Прескочи до съдържание

Кола под наем в Италия


Препоръчани мнения

Във връзка с последните постове. На два пъти имахме проблеми с приемането на кредитната карта и след няколко опита бариерата се вдигаше, но мъжът ми така и не разбра дали са минавали плащанията. В тази връзка да очакваме ли едни подобни честитки и ние?

Връзка към коментар
преди 3 часа, gery_2431 каза:

Във връзка с последните постове. На два пъти имахме проблеми с приемането на кредитната карта и след няколко опита бариерата се вдигаше, но мъжът ми така и не разбра дали са минавали плащанията. В тази връзка да очакваме ли едни подобни честитки и ние?

Няма ли касов бон, обикновено има копче и ако се натисне издава такъв. Най-малко изписва на екрана нещо, гледайте го.

преди 18 часа, Vyara каза:

Това е останалата част. 

15271949346451192134815.jpg

Да има 15 дни срок, може да се плати по много начини, в сайта им, поща и т.н. Няма да имате проблеми с плащането му.

Връзка към коментар

Вземали сме си бележката, по която да платим, но в последствие при самото плащане с карта на два пъти имаше ситуация, при която при множество опити не е ставало и в един момент се вдига бариерата. Но така у не разбрахме дали е минавало плащането. Успокоявахме се, че най-вероятно е минавало иначе защо би се вдигнала бариерата, но след като прочетох последните постове, започнах да се притеснявам. 

Връзка към коментар
преди 28 минути , gery_2431 каза:

Вземали сме си бележката, по която да платим, но в последствие при самото плащане с карта на два пъти имаше ситуация, при която при множество опити не е ставало и в един момент се вдига бариерата. Но така у не разбрахме дали е минавало плащането. Успокоявахме се, че най-вероятно е минавало иначе защо би се вдигнала бариерата, но след като прочетох последните постове, започнах да се притеснявам. 

Няма как да издаде касов бон и да не е минало плащането.

Връзка към коментар
преди 18 минути , Alexander каза:

Няма как да издаде касов бон и да не е минало плащането.

преди 3 минути , Vyara каза:

Аз днес го платих в пощата. Дано на връщане да  се оправя.Гери според мен има предвид че си е взела билта който аз не взех. Иначе според мен ако няма бон не е минало.  

Май точно за нея говоря. Бележката,която сме взимали е била преди да платим, на нея е пишело колко имаме за плащане, а може и да се бъркам. Но нито веднъж при плащане с карта не ни е пуснал автомата касова бележка. Не ни е минало през ума и да търсим. В брой винаги е имало. Леко взимам да се притеснявам, че ще ни излезе солено.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Rent-a-car от летището в Катания, Сицилия.

 

Предварително резервирана кола от Goldcar. С използването на код за 20% намаление – 55 евро за седем дни.

Дадоха ми чисто ново Рено Клио, на 14 км. Излишно е да казвам, че го пазех като очите си. Изтръсквах си обувките от пясък преди да се кача в колата, обикалях по 10-на минути в повече, само и само да намеря охраняем паркинг или достатъчно широко място, така че съседните коли да не допират нашата при отваряне/затваряне на вратите и т.н. и т.н.

 

Но, на паркинга в Палермо перфектните италиански шофьори все пак успяха да одраскат задната броня.

 

P1130574.JPG.c7a08c61b835eaaa164360aca6cba270.JPGP1130594.JPG.f76a39d7d77387a19f6217bb13cbdc59.JPG

 

Като я видях – направо ми се плачеше. И не че ще ме одрусат с няколко стотин евро, а защото колата беше абсолютно нова – аз бях първия, който я наема.

Измита и почистена, с пълен резервоар, връщам колата на Goldcar. Случих на едно момиченце, 20-25 годишно, което се притесняваше повече от мен. Ама трябва да опиша щетата. Еми, да, естествено. Ама ще Ви удържат пари от депозита. Еми да – какво да се прави. Оформихме документите. Даде ми една таблица, според която щетата (задна броня) струва 240 евро и след това една надценка (тогава помислих, че си е някаква тяхна такса) , та общо 420 евро.

 

table.jpg.7541caf50fc57ba72372d8e1af5dd7a6.jpg

 

Подписахме се под сумата. Направи копие и за мен и това е. Литнахме за София. Още същия ден целия депозит ми беше върнат, а отделно си бяха дръпнали 420 евро. Пито-платено.

Аз имам външна застраховка към http://www.worldwideinsure.com/   .

Подадох към тях необходимите документи (договора, протокола с goldcar за щетата, извлечение от кредитната карта, снимки …) и попълних формата за възстановяване на разходите.

Междувременно писах на Goldcar, за да ми обяснят защо сумата е 420 евро и да ми пратят фактура за щетата (тази фактура я искаха и от външния застраховател) . Първо отворих два case-a на техния сайт. Никакъв отговор. След това директно им писах и на cs@goldcar.com  Имейла го имах от предишна моя кореспонденция с тях:

 

 

 Отговориха ми,  че имало заведена щета, че вътрешни процеси в goldcar не били изпълнение както трябва, че ми връщат сумата (коя сума – цялата ли? ) и ми се извиняват ????? Всъщност, ето текста на писмото им:

Dear Client

Thank you for your email about the additional charge relating to your recent Goldcar vehicle rental.

Our records showed that there was a report of damages  when the vehicle was returned.

However, having reviewed the details of the case I see that there has been a problem with our internal processes.

We have therefore refunded the amount to your credit card and apologise for the inconvenience.

Kind regards,

 

Да, не се разбира много. Отново им писах, че се нуждая от допълните детайли и подробности и ако може да ми обяснят. Нямам никакъв отговор до момента.

Регулярно проверявах на сайта на goldcar - линка „invoice” (за потребителите, които имат акаунт) да не би да сложат нещо там. След 2-3 дни се появи фактура за щетата за 420 евро. Директно я засилих към външния застраховател. Те ми отговориха, че всички документи са налични и пристъпват към разглеждане на претенцията и след още 2-3 дни ми отговориха, че тя е удовлетворена и да очаквам до 5 дни в сметката ми да постъпят 420 Евро. Получих ги още на следващия ден.

Изненада дойде от кредитна ми карта. Видях, че goldcar са направили два пъти refund – единия за 180 евро, другия за 240 евро.

Резултатът, е че след като одрасках колата т.е. одраскаха колата по време на моето наемане имам 420 евро повече.

Сега се чудя какво да правя:

  1. Да пиша на Goldcar с цел да си дръпнат вярната сума (само дето не я знам каква е)

  2. Да пиша на worldwideinsure.com за да им кажа, че реално goldcar не са ми взели пари за щетата и да върна обезщетението, изплатено от тях.

Засега си мисля малко да изчакам (ама колко малко) Евентуално, ако goldcar предприемат някакви действия. И накрай, след като с goldcar съм приключил, да пиша на  http://www.worldwideinsure.com/  с цел да изравним разликите, ако има такива.

 

 

Не знам?! Съвети?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

брей, такова нещо си е направо чудо, хем щета, хем 420 на плюс, май дойде времето да ти завиждаме 😀

 

аз бих изчакала малко да съобщавам на голд кар, като нищо ще си дръпнат скоро, като си оправят процеса

Редактирано от antea
  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар

Всъщност, така, като се замисля:

 

Аз съм си много доволен от Goldcar.  Ползвал съм ги в Италия, Малта и Испания. С изключение на Пиза - никъде другаде не съм имал проблем. В Пиза просто не случих на служителка (явно не съм бил нейния тип 😉  😋   ) и тя се заяде. Така,  че … ставам им втория фен в този форум.

(@AlexandraKo   😉😀 )

Е, не са идеални - кореспонденцията с тях при инцидент върви доста тегаво и на моменти неадекватно.

 

А пък за  http://www.worldwideinsure.com/   просто нямам думи. Изключително коректни, точни, бързо отговарят, не се заяждат за формалности, даже си спомням, че първия път предложиха те да се свържат с Goldcar по повод на някакъв документ.

Бях решил да ги сменям с icarhireinsurance.com . Главно заради кешбека от 21% през  www.topcashback.co.uk , но сега имам сериозни колебания.

Редактирано от ven62
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 8 минути , ven62 каза:

Всъщност, така, като се замисля:

 

Аз съм си много доволен от Goldcar.  Не са идеални - кореспонденцията с тях при инцидент върви доста тегаво и на моменти неадекватно. Ползвал съм ги в Италия, Малта и Испания. С изключение на Пиза - никъде другаде не съм имал проблем. В Пиза просто не случих на служителка (явно не съм бил нейния тип 😉  😋   ) и тя се заяде. Така,  че … ставам им втория фен в този форум. ( @AlexandraKo   😉😀 )

 

А пък за  http://www.worldwideinsure.com/   просто нямам думи. Изключително коректни, точни, бързо отговарят, не се заяждат за формалности, даже си спомням, че първия път предложиха те да се свържат с Goldcar по повод на някакъв документ.

Бях решил да ги сменям с icarhireinsurance.com . Главно заради кешбека от 21% през  www.topcashback.co.uk , но сега имам сериозни колебания.

Е, нормално е, като човек няма проблем, да е доволен.Радвам се, че нещата са се подредили, без много главоболия.

Аз съм си доволна от тях, не сме имали никакви проблеми - нито ние с тях, нито те - с нас.

Пък и ние сме от тази категория верни клиенти, дето за няколко евро по-малко, няма да изневерят.🚘

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз бих писал на worldwideinsure и те да се оправят с голдкар. Има истории из нета за пари дръпнати от карта с месеци закъснение, кой знае дали няма да решат например, че като си "оправят процесите" им дължиш 600 евро и после ходи се обяснявай на worldwide какво точно се е случило... Та така, аз бих писал на worldwide като им кажа, че ако имаш писмено потвърждение от тях, че всичко с голдкар е ок, може да им върнеш парите и евентуално, ако от голдкар се сетят нещо ще трябва да цакат пак 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 минути , Георги каза:

Аз бих писал на worldwideinsure и те да се оправят с голдкар. Има истории из нета за пари дръпнати от карта с месеци закъснение, кой знае дали няма да решат например, че като си "оправят процесите" им дължиш 600 евро и после ходи се обяснявай на worldwide какво точно се е случило... Та така, аз бих писал на worldwide като им кажа, че ако имаш писмено потвърждение от тях, че всичко с голдкар е ок, може да им върнеш парите и евентуално, ако от голдкар се сетят нещо ще трябва да цакат пак 🙂

Да, нещо такова ми се върти в главата. Все пак, ще изчакам 15-на дена, евентуално Goldcar да ми отговорят на последния мейл.

Връзка към коментар
На 24.05.2018 г. в 17:07, Vyara каза:

Здравейте, за първи път взимам кола под наем и май не върви добре. Оказа се, че явно не съм взела някакъв билет за магистралата и сега мисля, че ме глобиха. Моля ви за разяснение какво да правя. 

15271708288312050189874.jpg

Малко късно го виждам, но ще се включа с отговор за да знаят другите за в бъдеще. Както е обяснила Александра те таксуват за цялата магистрала, независимо, откъде си влязла. На мен машината не ми,, захапа,, билета правилно и ми пусна подобна честитка. Взимаш си бележката и отиваш в Punto Blu, това са офисите за телепас и таксите за магистрали. Там се попълва  декларация, при кой град си влязъл  и излязъл от магистралата, плащаш при тях сумата, която дължиш реално и нямаш никакви главоболия. Цялата работа отнема 3 минути. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте,на 27.07 отлитам за Бергамо,прочетох всичко за тези застраховки и много се обърках вече 😀 Мисля да си запазя кола от сайта на Райънеър и оттам да си направя и Premium cover,споделете дали е удачно според вас така или на място да си направя застраховка? Колите съм си харесала от Interrent или от Centauro.Благодаря предварителноо

Връзка към коментар
преди 16 минути , Vegi каза:

Мисля да си запазя кола от сайта на Райънеър и оттам да си направя и Premium cover

Това в очите и на Interrent, и на Centauro ще е липса на застраховка и ще блокират сериозна сума по кредитната ти карта. Трябва да провериш дали имаш съответното покритие - и евентуално да направиш застраховка access с външен застраховател. 

 

преди 19 минути , Vegi каза:

или на място да си направя застраховка?

Провери каква е сумата на ден. Това е най-добрият вариант - но и най-скъпия обикновено 🙂 

Връзка към коментар
преди 54 минути , Vegi каза:

Здравейте,на 27.07 отлитам за Бергамо,прочетох всичко за тези застраховки и много се обърках вече 😀 Мисля да си запазя кола от сайта на Райънеър и оттам да си направя и Premium cover,споделете дали е удачно според вас така или на място да си направя застраховка? Колите съм си харесала от Interrent или от Centauro.Благодаря предварителноо

 

преди 34 минути , Rainy каза:

Това в очите и на Interrent, и на Centauro ще е липса на застраховка и ще блокират сериозна сума по кредитната ти карта. Трябва да провериш дали имаш съответното покритие - и евентуално да направиш застраховка access с външен застраховател. 

 

Провери каква е сумата на ден. Това е най-добрият вариант - но и най-скъпия обикновено 🙂 

Според мен два са вариантите, които си струва да обмислиш и да вземеш решение.

1. Наемаш си колата (щом си решила през Ryanair - OK). И на място си сключваш пълна застраховка с рентакар компанията (да кажем Centrino). Както ти е написала Rainy - това е най-скъпия вариант, но и най-сигурния. Общо взето, каквото и да се случи с колата няма да плащаш нищо повече.

 

2. Предварително си сключваш външна застраховка с трета компания (напр.  http://www.worldwideinsure.com/  ) която ще ти покрие разходите, ако рентакар компанията реши че по твоето време има някаква щета върху колата. В този случай рентакар компанията ще ти блокира/изтегли доста пари от кредитната карта, като гаранция, че ако има щета, да са сигурни че ще платиш. И ако наистина има щета, те ще си удържат от тази сума разхода за покриване на тази щета. След това с необходимия пакет документи ти ще се жалваш на компанията към която предварително си се застраховала. Те ще разгледат иска ти и ако всичко е наред ТЕ ще ти върнат парите, които рентакар компанията ти е взела за щетата. Малко сложно звучи, но работи и е доста по евтино от вариант 1.

 

Коя вариант ще избереш си решаваш ти.

Тук има привърженици и на двата варианта.

 

Това което ти си решила (да вземеш външна застраховка от Ryanair) е модифициран вариант 2. Според мен е най-неудачния защото тази външна застраховка през Ryanair е по-скъпа от тази, която може да направиш с  http://www.worldwideinsure.com/   (има и други подобни   

 

Малко дълго се получи - дано да са ти се "избистрили" основните "+" и "-" на различните варианти.

 

Редактирано от ven62
  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, Rainy каза:

и ще блокират сериозна сума по кредитната ти карта.

Ами не знам колко сериозна сума, но в Италия за малките коли, които наемаме, не са ни блокирали повече от 800-900 евро... В Мароко ми обърнаха представите за блокировка на "сериозна" сума! Avis ни блокираха 2900€ за едно Clio! 

 

Ние  преди правехме външна застраховка от worldwideinsure  за броя дни, за които наемахме кола, но миналата година решихме, че е далеч по-изгодно да направим годишна (беше малко над 30€ с icarhireinsurance), като ни спести минимум 250€ за 9 дни наем на кола в Братислава, още 30€ за 1-дневен на кола в Италия и още 157€ сега за 8 дни в Мароко. Т.е. ако си бяхме купували пълна застраховка от рент-а-кар компаниите, щяхме да сме платили над 400€, а така платихме под 40€. Стига да имаш достатъчен кредитен лимит, за да покриеш франшизата, за мен си е неоправдано разточителство да плащаш пълна застраховка на рент-а-кар компанията.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

@chandni неоправдано разточителство е, ако си готов да плащаш и лихвите, докато външният застраховател ти върне сумите, както и да преглътнеш риска поради дефект в някой документ или липсата му, цялата щета да остане за твоя сметка, а при някои рент-а-кари това си е направо колкото цяла кола на старо 🙂

Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

Ами не знам колко сериозна сума, но в Италия за малките коли, които наемаме, не са ни блокирали повече от 800-900 евро... В Мароко ми обърнаха представите за блокировка на "сериозна" сума! Avis ни блокираха 2900€ за едно Clio! 

