Прескочи до съдържание

Airbnb - ама наобратно


Препоръчани мнения

преди 1 минута , Grishkata каза:

при мен това не излиза....може би cache-а ви седи и затова ви излиза още....

Седи си, при това от край време, какъв е тоя многомесечен кеш. Просто е на друго място, не там където ти гледаш, говорим за amenities, а не в house rules. 

Връзка към коментар
9 hours ago, Grishkata said:

разбрах те но и там го няма....ето

проверих ги всичките

 

fsdfsdfdsfds.JPG

Виж във Business Travel имаш едно квадратче " петове не живеят в имота" - ако не си го отбелязал, отбележи го. Това с политиката за петове е важно, виж мобилната версия - като задаваш критерии от там - място, дата, брой хора и копчето за домашни любимци - там е, защото е важно! Ще събереш всички кучкари в airbnb за нула време.

И броя на леглата ги промени на 4, защото имаш 4 двойни легла, а не 8.

 

Относно плащанията и пос-терминалите....някои хостове искат от гостите си от букинг малка предплата в ПейПал. Това е вариянт за по-дълги резервации, най-вече за ваканционните имоти, не знам дали ще работи за София. Дай му малко време на букинг и ще видиш как е. Агода е по принцип по-удобна за хостовете, но не е много силна в Европа. Но пък китайците доста я ползват.

 

Георги, проблема с букинг е, че те не се занимават с плащания както аирбнб. Не поемат никаква отговорност да съберат пари от гостите, дори да чекнат дали кредитната карта е истинска, нищо. Кредитните компании не задължават кредитни карти от името на малки собственици - ако си голям хотел, самата Visa ще чарджи картата от твое има, но ако си "къща за гости бай Генчо" ниц! В резултат - никаква защита. Каквото и да пише в политиката за канселации! Ако щеш напиши 100% предплащане, без право на връщане - ти като не можеш да задължиш картата изначално - голям прас! И гостите го знаят това много добре! И затова има голям брой "кухи" резервации - просто не се явяват гостите и толкоз. Поне да канселират ден-два по-рано, че да освободиш датите. Не - просто не се явяват. Моя приятелка миналата година беше 1000$ на загуба поради кухи резервации от букинг във висок сезон. Има хора, които резервират 2-3 апартамента и отиват в този, който най-много им е харесал в последния момент. Самите букинг са наясно с проблема, защото губяд дял от малките места за настяняване, а те са на мода сега. Говори се, че ще го променят това, но...за сега е така. Агода чарджи от името на хоста ,Експедиа - също. airbnb е най-добре ориентиран към хостовете, но пък там цените са традиционно по-ниски.

А букинг наистина имат това условие за най-ниска цена, макар много от малките хостове да не се съобразяват с това. Ако забележиш - има къщи за гости, на които листингите седят в букинг, но все дава, че датите им са заети. Ако провериш на някой от другите сайтове - има дати! Аз така си резервирах за Малдиви преди седмица - на букинг даваше, че съм я "изпуснала" тази стая, а в airbnb я наех за по-ниска цена. Малките хотелчета ползват букинг като табло за обяви, един вид ;)

Редактирано от samuraika
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

samuraika, проблема го разбирам, но виртуалния ПОС е много ходене по мъките за решаването му. Не се пуска току така, иска се фирма, вероятно регистрация по ДДС, споменах и месечните такси + удръжките на процент. Да не говорим за нуждите от интеграция със софтуер, защото тези системи не са сами за себе си, а се интегрират в съществуващ интерфейс. Чисто и просто няма как да излезе сметката на Grishkata, ако му трябва просто за някаква гаранция от отменени резервации. Вярвам, че booking.com са съвсем близо до пускането на опцията за прибиране на плащания за всички. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте на всички пътешественици,

 

Изчетох цялата тема, както и други по-малко подробни такива теми из нета, понеже планираме с жената да пуснем жилището си в София през airbnb. Тук определено има най-много и подробна информация относно ползването на airbnb. Благодарности на всички и на Георги и Самурайка, за многото и полезна информация, която споделят. Поздрави на домосед, който познавам лично. Човек, ще ми трябват няколко живота, да обиколя местата, на които си бил:) Поздрави "семейството с многото момчета" от мен:)

 

Та, към нещата които ме мъчат тия дни. 

1. Проблеми със съседите - до колкото разбирам нямат законови лостове, с които да блокират начинанието ни, но апартамента ни е във вход със 12 апартамента в Лозенец и е разбираемо да има притеснения на съседите. Незнам какъв отпор може да има, и как да реагирам. Имаше препоръки за плащане на по високи такси за етажната собственост, с  което бих бил съгласен, но незнам дали ще е достатъчно за тях. В момента съм на етап ремонт и обзавеждане, и незнам колко да инвестирам, при положение, че има риск от проблеми. Някой който е минал по този път може ли да сподели опит?

 

2. Чудя се от какви уреди имате нужда при такива почивки? Перялня и фурна са очевидно задължителни. Кухнята ни е много малка обаче и незнам дали ще има място за миялна.

 

3. Има ТЕЦ в апартамента със свалени радиатори в момента. ТЕЦ или климатици е друг въпрос. При ТЕЦ, ще трябва някак да се предостяавя достъп до жилището за отчитането на топломерите, но ще е по-евтино от климатик. В този случай, обаче, в най-силните - летни месеци, ще трябва да се охлажда по някакъв начин. Някакви тихи вентилатори евентулано, за да могат да спят хората.   

 

4. Планираме да се опитаме да се класираме за "bussiness travel ready", но това с 24/7 check-in ще е проблем. Тук също идва и проблема с менажирането, тъй като живеем в чужбина. Има оферти на поне 2 фирми за пълно менажиране срещу 20% от нетните доходи + cleaning fee. Какво мислите за апартаменти, които се менажират от такива фирми? Държите ли на по лично отношение от собственика или негов близък или предпочитате професионална компания да ви посреща? Другият ни вариянт е да ползаваме приятели, които имат нужда от допълнителен доход, за посрещане и почистване. Комуникацията можем да я водим със жената, което би ни харесало, а и аз имам достатъчно време за това.  

 

Нямам много опит в общуването чрез форуми, така че се извинявам предварително ако ставам нахален с твърде многото си въпроси:)

 

Благодаря предварително и поздрави,
Jordan

Връзка към коментар

Аз не отдавам апартамент под наем, но често ползвам тази платформа, та ще се опитам да ти дам някои отговори от моя гледна точка:

1. Според мен риск от проблеми със съседите винаги има. Така че няма готов отговор дали си струва инвестирането. Достатъчно е те да викат полиция или да пишат жалби в общината, ако има шум или нещо друго, после разправии, негативни отзиви и .... нищо добро.

2. Когато пътувам, предпочитам в кухнята да има печка с фурна, микровълнова, тостер, кафе машина, хладилник. Пералня ползвам рядко, но е хубаво да я има. Миялната вече не я приемаме за лукс. Не че човек не може да се оправи без нея, но наличието й е винаги плюс при наемане на апартамент.

Винаги е готино да има някоя картина или друга дребна закачка, която да създава настроение.

3. Това за избор между ТЕЦ и климатици си е въпрос на икономическа обосновка. Аз лично предпочитам климатика - сам си регулираш температурата и за отопление, и за охлаждане. Друг е въпросът, че при недобросъвестни наематели може да излезе златен. В тази връзка да споделя какво видях в Малта. В наетия ни апартамент имаше климатици и нещо като машинка към тях, в която трябваше да пускаш монети от 1 или 2 евро, за да работят. Хазяинът обясни именно това, което написах го-горе - че имало хора, които отваряли прозорците и пускали климатиците и после сметките били по-високи от събраните наеми. Ние бяхме през май, когато още не беше достатъчно горещо, така че не сме ги ползвали, но той каза, че по принцип сумата за разумното им ползване не била висока, но така човек се учи на дисциплина. Не знам дали това може да се направи и тук.

4. За мен като че ли личното отношение е важно. Един път бяхме посрещнати от фирма и понеже имаше някакви дребни проблеми всеки път се появяваха нови хора и объркването беше пълно. Но пък си мисля, че ако само един човек се занимава, няма значение дали е собственик или представител на фирмата. Важното е да си върши работата компетентно и с настроение.

Връзка към коментар

Благодаря Памела! Попивам отговора и си записвам бележки:) Ние също бяхме в една вила в Ирландия където преди електромера имаше такава машинка за монети. За този вариант някак не се сетихме и ще го обмислим, особено ако може такава машинка да има до всеки климатик. Апартамента е на първия етаж обаче и външните тела на климатиците, ще заемат ценно място вътре в не толкова широкия, но дълъг балкон. Наклонихме се леко към вариянта да пробваме да менажираме без фирма. Някак вълнуващо ни се струва да сме домакини, макар от далече:)

Връзка към коментар
На 9/4/2017 в 16:20, Jordan каза:

1. Проблеми със съседите - до колкото разбирам нямат законови лостове, с които да блокират начинанието ни, но апартамента ни е във вход със 12 апартамента в Лозенец и е разбираемо да има притеснения на съседите. Незнам какъв отпор може да има, и как да реагирам. Имаше препоръки за плащане на по високи такси за етажната собственост, с  което бих бил съгласен, но незнам дали ще е достатъчно за тях. В момента съм на етап ремонт и обзавеждане, и незнам колко да инвестирам, при положение, че има риск от проблеми. Някой който е минал по този път може ли да сподели опит?

 

Не разчитай на законовите лостове според мен, по съседски може да се правят много номера, за които търсенето на правата да отнеме време. А още повече тези номера ще се правят на гостите ти (сещам се например да ги събудждат със звънеца рано, рано или да сменят ключалката на входа без да ти кажат...), което пък ще доведе до лоши ревюта и в последствие ще рефлектира и на теб. Според мен още преди да започнеш говори със съседите, обясни им, че няма да има купони и шум, обясни им че ще правиш неща за входа (например купуването и поддръжка на саксии със цветя, това ще помогне и на гостите ти да се чувстват по-добре) и т.н. Трябва и двете страни да са доволни. 

 

На 9/4/2017 в 16:20, Jordan каза:

2. Чудя се от какви уреди имате нужда при такива почивки? Перялня и фурна са очевидно задължителни. Кухнята ни е много малка обаче и незнам дали ще има място за миялна.

 

Според мен микровълновата и тостера са задължителни. Пералнята също. Въпреки, че хората не се задържат седмици в България, то е много вероятно да са с ръчен багаж или да имат дълго пътуване през много държави, в такъв случай пералнята идва като много добър бонус за тях. Да си калкулираш препаратите и тока в цената, пускане на пералня веднъж на 2 дни ще натежи на месечната сметка със сигурност. 

 

На 9/4/2017 в 16:20, Jordan каза:

3. Има ТЕЦ в апартамента със свалени радиатори в момента. ТЕЦ или климатици е друг въпрос. При ТЕЦ, ще трябва някак да се предостяавя достъп до жилището за отчитането на топломерите, но ще е по-евтино от климатик. В този случай, обаче, в най-силните - летни месеци, ще трябва да се охлажда по някакъв начин. Някакви тихи вентилатори евентулано, за да могат да спят хората.   

 

Според мен климатик е задължително. Достатъчно е един гост да попадне на адски жеги, да остави негативно ревю и от там нататък почти никой няма да иска да дойде лятото при теб, независимо че температурите може и да са по-приемливи. Това с машинката с монети не съм сигурен, че в крайна сметка ще ти се изплати като инвестиция, а и изглежда неприятно в очите на гостите, сякаш им нямаш доверие. Което доверие безспорно ще имаш гости, които не го заслужават, но ще отблъснеш другите, а те според мен са ти по-важни. Иначе отворени прозорци при климатик, счупени чаши, чинии, дори и някоя мебел може да пострада, няма как - трябва да си готов за тези неща. Samuraika го е обяснила добре по-рано в темата. 

 

На 9/4/2017 в 16:20, Jordan каза:

Планираме да се опитаме да се класираме за "bussiness travel ready", но това с 24/7 check-in ще е проблем. Тук също идва и проблема с менажирането, тъй като живеем в чужбина. Има оферти на поне 2 фирми за пълно менажиране срещу 20% от нетните доходи + cleaning fee. Какво мислите за апартаменти, които се менажират от такива фирми? Държите ли на по лично отношение от собственика или негов близък или предпочитате професионална компания да ви посреща? Другият ни вариянт е да ползаваме приятели, които имат нужда от допълнителен доход, за посрещане и почистване. Комуникацията можем да я водим със жената, което би ни харесало, а и аз имам достатъчно време за това.  

Личният контакт и според мен е по-добър, почти винаги хостовете могат да дадат ценни съвети и това не е за пренебрегване от много от търсещите airbnb и бих казал, че се търси активно. Само забележи колко често в позитивните ревюта се коментират хостовете, които са помогнали с някой добър местен ресторант, съвет за обиколка на града и т.н. Явно вие няма да имате тази възможност или може да се допиташ до някоя от фирмите дали ще могат те да съветват гостите.  Но все пак най-важното е чекина да е организиран добре, може да е с електронна ключалка с код, много хора го правят така, но не знам дали входа ви се заключва също. Ако има някой по-отракан съсед, може и на него да му дадете тази задача срещу частичка от сумата, която би взела фирмата, хем ще имате лоби при проблеми със съседите :)

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Към уредите - хубава кафе машина, термо кана, тостер, микровълнова, ютия сешоар, пералня. Почти никой не ползва фурна, особенно на градски почивки и в град, в който се намира изобилие от евтини ресторанти.

Хората искат сутрин да пият кафе/чай, да се операт, изгладят, оправят косата и беж по забележителности!

Климатик е много по-добре от парно. Разбира се има недобросъвестни, които оставят включен цял ден за да могат да се върнат в климатизирана среда (щото 10 минути како изчакат да се охлади/отопли е мнооооого дълго, по-добре е направо да затоплим Земята...), но апартамента ти няма да е зает на 100% - ще има свободни дни особенно през студените месеци - януари-февруари, когато парното е най-скъпо. От друга страна - лятото ще има дни, в които ще е наложително. Просто има хора, които обичат лете да се завиват с юрган и да спят на 22 градуса...

Много е важно да имате сигурен човек за посрещане и почистване. Трудно е отдалеч...

Връзка към коментар

Oпределено има такива. Преди 2 седмици заварих климатика включен, а прозорците отворени.... От тогава всички които влизат ги предупреждавам....незнам колко го спазват но....

 

Колкото до менажирането Jordan пробвайте flat manager. Бях на среща с тях и изглеждат много печени. 20% и се грижат за всичко или 12% всичко без посрещане и изпращане.

 

Може ли да ми кажете това с "bussiness travel ready какво точно представлява?

Връзка към коментар

Благодаря на Георги и Самурайка. Надявах се да коментирате по моите въпроси:) Определено ще сложим климатици. Имам колега, който е на подобен етап като мен и той мисли да сложи и климатици и парно, така че в последствие ще решим дали да добавим парно за да е по-евтино отоплението през зимата.

Фурната и миялната остават под въпрос заради пространството. Другите си ги отбелязвам. Иначе ние като пътиваме винаги се стремим да оставим чисто след нас, както и други споделиха, и едно последно пълнене на миялната, вместо миене на ръка, е винаги голям плюс. За домакина остава да извади чистите съдове и да ги подреди по шкафовете. 

 

Входа се заключва и мислим за поставяне на кутия с ПИН за ключовете (изискване за бизнес клиентите), но ще трябва да режем пощенската кутия, което е допълнителен дразнител за съседите. Иначе не виждам къде можем да го сложим това нещо. Някакви идеи?

 

Това за комуникацията със съседите предварително е добра идея, но ще трябва да помоля жена ми, че аз много се паля. Последно съседката не ми даваше ключа от ел. таблото защото трябвало да питам за разрешение вход мениджър. Едвам издържах. А, аз просто исках да спра тока от централния бушон, за да подменим старото табло в апартамента с ново с автоматични предпазители. 

 

Гришка, проверих им сайта на флат мениджър. В тази статия на капитал има и друга конкурентна фирма, но аз искам да водя лично комуникацията и да управлявам цените, което е основното, което тези фирми ми предлагат. Може да ми се наложи да ползвам усугата еднократно посрещане/изпращане на другата компания, ако моят доверен човек не е на линия. 

 

Иначе, за bussiness travel ready, можеш да прочетеш тук . В общи линии, осигуряваш минимален стандарт, който е необходим за една командировка, и можеш да приемаш и бизнес гости. това ще е доста полезно за първата половина на следващата година, когато се очакват около 25 хиляди ЕС работника да посетят София покрай председателството на България. 

Връзка към коментар

За ключовете аз ползвам това. Във Флоренция домакина имаше абсолютно същото, монтирано дискретно до вратата на кооперацията - в него беше ключа за входа и ключа за апартамента. Като вдигнеш капачето не се вижда кода и въобще не си личи какво е. Остава надеждата, че хора без...гимназиално образование...няма да се сетят и няма да го откъртят, щото доста лесно може да се свали от стената. Доколко лесно може да се разбие и отвори - това не знам.

Но да предупредя - личното посрещане е винаги по-добре! Не само заради личният контакт, препоръки и възможност за обем на много информация(разни дребни въпросчета). Самонастаняването не е по силите на всеки, има хора, които просто не схващат идеята. Не всеки е опитен ползвател и не всеки разбира какво му се казва/пише (даже има една теория, че в сегашния визуализиран век, ставаме все по-неспособни да асимилираме писано слово, има си и термин за това...). Така че винаги, когато имаш хора, които ще се самонастаняват - трябва да седиш с телефона в ръка и да имаш възможност да даваш указания. Няма значение колко подробен гайд с картинки си пратил, как си се обозначил и колко лесно се намира. Хора всякакви.

Редактирано от samuraika
Връзка към коментар

Ммм, златна си. Даже не знаех как изглеждат тия key boxes. Разгледах ги в амазон и алиекспрес. Има и едни подобни с 10 бутончета, но подозирам, че те ще затруднят част от клиентите, за които говориш. Твоя вариант изглежда най-купуван. В моя случай, ще мога вместо с винтове и дюбели на общата стена, да ги монтирам с болтове и гайки на пощенската си кутия, като пробия няколко дупки. Разбрано за посрещането:)

Връзка към коментар
преди 15 часа, Jordan каза:

Благодаря на Георги и Самурайка. Надявах се да коментирате по моите въпроси:) Определено ще сложим климатици. Имам колега, който е на подобен етап като мен и той мисли да сложи и климатици и парно, така че в последствие ще решим дали да добавим парно за да е по-евтино отоплението през зимата.

Фурната и миялната остават под въпрос заради пространството. Другите си ги отбелязвам. Иначе ние като пътиваме винаги се стремим да оставим чисто след нас, както и други споделиха, и едно последно пълнене на миялната, вместо миене на ръка, е винаги голям плюс. За домакина остава да извади чистите съдове и да ги подреди по шкафовете. 

 

Входа се заключва и мислим за поставяне на кутия с ПИН за ключовете (изискване за бизнес клиентите), но ще трябва да режем пощенската кутия, което е допълнителен дразнител за съседите. Иначе не виждам къде можем да го сложим това нещо. Някакви идеи?

 

Това за комуникацията със съседите предварително е добра идея, но ще трябва да помоля жена ми, че аз много се паля. Последно съседката не ми даваше ключа от ел. таблото защото трябвало да питам за разрешение вход мениджър. Едвам издържах. А, аз просто исках да спра тока от централния бушон, за да подменим старото табло в апартамента с ново с автоматични предпазители. 

 

Гришка, проверих им сайта на флат мениджър. В тази статия на капитал има и друга конкурентна фирма, но аз искам да водя лично комуникацията и да управлявам цените, което е основното, което тези фирми ми предлагат. Може да ми се наложи да ползвам усугата еднократно посрещане/изпращане на другата компания, ако моят доверен човек не е на линия. 

 

Иначе, за bussiness travel ready, можеш да прочетеш тук . В общи линии, осигуряваш минимален стандарт, който е необходим за една командировка, и можеш да приемаш и бизнес гости. това ще е доста полезно за първата половина на следващата година, когато се очакват около 25 хиляди ЕС работника да посетят София покрай председателството на България. 

поразгледах ама с тия декектори сложно....ти имаш ли такива сложил ли си?

и ако им сложа чавките че ги имам автоматично ли ready?

Ето това ми показва....като горе не съм селектнал само двата детектора

Captureбс.JPG

Връзка към коментар

Не съм купувал още детектори, но имаме такива в къщата, която наемаме. Те са елементарни и са с батерийки. Този за дим е завит с две винтчета на тавана, а другия просто е поставен над камината. Не вярвам да са скъпи

Връзка към коментар

Извинявайте, че ви се бъркам, но по темата с климатиците искам да ви дам една идея - вместо апарат за монети, може да сложите устройство, което изключва климатика, когато врата/прозорец са оставени отворени за повече от 2-3 минути. В много хотели и BnB съм виждала такива, удобно е, май работят с някакви магнитни контактори. Подробно обяснение какво представляват има тук: http://videolost.com/автоматично-изключване-на-климатик-п/ Доколкото виждам, не са скъпи, около 25 лв някъде.  продават се например тук: https://lesibg.com/product.php?ProductID=249

Редактирано от water
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Много на място е включването:) Благодаря за което! Не разбирам обаче дали има датчици на всеки прозорец и те с кабели ли са свързани за изключващото реле, което стои до климатика? Иначе идеята ми харесва, и ако не е трудно и скъпо да се реализира (имаме доста прозорци и 3 климатика трябва да се сложат), ще го направим. 

Редактирано от Jordan
Връзка към коментар

Хора как процедирате с разни прасета които не си измиват и една чиния? Като цяло досега хората които са наемали апартамента ми са културни. Имаше само едни индийци които бяха омазали кухнята и сега едни гърци за 4 дена една вилица не са си измили, отделно чек аут-а ми е в 12 те се изнесоха след това...

Бихте ли им оставили негативно ревю?

Връзка към коментар

Взимай security deposit. Там, където трябва да ми го връщат са във възторг от мен в ролята ми на гост:lol: 

Да, бих написала негативно мнение, дори придружено със снимки.

Връзка към коментар

Снимки (може би е вече късно, измил си предполагам) и негативно ревю, но без много емоция и детайли - да не звучи като някоя лелка дето се вайка за какво ли не. Нещо от сорта на "за съжаление, не бих могъл да препоръчам Х и неговтата група на други хостове - макар комуникацията ни да беше добра, след тях апартамента беше мръсен и с купчина неизмити съдове. Не спазиха чекаут времето без да сметнат за необходимо да ме попитат или предупредят за това.

 

Аз за 2 години имах само един отвратителен гост - във всяко отношение. Не само, че мивката беше догоре пълна със съдове, ами бяха пекли миди...черупките неизхвърлени по масите, полуизядени филии с масло им правят компания, боклука не сортиран, като посегнах да извадя стъклото и кенчетата от горимия - си порязах ръката на счупена чиния...Да не говорим, че изобщо не ме уведоми, кога смята да пристигне и беше с нагласата, че аз трябва да съм на разположение "в ден за чек ин" - в смисъл, че хостовете като имат чек ин в даден ден се предполага да приседнат и да чакат (съвсем беше наясно, че това не е хотел с рецепция, просто така си виждаше нещата човека). Олекна ли ти малко?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

А дали пише, че чистотата на кухнята, както и изхвърлянето на боклука, е отговорност на гостите? При първото ми отиване през airbnb прочетох това в описанието на апартамента. Подразбира се, но явно не всеки го знае и трябва да е изрично написано.

Връзка към коментар

Не, че подкрепям мърлящината, но все пак нали си има такса почистване, която не е малко - тя не покрива ли неща като изхвърлянето на боклука? Говорим за нормално ползване на апартамент, не за обелки по пода. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.