Георги Публикувано: 31 март, 2023 Публикувано: 31 март, 2023 преди 7 минути , mililia каза: Според мен блокирането на картата и осчетоводяването нямат много общо. Щом се е стигнало до осчетоводяване, значи транзакцията вече е минала. Когато се блокира се спират транзакциите и реално няма какво да се осчетоводява. Та ако транзакцията е минала и след това си блокирал картата няма да има проблем. Но ако транзакцията не е била минала, а е отложено плащането, няма да бъде допуснато повече. Но е малко по пътя на логиката, а какво правят банките идея си нямам. Просто, ако нещо е минало преди да блокираш картата, то вече е заминало и няма да има проблем с него. За да се върне трябва да оспориш транзакцията иначе си е редовно. Висят в "Авторизации" въпросните все още - както тази със самолетния билет, така и кражбите.
mililia Публикувано: 31 март, 2023 Публикувано: 31 март, 2023 преди 5 минути , Георги каза: Висят в "Авторизации" въпросните все още - както тази със самолетния билет, така и кражбите. Мисля, че всички транзакции са минали, като тези съмнителните трябва да оспориш. Не помня, дали при блокиране на пари имаше нещо в авторизации. Виж на билета, дали пише платен. Май пращаха само потвърждение на резервация , а билета пращаха след плащането. Банката няма как да отхвърли транзакции, направени преди блокиране на картата. Тя е длъжна да не допусне нови транзакции след блокиране.
Цвете Публикувано: 31 март, 2023 Публикувано: 31 март, 2023 Да няма някаква акция към Дайнерс? Тази вечер получих смс с 3Д код за плащанe $200, което не съм подала. Ооказа се от МС частта на Еволв. Отворих си профила - от снощи има отхвърлено плащане за 402 $, но е в авторизираните. картата е с 50лв наличност в момента и може би това е помогнало. Блокирах картата, в понеделник ще звъня на Дайнерс. 1
Георги Публикувано: 31 март, 2023 Публикувано: 31 март, 2023 Преди 1 час, mililia каза: Банката няма как да отхвърли транзакции, направени преди блокиране на картата. Тя е длъжна да не допусне нови транзакции след блокиране. И аз разсъждавам така, по-скоро чуденето ми е дали в периода на преминаване на дадена транзакция от авторизация към осчетоводяване не се пуска пак някакво запитване към картата, което би било отхвърлено ако е блокирана. Иначе билетът си е издаден както трябва и всичко е наред в сайта на раян. преди 16 минути , Цвете каза: Да няма някаква акция към Дайнерс? Тази вечер получих смс с 3Д код за плащанe $200, което не съм подала. Ооказа се от МС частта на Еволв. Отворих си профила - от снощи има отхвърлено плащане за 402 $, но е в авторизираните. картата е с 50лв наличност в момента и може би това е помогнало. Блокирах картата, в понеделник ще звъня на Дайнерс. Трансакциите при нас са също от МС частта на Еволв, от преди 3 дни и са 3 на брой на обща стойност около 140 долара. Някаква американска услуга във филаделфия подобна на takeaway, забравих и името. Според мен са тествали дали малки трансакции ще минат и после да пробват картата с по-сериозна сума. 2
MayaS Публикувано: 1 април, 2023 Публикувано: 1 април, 2023 На 23.01.2023 г. в 21:41, Zaro каза: Преди малко опитаха да ме метнат за едно нещо, което продавам в Еконт. Схемата е следната - някоя апетитна мацка ти пише на вайбър дали продуктът още се продава. Пита 1-2 въпроса, да не е много съмнително, после казва, че ще пусне заявка за куриер и с някаква нова услуга на Еконт си даваш картата (как се получават пари по карта без IBAN???), тя ги зарежда, даваш си пратката и получаваш парите. При мен не мина. Разрових се в нета - има изгорели. Една жертва беше споделила, че си даваш номера на картата, статичната парола и после му поискали колко е салдото за проверка на картата, за което ще получи код. След което получил със SMS кода за въвеждане, въвел го и изгорял, щото кодът е са потвърждение на ... покупка в размер на наличността. Аз бях на ръба да изгоря, че днес ми беше тежък ден и не знам на кой свят се намирам, ама по някое време ми светна лампичката и прекратих процедурата. Ама ако бях малко повече не в час, щях да вляза в статистиката на изгорелите. Първата лампичка ми светна, когато скрийншотът от сайта на Еконт беше от руска версия на сайта. Ама продължих ... Както и да е, усетих се навреме май. Този номер с OLX и Bazar се опитаха и на мен да ми го спретнат и то 2 пъти, ама се усетих навреме. Докладвах го на двете платформи, но те казаха, че нямат начин да предодвратят това. Затова им стоят предупредителни надписи на страниците. 1
MayaS Публикувано: 1 април, 2023 Публикувано: 1 април, 2023 Предната нощ и с моята кредитна карта са оравени опити да се правят плащания, но не са минали точно заради 3d паролата. Успяли са с 0.90$ но банката вече се е била усъмнила и парите са върнати и са ми блокирали картата. На сутринта ми се обадиха да потвърдя, че не са мои тези опити. Разбрах се с тях да я блокират за интернет разплащания и да остане само за пос терминал и теглене. За да няма проблеми при такива ситуации е най добре преиздаване с нов номер и CVC. Става въпрос за VISA DSK. Имам виртуална VISA към тях и най-добре е всичко през нея. Зареждаш на момента колкото ти трябват и плащаш.
Радослав Публикувано: 3 април, 2023 Публикувано: 3 април, 2023 На 31.03.2023 г. в 21:06, Цвете каза: Да няма някаква акция към Дайнерс? Тази вечер получих смс с 3Д код за плащанe $200, което не съм подала. Ооказа се от МС частта на Еволв. Отворих си профила - от снощи има отхвърлено плащане за 402 $, но е в авторизираните. картата е с 50лв наличност в момента и може би това е помогнало. Блокирах картата, в понеделник ще звъня на Дайнерс. Преди месец и моята Дайнерс , MC частта беше оторизирана за плащане в Ейпъл пей, Оторизирането беше станало по малките часове на нощта. Реагирах своевременно и блокирах картата. След това , през 3 4 дни се опитват да точат пари, но не им се получава /получавам имейли и към блокираната карта/. От десетина дни са спрели, явно са видяли че не става. 3
tonik Публикувано: 3 април, 2023 Публикувано: 3 април, 2023 На 1.04.2023 г. в 7:39, MayaS каза: Предната нощ и с моята кредитна карта са оравени опити да се правят плащания, но не са минали точно заради 3d паролата. Успяли са с 0.90$ но банката вече се е била усъмнила и парите са върнати и са ми блокирали картата. На сутринта ми се обадиха да потвърдя, че не са мои тези опити. Разбрах се с тях да я блокират за интернет разплащания и да остане само за пос терминал и теглене. За да няма проблеми при такива ситуации е най добре преиздаване с нов номер и CVC. Става въпрос за VISA DSK. Имам виртуална VISA към тях и най-добре е всичко през нея. Зареждаш на момента колкото ти трябват и плащаш. Най-вероятно става въпрос за т.н. BIN атака - измамници използват специализиран софтуер, с който чрез brute force се опитват да налучкат валидни номера на банкови карти, кодове за сигурност и тн. В повечето случаи трансакциите не минават, но на тях им стига от 100-200 опита да мине един. 3
stanislavpp Публикувано: 22 май, 2023 Публикувано: 22 май, 2023 Една от десетките ми карти беше хакната преди пет дни, което не е нещо необичайно ( случва ми се общо взето веднъж годишно ) . Любопитното е нещо друго : - тази карта я използвам изключително рядко , а още по-рядко я ползвам за онлайн разплащания . Единственото онлайн ползване за последните 10 месеци е към широко рекламираните преди време тук във форума - toprentacar.bg, предплащане на резервация отпреди 25 дни . Неоторизираният чардж за 100$ е към Onlyfans , които никога не съм ползвал 🙃. Сумата беше възстановена на момента , но ме гложди любопитство дали по-вероятно да е вътрешна работа или външни хакери се възползват от евентуално слабата им секюрити система и продават данните от картите на черният пазар… @Георги
era123 Публикувано: 22 май, 2023 Публикувано: 22 май, 2023 1 hour ago, stanislavpp said: Една от десетките ми карти беше хакната преди пет дни, което не е нещо необичайно ( случва ми се общо взето веднъж годишно ) . Любопитното е нещо друго : - тази карта я използвам изключително рядко , а още по-рядко я ползвам за онлайн разплащания . Единственото онлайн ползване за последните 10 месеци е към широко рекламираните преди време тук във форума - toprentacar.bg, предплащане на резервация отпреди 25 дни . Неоторизираният чардж за 100$ е към Onlyfans , които никога не съм ползвал 🙃. Сумата беше възстановена на момента , но ме гложди любопитство дали по-вероятно да е вътрешна работа или външни хакери се възползват от евентуално слабата им секюрити система и продават данните от картите на черният пазар… @Георги Коя банка това?
