Прескочи до съдържание

БДЖ - общи въпроси


Препоръчани мнения

Преди 1 час, Sophie каза:

Имате ли представа докога ще текат въпросните ремонти? От Варна за София има три нощни влака, като единият включва това трасе. Дали за средата на септември да избирам някой от другите два варианта...

Нямам идея. От години ремонтират трасето София - Пловдив. Лятото е натоварено, защото пускат и допълнителни влакове за морето.

Никакви наблюдения нямам как се движат нощтните влакове, но едва ли да закъсняват толкова предвид, че не се движат много влакове в тази част на денонощието и няма защо да изчакват.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, iMari каза:

Нямам идея. От години ремонтират трасето София - Пловдив. Лятото е натоварено, защото пускат и допълнителни влакове за морето.

Никакви наблюдения нямам как се движат нощтните влакове, но едва ли да закъсняват толкова предвид, че не се движат много влакове в тази част на денонощието и няма защо да изчакват.

До 15.10 трябва да приключи ремонта между Оризово и Чирпан ,около 20 км. Дотогава всички минават през Димитровград към морето,което мен ми помага да се прибера още същата нощ,а не да спя на летището.

Иначе преди 25 дни пътувах до София и си оставих 4 часа буфер до полета,ремонтите си вървяха и тогава,а влака пристигна с 2 минути закъснение.Тези дни го следих в сайта и правеше по 2-3 минути до гара София закъснение. И когато се успокои човек и  не си оставиш резерв ,тогава по закона на Мърфи прави необяснимо закъснение от 30 минути.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
На 13.07.2022 г. в 18:18, yordanov каза:

И само информативно - връщането на пари става по банкова път, а не по картата, с която е платено. 

Забравила съм да допълня, понеже минах и през това. Системата наистина ми поиска банкова сметка като анулирах, и естествено очаквах да ми пристигнат паричките там. Пристигнаха обаче само за 1 билет, а имах още 2. Писах на съпорта, отговориха ми почти веднага, цитирам: "Сумите връщаме по картата, с която е платено." Изумена съм, значи единият билет може по сметка, ама другите не (трите билета поотделно трябва да се анулират, не можах да видя как да стане вкупом)... Да се знае 🤣 Аз изобщо не се сетих да проверя картата преди да им пиша...

  • Шок 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

И нещо интересно за БДЖ. Най-невероятните български жп гари. 

"Влакът е малък свят, който се движи през по-голям свят", казва американският писател Елиша Купър. Удобствата на днешното време все повече ни отдалечават от усещането просто да се наслаждаваме на пътя. Да виждаш гледки, които иначе не би видял, да чувстваш свободата, да се унасяш под повтарящия се ритмичен звук "ту-туф, ту-туф", да чакаш с трепет всяка следваща гара...

В България да се пътува с влак все още си има своите предимства, стига да избереш правилния маршрут. Много от строените преди повече от век жп гари вече са по-скоро призрачни пейзажи, но има и такива, макар и малко, които впечатляват със своя аристократизъм, архитектура и красота. Дори и да не си се запътил натам, може би ще те накарат да слезеш от влака, защото ще искаш да ги гледаш още и още...

Гара Габрово

 

orig.jpg?_=1666966295
Снимка: БДЖ

 

През януари тази година се навършиха точно 110 години, откакто жп гарата в Габрово е официално открита за пръв път. Сградата е архитектурно бижу, което е успяло някак си повече от век да остане все така бляскаво. Исторически момент за града е откриването й, когато на крака там пристигат цар Фердинанд и царица Елеонора, редица видни общественици, събира се и почти цялото население от околията. Построяването на железопътна линия, свързваща Габрово с "другата България", се оказва почти обречена кауза и отнема близо 20 години. Все пак чудото се случва, макар и по трудния начин, защото Балканът е жив и има своите добри и лоши настроения. В първите 50 години след откриването си гарата в Габрово е била изключително натоварена, тъй като множеството занаятчии в града са изнасяли стоката си именно чрез влакове. Днес съвсем не е така. Линиите, които минават от там, са изключително малко. Ползват се предимно от пенсионери. Сградата обаче е сред архитектурните паметници в региона и си заслужава да я видите. Дали през прозореца на купето или пък на място...

