Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Бърза справка в страницата на ЦГМ показва, че големи разлики във времето на пристигане от ЦГ София до Т2  - няма, дори напротив оказва се, че в почивен ден се стига по-бързо, въпреки че транспорта е на по-големи интервали: 1861890133_Screenshot_20240413_113347_SamsungInternet(1).jpg.45e33d3d1fa911eba2c454606d1f7ddd.jpg

 

2029828630_Screenshot_20240413_114332_SamsungInternet(1).jpg.386c90fff4292f81a5d3713ca534c500.jpg

 

Аз винаги съм се чудила защо няма директна линия до летището, която да е бърза и да не спира на всяка спирка в кварталите. Това, ако бързаш е супер изнервящо... Знам ще кажете, като бързаш защо не си с такси? Ами просто с тия разкопани улици и трафик не винаги таксито е най-удобния начин за стигане до желаната точка. 

А двете линии са абсолютно препокриващи се с една основна разлика - колелото на 4-ти км. 

Тъй че аз подкрепям новата линия, нека и дадем шанс да се развие (или не). 

Да не забравяме, че всеки идващ с влак от Бургас/Пловдив може да се качи на метрото на Искърско шосе  и да си спести поне два часа лутане в трафика на града. 

 

Пс. Няма линия отиваща към летището, която да тръгва в 4:30. Първите коли на линиите в тази посока са в 5:05 и 5:30. 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Автобус 84 в празничните дни тръгва от Т2 в 4:30ч. В друга тема тези дни се коментираше транспорта от летище София, ако кацнеш в малките часове. По този повод го споменах.

image.png.e1582c976691e71acfbc39d677f20bd9.png

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , iMari каза:

Автобус 84 в празничните дни тръгва от Т2 в 4:30ч. В друга тема тези дни се коментираше транспорта от летище София, ако кацнеш в малките часове. По този повод го споменах.

image.png.e1582c976691e71acfbc39d677f20bd9.png

 

Вярно. Аз погледнах от центъра към Т2. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, iMari каза:

Вероятно другите хора знаят, че 184 и 84 също минават и през двата терминала, така че имаш още една опция за транспорт между Т1 и Т2. 😉 Даже първия курс на 84 празничните дни е в 4:30ч - това по повод на изключителната драма с липсата на нощен транспорт  😂

Знаем за 84 и 184 между двата терминала. (ползвал съм ги, когато видя гърба на шатъла). А “първият автобус 84 в празничните дни” все пак тръгва от… Орлов мост.  “Изключителната драма с липсата на нощен транспорт” очевидно много те забавлява, след като публикуваш хилещи се емотикони. Щом не ти е опряло до гърба, значи си заслужава да е забавно и смешно

Връзка към коментар

Отговорих с цитат на…отклонението, което направи госпожата. 
 

 

p.s. да се похваля, днес точно 5 мин ми отне от метрото до гейтa  на Т2. Почти никой на скенерите, а работеха всичките… после  без паспортна проверка и право на гейт С01. Винаги все така да е…

  • Харесвам 9
  • Браво 1
Връзка към коментар

Покрай всичките дискусии май все още никъде няма конкретика дали и кога тръгва този автобус X84? Другата седмица ще имам център-Т1 в пиков час вечер и би ми бил много удобен, но разписание, дата на тръгване и списък със спирки няма. Проверих и страницата на ЦГМ във фейса, нито дума за този автобус. 

Връзка към коментар
преди 23 минути , Георги каза:

Покрай всичките дискусии май все още никъде няма конкретика дали и кога тръгва този автобус X84? Другата седмица ще имам център-Т1 в пиков час вечер и би ми бил много удобен, но разписание, дата на тръгване и списък със спирки няма. Проверих и страницата на ЦГМ във фейса, нито дума за този автобус. 

Така е, няма нищо конкретно, само тук и тук намерих какво били казали Контрера и Марио Евстатиев (изобщо не знам кои са тези хора), датата е "около 1 май" и щял да пътува само в делник...

