Популярно мнение samuraika 9709 Публикувано: 30 ноември, 2015 Популярно мнение Сподели Публикувано: 30 ноември, 2015 (редактирано) Япония - страната на изгряващото слънце, на мъжете от 200 пъти калена стомана и жените от слонова кост, на храмове и небостъргачи, на скоростни влакове и протяжни церемонии, на легендарни градове и градски легенди... По-близка, отколкото си мислим, по-евтина отколко сме си представяли и много по-неразбираема отколкото изобщо сме предполагали! Как да стигнем до Япония Възможните полети и авиокомпанни, включая лоу кост такива, нараства стремително в последните години. С наближаването на 2020та година и олимпиадата в Токио се очаква броят и възможностите да се утроят. Освен долитането, като очевиден способ за транспорт, се носят легенди за хора, изминали пътя с влак по транссибирската жп линия до Владивосток, от там с ферибот до Акита и оцелели за да разказват за това. Летища Tokyo Narita Airport - географските пуритани биха отбелязали, че това летище (както и Токио Дисни, Токио Ауто) не е изобщо в Токио, а в съседната префектура Чиба. От летището до града са 60-70 километра. Таксито като начин на придвижване отпада, но се компенсира добре от доста по-евтини и бързи опции. Най-бързо се стига със Скайлайнер - експресен влак опериран от компанията Кейсей. С него се стига до Ниппори и Уено за около 40 минути давайки удобни възможности за връзка с метро и други основни жп линии (а именно Яманоте лайн). Аксес Експрес е другият бърз влак на същата компания, който свързва Нарита с Асакуса и прави връзка с другото летище в града - Ханеда. Бавни влакове също оперират по тази линия. Кейсей са частна компания и JR пасовете не я покриват. Те могат да се ползват по другата, най-популярна линия, по която върви Нарита Експрес (опериран от JR). Тази линия свързва летището с най-големите гари на метрополитена, както и Йокохама и Омия. Ако решите да активирате паса си на летището ще може веднага да го ползвате тук. Бавни влакове оперират и по тази линия. Трети вариант са шатъл автобусите, които също свързват летището с основни части от града за по-малко пари и повечко време. Ханеда- по-малкото, но по-спретнато и близко до града летище. Връзката с него става с Кейкю линията от Шинагава и монорейла от Хамамацучо (и двете са гари по кръговата линия Яманоте) Kansai Int. Airport - или летището в Осака (да не се бърка с Itami Osaka Int. Airport !) е построено върху изкуствен остров. Това му дава предимството на денонощните полети и неудобството на зависимостта от метеорологичните условия (бури и тайфуни). Връзката с него е по две жп. линии (Нанкай и JR) и с автобуси. Автобусите свързват летището директно и с прилежащи градове като Нара, Киото, Кобе и са удобен начин за достигане на различни точни с големи куфари. Chubu Centreair Int. Airport - е летището в Нагоя. Модерно и красиво, също на вода, разположено в центъра на основния остров Хоншу. Има много полети от близкоазиатски дестинации. Частната линия Мейтецу както и автобуси свързват летището с града. Kintetsu Pass Wide покрива и летището в Осака и това в Нагоя. Важно! Летищата са едно от най-добрите места за обмен на йени, с най-изгоден курс и опция да ви изкупят обратно на същия курс остатъка. Също летищата са едни от най-подходящите места за пазаруване на сувенири - огромно разнообразие, най-ниски цени (знам, че не ви се вярва) и възможност за носене в ръчен багаж. Също за отбелязване е опцията за изпращане на багаж до определен адрес. На всяко летище ще намерите гишета на няколко фирми за доставки на багаж, по които бихте могли да изпратите куфарите си до хотела. Така бихте могли , да речем, да разгледате Токио за два дни с една нощувка, старитирайки още от Нарита размахвайки свободно ръце с лека раничка на гърба. Да изпратите куфара си в Киото (или Каназава, или Такаяма...) и, след като преспите една нощ и разгледате още, да се метнете на шинкансена в късна доба и пристигнете в хотела си в другият град а багажът ви да ви чака на рецепцията. Същата услуга може да ползвате във всеки хотел на рецепцията и да изпратите куфарите си до следващата дестинация. Услугата струва под 30 долара и е много популярна сред японците. Най-известната фирма е Ямато Таккюбин. Гари Големите гари са цели градове - знам, звучи изтъркано, предполагам и вие сте го чували. И все пак, няколко полезни