stanislavpp Публикувано: 22 май, 2023 Публикувано: 22 май, 2023 Картоиздателя е Bilt, банката е Wells Fargo.
Lora M. Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 Здравейте! За жалост се случи и с мен... От дебитната ми карта беше източена цялата налична сума-около 4 хил.лв. с 8 трансакции(ПИБ) Пазарувано е онлайн в магазини в Германия-Apple Store,Douglas и др. Пуснах молба за оспорване на трансакциите веднага.След 5 мес. ПИБ благоволи да ме удостои с отговор-Отказ поради груба небрежност! Плащанията били извършени с дигитализирана карта издадена към сметката ми.Дебитната карта е дигитализирана в мобилно приложение на външен доставчик след успешен вход в My Fibank.С въвеждане на необходимите средства за достъп и идентификация и потвърждавайки заявката за дигитализиране на картата,действията се явяват разрешени от мен.Това е част от отговора на ПИБ. Подадох жалба в КЗП и чакам отговор. В темата прочетох,че изненадващо понякога помагат. Ако някой има съвет към мен,моля да пише.Може и на лично. Благодаря! 2 4
era123 Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 On 5/22/2023 at 9:32 PM, stanislavpp said: Неоторизираният чардж за 100$ е към Onlyfans , които никога не съм ползвал Едни добре изхарчени пари 🙂 Иначе, залагам, че топ-а просто са продали данните. 2 hours ago, Lora M. said: Здравейте! За жалост се случи и с мен... От дебитната ми карта беше източена цялата налична сума-около 4 хил.лв. с 8 трансакции(ПИБ) Пазарувано е онлайн в магазини в Германия-Apple Store,Douglas и др. Пуснах молба за оспорване на трансакциите веднага.След 5 мес. ПИБ благоволи да ме удостои с отговор-Отказ поради груба небрежност! Плащанията били извършени с дигитализирана карта издадена към сметката ми.Дебитната карта е дигитализирана в мобилно приложение на външен доставчик след успешен вход в My Fibank.С въвеждане на необходимите средства за достъп и идентификация и потвърждавайки заявката за дигитализиране на картата,действията се явяват разрешени от мен.Това е част от отговора на ПИБ. Подадох жалба в КЗП и чакам отговор. В темата прочетох,че изненадващо понякога помагат. Ако някой има съвет към мен,моля да пише.Може и на лично. Благодаря! Много неприятно. Първо, това за пълното одобрение през сайта на банката верно ли е? Второ, верно един скъп урок, но никога не дръж толкова много пари в дебитна карта. Трето, плащай винаги и всичко с кредитна карта. Не, че и нея не могат да я източат, но тогава шанса да си получиш парите е много голям. Аз не съм чувал пари, откраднати от КК да не са върнати. 4
Lora M. Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 Нищо не съм потвърждавала в мобилното приложение. Пощата ми е в абв и много често получавам фалшиви имейли за актуализация уж от ПИБ и от други банки също.Възможно е да съм отворила някой от тях или просто да е хакнат телефона ми,нямам представа кое как точно се е случило...,но каквато и да е причината споделям мнението,че отговорност на банката е да защитава картодържателя от неправомерна употреба на картата,независимо по какъв начин трети лица са успели да я извършат. 8 трансакции в един ден,едната е на стойност 2400 лв.Толкова ли е сложно ПИБ да забележи нещо съмнително и да провери дали съм аз.Те не били виновни,е кой е виновен,аз ли?! Да,виновна съм че съм поверила парите си на тях! И как така почти всички споделени случаи в темата са все за ПИБ.. Може би от кредитните карти често парите се връщат,понеже все пак са пари на банката.А за тези с източени дебитни на банкта не и дреме.. 2
