Прескочи до съдържание

БДЖ - общи въпроси


Препоръчани мнения

преди 35 минути , dimitrov6 каза:

Преместиха ги,аз не можах след известно време:wink:

За мен влака е по-голямата част от пътуването.Само до София пътувам 4 часа,а после в самолета от 1,5 до 3 часа.

То и аз съм почти така. Само че ползвам и други наземни транспорти тук – автобус, кола, ако има кой да ме/ни закара, но влакът за вечерните часове е почти единствен вариант, когато пътувам сама. Срам, не срам – не съм летяла още от летище Пловдив, дето ми е под носа. Ама нищо не ме привлича особено там.
В понеделник откарах пет часа от кацането на Т1 до вкъщи. Много повече време, отколкото ми отне полетът и придвижването до летището в отправната точка.
Имах късмета да се насладя на БДЖ изживяването по-дълго заради закъснение от над 30 минути. Но това е бял кахър.

Летяла съм от Варна даже, като съм ходила до там с влак, а това е мнооого път. :girl_haha: Не знам дали бих повторила. Тогава беше, дето ме чакаха на гара Пловдив началникът на гарата, полицай и чичо от депото. :lol: Интересно изживяване.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Разликата в родната действителност след като слезеш от самолета и след малко се качиш на влака е грамадна.Почваш да слушаш разговори между хора,които не те интересуват.Някой отваря прозореца в купето без да пита,че ти става течение и ще се разболееш.Като тръгвам от къщи към София е по-поносимо ,защото си свикнал с тукашния живот.Веднъж в Пловдив се качи една жена,която бягаше от мъжа си с чантите към Варна и той й се обади няколко пъти по телефона,а тя го успокояваше да не прави глупости,това целия вагон го слуша.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, Argentique каза:

В понеделник откарах пет часа от кацането на Т1 до вкъщи.

Нали от гара Искърско шосе хващате към Пловдив,тя е на 2 км от летище София и метрото спира там.

  • Харесвам 3
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , dimitrov6 каза:

Нали от гара Искърско шосе хващате към Пловдив,тя е на 2 км от летище София и метрото спира там.

Влаковете за Пловдив не са на половин час нали? Даже не и на час.:wink:

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 25 минути , dimitrov6 каза:

Нали от гара Искърско шосе хващате към Пловдив,тя е на 2 км от летище София и метрото спира там.

Разбира се, ако има удобен. Ако е денем и стигна до ЦГ и автогарите, обикновено хващам автобус, а до София пътувам с автобус (понякога кола). По-бързо е и повече му имам вяра. 
Но преди месец, след два дни път с камили, имах вариант да хвана влака в последната минута от Искърско. Нямах време за билет, нямах време и за асансьора дори, а бягах по стълбите нагоре с куфара (поне ми е лек, ако въобще нося). Добре, че може да се разчита на БДЖ и закъсня с две минути. :girl_haha:

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Смея се 7
Връзка към коментар
преди 19 часа, Argentique каза:

Срам, не срам – не съм летяла още от летище Пловдив, дето ми е под носа. Ама нищо не ме привлича особено там.

Задължително трябва,но да се купи място до прозореца и полета да е дневен,при кацане и в ясен  ден,да се види града.Летял съм няколко пъти и едно кацане няма да забравя.

Скоро влака до Асеновград  щял да стане S bahn и да спира до летището.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Преди 1 час, dimitrov6 каза:

Задължително трябва,но да се купи място до прозореца и полета да е дневен,при кацане и в ясен  ден,да се види града.Летял съм няколко пъти и едно кацане няма да забравя.

Скоро влака до Асеновград  щял да стане S bahn и да спира до летището.

Мдааа, тук ключовата дума е скоро. Което значи никога.. Ние, пловдивчани не се хващаме обаче на тая въдица. Почти нищо от обещаното от управляващите не става. Ако пък не дай си Боже стане, то е майко мила като изпълнение.. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, ВениК каза:

Мдааа, тук ключовата дума е скоро. Което значи никога.. Ние, пловдивчани не се хващаме обаче на тая въдица. Почти нищо от обещаното от управляващите не става. Ако пък не дай си Боже стане, то е майко мила като изпълнение.. 

Чета за S bahn и пише

Ежедневните курсове на  „S - Bahn” железницата, които могат да се използват са дадени по 6 линии според ОУП.

№ 29 – летище „Крумово” – ЮИЗ – Сточна гара – Централна гара

Към тях трябва да има автобусни линии, които да обслужат спирките от градската железница.