съвета за да ви помогнат в ориентацията. Ако сте запознати с навигирането из големи мегаполиси идните редове ще ви бъдат излишни. Големите гари, всъщност, се състоят от няколко обединени по-малки гари, принадлежащи на съответните компании (държавни и частни) и метро, монорейл и какъвто друг транспорт се срещат там. Те са сложно сглобени на няколко нива и свързани с подходи и тунели. Най-важното, което ви е необходимо да знаете е номерът на изхода, който ви трябва (Гиндза има 36 изхода) и името на линията, на която искате да се качите. Ако зумнете достатъчно близко на гуъл картата ще видите изписани номерата на изходите. Почти всички хотели и забележителности отбелязват необходимият ви номер изход - запомнете ги (макар за известните забележителности на гарите да има табели, карти, указателни стрелки и т.н.). JR линиите, Шинкансен платформите и т.н. са указани на големи указателни табели на всеки вход и подземен кръстопът. Линиите са и цветово кодирани (на картата и табелите се отбелязават със съответен цвят). На светлинните табели се изписват влаковете (на японски и английски, редуват се, не се паникьосвайте). След като сте изнавигирали гарата, намерили сте линията си, уцелили сте посоката и сте на правилния перон, важно е да знаете какъв тип влак ви трябва за да стигнете до желаното място. Бавните влакове спират на всякак гара, бързите - почти на всяка, експресите - само на основните, а ограничените експреси са за междуградски пътувания и спират само на ключови гари по трасето. На всяка платформа има указателна табела с влаковете (в черно са локалните, зелено- бързите, експресите са в червено) и с точки са отбелязани гарите, на които спират. Ако вземете бавен влак до голяма гара ще ви отнеме много време (бавните влакове се засичат с бързите на големите гари и ги изчакват за да могат да се прекачат хората от единия на другия). Когато ви кажат на коя по ред гара да слезете не забравяйте да проверите за бавен, бърз или експресен влак се отнася. Безценен помощник в търсенето на удобен влак и връзки за прекачване ще ви бъде Хайпърдиа - трябва само да знаете името на необходимата ви гара. Табимори ще ви ориентира не само във влаковете, но и в прогнозта за времето, полети, free wi-fi и т.н. Кога да отидем Япония е страна с четири отчетливи сезона. Пролетта, и особенно периода на цъфтежа на сакурата е един от най-красивите сезони. Един от най-скъпите и натоварените - също. Прогнозата за цъфтежа по региони се обявява от Националната Агенция по Метеоролегия всяка година през февруари (изключение правят вишните на връх Йошино, чиято прогноза се обявява от град Йошино). Тук може да се ориентирате за очаквания цъфтеж по региони. Всеки регион и град има своите красиви места за ханами. Есента е периода в който японските градини избухват в алени цветове, давайки ви добро основание да ъпгрейднете фотографското си обурудване. Приятните температури, сезонни специалитети и фестивали дават допълнителен стимул да посетите страната в края на септември - средата на декември. Дъждовният сезон е през юни (варира по региони, за Окинава - средата на май, Хоккайдо няма дъждовен сезон), но макар чести и проливни, дъждовете не са непрестанни и не биха развалили екскурзията ви. Горещото и влажно лято не успява да прогони туристите, напротив - многото фестивали и дългите отпуски правят август един от месеците с най-много туристи. Празничните фойерверки, които са типични за сезона също заслужават внимание. Най-студените месеци са януари и февруари. Макар и мека, японската зима е влажна и ветровита. Предвидете подходящо облекло за дългите разходки по храмове и забележителности. Дори и в този условно "слаб сезон" има какво да се види - камелиите и уме сливите цъфтят, градините изглеждат още по-дзен, някои от най-интересните фестивали са тогава. Имайте предвид, че Нова Година е свщенно време за японците, нещо като Коледа за християните. По традиция се посреща изгрева на Новата година и се ходи на храм с молитва за здраве и успех. Може да си изтеглите омикуджи - късметче за идната година. 1,2 и 3ти януари са единствените дни в годината, в които всички японци почиват (макар някои магазини да отварят на 2ри). С отварянето на магазините започват и големите разпродажби и т.нар. фукубукуро - късметлийски торбички приготвени от всеки магазин. Не може да видите какво има вътре (има примерни комплекти които да ви орентират), но стойността на нещата е поне двойна на цената, която плащате. Най-добрият съвет, който мога да дам в отговор на въпроса "кога?" е "когато промоциите на авиокомпаниите съвпаднат с отпуската ви!" . С малко повече планиране ще откриете нещо интересно през всеки един сезон. Важно! Колкото и много да работят японците, случва се и те да почиват. Не много, по за около седмица три пъти в годината. Това са Златната Седмица, Обон и Нова Година. Ако ви е възможно, избягвайте тези периоди поради препълнените хотели и транспортни артерии от всякакъв вид. Ако все пак попаднете в някой от тези периоди - резервирайте хотели и транспорт вътре в страната максимално бързо и съобразете времето си на придвижване и посещение на забележителности с цел да избегнете максимално тълпите. Подготовка за пътуването Japan Rail Pass Kintetsu Railway Pass Japan Bus Pass Peach След като вече знаете с колко време ще разполагате в страната, трябва да решите какво искате да видите. Възможностите са безкрайно много, хората рядко си дават сметка, че това е изключително разнообразно място - всичко между Сахалин и Тайван е все Япония. След като набележите местата, които искате да посетите, остава въпроса с придвижването вътре в страната. В зависимост от това къде и колко ще пътувате ви предстои важно решение - а именно да бъде или да не бъде JR Pass. Какво е ДжейАрПас и има ли той почва у нас: Едно от нещата, които впечатляват туристите в Япония са многото намаления, облегчения и безплатни-за-туристи атракции, които страната предлага. Обикновенно обрулените пътешественици са свикнали с мисълта, че в ролята си на туристи са като ходещ неонов надпис "Отрежи-ми-главата-от-кръста". В Япония е точно обратното. Туристите са привилегировани в много неща, едно от най-хубавите бидейки въпросният пас.JR (Japan Reilway Company) са държавно-частна компания за наземен транспорт. Те оперират основните железопътни линии в страната, скоростните влакове Шинкансен и няколко автобусни и фериботни линии в по-отдалечни райони. Разделена на Източна и Западна, компанията предлага на туристите едно-дву и триседмични пасове даващи право на ползване на съответната жп мрежа и всички видове транспорт по нея. Пасовете се купуват само от чужбина и се активират на място в Япония. Представляват много изгоден вариант за пътуване в страната (забележете, не най-евтиния възможен). За просто сравнение - едноседмичният пас е на цена едно пътуване с Шинкансен Токио-Киото-Токио. На практика, това означава, че ако планирате да отидете от Токио до Киото и обратно (с шинкансен) купувайки си паса ще можете да покриете не само това си пътуване, но и трансфера от летището, голяма част от обикалянето из Токио, отскачане до Никко, Йокохама, Каназава, Нара и кавото още успеете да вместите в програмата си. Освен финансовото облекчение пасът ще улесни живота ви и като ви спести замисленото висене пред машинките за билетчета, опитвайки се да триангулирате дестинацията си по картата. За да се ориентирате в маршрутите и гарите, които биха ви свършили работа, добре е да знаете как те се отбелязват на кртата. Линиите са и цветово кодирани. Това е карта на JR линиите в региона на Токио и околностите с имената и цветовете им : Railway Lines Network Ако ви изглежда като изсипана купа спагети върху картата, спокойно, това са само държавните линии, има още много частни, както и метро. Suica - Pasmo - Network Map За да се ориентирате по карта от гугъл за видовете линии добре е да се знае, че винаги JR линиите на карта се отбелязват с пунктирна черно-бяла линия, а линията на шинкансена - с пунктирна синьо-бяла линия. Частните линии и метро се отбелязват с непрекъсната линия в някакъв цвят. Пример: Полезна информация за пасовете: How to use your Japan Rail Pass Japan Rail Pass https://www.youtube.com/watch?v=wij8iNV1kCU JR Pass : Common questions Други варианти са локални пасове от типа на Kintetsu Pass за региона на Кансай или вътрешни полети с лоу кост компании, най-голямата сред тях е Peach air. За тънкобюджетни пътешествия и крайни случаи остават автобусните пасове на Willer. Това са важни решения, които трябва да се обмислят внимателно, защото от тях зависи пряко следващата стъпка, а именно: Къде да отседнем: Труден въпрос. Всички опции, валидни и налични другаде по света се намират и в Япония. Хостелите са много добре поддържани и чисти, хотелите са с малки, но функционални стаи, airbnb предлага цяла гама от разнообразни и автентични преживявания, couchsurfing-a също не е невъзможен. Единствената особенност е, че в последните години наплива на туристи се увеличава, а легловата база не успява да догонва. Най-добрият съвет тук е - резервирайте отрано с опция за канселиране и търсете по-изгодна оферта в последствие. Особенно ако сте с пас - не дръжте на локацията - пътят ви е вече платен, транспорта удобен - може да си позволите да отседнете в по-отдалечен район за по-добри условия. В Япония близостта до гара е решаващият фактор - гарата е удобна връзка със света, също като в брадатият виц за "Един билето от Токио до Камарци! За Горно или Долно Камарци го искате?" Освен стандартните възможности, има и някои специфични за страната места за подслон: Капсул-хотели - както и името подсказва - малки чекмедженца за нощувка. Обикновенно се намират на и до големи гари и са предназначени за изпусналите последния влак работещи хора без шанс да се доберат до предградието в което живеят. Звучи страшновато, но напоследък печелят популярност сред туристите - добра комбинация между типично японско преживяване, бюджетна нощувка и материал за селфита и фейсбук постове. Цените варират между 20-35 долара. Получавате чиста капсула, пижама, чехли, телевизорче, лампичка - всичко което бихте получили в хостел, но с малко повече интимност и с по-добра локация. Представете си нещо като F1 хотелите в Европа, но разделен на капсули и с топ-локация.Бизнес хотел - това са чисти, функционални, малки стаи на удобни места, носочени към хората в командировка или изпусналите последния влак служители. Обстановката не блести с уют и разточителство, но се предлага всичко необходимо за несретния пътник - пижама, четка за зъби, смаобръсначка, крем/лосион. Има малко хладилниче и термокана, миниатюрна, но винаги самостоятелна баня. Цените варират от 60-110 долара за стая. Добра опция за бюджетна нощувка. Една от най-добрите вериги бизнес хотели е Toyoko inn. Имат и закуска, често японски стил - онигири и мисо супа.Рьокан - това е традиционен стил хотел. Рьоканите са нещо като традиционен СПА хан. Те предоставят на гостите си типично уникално японско изживяване. Това е предпочитаният начин за отдих на местните хора и съчетават основните елементи на "почивка" които японците ценят. Основният акцент е върху перфектната кухня (нощувката включва закуска и вечеря, и двете обилни и внимателно приготвени); отпускане в минерален басейн, често с гледка към красива градина; перфектно и внимателно обслужване от невидим но осезаем персонал. Рьоканите са по-скъпи от хотел, често много по-скъпи, намират се в красиви туристически местности и са препоръчителни за хора, които са вече запознати с японската кухня и традиции. Спането е на футон (дюшек на земята) в стая с татами и често без самостоятелна баня. Вечерята обикновенно е традиционно кайсеки меню.Миншуку - евтиният братовчед на рьокана. Това са малки семейни хотелчета, които предлагат стаи със закуска и вечеря с обща баня. Обикновенно са в по-малките селища и туристически райони, а не в големите градски центрове.Shukubo - нощувка в храм. Впечатляващо изживяване за любителите на традиционното и мистичното. Настаняването е в традиционни стаи в монашеската обител на храмове, често с красива гледка към дзен градина. Включва обилна закуска и вечеря съставена изцяло от постни традиционни будистки ястия. Имате възможност да се включите и в сутрешната медитация на монасите. Най-известното място е свещенната планина Коя в префектура Уакаяма (лесен достъп от летището в Осака, самия град Осака и Нара). Koyasan Shukubo Love hotel - Ах! Обетовани в митове и легенди и свързвани повече със съмнителни сексуални практики отколкото с туристически нощувки, любовните хотели са всъщност доста невинни места. Аз обичам да ги наричам "тема-парк за пълнолетни". Намират се навсякъде - от централните градски части до крайпътни кътчета, обикновенно скупчени по няколко. Стаите са изобразени със снимки на табло - избираш, натискаш, взимаш ключа и стаята изгасва - показвайки, че вече е ангажирана. Апартаментите в тях предлагат невероятни удобства - огромни бани с частна спа зона, джакузи за трима с вграден телевизор, светлини и масажорна. В