Прескочи до съдържание

Бъдещето на хъбовия модел, новите модели самолети и пр.


Topfly

Препоръчани мнения

Публикувано:

Докато чета всички страници от темата, ще пусна този клип тук, който частично засяга  и двата модела (хъбов и директни полети), чрез разглеждането на A380 и Dreamliner.  Може и да съм го пускал в темата с "Интересни неща оттук-оттам", но все пак...

 

 

  • Браво 1
Публикувано:
16 hours ago, Topfly said:

Ваканционните редовни и чартър полети не са по различна тема, защото при всички полети ефективността е много важна. Това, че някои компании ползват временно стари и финансово амортизирани самолети, не означва че за в бъдеще няма да ги сменят с нови и ефективни самолети.

 

Конфигурацията на Air Transat с A321LR ще бъде 199 седалки (12 премиум и 187 економи). Това ще отвори доста голям пазар за слабо натовани дестинации на растояние до 7400 километра от Торонто...

Не знам ти на какво казваш временно, но Кондор от доста време ползват 767 (от 1991-ва пише в Уикипедия, на която ти май вярваш). И ако не ги купи Луфтханза, няма изгледи да ги пенсионират предсрочно...

Ваканционните компании са различни, защото там търсенето е относително силно изразено в една от класите, по-важна е дестинацията и пасажерите са склонни да неглижират доста неудобства в името на дестинацията. Допълнително продажбите са пакетни. Но ако си опрял до една ваканционна дестинация за пример, това не е сериозно....

Публикувано:

Днешна новина е, че още към три града в Китай ще пускат директни полети от Будапеща, като общо до 5 дестинации в Китай ще има директни полети. По линията Сиан-Будапеща дори ще има конкуренция между China Eastern и Hainan Airlines. Шънджън реално е Хонг Конг, защото се намира на около 1 час път с влак от Хонг Конг.

 

The CAAC on 12APR19 approved China Eastern's Xi'An – Budapest service (3 weekly), as well as Hainan Airlines' 2 weekly each Chongqing – Budapest and Shenzhen – Xi'An – Budapest

 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Аз толкова се надявах на гейнчейндържи, а те да заложат полетите с Боинг 789...

  • Харесвам 1
Публикувано:
2 hours ago, akair said:

Аз толкова се надявах на гейнчейндържи, а те да заложат полетите с Боинг 789...

Какъв е този Боинг 789. че никакъв резултат на ми дава Гугъл? За ползването на по стари самолети по подобни линии ти самият беше дал добър отговор малко по нагоре. Ако дадена авиокомпания има стар и финансово напълно амортизиран самолет, краткосрочно (докато не и доставят нов самолет или докато не се амортизира физически старият) е възможно сметката да се връзва.

Много често, дори и при най-голямо желание няма възможност дадена авикомпания да вкара бързо в експлоатация нов самолет, защото при производителите трябва да се чака на опашка с години...

Публикувано:
2 hours ago, Goal & Boss said:

B787-900 

Това е дриймлайнер, който и в горното видео на @П.Кръстев е описан, като класически гейм чейнджър. Не разбирам тогава коментара на @akair

 

Литището в Будапеща само преди 10 години имаше пътникопоток колкото летище София, а сега вече има директни полети до 5 китайски дестинации. Още по непонятни в класическия хъбов модел са тези 5 китайски дестинации, ако взем предвид, че само на 200 километра от Будапеща е Виена, където има много по платежоспособни пътници и авикомпанията Austrian Arlines, която би могла да предложи доста добри връзки от региона към тези полети...

Публикувано:

Класически, в смисъл от древногръцко време ли? :blum3: Аз от гейм чейнджъри не разбирам, само с CD-чейнджъри съм работил...малко.

 

Преди 1 час, Topfly каза:

Още по непонятни в класическия хъбов модел са тези 5 китайски дестинации, ако взем предвид, че само на 200 километра от Будапеща е Виена, където има много по платежоспособни пътници и авикомпанията Austrian Arlines, която би могла да предложи доста добри връзки от региона към тези полети...

 

Може би просто китайците са решили да купят унгарците, защото австрийците им идват скъпо? Нали се сещаш - път на коприната, врата към Стария свят, ала бала. Китайците от десетилетия драскат на тая врата. А напоследък се намери кой да им я отвори. А с капиталите, както знаем, малко или много тръгва и пътникопоток.

Още повече, че V.O. е баш такъв тип човек - докато гласовито реве за едни хора, дето чакат пред предната порта, тихомълком ще отвори задната врата за други, съвсем много подобни на тия отпред, само че носят куфарчета с кинти.

Ако трябва да опишем ситуацията, дето тук я разисквате: хубава работа, ама... хъбова.

Публикувано:
6 minutes ago, Goal & Boss said:

Може би просто китайците са решили да купят унгарците, защото австрийците им идват скъпо? Нали се сещаш - път на коприната, врата към Стария свят, ала бала. Китайците от десетилетия драскат на тая врата. А напоследък се намери кой да им я отвори. А с капиталите, както знаем, малко или много тръгва и пътникопоток.

То хубаво е да “купиш“ унгарците, но как ще продължиш от Будапеща към Европа? Будапеща не е път, а крайна дестинация за тези полети!

 

С какво ще обясниш тогава директният полет на Lot от Жешоф (град със 180 000 души население в южна Полша) до Нюарк? цък

Толкова ли са тъпи поляците, че не могат да ги прекарат пътниците през Варшава, като хъб или и те си строят някакъв път към САЩ?

 

 

Публикувано:

А случайно дали е възможно Будапеща да е начална точка с полети към хъб Xi'an? Всъщност летището е баш хъб и на Hainan и на China Eastern. Защото на мен ми прилича китайците да си развиват мрежата от хъб летището.

  • Харесвам 1
Публикувано:
13 minutes ago, randi said:

А случайно дали е възможно Будапеща да е начална точка с полети към хъб Xi'an? Всъщност летището е баш хъб и на Hainan и на China Eastern. Защото на мен ми прилича китайците да си развиват мрежата от хъб летището.

Може, но толкова ли пътникопоток има от и до Китай от Будапеща, че да захранва 5 китайски хъба? По тази логика от София или Букурещ би трябвало да има директни полети до поне 3-4 китайски града с 10-15 милиона души население...

Публикувано: (редактирано)

Една от най - вероятните дълги линии от София е точно до Китай. Това естествено след Чикаго и Ню Йорк. А и ти забравяш, че Будапеща е доста интересна туристическа дестинация, а и Виена не е много далеч.

Редактирано от randi
  • Харесвам 1
Публикувано:

Аз вече започнах да им губя края кой самолет е геймчейнджър и кой не е. Вероятно защото никъде не се появи изчерпателен списък и/или пълна онтология.

Изглежда понякога а/к предприемат disruptive мерки и пускат полети до Будапеща, но друг път е disruptive да го правят с какъвто и да е самолет...

  • Харесвам 1
Публикувано:

Westjet от град с размерите на София (Калгари) пуска до сега несъществуващи директни трансатлантически полети до Лондон Гатуик, Париж и Дъблин с Дриймлайнер цък Населението на Дъблин като брой е значително по малко дори от това на София.

 

 

Публикувано:

София вече има полети до Лондон Гатуик, Париж и Дъблин 🙂

Калгари е главният хъб на Westjet 😉 Централата и тя е локирана там... Ама и те са го заложили полета на 789, а не с някой А321LR...

  • Харесвам 2
Публикувано:
4 hours ago, akair said:

София вече има полети до Лондон Гатуик, Париж и Дъблин 🙂

Калгари е главният хъб на Westjet 😉 Централата и тя е локирана там... Ама и те са го заложили полета на 789, а не с някой А321LR...

Има ли смисъл на такова ниво да водим дискусията? Говорим за бъдещето на long haul полетите и на мегахъбовете като Истанбул и т.н...

С нищо не допринася за дискусията за н-ти път да ти обяснявам, че Боинг 787 Дримлайнер е един от моделите самолетите, който разбива традиционни модел на мегахъбовете, като създава възможност за много повече директни long haul между относително малки летища, а модели като А321LR просто допълнително разширяват авикомпаниите, които могат да се възползват от новите технологии.

 

 

 

 

Публикувано:
5 minutes ago, Topfly said:

Има ли смисъл на такова ниво да водим дискусията? Говорим за бъдещето на long haul полетите и на мегахъбовете като Истанбул и т.н...

С нищо не допринася за дискусията за н-ти път да ти обяснявам, че Боинг 787 Дримлайнер е един от моделите самолетите, който разбива традиционни модел на мегахъбовете, като създава възможност за много повече директни long haul между относително малки летища, а модели като А321LR просто допълнително разширяват авикомпаниите, които могат да се възползват от новите технологии.

