Прескочи до съдържание

Япония за 7 дена + 2 в Сеул


Sun4o

Препоръчани мнения

Ей го на влака с Джи ар паса. Имай предвид ,че първия ден започва да тече от деня на активирането , и не е 24 часа, ако и в 23 часа да го активираш,ти се брои ден 1.post-2186-0-12886000-1451727480_thumb.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Идеално те разбрах!

1. JRpass го мисли за ОлИнклузив - булети, суперекспреси, бързи, бавни, някои автобуси и ферита...Значи, както пише в ПътеводителЪт - гледаш по картата черно-бяла пунктирна линия - това е JR линия, а ако е синьо-бяла линия - значи е за влака стрела. Та значи по всички тия линии ще те отведе паса. Ама ще ти дърпам ушите - нали каза, че няма да имаш пас и аз ти намерих апартамент да си ходиш пеша из Киото колкото се може повече, а не да си до гарата. :angry: Затова си го активираш на Нарита и се скъсваш от джиткане - Никко, Йокохама, Осака, Кобе, иди и до Химеджи и накрая последните два дни си обикаляй из Киото и го карай Дзен. А до летището в Осака може с автобус - товаросваш се с багажерите и право там. Защото няма директен влак от Киото до Кансай аеропорт, а от Нарита до Икебукуро - имаааа! Та затова автобусче в последния ден за да не се мъчиш по гарите с куфарите. И заведи децата в Осака. Я кажи какво още ги интересува?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Единият го интересува само Хонда и ниски тунинговани коли, та ако има някакъв музей и изложение, ще се разтопи от кеф, а другата е фенка на туризма предимно и колекционирането на страни:).

Още не съм почнал същинския разпит или какво по-точно АЗ искам, щото го играя (уж) Алфата в семейството, но понеже попита...:)

Първо винаги гледам самолетите, след това хотелите, след това транспорта. Сега сме на тема транспорт. Като дойде време за забележителности, ще има и други въпроси:). И понеже посвикнах с рент-а-карите, сега ще трябва да пообръщам представите си за транспорт с тия влакове и метра....И като чета, особено в Япония ще си имам гоУеми проблеми с гари-градовете. Принципно съм супер с ориентацията, но като съм на открито. Под земя и под вода съм кофти:).

За Киото не го мисли толкова - гърмян заек съм, ще се оправя.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Идеално те разбрах!

1. JRpass го мисли за ОлИнклузив - булети, суперекспреси, бързи, бавни, някои автобуси и ферита...Значи, както пише в ПътеводителЪт - гледаш по картата черно-бяла пунктирна линия - това е JR линия, а ако е синьо-бяла линия - значи е за влака стрела. Та значи по всички тия линии ще те отведе паса. Ама ще ти дърпам ушите - нали каза, че няма да имаш пас и аз ти намерих апартамент да си ходиш пеша из Киото колкото се може повече, а не да си до гарата. :angry: Затова си го активираш на Нарита и се скъсваш от джиткане - Никко, Йокохама, Осака, Кобе, иди и до Химеджи и накрая последните два дни си обикаляй из Киото и го карай Дзен. А до летището в Осака може с автобус - товаросваш се с багажерите и право там. Защото няма директен влак от Киото до Кансай аеропорт, а от Нарита до Икебукуро - имаааа! Та затова автобусче в последния ден за да не се мъчиш по гарите с куфарите. И заведи децата в Осака. Я кажи какво още ги интересува?

Самурайка, ще си позволя да те допълня:

Има още по- удобно от автобус - има една фирма в Киото, която осигурява трансфер до летището в Осака с шатълче  и то за не голяма сума . Нямам  точен спомен, в темата за Япония сигурно съм го описала, но от сорта на десетина долара на човек. Казах на рецепцията на хотела и те го поръчаха за деня и часа, който ми трябваше. Взе ни от хотела и ни закара на летището. Много бързо и много удобно.Че си имаше и нет в микробуса. :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Благодаря ти Александра, не знаех за тези "споделени таксита". Но са по-скъпи от десетина долара - 3500 йени са. И трябва резервация - но хоста може да помогне. И все пак има директен влак - Харука. Във всеки случай, както казва и Люба - зависи кога каца. Ако е сутринта - добре. Ако не - може да си се извози до апартамента със Скай лайнера и да го активира на другия ден сутринта, или по-другия, ако ще ходи от Икебукуро само до Асакуса, примерно.