стаята има филмотека, караоке, минибар. Често са включени питие, десерт и закуска. Има меню за рум сървис, изобилие от порно и сателитни канали, тематичен интериор, много по-просторни от стандартен хотел. Ще ги познаете по кичозно-лъскаво-бутафорният им вид и липсата на човешки контакт. От тук и трудностите. Очевидно индустрията печели добре и без досадните туристи и не е предвидила дори и минимални улеснения за тях. Всичко е автоматизирано, и да, познахте - само и изключително на японски. Цени от 70 долара за стая до 200 долара за апртамент. Какво да видим: Всеки си има своя представа за Япония. За едни това са небостъргачите на Шинджуку, за друг - храмовете на Киото. Няма нищо, което непременно трябва да се види в Япония, това е страна, която трябва да се усети. Самите японци най-общо разделят страната си на две - Източна и Западна Япония (макар на чужденците да им изглежда по-скоро като Северна и Южна). Източната част е от Хоккайдо до Нагоя, а западната - от Нагоя до Окинава (твърде условно, защото Хоккайдо и Окинава са си по-скоро отделни региони, но да не рздробяваме, и без това е объркващо). Ако разполагате с десетина дена имате две опции - или да се концентрирате в някой от двта основни региона и да оставите другия за последващо идване или да комбинирате най-основните забележителности в едно пътуване. Повечето хора, съвсем разбираемо, се насочват към втория вариянт и разглеждат Токио-Киото с прилежащите им територии. Много неща остават за друг път и Япония бележи огромен ръст на повторните туристи в последните няколко години. Най-популярните и утъпкани туристически пътеки са по "Златният път" (Токио, Йокохама, Нагоя, Киото, Осака) и , станалият популярен напоследък "Път на Дракона" (Токио, Такаяма, Каназава, Киото, Осака). Разполагащите с повече време могат да направят пълен кръг минавайки и по двата маршрута. Извън основният остров Хоншу също има какво да се види. Хоккайдо е остров с прекрасна природа (това, всъщност, важи за цялата страна), Шикоку у Кюшу са изключително богати на красота, история и сърдечни хора. В Шикоку може да намерите смешно евтини нощувки. Балнео-градчета като Беппу и вулкани като Сакураджима са също привлекателниза туристите. Не бъдете максималисти, насладете се на почивката си и си оставете достатъчно време да се потопите в атмосферата на страната, да надникнете и в малките улички, да се отбиете в местните кръчмички и да се топнете в някой горещ минерален басейн. Това е предимството на самоорганизираният туризъм. Колкото и да се стараете няма да успеете да видите всичко с едно посещение. Промоциите на авиокомпаниите и ниската йена няма да изчезнат изведнъж, така че пътувайте спокойно с идеята за пак и отново! Japan: the Official Guide Japan Tourism Agency Какво да правим: Итересен начин да се докоснете до японската култура е да се включите в някое от многобройните практически занимания, които се предлагат на туристите - чаена церемония, икебана, готварство. Може да посетите сумо турнир или да изкачите вулкан, да посетите традиционен концерт или представление на гейко. Да се потопите в горещ минерален извор и изпробвате прословутите японски бани (онсен) или да посетите фабрика за соев сос. Да опитате саке и научите повече за това как се произвежда или, ако не ви допадне (по-вероятно) да се отбитете до дистиларната на Ямазаки (ако ви говори нещо, значи сте ценител и ще ви хареса). Да се облечете в кимоно и да се разходите из старият град на Нара или Хида Такаяма, позирайки за снимки. Регионалните туристически офиси предлагат информация за всички събития и уърк шопове, в които може да се включите, не малка част от които - безплатно. Във всеки град задължително посетете някой информационен център - много любезен персонал ще ви насочки компетентно и ще ви снабдят с карти и брошури. Макар голяма част от хората там да са доброволци, английският е на прилично ниво. Окинава предлага едни от най-добрите места за гмуркане в света, а Хоккайдо е известен с перфектния си powder snow. Какво да опитаме: Освен очевидния отговор - суши - има и безброй други деликатеси. Като се започне от такива, за които сигурно сте чували (като японското телешко) и се стигне до такива, които ще ви изненадат (като торти и сладкарски изделия - сами по себе си достатъчно основание човек да си купи билет...до Осака, ако ще си говорим за ядене. А и по принцип, но това е лично пристрастие, простете.). Добре е да се поровите из нета и да запомните наименованията на някои основни ястия, защото често в английските менюта те присъстват в името си - okonomiyaki- но не и с обяснението си : нещо като палачинка с пълнеж от зеленчуци, месо и/или морскидарове на гореща плоча. Всеки регион и град в Япония си имат специалитет който се приготвя от десетилетия и е усъвършенстван до най-доброто за страната. На много места ще имате възможност да опитате малки хапчици, подканяни от услужливи продавачи. Дори да не ви хареса бъдете учтиви и похвалете продукцията - местните хора много се гордеят с нея. За девета поредна година Токио оглавява списъка с градове с най-много Мишелин ресторанти. Япония е все по-популярна дестинация за гурме туризъм с огромният си брой ресторанти, разнообразие от деликатеси (местни и световни) и традиционната си склонност към перфекционизъм. През 2013та "Уашоку" или традиционната японска кухня получи статут на световно културно наследство. Тази година за пръв път ресторант за рамен получи мишелинска звезда (за незапознатите - това е все едно шкембеджийница да получи звезда Мишлин). Така нареченото "B gourmet" (вкусна "обикновенна" храна - за душата) печели все повече почитатели. Помошник в ориентацията из многото ресторанти в Япония (често разположени в сгради на по 6-7-10 етажа всеки от които е различен ресторант) е Gurunavi - отвратителна търсачка, благодарение на която стана трудно човек да си намери маса в "скришните" готини ресторантчета. Но вкусно не значи скъпо. Много японски специалитети, попадащи в категорията "улична храна", са приятна изненада за небцето и портмонето. Окономияки, такояки, якитори, гьоза и още много други дребни крайпътни изкушения се предлагат на цени от по 1-5 долара. Популярни сред туристите са и "бенто" кутиите с готов обед, които се предлагат в многобройните конвиниенси и супермаркети. Ще ги намерите в топлите витрини, често с намалена цена след 18 часа. Търсете стикерче -50% или този йероглиф, означаващ "на половин цена". Не всички ресторанти предлагат английско меню, но имат японско такова със снимки или невероятно реалистични пласмасови макети на витрината, които да ви помогнат в избора и поръчката. Какво да си купим: Kit-Kat с матча и цвят от сакура, например! Или какино тане (помните ли го?) с фъстъци, дребни рибки и сусам. Или чорапки с пет пръста? Тениска с йероглифа ? Избора е изцяло ваш! Каквото и да изберете, добре е да знаете, че туристите в Япония могат да пазаруват определени стоки без да плащат ДДС (за сега 8%). Специалната програма на правителството позволява да закупите много от популярните сред чужденците електроника, дрехи и храни със специално намаление още в магазина (важи за определени магазини и стоки). Блогове и полезна информация Много подробна и изключително добре подредена информация за туризъм с цяла Япония, особенно полезна секция за пътувания, пасове и примерни турове ще намерите в този блог. Региони и градове в Япония Кансай (Киото, Осака, Нара и наоколо) Канто (Токио и наоколо) Интересни дискусии свързани с Япония Япония през октомври/ноември 10 дни в Япония, план на действие Японското пътуване, Април 2014 Япония, ееех, Япония! Japan Rail (JR-PASS) Мобилни мрежи в Япония Осака, Япония Рискове "соло пътуване" Япония Обмяна на валута в Япония На къмпинг в Япония Япония и Южна Корея - в какъв ред? Оризови шедьоври в Инакадате, Япония - препоръка Търся хостел в Киото Пътеписи: Япония, Фуджи и планината Коясан Тема за въпросите ви: Япония - конкретни въпроси Редактирано 20 август, 2016 от samuraika Оформяне 54 2 7 Връзка към мнение
Mary 58394 Публикувано: 9 септември, 2016 Сподели Публикувано: 9 септември, 2016 Всички похвали и мнения, които се бяха натрупали тук, са преместени в нова тема: Говорим си за Япония - новини и мнения Нека тук се публикуват само мнения, които се отнасят за пътеводителя. Всичко останало сте добре дошли да споделите в новата тема или в някоя от другите теми за Япония. Връзка към мнение
chandni 27441 Публикувано: 18 май, 2023 Сподели Публикувано: 18 май, 2023 Позволявам си да оставя тук линк към едно мнение на @samuraika, което би било в помощ на желаещите да се ориентират по-лесно в транспортната система: 1 Връзка към мнение
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега