Прескочи до съдържание

Airbnb - пълни инструкции за резервация. Много подробни.


Георги

Препоръчани мнения

Благодаря, явно без да искам съм се регистрирала през вашият линк преди няколко месеца, намерих темата в google.

Резервирах 4 пъти от тогава 3-те бяха добри попадения, но сега забелязвам, че има нов банер " Give your friends $9 off their first trip on Airbnb and you'll get up to $34 travel credit. "

 

Да, може да изпратиш покана на приятел и ще получиш $9 подарък. когато той приключи първата си резервация. 

Връзка към коментар

Благодаря, явно без да искам съм се регистрирала през вашият линк преди няколко месеца, намерих темата в google.

Резервирах 4 пъти от тогава 3-те бяха добри попадения, но сега забелязвам, че има нов банер " Give your friends $9 off their first trip on Airbnb and you'll get up to $34 travel credit. "

Да, преди беше 20$ сега са намалили на 9$

Връзка към коментар

.......... въпреки че по принцип още при регистрацията си, навремето, бях заявил като предпочитана валута за плащане евро, системата ми даде съобщение, че транзакцията ще се осъществи в левове (оригиналната цена на мястото е в евро), което леко ме смути, поради описаното от Основателя възможно прецакване с валутния курс и такса превалутиране от 3%.

Пътърсих откъде и как мога да сменя валутата на плащане от лева в евро, обаче установих, че не става.

 

Разрових се в Help и FAQ-s и намерих в Can I pay with any currency? следното:

"No. The currency you pay in is controlled by your country and payment method. It’s not possible to manually choose what currency you'll use to pay."

Exchange rates and currency conversion

When the currency you’re paying with is different from the host’s listing currency, we convert your payment automatically

 If you’re viewing the site and paying in your native currency (according to the billing address on your payment method) and that currency differs from the host's chosen currency, we also charge a 3% conversion fee, which accounts for holding costs and currency risks.

Опаааа... , значи всички тесли задължително.  :rolleyes:

Е, съществува възможността човек да си смени държавата в billing address, обаче, както основателят е споменал, това пък може да довлече други проблеми:

 

В конкретния случай при мен цената на нощувката е символична и тези неща са практически без значение, обаче точно затова реших да проверя как работи системата, за бъдещи резервации, когато сумата може да е по-съществена. 

 

След като установих тези неща реших да мина към плащане и тук дойде добрата новина:

1. Оказа се, че курса на превалутиране (може би поради това, че закръгляват) се получава изгоден и при цена от 16 ми определи за плащане 31лв. или 1.9375лв. за 1€, което е перфектно. 

2. Оказа се, че въпреки условията, описани по-горе, не ми начисли такса превалутиране 3% (дали защото лева е вързан към еврото и няма риск, не знам)   

3. Поради това, че картата, с която платих е в лева, си спестих и превалутирането на Mastercard

 

 

 

да споделя опит от днес - моят профил също е настроен в евро, но плащам с Mastercard в лева - при плащането ми изписа, че плащането ще бъде в левове, обаче курсът излезе много куц - 2,034 лв за евро; нямаше съобщение за % при превалутирането, както и никаква възможност да променя валутата на плащане

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Понякога в airbnb излизат интересни грешки
Който иска може да пробва да букне този апартамент 
airbnb.com/rooms/1165196?guests=2&s=YOMOOhhn&check_in=2016-08-03&check_out=2016-08-18
15 нощувки по 2 лева=26  или общо 110 лева
за други дати през август или края на август началото на септември излизат подобни цени.
Предполагам че собственика ще отмени резервацията,но интересното е дали airbnb ще компенсира  някак направилия резервацията

okheZeS.jpg

Редактирано от nicoo
Връзка към коментар

Понякога в airbnb излизат интересни грешки

Който иска може да пробва да букне този апартамент 

airbnb.com/rooms/1165196?guests=2&s=YOMOOhhn&check_in=2016-08-03&check_out=2016-08-18

15 нощувки по 2 лева=26  или общо 110 лева

за други дати през август или края на август началото на септември излизат подобни цени.

Предполагам че собственика ще отмени резервацията,но интересното е дали airbnb ще компенсира  някак направилия резервацията

 

 

Загубена кауза. Няма вариант резервацията да се изпълни, а това, с което airbnb компенсира е връщане на парите + 20%, което ще е крайно недостатъчно да се намери нещо подобно. Листинга освен това не е instant booking, което предполага хоста да одобри резервацията преди това, т.е. или ще я одобри и на място ще каже че се дължат още Х пари, което ще вкара една камара допълнителни разправии или просто няма да я одобри :)

Връзка към коментар

 ще я одобри и на място ще каже че се дължат още Х пари,

на какво основание? 

 

 

Може да е някакъв трик, подобен на номерата на маклерските агенции - "този апартамент вчера го продадохме, но елате да ви покажем един подобен".  

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Не, не е номер, грешки има много, аз също съм попадала, но - не минава...

Просто не всеки е достатъчно грамотен технически за да си попълни хост профила правилно и много хора бъркат - във валутите, в сметките, най-честото е да зададат цена на човек, а после в полето за "extra people" да забравят да отразят и да остане, че примерно 6 човека нощуват на цена като за един.

Те затова сега са се заели да си образоват хостовете - бонуса за нов препоръчан гост е само 8 долара, но дават 50 на нов хост, който е препоръчан от друг хост (а хоста взима 100 долара бонус поемайки ангажимента да помага и насочва "новака").

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Здравейте, за първи път планираме да запазваме през airbnb. Харесали сме един апартамент, но имаме съмнение, че е прекалено добър , за да е истина за тази цена. Ако може някой от спецовете да хвърли един поглед има ли някакви червени лампички :) :)

https://www.airbnb.com/rooms/3707774?wl_source=list&wl_id=161162226&role=owner&check_in=2016-09-22&check_out=2016-09-27&guests=9

 

А за секюрити депозита, прочетох поста по горе, но да питам парите блокират ли се предварително, ако нямам налични сумата определена за депозит, това разбира ли се в момента на резервацията?

 

Благодаря за помощта предварително!

Връзка към коментар

Здравейте, за първи път планираме да запазваме през airbnb. Харесали сме един апартамент, но имаме съмнение, че е прекалено добър , за да е истина за тази цена. Ако може някой от спецовете да хвърли един поглед има ли някакви червени лампички :) :)

https://www.airbnb.com/rooms/3707774?wl_source=list&wl_id=161162226&role=owner&check_in=2016-09-22&check_out=2016-09-27&guests=9

 

А за секюрити депозита, прочетох поста по горе, но да питам парите блокират ли се предварително, ако нямам налични сумата определена за депозит, това разбира ли се в момента на резервацията?

 

Благодаря за помощта предварително!

 

Суперхост, приличен брой ревюта, изглежда ок. Единственото което ме притеснява е ей тази картинка, качена в снимките към апартамента:

 

a724dfaf-8fdf-4094-9363-2d810c1eb7da.jpg

 

Аз не мога да се сетя разумна причина да искаш да водиш комуникация извън системата на Airbnb, освен ако не е някой тарикатлък. Но не пречи да пишеш и да видиш. Аз лично бих се направил, че не съм видял картинката и да си пиша директно през airbnb системата. Пише, че response rate е less than one hour, така че явно отговаря и там. 

 

Не се блокира секюрити депозита, чак след приключване на престоя, ако хоста изяви претенция, тогава се блокира.

Връзка към коментар

Аз вече му писах на мейла :blush: той отговори следното, изглежда ок мисля. Но това за депозита ме навежда на мисълта, че някак си ще ги иска тази пари налични?Ще питам разбира се, но може ли да има такава практика да се дава кеш депозит... 

 

The apartment has 5 bedrooms ( 3 of them with en suite bathroom), 5 bathrooms, air, conditioning, wi fi, shampoo, bed sheets, towels, private parking, large living room, fully equipped kitchen.
The apartment is still available for the specified dates. It will be €195 per night for the whole apartment + €700 security deposit which is fully refundable on the check out date. You will have full use of the property and standard amenities. Linens included (sheets and towels). Utilities included. WI FI included. Parking space available.

If you would like to start the booking arrangements I would need the following info from your side:
- Arrival Date:
- Departure Date:
- No of Adults:
- No Children:
- First name:
- Last name:
- Street Address:
- City:
- Zip Code (Post Code) :
- Country:
- Phone Number:
- Special Requests on arrival:

Like any other transactions on Airbnb, they will handle payment and it will be released to me only after you check in. If everything is ok, please provide the requested information so I can initiate the booking on Airbnb. Awaiting your reply.

Връзка към коментар

Може да му е писнало на човека от хора, които събмитват грешни резервации и после са необходими корекции, за това сигурно предпочита той да прави рекуеста, а ти да го одобриш. Макар, че не съм сигурен дали може да отправи оферта, без ти първо да пуснеш запитване през системата...

 

За депозита няма лошо да питаш допълнително като посочиш ей тази връзка: https://www.airbnb.com/help/article/140/how-does-airbnb-handle-security-deposits


В други новини: бонуса за препоръка на приятел отново е 18€. Явно си го шават както намерят за добре. 

Връзка към коментар

привет, възможно е за другите да не е нещо ново, но понеже днес получих имейла с поканата, да споделя - отключва се някаква нова beta версия на сайта, в която си букваш не настаняване, а преживявания с местните хостове - примерно обиколка на любимите му магазинчета и ресторанти, а в цената е включено и запознаване и с още пътешественици (които явно са букнали същото преживяване в същия ден и час :D)

 

интересно е като идея, въпреки че според мен се отдалечава от първоначалния замисъл, но в крайна сметка цялата sharing-култура търси все повече и по-различна монетаризация

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Загубена кауза. Няма вариант резервацията да се изпълни, а това, с което airbnb компенсира е връщане на парите + 20%, което ще е крайно недостатъчно да се намери нещо подобно. Листинга освен това не е instant booking, което предполага хоста да одобри резервацията преди това, т.е. или ще я одобри и на място ще каже че се дължат още Х пари, което ще вкара една камара допълнителни разправии или просто няма да я одобри :)

Ако хостът реши да откаже платена резервация какво се случва? Връщат + 20%, но от цялата сума включваща такса почистване и таксата на аирбнб или само от цената на нощувките? Как става на практика, връщат цялата платена сума по картата, а бонуса се прибавя към профила ли? И друго, има ли санкция за хоста, та той може да отмени три дни да кажем преди самата дата и какво правим тогава на пожар?

Връзка към коментар

Ако хостът реши да откаже платена резервация какво се случва? Връщат + 20%, но от цялата сума включваща такса почистване и таксата на аирбнб или само от цената на нощувките? Как става на практика, връщат цялата платена сума по картата, а бонуса се прибавя към профила ли? И друго, има ли санкция за хоста, та той може да отмени три дни да кажем преди самата дата и какво правим тогава на пожар?

 

Само по последния въпрос мога да отговоря. Ако зачестят подобни откази от хоста има санкции, ако не броим автоматичните ревюта, които излизат при отмяна (reservation has been cancelled X days before arrival) и са червена лампа за всички други хора. 

 

Имат право на една отмяна в рамките на 6 месеца, втората се таксува по $50. Това, ако отмяната е повече от 7 дни преди пристигане. Ако е по-малко от 7 дни, няма изключения, а директно се таксува $100.

 

Повече информация: https://www.airbnb.com/help/article/990/how-do-host-cancellation-penalties-work

Връзка към коментар

Вчера резервирах 2 квартири в Кьолн. Въпреки, че акаунта ми е настроен в евро, Аирбнб се опитва изтегли директно левове, като загубите от курсовата разлика бяха към 30лв. Смених си билинг адреса на Германия и към банката ми бяха изпратени за плащане сумата в оригиналната валута евро. Плащанията минаха безпроблемно. Сега обаче се зачетох в темата, че смяната на билинг адреса не е желателна. Да попитам Георги или друг запознат, има ли причина да избягвам този начин за избягване на превалутирането им?

Връзка към коментар

Вчера резервирах 2 квартири в Кьолн. Въпреки, че акаунта ми е настроен в евро, Аирбнб се опитва изтегли директно левове, като загубите от курсовата разлика бяха към 30лв. Смених си билинг адреса на Германия и към банката ми бяха изпратени за плащане сумата в оригиналната валута евро. Плащанията минаха безпроблемно. Сега обаче се зачетох в темата, че смяната на билинг адреса не е желателна. Да попитам Георги или друг запознат, има ли причина да избягвам този начин за избягване на превалутирането им?

 

Ми, ако банката не прави засечка по билинг адрес, нямаш проблеми. Но може да доведе до маркиране на картата като открадната, неуспешна транзакция и подобни. Но след като е минало плащането значи си ок. 

Връзка към коментар

Само по последния въпрос мога да отговоря. Ако зачестят подобни откази от хоста има санкции, ако не броим автоматичните ревюта, които излизат при отмяна (reservation has been cancelled X days before arrival) и са червена лампа за всички други хора. 

 

Имат право на една отмяна в рамките на 6 месеца, втората се таксува по $50. Това, ако отмяната е повече от 7 дни преди пристигане. Ако е по-малко от 7 дни, няма изключения, а директно се таксува $100.

 

Повече информация: https://www.airbnb.com/help/article/990/how-do-host-cancellation-penalties-work

Това е интересно:

 

Календарът ще остане блокиран и няма да има възможност да се приема друга резервация за датите на анулираната резервация.

 

А за тези 20% бонус нищо не намерих. Пише, че ще се получи мейл и там ще бъде упоменат кредита, но колко ще е той...колкото решат явно.

 

Интересувам се, защото резервирах апартамент/със светкавица/ в Киото, след потвърждението на резервацията, хоста коригира цената с + 120%, та какво да очаквам 

Връзка към коментар

Ако хоста е суперхост и няма от тези съобщения в ревютата (reservation was cancelled X days before arrival) мисля, че всичко ще е ок. 

 

Не пречи и да попиташ дали всичко е ок с резервацията, не е задължително да намесваш цената, просто поискай потвърждение. Аз и на светкавички предпочитам първо да попитам :)

Връзка към коментар

Предполагам/ясно е/, че е грешка в ценообразуването на хоста. Не е суперхост, няма и такива съобщения в ревютата за канселиране. Всичките потвърждения/кодове/ са налични. Не е като да е без пари, две нощувки на цената на една. 

Пише че, при канселиране от хоста се блокират въпросните дати. Каквото си реши такова, апартамента си е негов.  

 

Георги, благодаря за отговорите.

Връзка към коментар

Kamen, не се шашкай, просто хоста не се е усетил с цената навреме - ноември, висок сезон. Ти с твоята резервация си го подсетил. Случва се често. Автоматично избираш за колко време напед да ти е отворен календара и като настроиш 6 месеца (примерно) и с всеки изминал ден ти се отваря по един нов ден половин година напред. И без да се усети хоста - и почнали да идват резервации за ноември, а цената му е базово заложената, а не като за висок сезон. Следва плесване по челото и бърза пренастройка. Но ти си си на далавера - няма как да те отмени, нито как да ти качи цената. :)

Връзка към коментар

Kamen, не се шашкай, просто хоста не се е усетил с цената навреме - ноември, висок сезон. Ти с твоята резервация си го подсетил. Случва се често. Автоматично избираш за колко време напед да ти е отворен календара и като настроиш 6 месеца (примерно) и с всеки изминал ден ти се отваря по един нов ден половин година напред. И без да се усети хоста - и почнали да идват резервации за ноември, а цената му е базово заложената, а не като за висок сезон. Следва плесване по челото и бърза пренастройка. Но ти си си на далавера - няма как да те отмени, нито как да ти качи цената. :)

Да далаверата си е сериозна. Каква е причината хоста да не канселира резервацията? Че се блокират въпросните дни и не може да ги отдава наново под наем ли? Става въпрос за разлика от 170 евро, то не че щях да резервирам на тези цени де.

Връзка към коментар

Суперхост, приличен брой ревюта, изглежда ок. Единственото което ме притеснява е ей тази картинка, качена в снимките към апартамента:

 

 

 

Аз не мога да се сетя разумна причина да искаш да водиш комуникация извън системата на Airbnb, освен ако не е някой тарикатлък. Но не пречи да пишеш и да видиш. Аз лично бих се направил, че не съм видял картинката и да си пиша директно през airbnb системата. Пише, че response rate е less than one hour, така че явно отговаря и там. 

 

Не се блокира секюрити депозита, чак след приключване на престоя, ако хоста изяви претенция, тогава се блокира.

 

Възможна причина е по време на кореспонденцията с потенциалния клиент да се наговорят да заобиколят airbnb.

Друга (по-вероятна) е, че доста от кореспонденцията през airbnb автоматично се филтрира за скрита реклама, линкове и др. А тези филтри не са от най-сполучливите и е доста досадно половината съобщение да е изтрито и заменено с  (URL HIDDEN).

За пример: в последното съобщение пратено от мен използвах думата "Unfortunately" (за съжаление). какво лошо видяха в тази дума та я замениха с  (URL HIDDEN).   :( 

Хубавото е, че в по-голяма част от времето тези филтри не са активни.

 

 

 

Причината да вляза в темата е, че имаше оплакване че от хоста има покана да плати извън airbnb. За Амстердам ставаше въпрос. Сега не мога да намеря тези постове. Та затова тук ще цитирам от сайта на airbnb:

-------------------

What should I do if someone asks me to pay outside of the Airbnb website?

Airbnb will never ask you to pay off-site or through email. If someone messages you on Airbnb and asks you to contact them off-site to arrange payment details, don't respond, report it to us instead.

Report requests for off-site payment

If a host on the Airbnb site asks you to pay off-site, report it to us by flagging the message—just look for the flag icon  ... in your message thread.

--------------------------

 

Нека някой admin (знам, че Георги редовно следи тази тема :) ) ако се сеща къде са тези постове да премести мнението ми.

Редактирано от ven62
Връзка към коментар

И аз както Радослав, имам профил настроен в евро и когато тръгна да плащам ми пише под цената в евро - "You are paying in BGN" и ми хваща еврото на 2,02 лв ?!? :) Не помня предните пъти дали е било така, отдавна беше, някой знае ли, как да си платя директно в евро, смяна на билинг адрес или нещо друго ? 

И как се прави тази смяна, от account -> settings -> country of residence ли ,пише ми Bulgaria confirmed ?

Редактирано от edbloom
Връзка към коментар

И аз както Радослав, имам профил настроен в евро и когато тръгна да плащам ми пише под цената в евро - "You are paying in BGN" и ми хваща еврото на 2,02 лв ?!? :) Не помня предните пъти дали е било така, отдавна беше, някой знае ли, как да си платя директно в евро, смяна на билинг адрес или нещо друго ? 

И как се прави тази смяна, от account -> settings -> country of residence ли ,пише ми Bulgaria confirmed ?

 

Билинг адреса е водещ вече, каквото е там, това е :)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.