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към коментар

Е очаква се скоро да го обявят тук https://www.sofiatraffic.bg/en/transport/schedules

 

Иначе Уизеър пак си кацат на Т1 вечер и нощем, с изключение на нешенгенските полети (от Лутън, Ереван, Лáрнака, Тел Авив, от 27.Х. и Абу Даби) - на Т2

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Според мен тази линия няма да просъществува дълго време по една единствена причина - шофьори в софийски градски транспорт се намират изключително трудно.

 

Транспортът до самото летище е трагичен и в момента и не е случайно, че над 50% от пътниците ползват такси или автомобил за да стигнат до него. Това се вижда от колоните коли, паркирали покрай шосето в нарушение на всякакви правила за движение.

Метрото е супер бавно заради разтегления маршрут (същото е и в Лисабон между другото).

 

Аз живея в същия район, в който е и летището (Слатина), но реално нямам удобен транспорт освен 84/184 до бул. Яворов и после тътрузене на куфара по разбити и напаркирани до пръсване тротоари или метро+трамвай 20 (през 20+ минути през почивни дни) до ул. Хемус и после пак тътрузене. Новото метро, което се строи към Слатина няма да улесни пътуването защото с метро ще се обикаля през цяла южна София.

 

В неделя след кацане около 18:45 на Т2 изпуснах за 1-2 минути 184-то и реших да проверя кога е метрото - показваше 15 минути до заминаване на влака! Върнах се на спирката за 84-то.

 

И в края на краищата пак в интервала между 23 и 5 часа всички пътници се оставят на милостта на таксиджийската мафия, макар да е пълно с полети през нощта. Можеше да се направи поне през час да има автобус от 23 до 4 часа до Орлов мост.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Чета, чеша се, където не ме сърби и се дивя ...

В София има метро, с което се стига до центъра за 30мин и принципно се движи на 7-8 Мин макс и това срещу 1.6лв, което е по-малко от 1Е. И въпреки това има недоволни хора. Било обикаляло и не знам си какво друго. Това е абсурд ...

Повечето столици от порядъка на София, дори нямат метро до летищата си. Замислете се над това 😉

  • Харесвам 16
  • Браво 3
Връзка към коментар

Е вярно е, че малко сме се разглезили.  Иначе в много европейски столици няма метро до летището, но и в много такива столици няма изобщо метро. Скоро ми попадна справка, че в Европа има метро в 23 държави (вкл.Турция), а в 23 - няма.  На фона на страните от Бивша Югославия сме добре в това отношение. И като изключим държавите-джудета, пак остават още поне 15 страни без метро.

 

No metro in Ireland, Slovakia, Lithuania, Latvia, Estonia, Moldova, Serbia, Croatia, Slovenia, Bosnia & Herzegovina, Montenegro, North Macedonia, Kosovo, Albania, Malta, Republic of Cyprus, Northern Cyprus, Luxembourg, Lichtenstein, Monaco, Andorra,  San Marino

 

И като изключим държавите-джудета, пак остават още поне 15 страни без метро.

Връзка към коментар

Прага и Будапеща мисля, че нямат метро до летището.

Поне до летището в София транспортът е много добре уреден според мен при изключително ниска цена. Проблемът не е, че няма метро до Т1, а че този терминал работи изобщо. Но реално това не може да е забележка към уредеността на транспорта...

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

И Брюксел няма метро до летище Zaventem. Изобщо не коментирам нискотарифното им летище, което е на 60 км от Брюксел и до което ходи само един шатъл (знам че ще ме апострофирате, че има алтернативи, но пак ти отнемат поне час докато стигнете до столицата). 

И в Амстердам няма метро до летището (е там влакчетата са супер, но не са никак евтини между другото).

 

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

На мен пък ми липсва елементарно обозначение в метрото от летището за центъра и връзка с Централна гара и автогара с букви и картинки за гостите на града. :smile3:

Хайде, лично на мен не, но когато съм ходила в онази посока, в 90% от случаите към мен се насочва човек с молба да обясня как да стигне до там. И понеже и аз съм за там, често пътуваме заедно, а с някои пием бира в кръчмата в автогарата или се смеем в автобуса за Пловдив. :smile3:

Метрото си ми харесва и единствен личен минус за мен са масово недоволните физиономии на хората вътре. :smile3: И други мои спътници го забелязват.

 

В Прага има совалка-автобус до първата спирка на метрото. 

  • Харесвам 6
  • Браво 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Без да се заяждам с някои от преждепишещите в темата, но директна връзка от Т2 до Централна гара с метро има. Да, обикаля се пррез Люлин, Обеля и Надежда, но не е необходимо да се прекачваш на Сердика, ако си с повече багаж. Аз живея на метростанция Хан Кубрат, на две спирки от Централна гара. В редките случаи, когато пътувам с чекиран багаж, не виждам особен смисъл да правя прекачването на Сердика, а си въртя врътката. Още повече дори и в час пик по този начин винаги си намирам място да седна. А, който толкова бърза, така или иначе си е за такси. Вярно е, и че напоследък не съм пътувал с полети, които излитат твърде рано или кацат твърде късно. Ама и съм почнал да си ги избирам нарочно да не са такива. 😉

Ма, понеже съм нагъл, предлагам да направят нощен автобус от Т1 и Т2 не само до гарата, ами да му удължат маршрута още малко и към Надежда, че да мога с търкаляне да си стигна от автобуса до кревата или обратно. 😄

  • Харесвам 5
  • Смея се 3
Връзка към коментар

Не мога да разбера мрънкачите има удобен и евтин транспорт до летището в София , ама да бил денононоще, ама не спира пред блока ми…. Спрете се, не се превръщайате в бакшиш дето са му съсипали държавата 

Аз не се сещам да съм ходил някъде със по-удобен и евтин транспорт от / до летището
ПС

Рим също няма метро до летището 

Леонардо експрес е 14 евро от термини без спирка — цената за 3ма е сравнима с такси.
А до Чампино има само рейс. 
 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Пичове и женки, емнайсе страници за рейса и има ли почва у Софето.

Летището има метро. На 100м от терминал 2. За 1.60лв. Това регистрирате ли го в главата?!

 

Таксито е до 35 лв в рамките на София, ако метрото не е ОК. Верно ли плащате 1000+ евро за двама за самолет, а 17 евро са проблем?

 

ПС. Знам, че летите И с визер за напр. 20 евро до Италия. Горното остава. Пътуването е скъпо удоволствие.

 

 офф. ама с банкови такси от по 10на лв на месец за глупости сте напълно ОК.

 

Смешна работа.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

На мен пък ми писна от мрънкането против мрънкането. Дискусията покрай автобуса си има съвсем практични измерения, които не включват мнения за това кой какъв бил и кое колко му е скъпо и евтино. 

  • Харесвам 14
Връзка към коментар
преди 3 часа, era123 каза:

 

Таксито е до 35 лв в рамките на София, ако метрото не е ОК. Верно ли плащате 1000+ евро за двама за самолет, а 17 евро са проблем?

 

До Люлин 1 е 40 лв, до Овча купел и Обеля също. До Павлово и Княжево още повече. (говоря за Yellow, които обслужват летището). Така че не е "в рамките на София"

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
30 minutes ago, Hakkâri Spor said:

До Люлин 1 е 40 лв, до Овча купел и Обеля също. До Павлово и Княжево още повече. (говоря за Yellow, които обслужват летището). Така че не е "в рамките на София"

Все тая.

2 hours ago, Георги said:

На мен пък ми писна от мрънкането против мрънкането. Дискусията покрай автобуса си има съвсем практични измерения, които не включват мнения за това кой какъв бил и кое колко му е скъпо и евтино. 

Абсолютно нищо практично няма. Това е един смотан автобус от т А до т Б. Толко. Повече от 1-2 мнения, само ти пълни форума с талаш (както и моето мнение, ама това е друго).

Връзка към коментар
преди 7 часа, era123 каза:

Абсолютно нищо практично няма

Ето ти реална практична ситуация, с която се сблъсквам другата седмица:

- Полет излитащ в 20:00 от Т1

- Работно време до 17:30, да речем може да сме на спирка на градски транспорт или метро в 17:40, местонахождение в центъра около орлов мост.

- Органична омраза към такситата, разбери че е услуга която много трудно толерирам както в чужбина, така и в България. На такси се возя не повече от 1-2 пъти годишно, което обикновено означава, че на сбирки с приятели не консумирам алкохол за да си отида с моята кола или просто се прибирам пеша дори да ми отнеме повече от час при хубаво време, до такава степен имам огранична омразя към тях. Не понасям това, че трябва преди качване да им се моля едва ли не да ме вземат, особено когато не искам да пътувам Младост-Люлин, не понасям няколко секундното мислене дали си заслужава да ме качи и жестономиката, че айде от него да мине. Не понасям, че рискувам да ми пушат вътре, не понасям да разговарям с шофьора, не понасям и тежкото мълчание заместител на разговорите, не понасям общоприетото закръгляне на сумите, не понасям пуфтенето ако нямам точни (разбирай до един лев нагоре над сумата). Наречи ме мрънкач, лигльо, каквото искаш, твоя воля, но дори да се абстрахираме от моите лиготии в момента, в който в диалог за практичността на градския транспорт стигнем до "вземи си такси, не е чак толкова скъпо" разбери че твоята позиция е от грешната страна на спора.

 

Взимайки това предвид, хайде сглоби ми вариантите с градски транспорт, които не включват този хипотетичен на този етап автобус, така че да успея да стигна до Т1 без значителен стрес и бързане,  поне час и половина преди полета, ще чекирам и куфар? В същото време се появява този теоретичен автобус и очевидно има хора, които моментално са заинтересовани от него, ето моята дилема би била директно разрешена,  очевидно има и други хора в същия кюп, след като седмица след дебилните пресрелийзи се опитваме да намерим някаква актуална фактологична сламка, за която да се хванем. Колкото и да не добавя стойност в мрежата на градски транспорт не мислиш ли, че е странно как изведнъж излиза че имагинерния автобус все пак решава проблеми на някаква представителна извадка от хора тук? Самият факт, че има две гледни точки по въпроса не те ли кара да се замислиш, теб и останалите на твоето мнение, че може би пък линията не е чак такава тотална щета колкото я изкарвате, не може ли да приемеш, че не е само въпрос на лиготия, а може би има някакъв малък-теоретичен-нищожен шанс, автобусът да е полезен за повече хора от колкото ти като главен експерт урбанист си мислиш и да не е необходимо толкова агресивно да го отричаш?

 

П.С. За момента решението ми е да стискам палци да има Спарк в центъра, обикновено има, макар че точно в края на работното време мисля че има отлив в посоката център-квартал. Ако няма спарк - най-вероятно ще е такси, което повярвай ми е последното нещо, което искам да правя.

Редактирано от Георги
  • Харесвам 11
  • Браво 1
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
преди 44 минути , Георги каза:

най-вероятно ще е такси, което повярвай ми е последното нещо, което искам да правя.

Очевидна е омразата към този тип услуга. Прочетох аргументите, но голяма част от тях са в графата "условно възможни". Говорим за транспортна услуга. От доста години в много таксита можеш да платиш с карта, което елиминира тегобите със закръгляне на сумата нагоре или "досадните" бакшиши. Относно разговорите, според мен всичко зависи от теб. Ако не започнеш разговор или пък дадеш знак, че не желаеш да се водят разговори по време на пътуване, не вярвам някой шофьор да започне да говори сам със себе си. От известно време се качвам отзад заедно със съпругата, което по мои наблюдения създава нужната дистанция за водене на дискусии за "живота, вселената и всичко останало". Понякога съм в настроение (обикновено в чужбина) и сам подкачам шофьорът да "изплаче болката си". В това отношение най-любим ми е един таксиджия в Ейлат, който от центъра на града до йорданската граница (не повече от десетина минути пътуване) не спря да ни упреква, че кацаме в Израел и вместо да останем в страната, предпочитаме да си харчим парите в Йордания. Погледни го от забавната страна, все пак си тръгнал на пътешествие, ако нямаш нерви за излишни разговори не води подобни, но в никакъв случай не натоварвай предстоящото пътуване с негативизъм. Както и да го погледнеш, таксито е най-удобното средство за придвижване до и от летище с багаж или без багаж с изключение на придвижване в мегаполиси при които наистина е възможно с такси да попаднеш в задръстване и да изпуснеш полет...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.