Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Това с предупреждението не зная дали е възможно :rolleyes:Че в нашите банки има ли кой да го чуе? :unsure: 

Ние с мъжа ми  за чужбина ползваме предимно две  кредитни карти на Пиреос - Виза и Мастер и последните 10 години не сме имали нито един проблем с тях в чужбина. Не твърдя, че това са най-добрите карти, споделям личен опит. Имала съм преди на Пощенска, на ПИБ и  на Булбанк - махнах ги   точно заради проблеми в чужбина с тях. Да си кажа честно, аз много-много не се интересувам какви са им условията на разните банки - както се видя, всички са  почти еднакво лакоми :blush: За мен е важно да нямам проблеми и да съм спокойна. :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз съм към ОББ и има държави, от които не могат да се теглят пари, ако не съм предупредил.

 

Ако отида във Франция, не трябва да предупреждавам.

 

Ако отида в Шри Ланка - трябва да кажа в какъв период ще пътувам. Звъня и те просто махат защитите и може от целия свят да се тегли.

 

Предполагам помага с евентуални измами.

Връзка към коментар

Аз съм към ОББ и има държави, от които не могат да се теглят пари, ако не съм предупредил.

 

Ако отида във Франция, не трябва да предупреждавам.

 

Ако отида в Шри Ланка - трябва да кажа в какъв период ще пътувам. Звъня и те просто махат защитите и може от целия свят да се тегли.

 

Предполагам помага с евентуални измами.

 

Аз съм в състояние да ти помогна. Сканирай картата от двете страни. Прати ми я по мейл преди заминаване. Не забравяй за всеки случай да ми напишеш и ПИН код. После можеш да не се обаждаш в банката. Аз поемам нататък... :lol:

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Аз съм с различни карти от ПИБ,ако не стане с едната пробвам с другите.Последните години няма проблеми,само дето  трябва да търся PIN кода.Имаше проблем преди 1-2 години в самолета на WIZZ.

Редактирано от traveler
Връзка към коментар

Аз съм с различни карти от ПИБ,ако не стане с едната пробвам с другите.Последните години няма проблеми,само дето  трябва да търся PIN кода.Имаше проблем преди 1-2 години в самолета на WIZZ.

 

Тъкмо щях да питам къде не е станало с карта на ПИБ. Да, аз също съм имал проблем с плащане с VISA на ПИБ в самолет на WizzAir, но доколкото си спомням проблемът не беше в картата, а в ПОС терминала на борда, или поне така тогава каза стюардесата. При други полети на компанията не съм имал проблем със същата карта. Всъщност, досега единственото място където тази карта не мина за последните повече от десет години активна употреба, беше при опит за плащане през интернет на автобусни билети от холандското подразделение на Eurolines. Опитах да купя с моята карта автобусни билети на сина ми до Лондон. Посочих неговите данни и адрес в Холандия и плащането не мина. Наложи се той да плаща с неговата холандска карта. Отдавам го на особеностите на холандската банкова система. Сега сигурно отново ще бъда обвинен в скрита реклама на ПИБ, но така е, хонорарите трябва да се оправдават някак... :lol:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз съм ползвал на ПИБ и сега на Пиреус.

В крайна сметка съм доволен и от двете.

И двете имат един +, връщат 1 или 2% от транзакциите ти, като пари в картата т.е. всичко ти излиза 1 или 2% по-евтино.

Пиреус взимат 1 % за превалутиране.

Наскоро имаше дискусии за картите в други теми.

@Plamuk , би могъл/могла да се ориентираш и от тях.

Връзка към коментар

При последното ходене в САЩ, при покупка на билети за метрото на Сан Франциско, няколко минути по-късно получихме обаждане от ДСК да попитат дали ние сме направили транзакцията и дали е оторозирана. От една страна, браво на ДСК че са се загрижили за клиентите си, от друга е притеснително, защото телефона вече можеше да е с местна СИМ карта в него, както направихме няколко часа по-късно и не знам дали в този случай картата нямаше да изфиряса.

 

Като се образовах за кредитни карти и пътуване в чужбина навремето бях чел, че е добра практика да се обадиш на банката си да предупредиш, особено ако пътуването е в екзотични държави. Аз съм го правил в Холандия на холандската кредитна карта. Но разбрах, че в България тази практика не е много разпространена...

 

Молба: нека да ограничим темата до обхвата на оригиналното запитване - проблеми с плащането и евентуално блокирани карти в чужбина. Проценти и условия да останат за другата тема :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз съм в състояние да ти помогна. Сканирай картата от двете страни. Прати ми я по мейл преди заминаване. Не забравяй за всеки случай да ми напишеш и ПИН код. После можеш да не се обаждаш в банката. Аз поемам нататък... :lol:

Така ли печеля наследството от нигерийския принц? Ако да, направо ми давай мейл за връзка!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

На мен преди 5 години точно ПИБ ми блокира картата в чужбина. 

Но май аз си бях виновен - сутринта преди полета купувах сувенири в Пиза, обядвах във Виена, кофи брейк в Братислава и не можах да си платя хотела в Бърно. Блокираха я, без да позвънят. Добре, че бях тръгнал с две кк...

После ми обясниха, че засекли необичаен трафик...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

И аз съм имал случка с карта на ПИБ. Май единствено блокиране за десетина години активно ползване на карти.

"Главна прокуратура" (по Дюк) тегли пари в Тайланд на банкомат няколко дни поред, което явно е звучало подозрително.

Следва Мианмар и обратно в Тайланд. Картата вече блокирана.

Свързваме се по чат-а (важна особеност при 7 лв./мин./роуминг).

"-К'во става. Къде са ми бабките (пари, рус.) :)

-Ми не можем да ви открием, съмнителни транзакции някакви

- Е как аз телефон съм оставила, мейл...

- Ми няма връзка с този номер

- Е как да има, то няма български оператор с роуминг в Бирма. В БТК се усъмниха в името на държавата и дали съществува, а от Мтел дадоха акъл да сме по-близо до границата и да хващаме тайландски оператор

- Така кажете, след малко ще отблокираме"

 

Преразказвам го с насмешка, ама освен секюритито, 3D-тата, предупрежденията, че ще ходим някъде и т.н. е много важно банката да има 24 ч. поддръжка от човек, а не машина по телефон, чат, изобщо връзка.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

И на мен и българска и френска карта не ми минаха в Холандия няколко пъти.

Други проблеми съм нямал, но в Гамбия теглих пари от виза електрон на Алианц. Получих мейл, че съм изтеглил, а банкоматът не пусна пари. В гамбийската банка - Екобанк, сериозна панафриканска банка, която всъщност е тоголезка (или тогоанска на български??)и към която имам доверие - казаха, че парите са блокирани и ще се отблокират. Звънях до България от служебния телефон, където ми казаха същото и така си и стана. Ако се случи на някого по "екзотични" дестинации, да не се плашите. 

В Сенегал пък на френската ми карта едно теглене от 20 000 франка (30 евро) беше отчетено два пъти, та като се прибрах ходих да оспорвам транзакции и такса теглене в чужбина, за около месец ми ги възстановиха. 

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Преди няколко седмици Райфайзен блокираха Visa-та, която ползваме повече от година в чужбинско без проблем. Случи се веднага след плащане към https://www.klook.com/activity/117-universal-studios-singapore/. След отправена писмена молба картата беше отблокирана но...едва след 3 дни.

Връзка към коментар

Ползвам няколко кк на ПИБ.При последното пътуване до Шри Ланка се сетих на път за летището,че не съм се обадил.а беше неделя.Оказа се,че има дежурен в отдела за сигурност,обясних му,че пътуваме за Шри Ланка,каза че го въвежда в системата и няма да имаме проблеми.Проблемът беше,че в Шри Ланка още не са открили този метод на плащане с малки изключения.

Връзка към коментар

Когато купувахме билети за трансфер с Flygbussarna от ARN, от ДСК звъннаха веднага, а беше след полунощ. Като купувахме трансфер следващ път няколко месеца по-късно, пак се обадиха да питат дали е наша транзакцията. И тогава попитахме дали всеки път звънят. Обясниха ни, че ако малко преди да се пазарува онлайн, клиентът си влезе в електронното банкиране, било то само да провери наличността, за тях е знак, че има някаква активност и се подготвя някакво плащане и тогава не звънят. Изпробвахме следващ път, наистина не звъннаха с последните автобусни билети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Mалко офтопик.

Вчера съм теглил на банкомат в 19.30 часа. Днес при опит за теглене  някъде в около 19.40 ч. ми дава все още "надвишен лимит за теглене" .

Става въпрос за ПИБ . Как става зануляването в тяхната система ?

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Наистина напоследък се наблюдават леки негативни тенденции в обслужването на ПИБ. От известно време включиха и такса при теглене на сума от техен автомат, както и определено има закъснения в обработката на транзакциите, за които говори Стенк. И все пак, дано не прозвучи като реклама - клиент съм на тази банка от 1997 г., но ПИБ все още са на светлинни години пред останалите банки от гледна точка на крайния клиент. Преди няколко дни ми се наложи да работя с Уникредит и буквално си спомних времената на Булбанк и ДСК...