 

Значи като пристигне влака ,ако остане сегашното трасе,ще го чака автобус и до летището е 2 км превоз,сигурно безплатен.

https://trafficnews.bg/plovdiv/proektat-bahn-plovdiv-6-linii-11-naseleni-mesta-bez-prelezi-236187/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 8 часа, dimitrov6 каза:

Значи като пристигне влака ,ако остане сегашното трасе,ще го чака автобус и до летището е 2 км превоз,сигурно безплатен.

https://trafficnews.bg/plovdiv/proektat-bahn-plovdiv-6-linii-11-naseleni-mesta-bez-prelezi-236187/

Няма толкова пари. Ще си остане само на ниво проект.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 16 минути , Patrick K каза:

Няма толкова пари. Ще си остане само на ниво проект.

Може. По плана гледам 2 линии в посока Асеновград,едната може да е до самия терминал на летището.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Понеже от доста години не съм пътувал в спален вагон с БДЖ, имам питанка. 
На сайта виждам това:
image.png.6f485b0a50bd174c5ebf0bf0c3cb0016.png

И въпросът ми е, купетата едни и същи ли са за всяка класа и с разликата е само в броя пътници (1,2, 3), или има различен вид купета? 

 

Връзка към коментар
преди 7 минути , Фил каза:

Понеже от доста години не съм пътувал в спален вагон с БДЖ, имам питанка. 
На сайта виждам това:
image.png.6f485b0a50bd174c5ebf0bf0c3cb0016.png

И въпросът ми е, купетата едни и същи ли са за всяка класа и с разликата е само в броя пътници (1,2, 3), или има различен вид купета? 

 

Имат различен вид, и леглата в тях са според пътниците, точно както е описано. Дори мисля, но не съм на 100% сигурен, че в бизнес класа и тоалетната е вътре, отделена разбира се.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , muchachote каза:

 и леглата в тях са според пътниците,точно както е описано.

Благодаря за инфото.
Аз не го разчитам чак като много точно описано :rolleyes: - пише "в кабината пътуват 1 ( съответно 2, 3) души", а не "в кабината има 1 (съответно 2, 3) легла". 
А можеше и няколко снимки да сложат (аз поне не открих), не е толкова трудно, предполагам. :wink:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 22 минути , Фил каза:

Понеже от доста години не съм пътувал в спален вагон с БДЖ, имам питанка. 
На сайта виждам това:
image.png.6f485b0a50bd174c5ebf0bf0c3cb0016.png

И въпросът ми е, купетата едни и същи ли са за всяка класа и с разликата е само в броя пътници (1,2, 3), или има различен вид купета? 

 

Да . Едни и същи са. Три легла са , има мивка.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 14 минути , muchachote каза:

Имат различен вид, и леглата в тях са според пътниците

 

преди 2 минути , Ledi каза:

Да . Едни и същи са. Три легла са , има мивка.

 
:rolleyes:  Малко се обърках - все пак едни и същи ли са, или имат различен вид с различен брой легла и със/без баня? 
А може би всички си имат по три легла, но са според категорията, някои от леглата са прибрани към стената на купето?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

преди 12 минути , Фил каза:

 

 
:rolleyes:  Малко се обърках - все пак едни и същи ли са, или имат различен вид с различен брой легла и със/без баня? 
А може би всички си имат по три легла, но са според категорията, някои от леглата са прибрани към стената на купето?

От 5 години пътувам със спален вагон до Бургас и Варна по препоръка на @master_of_germs

Леглата са 3.Кабините са мъжки,женски и семейни.Аз съм пътувала с две приятелки, веднъж с две непознати жени и веднъж сам сама без да ми искат пари за останалите легла.Беше от Бургас до София.

Чисто е и аз лично нямам проблем да спя непробудно.Тоалетната е в края на вагона.Ползвам я само веднъж по време на пътуването и беше чиста.

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 13 минути , jungfraujoch каза:

Аз съм пътувала с две приятелки, веднъж с две непознати жени и веднъж сам сама без да ми искат пари за останалите легла.Беше от Бургас до София.

Чисто е и аз лично нямам проблем да спя непробудно.Тоалетната е в края на вагона.Ползвам я само веднъж по време на пътуването и беше чиста.

Това се води втора класа?

 

А при "бизнес класа" резервираш цялото купе, така ли?

 

Сега поразрових разписанието и не открих влак София-Бургас, който да пътува 5ч. Само лятото ли ги пускаха или приключиха с този експеримент?

Връзка към коментар
преди 7 минути , iMari каза:

Това се води втора класа?

 

А при "бизнес класа" резервираш цялото купе, така ли?

 

Сега поразрових разписанието и не открих влак София-Бургас, който да пътува 5ч. Само лятото ли ги пускаха или приключиха с този експеримент?

Мисля ,че е първа класа.Не съм чувала за бизнес класа във влака😀

Пътуването определено не е 5 часа.И да,само през лятото съм пътувала до Бургас и Варна.Май и септември не знам дали ги водят лятно разписание,но и тогава съм пътувала.

