Прескочи до съдържание

БДЖ - общи въпроси


Препоръчани мнения

преди 37 минути , dimitrov6 каза:

Нощните влакове са друга бира.Само роми,ненормални. Преди  2 седмици един пътуваше за Хасково  с прекачване в Димитровград, обаче първият  влак закъсня с 10-15 минути и по разписание  изтърваше връзката. Като почна да кълне БДЖ,Асен  Василев,но в крайна сметка другия влак чакаше и го хвана. Контрольорите слушаха,но си седяха в първото купе. Мислех да им кажа да повикат полиция на гарата.

Ти не им хващай вяра на емоциите на такива. 😃 Преди месец се прибирам от вилата с бдж. Първа класа фраш - някакви метъли, фенове на Левски тръгнали на мач от Асеновград към София. Дъни метъл музика, смърди на алкохол, заедно с това припяват и футболни песни. 🤣🤣Едно здраво момче от моето купе излязло в коридора, гледа към купетата на метълите-левскари и се нерви. Подвиква "Говеда" и "Искаш ли да тичаш след влака?", псува, абе изглежда, че ситуацията ще излезе всеки момент извън контрол. Даже мислех да изляза да му кажа кротко, че няма смисъл да се ядосва, след 10мин сме в София, да се опитам да го успокоя. Обаче като гледах как другото момче в купето се е свило, предчувствайки, че в мелето и той може да яде бой, ме достраша. 😙Кулминацията дойде малко след Елин Пелин, когато метълите пак гракнаха, вероятно запяха химна на Левски.Оня побесня, тръгна към тях.....и си станаха приятели. Не разбрах как стана, но на слизане на Подуене се потупваха приятелски по гърба и "бияча" им пожелаваше победа на мача. Това само мъжете го умеят.После ние, жените сме🤩 били емоционално нестабилни. 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
  • Смея се 8
Връзка към коментар
преди 2 часа, iMari каза:

Оня побесня, тръгна към тях.....и си станаха приятели. Не разбрах как стана, но на слизане на Подуене се потупваха приятелски по гърба и "бияча" им пожелаваше победа на мача. Това само мъжете го умеят.После ние, жените сме🤩 били емоционално нестабилни. 

Вероятно тия метъли ги познавам, кого по физиономия, кого по име. :biggrin: Но сакън, не искам ни да ги виждам, ни да ми пеят на уше.
Агресията се разпалва с още агресия, а се гаси със спокойно отношение. Не че е лесно винаги. Вероятно този така е подходил. 
Но най-добре е да върнат по двама полицаи във всичките влакове на дълги разстояния, както беше по студентските ми години. Тогава се поддържаше някакъв ред, като се обясняваше на всеки нарушител по разбираем за него начин как може и как не може да се държи в обществен транспорт. На разбиращите от дума – вербално, на неразбиращите – по друг начин. Виждала съм да свалят разни агресори от влака навремето.

Но въпреки преогромния раздут състав на МВР, вероятно няма достатъчно кадри за работа в полеви условия, защото съставът седи по кабинетите и взима големите заплати от по няколко k, a кондукторите освен всичко друго изпълняват ролята на пъдари и умиротворители. Жал ми е за тях.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Понякога ме кефят служителите по някои гари и колкото по-малка е гарата повече ме изненадват. Преди 3 години отидох да си подменя картата за намаление, и ме пита касиерката в селска гара да изрежела старата снимка и да я сложи на другата карта. На следващата година в голяма гара ми искаха нова снимка, а това значи пари и време до фотото.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 10 минути , dimitrov6 каза:

Понякога ме кефят служителите по някои гари и колкото по-малка е гарата повече ме изненадват. Преди 3 години отидох да си подменя картата за намаление, и ме пита касиерката в селска гара да изрежела старата снимка и да я сложи на другата карта. На следващата година в голяма гара ми искаха нова снимка, а това значи пари и време до фотото.

На мен пък ми гониха забравения във вагона умен телефон на гара Зверино и го доставиха тутакси с обратния влак. Пък аз им рекох, че няма да го изчаквам, а ще си го получа, когато се върна от водопада, който е известен с това, че е по-широк, отколкото висок; ще рече след около 3 часа 🙃

 

Вчера в Своге приложиха разпоредбите им 5 минути преди тръгване на влак да не продават билети, а влакът още не беше дошъл.. Положиха усилия да го изпусна, докато се усетя.., ама се отказах да вдигам пара и тичам към коловоза при очарователна касиерка..