stanislavpp Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 Много неприятна ситуация . Не искам да слагам сол допълнително в раната, но вероятно всяка банка ще ви даде отговора на ПИБ. Доколкото разбирам вие сте линкнали дебитната си карта към дигитален портфейл ? Транзакциите през дигитален портфейл традиционно нямат успешни оспорвани транзакции , поради естеството им ( при заплащането търговеца не получава номера на картата ви , а токен ). Тоест всяка банка прави заключението , че вие сте отговорни за предоставяне на данните волно или неволно ( както е във вашият случай чрез фишинг ). Сериозните банки верифицират добавянето на всяка карта към дигитален уолет , ако ПИБ не изисква подобна верификация - това е голям пропуск от тяхна страна. Никога не добавяйте дебитна карта в дигитален уолет . Апропо , дигиталният уолет който ползвате имал ли е 2FA ( двустепенна оторизация ) ? 6
Lora M. Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 Значи всичко е изгубено..... А фишингът не ли вид киберпрестъпление?Каква вина има картодържателя? Аз не съм си предоставила данните доброволно.Те са откраднати,както и парите ми.
jorocontrola Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 Обърнете се към КЗП и/или адвокат. Но все пак и вие не знаете кога и как са ви откраднати данните на картата... 1
Loverboy Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 преди 15 минути , stanislavpp каза: Много неприятна ситуация . Не искам да слагам сол допълнително в раната, но вероятно всяка банка ще ви даде отговора на ПИБ. Доколкото разбирам вие сте линкнали дебитната си карта към дигитален портфейл ? Транзакциите през дигитален портфейл традиционно нямат успешни оспорвани транзакции , поради естеството им ( при заплащането търговеца не получава номера на картата ви , а токен ). Тоест всяка банка прави заключението , че вие сте отговорни за предоставяне на данните волно или неволно ( както е във вашият случай чрез фишинг ). Сериозните банки верифицират добавянето на всяка карта към дигитален уолет , ако ПИБ не изисква подобна верификация - това е голям пропуск от тяхна страна. Никога не добавяйте дебитна карта в дигитален уолет . Апропо , дигиталният уолет който ползвате имал ли е 2FA ( двустепенна оторизация ) ? Какво се има предвид тук с “дигитален портфейл” - Apple Pay или нещо друго?
stanislavpp Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 преди 4 минути , jorocontrola каза: Обърнете се към КЗП и/или адвокат. Но все пак и вие не знаете кога и как са ви откраднати данните на картата... Това е добра идея , особено в контекста , че ПИБ не изискват верификация на дебитната карта при добавяне към дигитален уолет ( някой ако може да потвърди дали е така или не ). @Loverboy Апъл Пей , Гугъл Пей , Самсунг Пей и т.н.
bobole4e Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 А не се ли изисква допълнително да вкараш някакви цифри, пин код, нещо, което пращат като смс или в приложението да влезеш и потвърдиш? Не разбирам каквото и да откраднат, как заобикалят тези изисквания. 2
stanimir Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 12 minutes ago, stanislavpp said: Това е добра идея , особено в контекста , че ПИБ не изискват верификация на дебитната карта при добавяне към дигитален уолет ( някой ако може да потвърди дали е така или не ). @Loverboy Апъл Пей , Гугъл Пей , Самсунг Пей и т.н. Изискват. Добре е има малко по-конкретна информация за какъв портфейл става дума , давано ли е съгласие и т.н. 1
antea Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 поне за Google Wallet-а със сигурност изискват верификация /ПИБ/, за други портфейли не мога да кажа 3
agenta Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 (редактирано) преди 1 час, Lora M. каза: Нищо не съм потвърждавала в мобилното приложение. Пощата ми е в абв и много често получавам фалшиви имейли за актуализация уж от ПИБ и от други банки също.Възможно е да съм отворила някой от тях или просто да е хакнат телефона ми,нямам представа кое как точно се е случило...,но каквато и да е причината споделям мнението,че отговорност на банката е да защитава картодържателя от неправомерна употреба на картата,независимо по какъв начин трети лица са успели да я извършат. 8 трансакции в един ден,едната е на стойност 2400 лв.Толкова ли е сложно ПИБ да забележи нещо съмнително и да провери дали съм аз.Те не били виновни,е кой е виновен,аз ли?! Да,виновна съм че съм поверила парите си на тях! И как така почти всички споделени случаи в темата са все за ПИБ.. Може би от кредитните карти често парите се връщат,понеже все пак са пари на банката.А за тези с източени дебитни на банкта не и дреме.. Има начини за доказване дали ПИБ са изпълнили изискванията на ЗПУПС и дали всички тези визирани трансакции са извършени без да са изпълнени изискванията на PSD2. Отделно от това може да бъде и доказано, че по това време си се намирала не в Германия. Към ПИБ трябва да има нова жалба, с която се оспорва становището на първата, като дори може да се намеси БНБ и Помирителната комисия за платежни спорове. Трябва фактология и познаване на материята като на базата на това да се опише всичко и се зададат въпроси на банката. Има един страхотен текст в PSD2 как банката е отговорна да докаже дали платежната операция е неразрешена или разрешена от клиента. Има лимити на безконтактни плащания /брой и суми/ отново в двата нормативни документа. Банките разчитат, че клиентите няма да си търсят правата и това, че не познават специфичната материя в сферата и като кажат веднъж, че не става, не става. Да не говорим, че може и въобще да не са повдигнали официално оспорване по твоя случай към МКО. Редактирано 1 май, 2024 от agenta Допълнение 19
Asya Assenova Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 преди 4 часа, Lora M. каза: Здравейте! За жалост се случи и с мен... От дебитната ми карта беше източена цялата налична сума-около 4 хил.лв. с 8 трансакции(ПИБ) Пазарувано е онлайн в магазини в Германия-Apple Store,Douglas и др. Пуснах молба за оспорване на трансакциите веднага.След 5 мес. ПИБ благоволи да ме удостои с отговор-Отказ поради груба небрежност! Плащанията били извършени с дигитализирана карта издадена към сметката ми.Дебитната карта е дигитализирана в мобилно приложение на външен доставчик след успешен вход в My Fibank.С въвеждане на необходимите средства за достъп и идентификация и потвърждавайки заявката за дигитализиране на картата,действията се явяват разрешени от мен.Това е част от отговора на ПИБ. Подадох жалба в КЗП и чакам отговор. В темата прочетох,че изненадващо понякога помагат. Ако някой има съвет към мен,моля да пише.Може и на лично. Благодаря! Наистина много неприятна ситуация.Нямате ли СМС известяване или пуш нотификация при транзакция и още при първата транзакция да си блокирате картата? Ако нямате, банките считат това за небрежност.
stanislavpp Публикувано: 1 май, 2024 Публикувано: 1 май, 2024 преди 9 минути , agenta каза: Отделно от това може да бъде и доказано, че по това време си се намирала не в Германия. Това точно няма отношение при подобни случаи - така се правят така наречените “friendly fraud “ - дават се волно данните на приятел в чужбина за пазаруване , след което се прави оспорване в банката. 2
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега