност, а по време на полета има кратки видеа от Китай или подобни. Масичката се издърпва допълнително и има поставка за чаша. Разстоянието за краката беше достатъчно, седалката разполага също и с накланяща функция. 15
Фил Публикувано: 3 май Публикувано: 3 май На 22.04.2025 г. в 18:00, stanimir каза: Дали Ryanair няма да се възползва ?Знаем че Бойнг не смогват с поръчката на ирландците , а Китай ще откаже около 130 машини. Той О'Лиъри даже каза, че Ryan може да погледнат и към китайските COMAC, но ми се струва, че по-скоро блъфира.... 4
neuromancer Публикувано: 3 май Публикувано: 3 май О'Лиъри искаше отстъпка, ма да видим дали ще му се получи. Европа сложи ли мита за американските самолети, че не помня...
Фил Публикувано: 3 май Публикувано: 3 май Интересно филмче на Сам Чуй за това как се приготвя храната за Qatar Airways 3
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега