Прескочи до съдържание

Авиацията отвътре


macf1an

Препоръчани мнения

топ 10 на летищата с най-големи закъснения при полетите :

 

 

According to FlightAware these are the worst offenders of this summer’s travel disaster based on search data from May 26 to July 19.

Airports with the greatest percentage of flights delayed: 

  1. Canada: Toronto Pearson International Airport – 52.5%
  2. Germany: Frankfurt Airport – 45.4%
  3. France: Paris Charles de Gaulle Airport – 43.2%
  4. Netherlands: Amsterdam Airport Schiphol – 41.5%
  5. United Kingdom: Gatwick Airport – 41.1%
  6. United Kingdom: Heathrow Airport – 40.5%
  7. Germany: Munich International Airport – 40.4%
  8. Greece: Athens International Airport – 37.9%
  9. Australia: Sydney Airport – 34.2%
  10. United States: Orlando International Airport – 33.4%

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Излязоха официалните резултати за пътникопотока по летищата през 2021г, прави впечатление абсолютната хегемония на летищата в САЩ , 11 в първите 16 , и то въпреки липсата на Ню Йоркските и Бостън летища :

 

F45E743F-8DCA-49B0-A51B-93156757D1CD.png.011a4889a339d080b0f04e902c1cd986.png
 

 

 

 

https://aci.aero/2022/07/25/final-data-released-top-20-busiest-airports-confirmed/

Връзка към мнение
На 21.06.2022 г. в 11:43, stanimir каза:

JetBlue продължават с опитите си да погълнат най-големия ултра лоу-кост превозвач в САЩ - Spirit.

 

https://www.secretflying.com/posts/jetblue-raises-offer-again-in-bid-for-spirit-airlines/

Мисията изпълнена , официално Спирит са отхвърлили офертата на Фронтир и приели тази на ДжетБлу:

 

 

https://www.cbsnews.com/amp/news/jetblue-buys-spirit-for-3-8-billion/#appthanks

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...
преди 6 часа, stanislavpp каза:

Супер ниското кацане

Това не е СУПЕР НИСКО кацане. Просто профилът на планиране за кацане на  Скиатос изисква на това място самолетът да е на тази височина, с определената скорост и като гледам почти издържан. Като фаза от етапа кацане изисква екипажът да задържи машината на тази височина до началото на нейното пропадане. След което да повдигне носа, за да опре самолета първо на основния колесник и след това на носа. През цялото време вътре тече информация ( на екипажа, разбира се) за височината. А добре натренираните пилоти усещат отделните етапи и с една много деликатна част от тялото си. Нещо, което се учи в началото  при прохождането на всеки летец. Друг е въпросът, че мястото, на което самолетите минават толкова ниско, вече изравнени и готови за кацане, се пресича от път, който е неохраняем, неконтолиран и се създава точка за някои за сеир и мазохистично удоволствое, за други място за конфликт и предпоставка за трагични последици. 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Не е супер ниско , но е най-ниското изобщо записано на видео ?

 

Скиатос и Махо са с подобен профил , но това кацане изглежда е рекордно с нисочината си при захода …, нищо, че за теб явно не е супер ниско.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Тук отварят кабинки за почивка и сън на летищата Бразилия (BSB), Ресифи (REC) и Виракопос (VCP). 5 кв.м. с едно или две легла, телевизор, климатик.

И най-интересното - достъпни са с Priority Pass и Lounge Key. 

https://siestabox.com.br/

 

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

А пък в Рио де Жанейро (SDU) след секюрити има салон за красота (прически, маникюр, масажи). И... 

 

приемат Priority pass и Lounge key (дават 27 долара кредит).

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 3 часа, neuromancer каза:

А пък в Рио де Жанейро (SDU) след секюрити има салон за красота (прически, маникюр, масажи). И... 

 

приемат Priority pass и Lounge key (дават 27 долара кредит).

Ама вие за това ли купувате Priority pass...аз се чудех защо го купувате изобщо, а то какви облаги давал 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

       Най-дългите полети в момента след обявяването на стартирането на JFK-AKL от Qantas и New Zealand , все още липсва DOH-AKL , за който няма обявено подновяване:

 

  1. New York (JFK) to Singapore (SIN) / Singapore Airlines / 9,537 miles / Airbus A350-900ULR
  2. Newark (EWR) to Singapore (SIN) / Singapore Airlines / 9,523 miles / Airbus A350-900ULR
  3. Perth (PER) to London (LHR) / Qantas / 9,010 miles / Boeing 787-9
  4. Dallas (DFW) to Melbourne (MEL) / Qantas / 8,992 miles / Boeing 787-9 (launches December 2, 2022)
  5. New York (JFK) to Auckland (AKL) / Air New Zealand & Qantas / 8,828 miles / Boeing 787-9 (launches September 17, 2022 and June 14, 2023, respectively)
  6. Auckland (AKL) to Dubai (DXB) / Emirates / 8,824 miles / Boeing 777-200LR (resumes December 2, 2022)
  7. Los Angeles (LAX) to Singapore (SIN) / Singapore Airlines / 8,770 miles / Airbus A350-900ULR
  8. Houston (IAH) to Sydney (SYD) / United Airlines / 8,596 miles / Boeing 787-9 (resumes October 28, 2022)
  9. Dallas (DFW) to Sydney (SYD) / Qantas / 8,578 miles / Boeing 787-9
  10. New York (JFK) to Manila (MNL) / Philippine Airlines / 8,520 miles / Airbus A350-900
  11. San Francisco (SFO) to Singapore (SIN) / Singapore Airlines & United Airlines / 8,446 miles / Airbus A350-900 & Boeing 787-9
  12. Johannesburg (JNB) to Atlanta (ATL) / Delta / 8,439 miles / Airbus A350-900
  13. Dubai (DXB) to Los Angeles (LAX) / Emirates / 8,339 miles / Airbus A380
  14. Jeddah (JED) to Los Angeles (LAX) / Saudia / 8,332 miles / Boeing 777-300ER 
  15. Doha (DOH) to Los Angeles (LAX) / Qatar Airways / 8,306 miles / Airbus A350-1000
  16. Perth (PER) to Rome (FCO) / Qantas / 8,298 miles / Boeing 787-9
  17. Toronto (YYZ) to Manila (MNL) / Philippine Airlines / 8,221 miles / Airbus A350-900

 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Топ 20 любопитни факти за авиацията.