 

Как да не обичам родното БДЖ 🥰  🚂

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар

Пак онлайн продажбата за спалните вагони Бургас-София не дава по-далеч от 31 Юли. Всеки ден проверявам, кога ще може за Август да се взима. 30 дена никак не ги спазват, сигурно пак мъдруват с расписанието?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...

От БДЖ ще закупят ПОС терминали за плащане с карта във влака. Ами време беше, хората на Луната се качи, а ние едни терминали не можем да закупим. Според мен дори всичко трябва да е дигитално, ама айде сега...... 

От Българските държавни железници (БДЖ) обявиха обществена поръчка за закупуване на ПОС терминали за плащане с банкова карта във влака.

Информацията съобщи пред БНР Ивайло Георгиев - директор на „Продажби и обслужване" в компанията. Промяната се случва на фона на данните за влошено финансово състояние на дружеството.

Публикуваният междинен отчет на компанията показва, че за първото тримесечие на тази година БДЖ е спечелило едва 13 500 000 лева от продажби на билети. Това е с близо 8 милиона по-малко, в сравнение с тримесечието от миналата година. Лошите финансови резултати на дружеството са на фона на увеличеното финансиране от страна на държавата, която за първите 3 месеца е дала около 60 милиона лева.

 

 

За повече инфо тук.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 3 часа, dimitrov6 каза:

Още няколко фирми може да извършват пътнически превози.

 

Сега ще стане интересно вече 😉

Щом и те ще превозват ще се започне с тая фирма толкова пари, с другата по-малко..... 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 минути , Иван Попов каза:

Сега ще стане интересно вече 😉

Щом и те ще превозват ще се започне с тая фирма толкова пари, с другата по-малко..... 

Която превозва по-качествено ще струва и по-скъпо билета сигурно.

Тази година пътувах до Бургас и обратно 2 пъти и не забелязах на гарата от електрическите мотриси Сименс,а само някакви стари вагони с купета или общ салон,без климатик.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , dimitrov6 каза:

Която превозва по-качествено ще струва и по-скъпо билета сигурно.

И аз така си мисля 😉

Може и по-бързо, по-комфортно.... времето ще покаже 😊

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

През август ходихме с нощен влак Бургас-София-Бургас.

Спални билети купих точно 30 дена предварително онлайн. Малко е тромава системата им, че не дава 2 купета да се купят наведнъж. Та за семейство 4 човека трябваше на 2 пъти да купувам. Билетите се харчат доста бързо, затова ги взимах някъде в 1 през нощта, щом пуснаха нужната ми дата.

Интересното бе че при 2 влака всеки ден, онлайн спалните билети даваха само за единия. От Бургас до София даваха за по-дългия влак (през Пловдив, 8 часа път), а от София за Бургас по-бързия (подбалканската, 6h50). Влака през Пловдив беше с 2 спални вагона, А от София за Буграс (подбалканската) беше само 1 спален вагон. Другите вагони бяха седящи и бяха си стандартната БДЖ мизерийка. Спалните вагони са си топ - чисти, с климатик, мивка в купето (ама няма сапун 🙂 ). Туалетните са ок, но без тоалетна хартия и без течен сапун 🙂

Возеше ни локомотив Сименс.

 

Общо взето много добра услуга, на цена ... 1 класа 38 лева за 1ва класа което е колкото и със рейс, ама много-по комфортно.

(2 класа : всички 3 легла се заемат в купето;  1 класа :2 легла от 3 възможни се заемат; има още бизнес класа: само 1 легло от 3 се заема, и цената не е чак толкоз по-висока от 1ва класа). Определено си заслужава! Децата много се накефиха.

Благодаря на всички, които помагаха с информацията по повод расписанията!

Поздрави на всички!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Който живее в Пловдив, има безплатни автобуси между гара Филипово и Централна гара. Те са за хората от влаковете пристигащи откъм Карлово и Стара Загора, на гара  Филипово ги прехвърлят на автобуси до централната гара. Не вярвам да проверяват дали имаш билет за влак в автобуса. 