Огледай кои компании оперират и/или имат поръчани бройки 787 - АФ/КЛМ, Луфтханза Груп, Бритиш Еъруейз, Юнайтед (всички 3 модификации), АА, Ер Канада и тези, които са направили Истанбул домашен (мега)хъб - Търкиш, наред с много други а/к. Всички изброени а/к имат големи хъбове, а някои имат и по повече от един - напр. Юнайтед и АА. Прилична бройка а/к купиха 787, за да заменят остаряващи свои самолети - напр. БА пенсионираха 767-300 и сега ползват 788 на негово място. РАМ също замениха 767 за 787. Юнайтед започна да пенсионира ранни 777 и на тяхно място поръча 787-9 и 787-10. WestJet, които ти споменаваш, пенсионират 767 и затова купиха 787-9. Hawaiian ще заменят 767 (вече пенсионирани) и А330 за 787-9. Даже ЛОТ, за които стана дума по-рано, пенсионираха техните 767 и купиха 787. Всички изброени от мен 787 летят от/до домашните хъбове на опериращите ги а/к. Потърси полети изпълнявани от 787, които да не са от и до хъб. Ще ми е интересно дали изобщо има такива...

Кое точно "разбива" 787, че наистина ти изгубих мисълта?

А ако става дума за А321LR - първите а/к, които поискаха такъв самолет бяха големите 3 от САЩ - просто техните 757 за полети между 2-те крайбрежия вече са на възраст и се задава тяхното пенсиониране. Боинг нямаха нищо подходящо, а Еърбъс предложиха А321LR. И понеже видяха, че има търсене, продължиха с разработката на А321XLR, който ще има максимална далечина на полета, която е близка до тази на 757.

(не знам дали си чел, но на летище  ORD в Чикаго тече реконструкция на прилична цена. Идеята е да оптимизират пистите и да увеличат броя на гейтовете с 15% до 220 гейта)

  • Харесвам 2
Публикувано:

Между другото като става дума за полети Китай - Х, винаги трябва да се има едно наум с каргото. Не съм се задълбавал, но такъв внезапен наплив за нови полети ме навежда в тази посока, че целта на въпросните полети на първо място е карго и чак после пътници. Просто е необходимо по-голяма дълбочина на анализите, а не всяка нова дестинация и всеки полет с последен модел самолет да се обявяват за геймчейнджъри. 

  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)

От друга страна с вдигането на стандaрта в Китай, милиони плъзнаха по света да ти гледат в чинията какво ядеш (от личен опит) или да се снимат в сватбени тоалети. А за сравнение м/у София и Будашеща като туристическа дестинация не може да става и дума според мен.

Редактирано от Daniel Penchev
  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Публикувано:
16 hours ago, akair said:

Всички изброени от мен 787 летят от/до домашните хъбове на опериращите ги а/к. Потърси полети изпълнявани от 787, които да не са от и до хъб. Ще ми е интересно дали изобщо има такива...

Кое точно "разбива" 787, че наистина ти изгубих мисълта?

А ако става дума за А321LR - първите а/к, които поискаха такъв самолет бяха големите 3 от САЩ - просто техните 757 за полети между 2-те крайбрежия вече са на възраст и се задава тяхното пенсиониране. Боинг нямаха нищо подходящо, а Еърбъс предложиха А321LR. И понеже видяха, че има търсене, продължиха с разработката на А321XLR, който ще има максимална далечина на полета, която е близка до тази на 757.

(не знам дали си чел, но на летище  ORD в Чикаго тече реконструкция на прилична цена. Идеята е да оптимизират пистите и да увеличат броя на гейтовете с 15% до 220 гейта)

Не разбирам защо е толкова сложно да се разбере една проста математическа зависимост? Кога според теб процентът на прекачващите се пътници спрямо броя на всички пътници ще бъде по висок? Ако има 10 директни полета между двойки градове в Европа и САЩ или ако има 20 директни полета? Ако си отговориш правилно на този въпрос всичко ще си дойде на мястото!

 

Отново не разбирам какво общо има с темата, коя авиокомпания купува Боинг 787? Никъде в бизнес плановете на АФ/КЛМ, Луфтханза Груп, Бритиш Еъруейз, Юнайтед, АА, Ер Канада и т.н. не е записано, че целта на тези авиокомпании е да развиват мегахъбове, средни хъбове или хъбчета! Целта на тези авиокомпании е правят печалба и да обслужат най-добре своите пътници! Ако променените пазарни, технически и т.н. условия показват, че по голяма печалба има в постепенното изоставяне на хъбовия модел за сметка на директните полети, тези авиокомпании без проблем ще го направят. В Европа единствено Turkish Airlines може евентуално да е подложена на натиск ако реши да води политика отслабваща мегахъба Истанбул. Дори и те обаче без проблем биха могли да пускат директни полети от Истанбул, които отслабват други хъбове по света...

Изоставянето на хъбовия модел не означва непременно рязко преминаване към P2P полети, а постепенното намаляване на трансферните пътници, като процент от общия брой пътници.

Надявам се, че ще се съгласиш, че правилата на играта на дадена авиокомпания ще се променят радикално, ако трансферните и пътници от примерно 80% намалеят на 40%? Тази авиокомпания пак ще продължава да ползва хъбове, но за нея все по важни ще стават пътниците летящи директно. В такъв смисъл всеки самолет, който подкрепя такава радикална промяна на структура на пътниците е геймчейнджър.

 

Между 2012 и 2017-та година директните линии между Европа и СЕверна Америка са се увеличи с 24%, а тези между Северна Америка и Азия с цели 50% !

 

NL170125-lead-T12-us-airports-eur-1.png

 

NL170125-lead-T13-us-airports-asia.png

 

Много важна подробност е, че много от новите директни полети са пуснати благодарение на Боинг 787 Дриймлайнер:

 

In the last five years the number of North American airports with non-stop flights to Asia has increased from 19 to 24. The entry into service of the 787-8 and 787-9s has helped facilitate several of these new routes.

 

Over 80 new routes between North America and Europe launched since S12; North America to Asia routes up by 50% in same period

https://www.anna.aero/2017/01/25/80-new-routes-north-america-europe/

 

 

 

  • Харесвам 1
Публикувано:
11 hours ago, Георги said:

Между другото като става дума за полети Китай - Х, винаги трябва да се има едно наум с каргото. Не съм се задълбавал, но такъв внезапен наплив за нови полети ме навежда в тази посока, че целта на въпросните полети на първо място е карго и чак после пътници. Просто е необходимо по-голяма дълбочина на анализите, а не всяка нова дестинация и всеки полет с последен модел самолет да се обявяват за геймчейнджъри. 

Като стана дума за карго, само Cargolux има по 6 карго полета на седмица от Будапеща до китайски дестинации с Боинг 747. Няма идея  колко ще ги ползват и пътническите самолети за карго, но това, че сменят табелите на летището в Будапеща от двуезични (унгарски и английски) на триезични (унгарски, английски и китайски) и наемат специален човек, който знае китайски, показват, че на летището разчитат на сериозен ръст на пътникопотока от Китай...

  • Харесвам 1
Публикувано:
58 minutes ago, Topfly said:

Ако има 10 директни полета между двойки градове в Европа и САЩ или ако има 20 директни полета? Ако си отговориш правилно на този въпрос всичко ще си дойде на мястото!

Това зависи от много неща - размер на самолетите, цени на билетите, удобство, ....Има летища в САЩ, които стимулират търсенето - напр Балтимор - това е съвсем отделен вектор, който влияе на броя на полетите и дестинациите

1 hour ago, Topfly said:

Отново не разбирам какво общо има с темата, коя авиокомпания купува Боинг 787?

Общото е, че всички изброени а/к ползват самолета и никоя не промени играта след купуването на 787. И още по-точно - за никоя от тези а/к 787 не промени играта

1 hour ago, Topfly said:

Между 2012 и 2017-та година директните линии между Европа и СЕверна Америка са се увеличи с 24%, а тези между Северна Америка и Азия с цели 50% !

Предполагам ти прави впечатление, че всичките летища на посочените от теб графики са хъбове и/или мега-хъбове?

1 hour ago, Topfly said:

Много важна подробност е, че много от новите директни полети са пуснати благодарение на Боинг 787 Дриймлайнер:

 

In the last five years the number of North American airports with non-stop flights to Asia has increased from 19 to 24. The entry into service of the 787-8 and 787-9s has helped facilitate several of these new routes.

Увечличи са (според твоите грфики) полетите от/до хъбове - не виждам нищо ново или изненадващо... При икономика в растеж и ниски цени на горивата авиационният бизнес расте - това е зависимост, която е наблюдавана многократно през годините.

Наистина не разбрах "какво е искал да каже авторът" в последния ти пост.

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.