 

За младежа - Mega Web на Одайба. Не е Хонда, Toyota е, ама ти е "по път" дет се вика. Ако ТРЯБВА да е Хонда, тогава тука.

 

Няма да имаш проблеми Сънчо, само вдигай глава нагоре към табелите по-начесто и не се шашкай.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря ти Александра, не знаех за тези "споделени таксита". Но са по-скъпи от десетина долара - 3500 йени са. И трябва резервация - но хоста може да помогне. И все пак има директен влак - Харука. Във всеки случай, както казва и Люба - зависи кога каца. Ако е сутринта - добре. Ако не - може да си се извози до апартамента със Скай лайнера и да го активира на другия ден сутринта, или по-другия, ако ще ходи от Икебукуро само до Асакуса, примерно.

 

За младежа - Mega Web на Одайба. Не е Хонда, Toyota е, ама ти е "по път" дет се вика. Ако ТРЯБВА да е Хонда, тогава тука.

 

Няма да имаш проблеми Сънчо, само вдигай глава нагоре към табелите по-начесто и не се шашкай.

Права си, Самурайка, сега потърсих в темата какво съм писала за този трансфер - 35 долара, понеже сме били трима, имало скидка, та са ни взели по 30:)
Връзка към коментар

Така. Следващата декада от въпроси.

Замислих се над самурайските съвети за пасовете.

Какви са ми опциите:

 

1. Наистина ние няма да пътуваме толкова, колкото АлександраКо, като посметнах, JR пасовете ни излизат наистина най-скъпо - по 215 евро + 11 евро за еднодневен пас в последния ден = 226 евро

 

2. Ако вземем поотделно Скай-трена от Нарита до Токио + 3 дена с еднодневна карта на метрото в Токио + еднопосочен шинкансен до Киото + двудневен пас Кинтацу = 155 евро

 

3. Скай трен + 3 дена карта за метро + Прасковката от Токио до Киото + петдневен пас, щото включвал транспорт до Кансай (нали правилно съм разбрал?) = 120 евро

 

Тъ....вариант 3 най-не го искам, не ми се оди по летищата, а из Япония. Нищо, че е най-евтин.

 

Вариант 2 ми се струва най-удачен value for money, както казват нахитрелите. Понеже хем няма да се съобразявам на какво ще се кача, хем и ще спестя едни към 300 евро. Големите неудобства обаче са две:

- че всеки ден трябва на опашка да се редя и да си купувам дневния билет (как става - бързо ли е, откъде?) в Токио и

- че ако реша да слезна примерно в Йокохама пътьом или във Фуджи да посързецавам вулканчЕто, няма да ми стане играта, билета е един.

Трябва и билет за Киото да взимам - по нета може ли или пак на тръстиката?

Въпрос във въпроса - ако съм JR и реша да слезна за 1-2 часа разходка, кога ще е следващия железен кон?

 

Вариант 1 е може би най-лесният, но неудобството е, че трябва да хващам точно определени линии - тук въпросите са:

- Стигат ли до обектите, както и другите и доколко са на често треновете, ако примерно изтърва единия под носа му, Га е следващия?

- Удобни ли са джиткане в самите Киото, Нара и Осака? Покриват ли и други линии, автобуси в тези градове.

 

Пак да кажа, че се ръководя от това, кой е моя билет, а не от цената само и единствено.

Редактирано от Sun4o
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За метрото в Токио Александър е написал това:

На летището си купих Tokyo Subway 3-day ticket за Tokyo metro и Toei Subway за цена от само 1500 йени. Имайте в предвид, че не влиза кръговата линия Yamanote и, че този пас не се продава из Токио, само на летищата!

 

Май това е много добър вариант. Аз имам точно твоите чуденки за пасовете. Ще ми е важно какво ще избереш и дали е било ок.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Сънчо, правилни са ти разсъжденията, с някои малки уточнения.

За всички останали, които са в чуденка - сметката излиза без колебание ако имате Токио-Киото-Токи с шинкансена. Ако не (самолет, автобус, една посока) - вече е на кантар. JRpass се изплаща с много ходене на много места, но ако ще е за по-лека програма с повече време в определени градове - тогава не.

 

Сега конкретно, по Сънчовите терзания.

 

Вариант 2 няма неудобства. Не се редиш, заставаш пред едни амнайсет машинки, натискаш English, пускаш парички и натискаш за колко души, копчето с твоята стойност на билета (а нея си я видял на едни огромни табла-карти над машинките, двуезични) и ти изплюва ресто, билет и всичко. Мушкаш на влизане, пазиш в джоба и мушкаш и на излизане където машинката си го прибира. Ако решиш да слезеш на друга гара на излизане има едни масхинки за fare adjustment на които си мушкаш билетчето и то ти казва колко да додадеш или ти връща колкото си надплатил и си излизаш пак по посочения начин. Ако не ти се занимава си взимаш Suika предплатена карта, която зарешдаш с парички и минаваш с нея, но сте 4 човета, та по-добре с билетчета, ще му хванеш цаката на втория ден.

За шинкансена - Токио-Киото-Осака е през три-четири минути, по-добре от някои линии на метрото. Ако слезеш попътно трябва на гишето да ти върнат разликата и после нов билет. До Йокохама си пътувай с експреса от Токио, а от там си хвани шинкансена за Киото. Прецени според времето дали имаш видимост и дали си струва да спираш за вулкана, но от влака си се вижда идеално.

 

Вариант 1 - не, не стават за навсякъде. За Токио стават (и за Нико, ти отказа ли се?) но за Киото не стават (там с автобуси се ходи основно), за Нара не става, за Осака става, за летищата става.

 

За Кинтецу паса, двудневния - и той не става за навсякъде - за придвижване от Киото до Осака и Нара става, до Фушими инари и Уджи става (ако имаш време и сили за още храмове скокни до там по път за Осака), двудневния включва и автобусите в Нара, но вътре в Осака не става - трябва малко планиране по линията. За района на Намба става, но от там до Умеда трябва да отидеш с метро. За Киото става за някои автобуси (до Киомизу дера, ти нали там се настани) и по-централните райони. Затова според мен това е твоят пас. Ползвай го двата дни в които ще си в Нара и Осака, а през другото време в Киото разглеждай пеша един ден около квартирата ти и другия ден отиди до Арашияма и там маай гащи цял ден. Това е най-икономичния вариант. И ще си покрил доволно.

 

ВАЖНО - всички пасове и билетчета по всички линии важат за всички видове влак по тези линии - бавни, бързи, експреси и суперекспреси. Само ограничените експреси трябва допълнителен билет към основния. Така че не се возете с бавните, взимайте си експрес!

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Златна си, Марико-сан:)!

Да благодаря и на Clete за инфото, ще се поразровя за темата на Alexander, добро попадение е и е точно за моя вариант с тридневен престой в Токио.

Да, от Нико се отказвам (май), бая търчане ще стане, не знам....те моите и без това са си мързеливи и вечно недоспали тийнеджъри, по-скоро ще наблегнем на други екстри и забележителности. Но за това нататък.

 

Въпрос самурайски - не е ли по-добре да бодна 5-дневния пас за Киото, включва и влаковете до Кансай, струва 1800 йени повече от двудневния, а билета за рейса е 2550? Разбирам, че има прекачване с влака, но някак по съм спокоен с него, отколкото с рейс и евентуален трафик. Това ще ми развърже и ръчичките да променям плановете дори и в последния момент (цар съм на такива тъпотии, така се озовах и с 4 билета до Япония:)) и да си джиткам както и докъдето си поискам, а?

 

И друго - доколкото разбирам с ръчния си английски, билета се купува както и JR-a, плащаш си го по нета, а го взимаш от гарата. Тъй ли й?

 

В Йокохама, ако слизаме, на коя спирка или то си спира само на една спирка и какво можем да дзърнем за примерно 2 часа?

Във Фуджи, освен вулкана друго има ли? Въобще масовия турист с фотоапарата как процедира с Фиджи на 1-ви февруари? Само го скива от трена или слиза, застава до някъде (езерото?) и щрака и въздиша с нещо като нашето "е.а си майкатаааа"?

 

Обещавам тия да са последните логистични въпроси, свързани с транспорта:). Че май отегчавам аудиторията и феновете:)

 

П.П. Всъщност сега разбрах май, че се купува на място Кинтецу пас-а, а?

Редактирано от Sun4o
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

За Йокохама, се слиза на Sakuragicho Station, там изхарчихме 4 часа ние и останахме много доволни.

Препоръчвам качване на Yokohama Landmark Tower с най-бързият асансьор в Япония, 750метра в минута. Цената е 1000 йени.

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

До един мол в Одайба имаше тест дрифт возене на новите тойоти ГТ86, как не се молихме, не ни качиха. По едно време единия от служителите почти се съгласи, звъня някъде, но накрая ни отказаха. Цялата работа беше, че не посмяха да ни дадат формулярите, където трябва да се подпишеш и съгласиш с риска да катастрофираш, а те си въртяха кръгчета и дрифтиха с не повече от 50км/ч, на мокра настилка, която поливаха с маркуча

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не разбрах за шинкансените-куфарите с теб ли си вървят във вагона или ги чекираш като в самолет?

Емо,нищо не чекираш,влак като влак си е/като организация,скоростта е друга работа/
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не разбрах за шинкансените-куфарите с теб ли си вървят във вагона или ги чекираш като в самолет?

Както е казала luba_rizova, не се чекират - има си ниша за куфарите точно до вратата на вагона, където се оставят и се закачат за една тръба, за да не се "разхождат" напред-назад. Място има достатъчно. Ние също имахме големи притеснения преди да заминем дали ще има достатъчно място за куфарите, но се оказа, че това изобщо не е проблем и изпращането им по куриер не е удачно (не заради цената, а заради неудобството да останеш без багажа си за ден или два). В NEX (Narita Express) също имаше достатъчно място за багаж - дори и между седалките, както и на стелажи над тях.

 

Освен Одайба, която Самурайка вече спомена, ако има фенове/собственици на Toyota като нас, на които би им било интересно да разгледат завода им в Toyota city (на път за Киото до Нагоя), да имат предвид, че не може просто да се появите във фабриката и да поискате тур. За същия трябва да се направи резервация 3 месеца в аванс. Това не го знаехме тогава и не успяхме да видим фабриката, та при следващото пътуване до Япония ще го включим задължително  :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ех, Сънчо много се забавлявам с логистичните терзания и съвети. Аз нямам какво толкова да добавя, сигурен съм ще наредиш нещата, а и Самурайка е идин истински сенсей за туристически възможности :)

Но друже не забравяй да пробваш уискито, всичкото им си заслужава. И телешкото - не си ял такова, вярвай ми ;) Не е нужно да е от лъскава кръчма или точно Кобе вариантите, но не го пропускай!

Предстои ти едно от най-приятните пътувания, които човек може да има.

А и със самурайски мечове не пускат в самолета да напомня :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Сънчо, теб май сън не те хваща тия дни?

За Йокохама се качваш от Икебукуро на метрото (лилавата линия Фукутошин) и слизаш на Минатомирай , струва 650 йени билета. Това всичкото ми го каза Hyperdia, най-добрият приятел на туриста. Мисля, че chiandni нея имаше предвид.

Понеже много ти е на сърце този Фуджи, какво ще кажеш да шкартираш една нощувка в Токио, сутринта да потеглиш към Йокохама, да разгледаш там, после да си хванеш обикновен влак до Мишима (за 100 минути и 1600 йени) и да преспиш там, в airbnb има даже разни готини стаи с гледки и услужливи хостове, които да ти дадат съвет за гледки. На сутринта да си разгледаш вулканчето на воля и да си хванеш после булета за Киото. Така и малко парички ще поспестиш от шинкансен, ама няма да се возиш на най-бързия.

От Киото има директен влак до летището, аз се поправих. Харука се казва. За петдневния пас - прецени си. Той покрива само междуградския път, ако разглеждаш 2 дена в Киото ще ти гори пас бадева. Но ако решите да скокнете до Нагоя за музея на Тойота, може и да има смисъл.

 

Чиандни, вие защо в завода в Тойода (не Тойота) а не в музея в Нагакуте? Или вие и в двете? Сънчо, музея е затворен до 4 януари, добре че погледнах.

 

Александър - молът е Винъс Форт а Mega Web е мястото за авто маниаци дето го препоръчах за младежа сънчов.

 

За багажите - ако е за шинкансен място има, но ако планирате цялден разходка след като сте чекнали аут, или ако в час пик трябва да се извозите с метро или Яманоте за да стигнете до шинкансена - тогава с куфари не е весело, ич.

 

cck - абсолютно съм съгласна с теб!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Ами като тръгвам за една от най-световно желаните екзотични и много различни дестинации неподготвен, къв сън ще ме хване?

Няма да отменям нощувки, щото така или иначе 3 са малко за Токио, а и един ден поне ще сме като дрогирани от часовата разлика+онемели от заобикалящата ни обстановка. Просто ден 3-ти , понеделник, понеже ни е ден за преместване искам да знам, дали да е бързо или бавно (със слизане и качване от влака). Но явно въпроса с мъкненето на куфарите ще натежи в полза на това да си останем в Токио до ранен следобед и кеч дъ трейн за Киото директно. Освен ако не ме светнете и за гардероб в Йокохама, ще е супер ако има. Куриерите май отпадат, щом трябва да сме ден без багаж.

 

Не разбрах само Харука покрива ли го 5-дневния Кинтацу пас или не?

И пас-а от Лафка ли се купува или по нета се поръчва?

 

Иначе относно Фуджи, не че съм пироман или катерач планински, ама да не вземете после да кажете - може ли да отидеш до Фуджи и да не слезеш да го видиш/катериш/снимаш от еди-къде си...?

За времето ми е ясно, че трябва да е ясно, ясно ми е също и че е зима и няма да го превземам.

Редактирано от Sun4o
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това всичкото ми го каза Hyperdia, най-добрият приятел на туриста. Мисля, че chiandni нея имаше предвид.

Не, chandni имаше предвид Japan trains за Android. Hyperdia-та е много удобна на компютър, но за мобилен телефон Japan trains е уникално удобно.  :) 

 

Чиандни, вие защо в завода в Тойода (не Тойота) а не в музея в Нагакуте? Или вие и в двете? Сънчо, музея е затворен до 4 януари, добре че погледнах.

Да, права си, фамилията е Тойода, но марката е Тойота :) Честно казано за този музей не подозирахме, но определено ще го включим и него, те гледам, че са наблизо. А фабриката - за да видим как се сглобяват Тойотите  :P В Toyota Mega Web бяхме като деца в сладкарница, та затова и интереса ни към самия производствен процес и методите им на работа - като горди собственици на Toyota, искаме да видим откъде идват... :lol:

 

Между другото, сега се сещам да те питам за нещо, което ни изглеждаше супер странно, когато го видяхме за пръв път... Става дума за това посочване с показалец - и машинистите на влака преди да тръгнат гледахме да го правят, и на клипечета, които сме гледали служители в завода на Тойота, след като приключат дадена операция, правят един много странен жест и посочват с показалец изделието, дори и никой да не гледа към тях. Един вид "Готов съм"? Какво точно означава този жест, защо го правят...? Ще ми е интересно да споделиш.  :)

 

Сънчо, музея е затворен до 4 януари, добре че погледнах.
 
.....
 
За багажите - ако е за шинкансен място има, но ако планирате цялден разходка след като сте чекнали аут, или ако в час пик трябва да се извозите с метро или Яманоте за да стигнете до шинкансена - тогава с куфари не е весело, ич.
Ами то днес е 4-ти Януари, та Сънчо не му пречи, той още не е тръгнал...  ;)
 
Иначе с чекаутването и куфарите - гардеробчетата по гарите са манна небесна! :D Използвахме ги на Осака стейшън, така че това също не е проблем... Цената е 300 до 900 йени в зависимост от големината на гардеробчето. Просто като още една опция да го имат пътуващите за пръв път до Япония  :)
Редактирано от chandni
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ми аз спя докато пиша и си пия кафето сутрин преди да са станали всички...И се чуууудех що съм писала, че няма директен влак до летището от Киото, като има...и се сетх защо - щот на Сънчо работа не му върши, паса важи за трансфер от Киото до Намба по Кинтецу линията и там прехвърляне на Нанкай линията, та си има и малко ходене даже (ама малко).Паса се купува от гара Киото (JR Kyoto station store). Трябва ти паспорт. На всяка по-голяма гара има гардероби с монети. Обърках месеците, нещо още празнувам НГ...

Има Тойота ши  и Тойода чо (в Кариа), и в двете има заводи, то в цялата префектура има. Музеят е уникален, не само за тойоти (има тойота от първите, дето е още тойода с йероглифи изписано), но и за други марки, а и за деца е много интересен. Но да предупредя - "по път" за Киото е Нагоя, но и Тойода и Нагакуте са си в нагойската периферия и ако ще се ходи там си иска преспиване в Нагоя.

Това с ръцете е "двоен контрол" - не само с очи, и с движение, тялото запомня операцията и с движение, като танц. На всяка операция, която изисква контрол - например за влака - на прелез да погледнеш семафор - го правиш и с ръката посочвайки и казваш "чек" или нещо си там, а не само да мернеш с очи. Малко са сейфти фрикс в тая фирма...махат с пръст и като пресичат...имам го и аз един махач в къщи.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

...Освен ако не ме светнете и за гардероб в Йокохама, ще е супер ако има...

