Прескочи до съдържание

Booking.com - полезни опции, съвети, възможности и трикове при търсене


rik4o

Препоръчани мнения

преди 44 минути , darinamarinova каза:

Здравейте. При резервация на хотел имам опция за закуска, но не я искам - изписва ми, че е optional, как да съм сигурна, че при резервацията няма да ми я сложат, стигнах до мястото преди да потвърдя плащане и никъде не ми изписа дали я искам или не я искам. 

Clipboard01.jpg

Много пъти сме резервирали с опция за закуска с доплащане,никога не са я начислявали към резервацията.Обикновено на място те питат дали ще си доплатиш за закуска.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Обещах да споделя - от букинг ми върнаха разликата в цената на стаята, която намерих по-евтино в техния сайт,  и след връщане и на 15$ /резервация през линк/ съм повече от доволна.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Когато закуската е Optional, тя не се начислява в цената на стаята. Просто е указана цената, която се плаща на място ако желаеш да се възползваш.

преди 12 часа, Rainy каза:

Остави стойността нула - не използвай падащото меню. Провери крайната сума дали е точна. 

Това меню е за избор на брой стаи, няма как да го остави 0.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , chandni каза:

Това меню е за избор на брой стаи, няма как да го остави 0.

Грешно съм видяла, извинявам се 🙂 Значи остава само последния съвет - да преглежда винаги крайната цена. Извън точния съвет, който всички са дали. 

Връзка към коментар

Относно Genius - Booking.com въведоха няколко нива на Genius клиенти, като продължват активно да развиват програмата. Към момента има 2 нива, но се очаква включване и на трето ниво. Т.е. колкото повече резервации сте направили през Booking.com толкова повече позитиви ще имате.

Разбира се включването в тези нива се избира от всеки хотел, като има опции за активиране на различни периоди, различни помещения, различен процент остъпка (като има минимални нива, към момента 10% за първо ниво; допълнителни 5% за второ ниво). Също така има опции и за допълнителни облаги според нивата - безплатна закуска, безплатно късно напускане, безплатен ъпгрейд и т.н. 

Надявам се, че с времето системата ще става все по-развита и ще се превърне в истинска програма за лоялност. 

 

Относно Booking Basic - ако даден хотел регулярно предлага по-ниски цени през други канали за продажба, Booking.com започва да предлага по ниска цена на сайта си, като вариантите са няколко - подбива своята печалба и намалява процента си комисионна или купува от друг канал съответната резервация. Програмата е сравнително нова /в Европа е забелязана през Декември/ и има доста неща които се променят по нея. Като цяло мисля, че има доста неясноти и доста конфликтни моменти, които биха били неприятни. Факт, че Booking няма да ви оставят на улицата ако грешката е тяхна, така че при евентуално възникнал проблем съм сигурен, че ще съдействат.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 7 часа, Karik каза:

Факт, че Booking няма да ви оставят на улицата ако грешката е тяхна, така че при евентуално възникнал проблем съм сигурен, че ще съдействат.

Не е заяждане, но в този форум нееднократно са споменавани случаи от последните години, при които Букинк.ком са зарязвали туристи по късни доби без съпорт. Така че гаранция-Франция.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 16 часа, vorbis каза:

Не е заяждане, но в този форум нееднократно са споменавани случаи от последните години, при които Букинк.ком са зарязвали туристи по късни доби без съпорт. Така че гаранция-Франция.

Не оспорвам, че има подобни случаи. Въпросът е доколко е вина на Booking или на съответното място за настаняване.

Също така огромни компании като Booking, Expedia и AirBnb имат хиляди души персонал, като разбира се сред тях има хора на които им се занимава и такива които биха пропуснали да съдействат. 

Пътувайки по света вярвам, че винаги има шанс нещо да се обърка, независимо дали спим в хотел от световна верига или в малък апартамент (същото се отнася и за транспортните опции). 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте!

 

Някой знае ли как може да се провери при минала резервация, тоест вече нощувахме, дали резервацията е направена през линк /например през уиз/ 🙂 

 

Благодаря предварително

Връзка към коментар
24 minutes ago, Eva eva said:

Здравейте!

