Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 23 минути , Евгени Димитров каза:

Писах им преди месец, но нищо не ми върнаха. Днес пробвах с чата и ми отговориха, че не мога да получа рифънд на сумата, а  ми се полага една безплатна смяна, което не ме устройва, защото вече имам нови билети от Уиз Еър. Какво мога да направя оттук нататък?

Нямат причина да ти отказват връщане на парите по принцип. 

Преди 1 час, Алекс каза:

А по принцип имате ли наблюдения дали след като е пишело, че остават 5 места на тази цена, които явно вече са изкупени, цената е възможно да падне в бъдеще?

На някой правило ли му е впечатление?

И в двете посоки всичко е възможно, аз въобще не бих базирал решенията си на основа колко свободни места на тази цена пише, че има. Ако наближава датата на полета, а самолета не се пълни не пречи да пуснат и по-евтини билети, обратното също. 

Връзка към коментар
преди 33 минути , Георги каза:

Нямат причина да ти отказват връщане на парите по принцип. 

 

Дали отчиташ обстоятелството, че той той не говори за полета, който е променен, а за другия? 

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар
Евгени Димитров

Да, аз търся рифънд на парите за полета, който не е променен т.е. този, който е от София до Барселона, но това се получава заради тяхната промяна. Другия вариант беше да търся рифънд на променения полет, но така трябваше да загубя един ден от Португалия, а не исках. И в двата случая, заради промяната аз не мога да ползвам София-Барселона или Барселона-Порто. И тъй като, авиокомпаниийте са много "бързи", най-вече нискотарифните с разрешаването на такива казуси, реших да не чакам, ами направо купих 2 билета на Уиз, защото ако го бях отложил, можеше да остана без билети. 

Връзка към коментар
преди 1 час, Евгени Димитров каза:

Имам следният казус: Купих билети от София до Порто с прекачване в Барселона за 20 април. Раян обаче направиха смяна на един от полетите, този от Барселона до Порто и се получава така, че не може да хванем връзката, защото кацаме 5 минути преди полета за Порто. Трябваше да избера дали да летим един ден по-късно за Порто или да купя други два билета ден по-рано от София. В крайна сметка купих два нови билета на Уиз Еър (последните два) ден по-рано (19 април) за да хванем променения полет. Искам да получа рифънд на билетите (от София до Барселона), които няма да ползвам заради смяната, която те направиха. Писах им преди месец, но нищо не ми върнаха. Днес пробвах с чата и ми отговориха, че не мога да получа рифънд на сумата, а  ми се полага една безплатна смяна, което не ме устройва, защото вече имам нови билети от Уиз Еър. Какво мога да направя оттук нататък?

В случая билетите, които си взел са независими един от друг. Не разбирам защо биха ти предложили рифънд на първия полет, при положение, че те променят втория от Барселона до Порто? Даже предложението за безплатна промяна ми се вижда доста щедро от тяхна страна.

 

Такъв рифънд може да се търси ако говорим за нормална авиокомпания, която гарантира връзки между двата полета. Или евентуално Райън Еър биха предложили нещо такова след като въведат полетите с прикачване.

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Добре де, щом първия ти полет е с променен час и поради тази причина изпускаш втория полет и  заради него си купил нови билети, недей да приемаш промяната и откажи пътуването. Тогава би следвало да ти върнат парите. Ако обаче вече си приел промяната с новия час, то тогава не виждам начин да ги накараш да ти възстановят парите.

 

 

Дааа, който не мисли какво чете, после редактира. Не бях разбрала, че е променен втория полет, а не този за който си купил нов билет.

Редактирано от mililia
Връзка към коментар
преди 14 минути , mililia каза:

Добре де, щом първия ти полет е с променен час и поради тази причина изпускаш втория полет и  заради него си купил нови билети, недей да приемаш промяната и откажи пътуването. Тогава би следвало да ти върнат парите. Ако обаче вече си приел промяната с новия час, то тогава не виждам начин да ги накараш да ти възстановят парите.

Доколкото разбирам, в случая е точно обратното - променили са му втория полет /Барселона -Порто/, който ще ползва, въпреки промяната, рефънд се търси за първия полет - София -Барселона, който не е променян, но става безсмислен заради промяната във втория.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Tова е удобството на нискотарифията - вообще не ги брига дали ще хванете връзката, поради промяна на първо, второ и трето. Нов билет, пиеш бира :laugh:и те така. Другият път остави по един ден в повече за такива случаи

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Евгени Димитров
преди 2 часа, lyusi каза:

Доколкото разбирам, в случая е точно обратното - променили са му втория полет /Барселона -Порто/, който ще ползва, въпреки промяната, рефънд се търси за първия полет - София -Барселона, който не е променян, но става безсмислен заради промяната във втория.

Именно. А заради тромавата комуникация и кореспонденция с авиомпанийте, не исках да чакам, тъй като щяхме да се озовем в Барселона без билет за Португалия или да търся друг начин за тръгване от България в последния момент и на по-висока цена. Както писах по-горе, купих послените два билета на Уиз до Барселона за ден по-рано. А ако нямаше билети, тогава каква "щедрост" щяха да ми предложат Раян Еър?

 

Не съм съгласен с Кръстев, че тяхното предложение за една безплатна смяна е щедро! Мен не ме устройва тази една и ЕДИНСТВЕНА опция, която ми предлагат. Когато купувах билетите, аз съм се съгласил с часовете на полетите им и затова съм си дал парите. Кръстев, Вие обичате ли да си давате парите и да не получавате това, за което сте си платили?

 Те правят тези промени в последствие и защо аз трябва да плащам като поп допълнително за това-онова и накрая даже тяхната опция аз да я приемам като някаква щедрост? Давам пример, имам други два полета с Уиз Еър, които бяха променени като часове. След като получих известяване по мейла, те ми предлагат 3 опции, ако смяната не ме устройва: да си запазя нов билет, да анулират стария и да ми дадат 120 % кредит от стойността на билета или да получа рифънд на 100%. Раян Еър с какво са по-специални? 

Редактирано от Евгени Димитров
Връзка към коментар

Евгени, ти купуваш два отделни билета, не купуваш свързан. Тях ги интересува да те закарат от т.А до т.Б, какво ще правиш след това не ги интересува. Всъщност това е от основните на лоу кост модела, че билетите са само от точка до точка. 

 

И според мен предложението за премаршрутиране даже е щедро при тези обстоятелства. По закони, правила и регулации, могат дори да ти кажат, че ще пиеш една студена вода. Независимо дали те устройва или не. Ако променят часовете по-рано от 14 дни преди полета, просто нямаш за какво да се захванеш. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

ама Евгени, ти доброволно се съгласяваш да ползваш променения полет, а търсиш компенсация за полет, който отказваш да ползваш, без да е променян, какво точно си очаквал да ти предложат? 

 

заради това повечето сме озадачени, че райън са предложили изобщо нещо, а в случая са ти дали право на промяна

 

да, не те устройва това предложение вече, защото си самоспасил положението с нови билети, но това са и рисковете при връзки с лоу-костове

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 2 часа, Евгени Димитров каза:

Не съм съгласен с Кръстев, че тяхното предложение за една безплатна смяна е щедро! Мен не ме устройва тази една и ЕДИНСТВЕНА опция, която ми предлагат. Когато купувах билетите, аз съм се съгласил с часовете на полетите им и затова съм си дал парите. Кръстев, Вие обичате ли да си давате парите и да не получавате това, за което сте си платили?

 Те правят тези промени в последствие и защо аз трябва да плащам като поп допълнително за това-онова и накрая даже тяхната опция аз да я приемам като някаква щедрост?

 

Георги и antea мисля, че отговориха достатъчно подробно, няма смисъл да се повтарям. Само ще добавя, предпочитам да си говорим на "ти" във форума, иначе ми идва прекалено официално, а аз лично приемам обстановката тук за по-свободна. :)

 

Разбирам разочарованието ти, но под "щедро" имах предвид, че ти предлагат безплатна смяна за полет, който те не са променили по никакъв начин, което по принцип изобщо не са длъжни да правят. Ти имаш два отделни билета: София - Барселона (непроменен) и Барселона-Порто (променен). За втория със сигурност, че ти направят пълен refund ако имаш желание, но това, че са ти предложили нещо за първия за мен е доста добре.

Връзка към коментар

Това, което се прави по принцип в такива случаи е да им се обадиш и да видиш какво ще ти предложат по първия (променения) полет - по-късен полет примерно или нещо друго, може ако споменеш другия билет да ти предложат още възможности, както сега са ти предложили. Ако не те устройва, тогава се самоспасяваш. След като ти вече си купил друг билет, няма много избор, длъжни са да ти върнат парите по променения полет, ако няма да го ползваш, всичко друго е плюс. Ти пък точно него искаш да ползваш...