Гардероби има на всяка гара и то много. Не гардероб като в Опера с гардеробиер, а lockers - много на брой и различни по размер. Пускат се монети, слагате багажа и изчезвате. Има една особеност - мислете преди да затворите дали не сте забравили нещо в чантите, което ще ви трябва за разходката, че веднъж заключите ли, няма отваряне....  :P Има де, но тогава пак трябва да пуснете пари. ;) "Наемът" за шкафчето важи докато го отворите (е, може би има и някакъв лимит в рамките на 24 часа). Ето какво представляват:

 

Lockers-in-Japan.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не я обвинявайте за обърканите дати Самурайката:).

То в Япония знаете ли кога беше 4-ти януари, вече го прехвърлят тоя месец...?

Та мерси и на двете ви отгоре, дилемата с транспорта вече е решена - 3-дневна карта за метро в Токио, еднопосочен билет до Киото от Токио/Йокохама, двудневен Кинтацу и рейс или влак до летището, ще го решавам по-късно.

Това означава, че няма да купувам нищо оттук, ако съм разбрал правилно. Донякъде е по-добре е така за мен. Не искам отсега да се ангажирам.

Оттук нататък следва прОграмата за Япония - Токио вече е ясен и разгледан в Гугъл мапс-а, АлександраКо и Самурайката ме светнаха достатъчно чудесно добре и с леко разместване, с цел да оптимизирам маршрута, всичко ми е ясно и подредено. Аригато.

Следват 2-3 часова Йокохама и Фуджи....кво казахте?:)

Редактирано от Sun4o
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
На 30.12.2015 г. в 23:49, Sun4o каза:

Засега питам - колко време (АлександраКо) отнема от поръчка на JR Pass-a в сайта им до пристигането му в Пловдив, братче е центъра на планетата...? :)

Сега чак ти виждам въпроса и не видях дали ти е отговорено... Видях, че вече си отхвърлил пасовете, но за информация на други, на които може да е полезно. Пасовете ги поръчахме на 2-ри март, а пристигнаха на 5-ти март (мисля, че пристигнаха от Франция). За нас са си незаменими - следващия път когато отидем, задължително отново ще сме с пасове - просто толкова много ги експлоатирахме, че си "избиха" парите многократно. Цената на паса беше равна на цената на билет Tokyo - Osaka - Tokyo. С ходенето до Хирошима ги "избихме" още веднъж, а да не говоря за многократните "тегели" Осака - Киото, Осака - Нара, Токио - Никко, Токио - Йокохама, както и няколко дни из самото Токио. Освен, че са оправдани като цена, е голямо удобство и това, че не се маеш по гарите от къде и какви билети да купиш, а само показваш паса и минаваш. Освен това ако сбъркаш влак, не се притесняваш, а просто се мяташ на друг. Не пренебрегвайте и времетраенето - Япония макар и "малка" е голяма и разстоянията са големи. Осака - Токио с шинкансена беше 3 часа, а гледах, че с по-нискоскоростни и евтини влакове, това време набъбва до 6-10 часа. Освен това, когато имате пас и ви остане "дупка", просто в движение се мятате на друг влак и отпрашвате... Ние точно така вмъкнахме и Хирошима в програмата, без да беше планирано предварително. Ето и две снимки от там, за да видиш, че не всичко в Хирошима е мемориали, скръб и печал... :)

 

post-2276-0-95401600-1451944982_thumb.jpg

 

post-2276-0-30786800-1451944996_thumb.jpg

 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Още на аватара те мернах, че снимка първа е от Япония...:)

За JR пас-а съм съгласен, но ние няма чак толкова да обикаляме поради липса на време...

Макар и така и не разбрах, този пас включва ли примерно директния влак Киото - Кансай, летището на Осака?

Връзка към коментар

JR паса включва летищата - и Нарита-Токио и Киото-Кансай, директния влак.

А за Фуджи имам само един съвет - като пътуваш за Киото седни от дясно. Три дни са малко за Токио, 4 дни са още по-малко за Киото-Нара-Осака, какъв Фуджи? Виж го на картата - навътре в префектура Шизуока е и всякакви форми на по-детайлно съзерцаване са свързани с поне един ден за целта.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.