Някой знае ли как може да се провери при минала резервация, тоест вече нощувахме, дали резервацията е направена през линк /например през уиз/ 🙂 

Благодаря предварително

В мейла май само има информация. Резрвирала съм през линк от приятел и там пише, че ще си получа наградата след пътуването.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Резервация чрез Booking.com на хотел с паркинг - варианти и гаранции

 

Когато пътешестваме с личния си или с друг автомобил, при престоя ни в мястото на настаняване се налага да се погрижим и за него, като му осигурим място за нощуване, по възможност безплатна. Опциите, които се предлагат, не са толкова много и повечето са ясно формулирани.

След последното ми пътуване с колата до Истанбул обаче започнах повече да се замислям при тълкуването на предлаганите възможности, възникнаха и някои въпроси доколко може да се разчита на написаното от хотела и какви други варианти имаш, когато отидеш на място.

По-често срещаните опции при предлагане на паркинг са няколко и ще ги представя с текста към офертата за нощувка в Booking.com:

1parking1.png.b67de0b4cf3681570d8ebce95fb0d2e8.png2parking2.png.3e9bca5b8b0749cc922b6d4c1f37d677.png

3parking3.png.f7d8b0e2615b66612ea4c4f23b4d7924.png4parking4.png.a5faf5c09ec266297a4875adccad7707.png

5parking5.png.13149cf4784e5eeb6b30848557150c26.png6parking6.png.f9b0e2f7979eb70ad76a1212fb37893e.png

От изброените (има и други, които биха могли да бъдат добавени за пълнота) изключвам опции 2, 3, 4 и 6. "Частният паркинг" в 3 и 4 е общо взето ясен. При тях може да се обсъжда само (без да се отрича правото на хотела да получи предварително нужната му информация) защо е необходима резервация, след като паркингът е частен - вероятно, за да се предвиди предварително място.

 

При 6 съвсем коректно хотелът заявява, че не поема ангажимент да осигури каквото и да е паркомясто, но все пак дава информация за наличието на паркинг, който сам можеш да наемеш и да платиш. Такъв беше случаят, за който споменах по-горе, и всъщност се оказа много, много добро решение. Предварително си го намерих и знаех от Street View как изглежда, как се достига и колко близо е до хотела. Не беше проблем и цената на услугата - ниска (което важи в момента почти за всичко в Турция).

 

Предложение 2 също звучи доста ясно, като отново хотелът по никакъв начин според мен не заявява съпричастност.

 

Въпроси предизвикват предложения 1 и 5. "Безплатен обществен паркинг" за мен значи, че това е място, където могат да спират и да паркират всички превозни средства, без оглед на това дали водачите им са гости на въпросния хотел, или не са. И автоматично предизвиква размисъл върху варианта паркингът да е постоянно пълен или поне да е така в момента на пристигане (което общо взето е същото). Когато хотелът добавя обаче в скобите "Резервация е/не е необходима" нещата стават малко объркани. Ако е необходимо да направя заявка за паркиране чрез резервацията, то това би трябвало на 100 % да ми гарантира, че хотелът се ангажира да ми намери място за паркиране на обществения паркинг, т.е. по някаква си тяхна схема те си имат заделени места за гостите (Сега си спомних как преди доста години пак в Истанбул, в идеалния му исторически център, на възможно най-тясната и стръмна уличка служителят на хотела местеше на улицата едни големи саксии с палми, за да ми освободи място точно пред вратата на хотела :laugh1:). И когато при резервиране посоча, че искам паркомясто, да съм сигурен, че такова ще ми бъде осигурено. Иначе защо ми е да го уведомявам въобще. Какво тогава би означавала същата опция, но с добавката "Резервация не е необходима"?! Че винаги има свободни места на този паркинг ли, или пък че няма такава възможност - да бъде направена предварителна резервация на място? А дали хотелът в този случай поема някакъв ангажимент към своите гости все пак да им осигури място, след като е бил уведомен, че пристигат с кола? Или пък просто опция 1 е завоалиран (и поради този факт е и некоректен спрямо гостите) вариант на опция 2?! Как мислите?

 

П.П. Сега забелязвам и малка разлика в "офертите" 1 и 5 - "достъпен на място" и "достъпен в близост". Тя опеделяща ли е, или е резултат само от друг начин на изказване? 

 

 

 

Връзка към коментар

@rik4o много добра тема отвори. Аз също имам тези терзания, когато търся хотели в Booking и места в Airbnb. Като във втория сайт винаги водя една дълга кореспонденция с хостовете относно паркирането. Така се застраховам от неприятни изненади. Но при Booking, за съжаление, не можеш да водиш дискусия преди направена резервация. И затова винаги търся официалния сайт на въпросния хотел, разходка с Google Street  или ревюта на потребители относно паркинга. Така го решавам аз този проблем. Чудел съм се как да оптимизирам този процес, тъй като си е сериозен разход на време, но засега не съм успял.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@rik4o Това е тема за цяла дисертация 🙂

 

Аз решавам въпроса с директна и неколкократна комуникация с хоста (Booking), изобщо не се втикясвам да гадая. Когато не съм сигурна във взаимната ни разбираемост, подготвям резервни варианти. 

 

При последното пътуване в Тоскана беше чудо на чудесата 😄 Всички видове опции за паркиране се случиха - включително и получаване на индивидуален пропуск за Стария град на Монтепулчиано...  

Връзка към коментар

Когато избирам хотел, винаги внимавам, да има собствен паркинг. Най-хубаво е, когато е платен и трябва да направя заявка, на която, те да ми отговорят, че ще ми осигурят място.

Това, с паркирането на улицата, дето било безплатно, като сме с чужда кола, не ни е опция:((((Повечето хотели, си имат, но някои, решават въпроса и така:

Имат договор,  в непосредствена близост до хотела , да се ползва обществен, подземен паркинг.

Така е в Новотел Шарлероа, така беше с хотела в Марсилия, с хотела в Хага, но плащането пак ставаше на рецепцията на хотела, с намаление , което е различно - 20, 30, имали сме и 50%.

В Негреско, например, паркингът беше по 28 евро на ден. Обаче, петте паркинга не ни ни таксуваха, че като имаш повече от 3 нощувки, ти били подарък или нещо от тоя сорт. Не задълбахме чак толкова, защо ни ги подариха, рекохме мерси:)))), докат не са размислили:)))

До сега от ЕрБнб сме ползвали апартаменти, за по- дълги престои, всичките са били или с гараж, или двор, с място за колата. Това винаги ми е първата грижа.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Имам конкретен бърз въпрос, преди да резервирам, по повод едно добро предложение. Не че ми е особено важно, но ми стана интересно.

От известно време със задоволство забелязвам някои интересни екстри - вероятно след като са ми вдигнали нивото като Genius.

 

Днес реших да резервирам ето тази стая в хотел:

freeupgradegenius_02.png.67c0a9fadf092b3b7ec89e6b09f3107d.png

 

Офертата им ме задоволява и като цена, и като качество. Отдолу обаче за двойна супериорна стая се появи ново предложение:

 

freeupgradegenius_01.png.88203c17ddb436f50c89d92db849789d.png

 

Въпросът ми е как да резервирам, за да влезе в сила ъпгрейдът - дали стандартната стая, или супериорната. Предполагам, че след резервацията на първата ще получа възможност "да надградя" безплатно. Или пък направо да резервирам това, за което пише "Безплатен ъпгрейд на стая". Тя обаче има друга цена, която аз не искам да платя.

Някой дали е резервирал по този начин, или да е запознат с т.н. екстра "Безплатен ъпгрейд на стая"?

 

Връзка към коментар

@rik4oМисля, че леко се бъркаш. Безплатният ъпгрейд е валиден само за втората стая - както е написано, т.е. трябва да платиш 79 евро и ще ти дадат безплатно по-хубава стая. Първата стая не е с дефиниран ъпгрейд. 

 

Не съм го ползвала, защото не ми е било нужно (аз съм Genius II ниво). 

 

 

Връзка към коментар
преди 12 минути , Rainy каза:

...т.е. трябва да платиш 79 евро и ще ти дадат безплатно по-хубава стая. Първата стая не е с дефиниран ъпгрейд.

@Rainy, малко объркано е дадено. Пише: "Ще платите цената за Стандартна двойна стая и ще получите:...". И аз затова свързах двете стаи. А над супериорната няма друга по-добра опция.

Връзка към коментар
преди 4 минути , rik4o каза:

@Rainy, малко объркано е дадено. Пише: "Ще платите цената за Стандартна двойна стая и ще получите:...". И аз затова свързах двете стаи.

Възможно е 🙂 Аз затова казах, че не съм ползвала, но знам, че офертите са валидни единствено към конкретната стая със зададеното предложение. Ако не е дадено към стандартната стая (68 евро), не бих очаквала ъпгрейд. Текстовете понякога може да са объркани поради изгубване в превода... 

Връзка към коментар
Преди 1 час, rik4o каза:

Имам конкретен бърз въпрос, преди да резервирам, по повод едно добро предложение. Не че ми е особено важно, но ми стана интересно.

От известно време със задоволство забелязвам някои интересни екстри - вероятно след като са ми вдигнали нивото като Genius.

 

Днес реших да резервирам ето тази стая в хотел:

freeupgradegenius_02.png.67c0a9fadf092b3b7ec89e6b09f3107d.png

 

Офертата им ме задоволява и като цена, и като качество. Отдолу обаче за двойна супериорна стая се появи ново предложение:

 

freeupgradegenius_01.png.88203c17ddb436f50c89d92db849789d.png

 

Въпросът ми е как да резервирам, за да влезе в сила ъпгрейдът - дали стандартната стая, или супериорната. Предполагам, че след резервацията на първата ще получа възможност "да надградя" безплатно. Или пък направо да резервирам това, за което пише "Безплатен ъпгрейд на стая". Тя обаче има друга цена, която аз не искам да платя.

Някой дали е резервирал по този начин, или да е запознат с т.н. екстра "Безплатен ъпгрейд на стая"?

 

@rik4o,най-лесно ще се ориентираш,ако излезеш от профила си и пак провериш цените на същите две стаи.Цената,която трябва да платиш за да ти дадат двойна супериорна стая е 79 евро с Genius профил.Без него,вероятно цената ще бъде доста по-висока.Въпреки ,че букинг често злоупотребяват с истината и една и съща цена излиза и със и без Genius отстъпката.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Мари Николова каза:

@rik4o,най-лесно ще се ориентираш,ако излезеш от профила си и пак провериш цените на същите две стаи...

Точно така ще направя, благодаря за подсещането.

преди 1 час, slujitel каза:

А като сложиш маркера на мишката на въпросителната какво излиза?

Излиза информация за храненето и невъзвръщаемата стойност.

преди 24 минути , neuromancer каза:

може да се има предвид, че superior room е на същата цена като обикновена без genius, ама така на сухо май няма смисъл да гадая

Ще сравня и ще покажа цените след малко, че стана малко объркана. Засега да добавя един текст, който насочва точно към "промоцията", ама кой да го види (най-долу на картинката):

29.png.bdea368d313235d114bedd393505fbe4.png

 

Връзка към коментар

Разгадано! "Безплатният" ъпгрейд на стая се отнася само за варианта с безплатно анулиране, където нормалната цена е 110 евро, за Genius - Ниво 1 (проверихме втория ни акаунт в семейството) е 99 евро, а на мен, като Genius - Ниво 2 ми излиза за 81 евро. Така се получава внушителната отстъпка от 29 евро, рекламирана в надписа долу. В нея обаче е включена и стандартната 10% оттъпка за Genius, която дават и на Ниво 1, a тези 18 евро отбивка от цената са "наградата" за по-високото ниво, т.е. "безплатното". 🙂 Добре е, но да бяха приложили същия аршин и за другата опция, без анулиране, което би било напълно логично.

И в крайна сметка се оказва, че @Rainy от самото начало е била най-права - на цената за стандартна стая вземаш супериорна. Вярно се оказа и предположението "на сухо" на @neuromancer. 🙂 Но! Първо, не на стандартната за обикновени потребители, а за Genius Ниво 1 - има разлика. И второ, не с невъзвръщаема стойност, която цена е на практика най-ниска и най-смислена за плащане в цялата тая оферта, а с безплатно анулиране, където цените стават космически.

Познайте сега, като разнищихме заедно случая,  какво ще предпочета да платя за приблизително еднакви стая - 65 или 81!? :wink: Не отричам обаче, че за други по-уместно би било другото решение.

Хмх, "безплатно", а?! 

Връзка към коментар

Абе винаги има някакви условия.

Мен ме дразнят разни вериги, че все дават намаление, ама за резервация без отказ, а аз такива не обичам и рядко правя

Връзка към коментар
преди 14 минути , neuromancer каза:

...резервация без отказ, а аз такива не обичам и рядко правя

И аз им бях заклет враг и категорично ги отхвърлях, но напоследък взех малко да се попречупвам. Доста голяма е "ножицата" при някои оферти между двете опциии  и вече няколко пъти, като наближи, се решавам и резервирам без анулиране.

Например, какво да се замисляш, след като след две седмици търсене на място за настаняване във Венеция и около нея, установяваш, че минимумът като цена не е дори 70-80 евро, а нагоре, и се появява такова предложение точно навреме. Благодаря, @Таньо!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.