 

Ние  преди правехме външна застраховка от worldwideinsure  за броя дни, за които наемахме кола, но миналата година решихме, че е далеч по-изгодно да направим годишна (беше малко над 30€ с icarhireinsurance), като ни спести минимум 250€ за 9 дни наем на кола в Братислава, още 30€ за 1-дневен на кола в Италия и още 157€ сега за 8 дни в Мароко. Т.е. ако си бяхме купували пълна застраховка от рент-а-кар компаниите, щяхме да сме платили над 400€, а така платихме под 40€. Стига да имаш достатъчен кредитен лимит, за да покриеш франшизата, за мен си е неоправдано разточителство да плащаш пълна застраховка на рент-а-кар компанията.

Аз не смея да се имам за ориентир кое е малка и кое голяма сума, защото са ми размити леко понятията... Но в Италия са ми блокирали 1700 евро и нагоре, а тук често хората са споделяли по-ниски стойности на покритие, та би било проблем - особено ако се прибави и блокировка за бензин... 

преди 41 минути , antea каза:

@chandni неоправдано разточителство е, ако си готов да плащаш и лихвите, докато външният застраховател ти върне сумите, както и да преглътнеш риска поради дефект в някой документ или липсата му, цялата щета да остане за твоя сметка, а при някои рент-а-кари това си е направо колкото цяла кола на старо 🙂

Ох, то това е вечната дилема 🙂 Всичко е до човека - колко му е здрава психиката за издържане на риск. Иначе познавам и двете страни. Години наред ползвах винаги пълна застраховка - докато на два пъти - отново в Италия - не ми отказаха тази опция и зорлем ме принудиха да ползвам застраховка само на excess.

Но да, покритията на кредитните ми карти са високи.

Но да - ако има щета, ще кльопам буци 🙂 

Надявам се да не се случва, защото ми харесва да плащам доста по-малко...

Връзка към коментар
7 hours ago, ven62 said:

 

Според мен два са вариантите, които си струва да обмислиш и да вземеш решение.

1. Наемаш си колата (щом си решила през Ryanair - OK). И на място си сключваш пълна застраховка с рентакар компанията (да кажем Centrino). Както ти е написала Rainy - това е най-скъпия вариант, но и най-сигурния. Общо взето, каквото и да се случи с колата няма да плащаш нищо повече.

 

2. Предварително си сключваш външна застраховка с трета компания (напр.  http://www.worldwideinsure.com/  ) която ще ти покрие разходите, ако рентакар компанията реши че по твоето време има някаква щета върху колата. В този случай рентакар компанията ще ти блокира/изтегли доста пари от кредитната карта, като гаранция, че ако има щета, да са сигурни че ще платиш. И ако наистина има щета, те ще си удържат от тази сума разхода за покриване на тази щета. След това с необходимия пакет документи ти ще се жалваш на компанията към която предварително си се застраховала. Те ще разгледат иска ти и ако всичко е наред ТЕ ще ти върнат парите, които рентакар компанията ти е взела за щетата. Малко сложно звучи, но работи и е доста по евтино от вариант 1.

 

Коя вариант ще избереш си решаваш ти.

Тук има привърженици и на двата варианта.

 

Това което ти си решила (да вземеш външна застраховка от Ryanair) е модифициран вариант 2. Според мен е най-неудачния защото тази външна застраховка през Ryanair е по-скъпа от тази, която може да направиш с  http://www.worldwideinsure.com/   (има и други подобни   

 

Малко дълго се получи - дано да са ти се "избистрили" основните "+" и "-" на различните варианти.

 

Мерси! А с worldwideinsure как стават нещата,правя застраховката на човека който ще кара ли (нещо такова ми излезна,ако съм била на правилното място де ) Извинявам  се за тъпите въпроси 😁

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.