Връзка към коментар

Още малко инфо относно полетите с прекачване:

 

Цитат

"If you want to go from Dublin to Palermo on our site or app today, you can't do that, but what we are not going to allow you to do is connect at Rome Fuimicino. That will all be under one booking reference, you will be able to check your bags all the way through from Dublin to Palermo," said Jacobs.

"We are going to do that first with Ryanair but also with other airlines. We are talking to Aer Lingus about doing it here in Dublin. If you look at Dublin, we connect 90 European destinations into Dublin. Aer Lingus have an outstanding - maybe Europe's best - long-haul product into the United States because you can do pre-clearance of US immigration.

"We are going to allow you to come on to the Ryanair website, search from Rome to JFK, you would do Rome to Dublin with Ryanair and then the New York leg with Aer Lingus."

Цялото интервю

https://soundcloud.com/thecapitalbjoe/episode-7tearing-up-the-script-how-ryanair-remade-itself-and-irish-mma-fighters-making-salad-sexy

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

"Представяме
ЕКСПРЕСНО РЕЗЕРВИРАНЕ

Експресно резервиране е нова функция, която Ви позволява да резервирате полет със само две щраквания на любимия си приложен продукт."

 

https://www.youtube.com/watch?v=FRGV6sXyVoA

Връзка към коментар

Здравейте, имам следния казус. Един приятел си взе билети до Канарските острови с 3полета на Раян и един на Волотеа. Само че след два дни си счупи крака и сега не може да стъпва на него и няма как да пътува. В правилата на Раян пише, че при ситуация, в която поради медицински причини клиентътне може да лети, може да се сменят датите на него и придружителят му. Докторът му казал да си носи епикриза на летището, като минава през скенера. Но няма документ, че не може да лети точно. От авиокомпанията искат такъв документ, преведен на английски, да им изпратят. Давайте съвети. Дали някой знае какъв точно трябва да е документът и от къде да го търси. Във вторник е на контролен преглед, така че пак ще ходи до болницата скоро.

Връзка към коментар
преди 42 минути , Krum4ov каза:

Здравейте, имам следния казус. Един приятел си взе билети до Канарските острови с 3полета на Раян и един на Волотеа. Само че след два дни си счупи крака и сега не може да стъпва на него и няма как да пътува. В правилата на Раян пише, че при ситуация, в която поради медицински причини клиентътне може да лети, може да се сменят датите на него и придружителят му. Докторът му казал да си носи епикриза на летището, като минава през скенера. Но няма документ, че не може да лети точно. От авиокомпанията искат такъв документ, преведен на английски, да им изпратят. Давайте съвети. Дали някой знае какъв точно трябва да е документът и от къде да го търси. Във вторник е на контролен преглед, така че пак ще ходи до болницата скоро.

Здравей, да ти споделя моя случай по такъв повод с Ryanair, февруари месец бях в болница с доста тежка диагноза и не можех да летя, имах билети за отиване и връщане, от болницата дори ми издадоха официален документ, който да послужи пред Ryanair с диагноза и забрана за летене...е след като им го изпратих те ме мотаха и всеки път отговаряха, че са non-refundable company. Е имат такова опция в общите условия, но хитро написана, след косултация с адвокат от ЕПЦ разбрах, че тази точка е само по тяхна преценка, т.е. независимо дали си предоставил документи или не ако те решат, че няма да ти върнат парите за билета, ти нищо не може да направиш...може да се пробваш да им изпратиш документа през сайта, но резултата винаги е един и същ... :(

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ами той иска да си смени датите, а сегашните му са след месец, така че ще запълнят местата. Не иска да му връщат парите. На мен ми е странно как пише в условията им, че може, а ще е по тяхна преценка. Това ми се струва малко не по правилата и подвеждащо. Ами аз ако избера поради тази причина тях пред конкурентна авиокомпания и ми кажат после, че няма да стане. Благодаря за помощта иначе. Ще ги борим до последно :)

Редактирано от Krum4ov
Връзка към коментар
преди 31 минути , Krum4ov каза:

Ами той иска да си смени датите, а сегашните му са след месец, така че ще запълнят местата. Не иска да му връщат парите. На мен ми е странно как пише в условията им, че може, а ще е по тяхна преценка. Това ми се струва малко не по правилата и подвеждащо. Ами аз ако избера поради тази причина тях пред конкурентна авиокомпания и ми кажат после, че няма да стане. Благодаря за помощта иначе. Ще ги борим до последно :)

Да, действайте ги ;) Просто на мен не ми беше до тях тогава и след два дни един и същ отговор ги зарязах...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.