2023_09_11_14.33.55.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 2.09.2023 г. в 19:50, phasma каза:

има още бизнес класа: само 1 легло от 3 се заема, и цената не е чак толкоз по-висока от 1ва класа)

Именно тази малка разлика  между 1ва класа спален вагон и бизнес класа ме накара да пиша до БДЖ  с молба за смяна на билета.  Историята преди дни я написах в  темата за автобусите Фликс бус, но разбира се, тук е мястото й.  Затова я споделям и тук: цък

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Връщане в миналото: Влак с парен локомотив потегли от София към Мездра (снимки)

Влак с парен локомотив потегли от Централна гара София към Мездра. Пътуването е организирано от БДЖ и Сдружение "Обединени Балкани" по повод отбелязването на Деня на независимостта на България, както и 135-ата годишнина от основаването на Българските държавни железници.

orig.jpg?_=1695365467

Малко след 9 часа влакът в състав от четири седящи вагона за пътуващите и един вагон от правителствения влак "Витоша Експрес" потегли към Мездра. Маршрутът на ретро композицията включва три престоя в гарите Курило, Реброво и Своге, където ще има организирана програма за посрещане на влака от представителите на Сдружение "Обединени Балкани".

orig.jpg?_=1695365721

 

За повече инфо тук.

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Система от най-ново поколение ще планира управлението на влаковете в страната

991-ratio-byrz-ekspresen-vlak.jpg

Система от най-ново поколе НК „Железопътна инфраструктура“ внедри модерна информационна система, която ще подпомага планирането и управлението на влаковото движение в страната. Системата за управление на влаковата работа (СУВР) е разработена по европейски проект и представлява едно от най-съвременните софтуерни решения в тази област. Това съобщи пресцентърът на Министерството на транспорта и съобщенията.

„Системата ще бъде от голяма полза както за служителите на НКЖИ, така и за железопътните превозвачи, които ще могат много лесно да планират своите превози и да получават справки във всеки един момент“, каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Бисер Минчев по време на събитие за представяне на резултатите от проекта. По думите му това ще позволи по-ефективно планиране на капацитета на жп инфраструктурата и автоматизирано изчисляване на инфраструктурните такси, което е от голяма полза за бизнеса.ие ще планира управлението на влаковете в страната.

Заместник-министър Минчев изтъкна, че освен подновяването на железопътния състав, реконструкцията на линиите и жп гарите, модернизацията на жп транспорта минава през дигитализация в управлението на услугите.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар

Покрай мен мина влак към Турция, като първите 3-4 вагона са пътнически, а следващите около 10 товарни,може би за автомобили. Сигурно идва от Германия с гастарбайтери и колите им. И други пъти съм го виждал. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Един и същи час на тръгване, но едното пътуване до  София във вторник 3 часа и половина бях сам в купето ,а в понеделник 7 души в купето. През 10 дни. 🙄

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
На 2.10.2023 г. в 7:51, dimitrov6 каза:

Покрай мен мина влак към Турция, като първите 3-4 вагона са пътнически, а следващите около 10 товарни,може би за автомобили. Сигурно идва от Германия с гастарбайтери и колите им. И други пъти съм го виждал. 

Този влак го намерих в Интернет. По 160 евро билет.

https://www.optimatours.de/price

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Още от идното лято първият частен влак за Бургас ще ни свали от колите. Ами време е вече с по-висока скорост да се движат ама и закъсненията малко да си оправят 😀

Още от идното лято първият частен влак за Бургас ще ни свали от колите

Първият жп лиценз взе компанията “ПИМК Рейл Експрес"

 

Частен превозвач ще пътува по българските железопътни линии след 135 години естествен монопол на държавната БДЖ. Първият жп лиценз взе компанията “ПИМК Рейл Експрес”, съобщи Изпълнителна агенция “Железопътна администрация”. Фирмата има лиценз и за товарни превози от 2015 г, пише 24 часа.

До момента единствената компания, която вози пътници с влакове, е “БДЖ Пътнически превози”. Сега държавното дружество ще се бори за една от най-печелившите си линии - тази от София до Бургас, защото ПИМК стартира с частен влак по нея.

Подготовката за лиценза ни отне година, защото регулацията е много стриктна и консервативна. В момента работим по изваждането на втората част от документа - сертификат за безопасност, който дава реално право за започване на дейност, обясни Пенко Несторов, съсобственик на ПИМК, чието седалище е в Пловдив.

lg.php?bannerid=0&campaignid=0&zoneid=29Получаването на сертификта ще отнеме около 6 месеца. Това означава, че първият частен влак може да тръгне в началото на идното лято. И въпреки че компанията има намерение да стартира по линията за Бургас, в основата на нейната стратегия не е да вземе пътниците на БДЖ, а да привлече хората, които в момента не използват влаковете, а пътуват с личните си автомоболи.

Наясно сме, че това ще бъде трудно. За да се качат тези хора на влак, трябва да им е чисто, удобно и уютно. Но нашата цел е да покажем, че пътуването не е по-лошо от това с кола, посочи Несторов.

ПИМК, която е сред топ 10 на най-големите транспортни компании в Европа, избира трасето София-Бургас, защото в момента то е единственото, което се модернизира. Това е линията, на която могат да се развиват по-високи скорости, от порядъка на до 160 км в час.

 

За повече инфо тук.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 18 часа, Иван Попов каза:

За да се качат тези хора на влак, трябва да им е чисто, удобно и уютно.

И цената е важна за повечето. Тяхната със сигурност ще е по-висока от тази на БДЖ, но да видим с колко.

 

преди 18 часа, Иван Попов каза:

Това е линията, на която могат да се развиват по-високи скорости, от порядъка на до 160 км в час.

Смешна е тази скорост на фона на западна Европа. Ново, ново и накрая 160km/h. 🙄

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Официално откриха напълно обновената жп гара в Стара Загора (снимки)

Колко красива е станала гарата в Стара Загора 😊

Напълно обновената железопътна гара в Стара Загора беше официално открита на тържествена церемония, предава БТА.

Гаровият комплекс е изцяло реновиран, извършен е основен ремонт на приемното здание, пространството около гарата, подлезите и перонните покрития.

orig.jpg?_=1700629711

Снимка: БТА

 

По време на проекта инсталациите и системите са осъвременени, повишена е енергийната ефективност на сградата с цел да се създадат комфортни условия за гражданите. Гарата вече разполага с четири асансьора, за да бъде осигурен достъп до всички нива на хора с намалена подвижност.

"Добре дошли в най-зеления град в България - Стара Загора", приветства присъстващите заместник-кметът на община Стара Загора Радостин Танев.

orig.jpg?_=1700629765

Снимка: БТА

 

По неговите думи "Стара Загора има един от най-екологичните обществени транспорти в страната. С този гаров комплекс ние продължаваме да изпълняваме нашата цел градът ни да бъде все по-добро и по-добро място за живеене", допълни Танев.

Той припомни, че преди няколко години бе изцяло обновена и Станционната градина, която се намира в непосредствена близост до жп гарата. "По този начин даваме изцяло нова визия на този вход на Стара Загора", подчерта заместник-кметът.

Обновяването започна през юли 2020 година и е част от проект "Реконструкция на гарови комплекси Стара Загора и Нова Загора", който се осъществява с финансиране от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Стойността на проекта е близо 10 млн. лева.

orig.jpg?_=1700629735

Снимка: БТА

 

"Днес отбелязваме важен резултат от усърдната работа и от сътрудничеството между нас, Европейската комисия, управляващия орган на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", екипите на Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ), изпълнителите и консултанта. Благодарение на тях този проект се превърна в реалност. Днес можем да се похвалим с една железопътна гара, модернизирана по всички европейски стандарти. Проектът включваше цялостен архитектурен ремонт на приемната сграда, пешеходен подлез и перонни покрития. Допълнително бяха извършени конструктивни укрепвания и саниране. Чакалнята претърпя цялостна функционална реконструкция за по-добро обслужване и комфорт на пътниците", каза инж. Мария Генова, генерален директор на НКЖИ.

Приемното здание на емблематичната и възпята в песен жп гара в Стара Загора е проектирано през 70-те години на миналия век и е влязло в експлоатация през 1982 г., откогато не е извършван основен ремонт. Днес в подлеза могат да бъдат разгледани фотоси на част от експонатите на Регионалния исторически музей в Стара Загора.

orig.jpg?_=1700629846

Снимка: БТА

В края на официалното откриване бяха поставени капсули на времето. Причината е, че по време на ремонтните дейности е открита такава капсула от 1970 година, в която е намерен текст: "Влакът е бъдещето". Днес за идните поколения, под звуците на гайда, началникът отдел в дирекция "Регионална и селищна политика" към ЕК за България, Унгария и Словения Агнес Монфре, която беше специален гост на събитието, постави знамето на Европейския съюз. Специално послание оставиха ученици от Основно училище "Кирил Христов".

 

За повече инфо тук.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.