1366x768.jpg.b476139158deff8655d9ddeceb6e8c16.jpg

Има доста интересни неща. 

https://it.dir.bg/tehnologii/dvadeset-lyubopitni-fakta-za-aviatsiyata

 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към мнение

"33 стъпала в небето". Така се казваше една от първите книжки, които прочетох за това защо и как лети самолетът. Тези обяснения тук са маалко по-професионални. като за широката аудитория. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Италия ще договаря продажба на ITA Airways на американски фонд и консорциум между Delta , KLM и Air France

https://www.secretflying.com/posts/italy-in-talks-to-sell-ita-airways-to-delta-air-france-klm-and-us-fund/

 

 

Вероятно няма да е никак зле,, ако най-добрите в САЩ и Европа поемат контрол над италианците.

Връзка към мнение

Саудитите стартират нова мега а/к RIA , която амбициозно цели конкуренция с най-луксозната компания Емирейтс , ще е  базирана в Рияд , който пък ще се превърне в ултра-мега-хипер хъб след откриването на Кидия и впоследствие на НЕОМ.


https://www.arabianbusiness.com/industries/travel-hospitality/exclusive-saudi-arabia-to-launch-new-airline-ria-with-30bn-war-chest-to-rival-emirates

 

“We are talking about a brand-new airline that aims to do what Emirates did in a quarter of the timescale. It’s unprecedented in the history of aviation. It’s also why they have yet to appoint a CEO – whoever takes this job will have to deliver the most ambitious targets you can imagine.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

За вещите в бранша има загадка. Има ново регистрирана компания в България - FLYYO AIRWAYS Ltd., ЕИК: 206999193, адресът по регистрация е -  България, София - 1000, ул. Г.С. Раковски №99, ет.13. Това нещо свързано с Химимпорт ли е ?

 

Търсят се всякакви експерти в момента за нея - https://www.jobs.bg/company/313641?job=6455980

Интересно дали ще оперира на българския пазар или не? Нискотарифна на България Еър ли ще е или е нещо трето?

 

Предоставям логото: 

fly.jpg

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Днес , две от най-големите а/к Емирейтс и Юнайтед официално обявиха партньорство :

 

https://united.mediaroom.com/2022-09-14-United-and-Emirates-Expand-Market-Presence-Through-New-Agreement
 

 

 

Емирейтс след като прекратиха партньорството си с Аляска преди година , и с ДжетБлу тази година , неизненадващо вече са партньори с Юнайтед.

 

Интересно ми е дали  Етихад ще предприемат подобен ход с Джет Блу или последните вече се вричат във вярност към OneWorld и Ал Бакер ..

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Във връзка с парньорството между Емирейтс и Юнайтед , излезе нова реклама:

 

 

 

Не съм сигурен какво е посланието, когато Емирейтс екипажа слиза от автобус , а този на Юнайтед от БМВ кортеж 😉

 

 

Припомням от преди няколко години и станалата легендарна реклама с Дженифър Анистън за наличието на душове и бар на полетите на Емирейтс ( тези с А380):

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към мнение
На 2.09.2022 г. в 0:43, stanislavpp каза:

Саудитите стартират нова мега а/к RIA , която амбициозно цели конкуренция с най-луксозната компания Емирейтс , ще е  базирана в Рияд , който пък ще се превърне в ултра-мега-хипер хъб след откриването на Кидия и впоследствие на НЕОМ.


https://www.arabianbusiness.com/industries/travel-hospitality/exclusive-saudi-arabia-to-launch-new-airline-ria-with-30bn-war-chest-to-rival-emirates

 

“We are talking about a brand-new airline that aims to do what Emirates did in a quarter of the timescale. It’s unprecedented in the history of aviation. It’s also why they have yet to appoint a CEO – whoever takes this job will have to deliver the most ambitious targets you can imagine.


Новата мега авиокомпания RIA са успели да привлекат за СЕО, един от топ мениджърите в индустрията - Тони Дъглас  , който е начело на Етихад в момента :

 

https://www.arabianbusiness.com/industries/transport/etihads-tony-douglas-agrees-to-join-new-saudi-airline-ria

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Ако не зарежат оная религиозна глупост със "сухата авиокомпания" и Алах няма да им помогне да станат световен превозвач от ранга на съседите си.

  • Смея се 1
Връзка към мнение

Ще я зарежат . Затова и създават нова мега компания , вместо да шлифоват и променят националният превозвач , който ще си остане превозвач със сух режим и имидж , съответващ на пътуващите за Джеда и Мека…

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Тогава наистина ни очаква нещо интересно и може би по-конкурентни цени от Залива. Дори само петродоларите покрай сегашната криза ще  са достатъчни да финансират всичкитете си грандиозни проекти , а освен това поне на първо време се гони престиж и международно признание.  Едва ли за саудитите ще е проблем да летят известно време и на загуба.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.