Не съм попадала на друг вид спален вагон.

 

Връзка към коментар

Ние пътувахме до Цариград и обратно със спален вагон първа класа. Вагоните си бяха турски. Първа класа е с две легла, втора с четири. Леглата са прибрани до стената и може да се ползват седалките. Има мивка, хладилник и масичка. Базово е като обзавеждане. Тоалетните в края на вагоните, доста мърляви. Ние двамата имахме собствен "апартамент" купе.

С две думи бива. 

Връзка към коментар
преди 2 часа, Фил каза:

И въпросът ми е, купетата едни и същи ли са за всяка класа и с разликата е само в броя пътници (1,2, 3), или има различен вид купета? 

 

Аз сравнително често пътувам София-Варна и предпочитам спалния вагон, че дори и да не спиш сериозно цяла нощ, поне спокойно се опъваш на (влаково) чисто и предремваш. С нощния влак не губя цял ден в пътуване, щото то е почти толкова, 8-9часа.  Леглата за всички опции са едни и същи, като на снимките, които е показала  jungfraujoch  

Не съм видяла бизнес класа досега, а първа класа си е точно това - сам в купето. Баня има, поне има врата с табелка "Баня", но до този момент никога не съм видяла някой да я използва и всъщност май винаги е била заключена. От двете тоалетни във вагона, за чиято чистота може още да се желае, много често едната е заключена и не се ползва. Топла вода никога не съм случвала, а често водата изобщо само църцори и е мъка да си измиеш ръцете. Понякога има сапунче, понякога няма, а тоалетната хартия винаги е малко и от най-гадно качество. Преди пандемията по едно време на всяко легло оставяха рекламно пакетче със сапунче, мокри кърпички, сухи кърпички, кърпичка за почистване на обувки и даже еднократна постелка за тоалетната чиния. За кратко. После им се досвидя тази екстра. Най- в началото, като пуснаха турските спални вагони, даже улучих и хартиени кърпи за ръце веднъж-дваж, ама то преди няколко години беше, после вече - йок.  А пък последният писък на модерното пътуване с БДЖ беше, миналото лято веднъж, че вместо нормални чаршафи имаше еднократни такива, като в операционна. Много неприятно, имаш чувството, че лягаш върху хартия, че и да се завиваш с нея. Но следващите 2-3 пъти после пак си бяха нормалните хасени чаршафи - предполагам, че може да е имало оплакване от еднократните. По време на пандемията пътувах веднъж и в "първа" класа, т.е. сама в купето - разликата беше в парите и единствено в това, че бях сама, никакви други екстри. Но, когато се е случвало да няма наплив от пътуващи, съм пътувала 2-3 пъти пак сама в купе втора класа или пък сме били само две жени.  Изобщо, ако може човек да избегне пътуване с нашенски влак на дълго разстояние - да не се чуди. Харесвам да пътувам с влак, бих искала да хваля и препоръчвам БДЖ, но при сегашното им състояние, а то от сигурно 30 години е все такова - не мога. А виж, с швейцарски и английски влакове, па и немски и австрийски даже - пей сърце! С тях мога да пътувам с удоволствие нон стоп  🙂

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 1 час, iMari каза:

Сега поразрових разписанието и не открих влак София-Бургас, който да пътува 5ч

В момента  е 6:22 часа най -бързо по Подбалканската линия, но сега правят ново трасе около  Костенец с тунели и ще се вдигне скоростта, а и до Чирпан към Стара Загора има още за подмяна към 20 км релси и нов тунел  ще правят до града. В бъдеще  сигурно  за 5 часа ще стигат.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

5 часа и 34 минути е София-Бургас по подбалканската: Влакът, който тръгва от София в 16:35 ч.

 

Първа класа спални вагони са само две легла в кабина. Едното от трите е прибрано към стената и има възможност да се седи нормално на леглото. 

В някои спални вагони има и една-две много по-широки кабини, такива, които са пригодени да се влезе с инвалидна количка. Може би това е купе "бизнес-класа", не съм сигурен. Веднъж са ме настанявали в такова заради овърбукинг или защото е имало проблем в друго купе, забравил съм причината. 

А може и бизнес-класа да е нормално купе, което да ползва само един човек. Понеже понякога при онлайн резервация съм попадал на случай да виждам, че е заето само едно място в спално купе, а системата да не ми даде възможност да си избера легло в същото купе.

Последния път, миналия уикенд, уж целият спален вагон беше фул за онлайн резервиране. Отидох на гарата да си проверя и се оказа, че пускат още един вагон, ама само с купуване на билети от каса, та се уредих и тоя път.

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.