Ехххх, Дюк, знаеш точно кога какво за кажеш.  :)

Връзка към коментар

Ехххх, Дюк, знаеш точно кога какво за кажеш.  :)

 

Като потвърждение на казаното от мен преди три години. Вчера отидох да си взема новата пластика на европейска здравноосигурителна карта от ДСК. За пореден път се върнах в соца. Говоря за клона на Витошка, но принципно разлика няма. Системата им за разпределяне на клиенти според вида на услугата не работи и на практика независимо каква услуга избереш от автомата на входа получаваш пореден номер. На въпрос защо тогава е необходимо да получавам талон няма адекватен отговор. Според талонът пред мен имаше двама души. Обслужващите гишета бяха точно три. Чаках точно тридесет минути. През това време служителките на две от гишетата обслужваха по един клиент. Едната така и не успя да го обслужи докато приключа. Другата води безкрайни телефонни разговори на тема "как да направя тази операция, че нещо системата не ме допуска". След като накрая все пак "системата я допусна" незнайно къде и приключи с клиента, служителката излезе в обедна почивка. Направо по-бес-нях! Обслужи ме единствената служителка през която вече бяха минали двамата клиенти преди мен. Половин час, за да си взема пластиката. Не мога да си представя да бъда клиент на тази банка. Само като си помисля, че все още освен огромни опашки, клиентите им попълват сами платежни нареждания и направо ми замирисва на Булбанк и старата ДСК. Като казах Булбанк, същата работа по отношение на обслужването и в Уникредит. Благодаря, не пуша, казвам на такива банки!

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Като потвърждение на казаното от мен преди три години. Вчера отидох да си взема новата пластика на европейска здравноосигурителна карта от ДСК. За пореден път се върнах в соца. Говоря за клона на Витошка, но принципно разлика няма. Системата им за разпределяне на клиенти според вида на услугата не работи и на практика независимо каква услуга избереш от автомата на входа получаваш пореден номер. На въпрос защо тогава е необходимо да получавам талон няма адекватен отговор. Според талонът пред мен имаше двама души. Обслужващите гишета бяха точно три. Чаках точно тридесет минути. През това време служителките на две от гишетата обслужваха по един клиент. Едната така и не успя да го обслужи докато приключа. Другата води безкрайни телефонни разговори на тема "как да направя тази операция, че нещо системата не ме допуска". След като накрая все пак "системата я допусна" незнайно къде и приключи с клиента, служителката излезе в обедна почивка. Направо по-бес-нях! Обслужи ме единствената служителка през която вече бяха минали двамата клиенти преди мен. Половин час, за да си взема пластиката. Не мога да си представя да бъда клиент на тази банка. Само като си помисля, че все още освен огромни опашки, клиентите им попълват сами платежни нареждания и направо ми замирисва на Булбанк и старата ДСК. Като казах Булбанк, същата работа по отношение на обслужването и в Уникредит. Благодаря, не пуша, казвам на такива банки!

Смятах,че съм от малцината разочаровани от Банка ДСК....Няма как да не направиш сравнение с начина на работата на банките по времето на соца( май множествено число е неправилно да се употреби,имаше само една не/търговска банка)-мудност,недобра организация на работата и отношение към клиентите!В клона на банката,който посещавам аз работят същите ...да не ги обиждам....хора.Та те едва ли са пазарували онлайн някога,примерно!Изобщо нямат представа от новостите на пазара!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Георги Матеев

Смятах,че съм от малцината разочаровани от Банка ДСК....Няма как да не направиш сравнение с начина на работата на банките по времето на соца( май множествено число е неправилно да се употреби,имаше само една не/търговска банка)-мудност,недобра организация на работата и отношение към клиентите!В клона на банката,който посещавам аз работят същите ...да не ги обиждам....хора.Та те едва ли са пазарували онлайн някога,примерно!Изобщо нямат представа от новостите на пазара!

 

Няма какво да се лъжем - обслужването на повечето гишета на ДСК е под всякаква критика, а голяма част от персонала са набори на баба ми.

 

Държа все пак да отбележа, че при частното банкиране не съществува нито един от тези проблеми. Там персонала даже май го подбират с конкурс за красота :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Няма какво да се лъжем - обслужването на повечето гишета на ДСК е под всякаква критика, а голяма част от персонала са набори на баба ми.

 

Държа все пак да отбележа, че при частното банкиране не съществува нито един от тези проблеми. Там персонала даже май го подбират с конкурс за красота :)

 

За да стигна до частното им банкиране, преди това трябва все пак да стана клиент на банката, а при подобно обслужване това няма как да се случи. Нека да завършим този банков офтопик с факта, че обслужването в ДСК може би не е най-лошото на пазара. Имат много силна конкуренция в лицето на Уникредит... ;)

Една вметка за букинг:

за разлика от много други сайтове, които ползват данни от системите за резервации, много хотели директно си вкарват наличностите и офертите в букинг, което често води до странности.

Последен пример: един плажен хотел в Шри Ланка беше публикувал двата си най-ниски класа стаи САМО в букинг ком, и в нито една друга система, че дори и в собствения си сайт. Дори местните тур агенции не ги виждаха тези стаи, респективно ниски цени.

 

Ами, това не е ли част от "мутренското" според някои изискване на booking.com, да получават от хотелите най-ниска цена на стая за тяхната резервационна система, дори в сравнение с посочената цена на официалния сайт на хотела?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.