Гара Копривщица

 

orig.jpg?_=1666966122
Снимка: iStock by Getty Images

 

Ех, тази Копривщица! Надали има българин, който да не е оставил сърцето си там и да не гледа с възхита винаги изпъстрените в ярки цветове многовековни къщи и техните чардаци. Макар гарата на Копривщица да е на цели 9 километра от града, сгушена в обятията на планината, сградата й е в съвсем същата стилистика. Тя е сред най-добре поддържаните по цялата Подбалканска жп линия, а вътре е като музей. По стените на чакалнята висят портрети на редица бележити българи, допринесли за историята и културата на страната ни. Гарата е построена преди 71 години по проект на архитект Вельо Дебелянов. През 2020 г. е напълно ремонтирана. На фасадата й е поставен портрет на Тодор Каблешков, един от първите й началници. Стените са нашарени с българския трикольор, а по прозорците цъфтят пъстри мушката. Най-романтична гледката там е през зимата, когато покривът има снежен калпак. Подбалканската линия е изключително приятна за разходки, а след ремонта на трасето влаковете вече се движат със значително по-бърза скорост - до 100 км./час.

Гара Златица

 

orig.jpg?_=1666966183
Снимка: БДЖ

 

Този октомври юбилей отбелязва и жп гарата в Златица. Цели 70 години, през които от там са минали хиляди влакове, хиляди хора, хиляди съдби. Жалко е, че името на архитекта, проектирал една от най-невероятните гари не само у нас, но и на Балканите, не е известно. В строежа обаче е помагал Вельо Дебелянов, архитектът на тази в Копривщица. На откриването на гарата в Златица лично присъства една от най-видните местни персони - БКП величието Вълко Червенков. Любопитна подробност е, че гарите в Златица и в съседния Пирдоп са абсолютно едни и същи, но за да не се изпокарат жителите, чертежите били обърнати огледално. Златишката днес е изключително добре поддържана. На фона на заобикалящата я природа няма как да не прикове погледа ви с ярките си червени стени, декорациите от дърворезба и своята висока четириъгълна каменна кула. На върха на кулата е трябвало да има часовник, като идеята за него е породена от часовниковата кула в града, построена през 1777 г. Такъв обаче така и не е поставен. Колоните и полуколоните са щедро използвани в архитектурата на гарата. Интересен елемент от сградата е и полукръглото помещение, което е издадено навън от стаята за управление на движението на влаковете.

Гара Аврамово

 

orig.jpg?_=1666966153
Снимка: БДЖ

 

Ако все още не сте се возили на теснолинейката Септември - Добринище, гарата в Аврамово е още една причина да го направите. Сред местните тя е известна като Аврамови колиби и всъщност е най-високо разположената гара в цяла България и на Балканския полуостров. Малка и кокетна, устоява на буйните ветрове и обилните снегове на цели 1267 метра надморска височина вече 96 години.

 

orig.jpg?_=1666966152
Снимка: БДЖ

 

Построена е през 1926 г., за да обслужва теснолинейката Септември - Добринище, тогава Чепино - Якоруда. Ще я зърнете веднага след най-дългия тунел №32 по линията, между Родопите и Рила. Факт от историческо значение е, че точно на нейното място след Освобождението е минавала границата между Княжество България и Османската империя. Ако си подарите приключението да изкарате един ден в теснолинейката, ще видите и още много изумителни гледки,които, ако я нямаше жп линията, никога нямаше да знаем, че съществуват и ги имаме...

Гара Русе

 

orig.jpg?_=1666966117
Снимка: iStock by Getty Images

 

Русенската централна жп гара е най-голямата на Балканите. Внушителната сграда стои все така гордо и се е превърнала в един от безспорните символи на града. В миналото е била най-често изобразяваната сграда на старите пощенски картички от Русе.

 

orig.jpg?_=1666966119
Снимка: iStock by Getty Images

 

Проектът за строителството й е дело на русенския архитект Пинпирев, който след години е проектирал и Софийската централна гара. Строежът започва през 1953 г. върху огромната площ от 12 декара, а в работните дейности се включват над 1500 доброволци от града. Емблемата на сградата е часовникът на върха на кулата. Отвътре зданието е не по-малко внушително и създава усещането, че си попаднал в Пантеона в Рим.

Гара Варна

 

orig.jpg?_=1666966124
Снимка: iStock by Getty Images

 

Гарата във Варна е сред най-дълголетните и достолепни сгради у нас. Първият камък е положен още през 1907 година, но войната спира строителството и то е подновено едва 13 години по-късно. Гарата е открита на символичната дата за всички българи - 3 март 1925 г., и се простира на повече от 2000 квадрата площ. Варненската и Бургаската си приличат поразително и изглеждат като архитектурни паметници от центъра на вечна Виена съвсем неслучайно. Проектите и за двете са на талантливия архитект Никола Костов. Досущ като Русенската, и Варненската гара има на върха си часовник, който никога не спира да отброява времето. Любопитна подробност е, че преди настоящата сграда, там е имало друга, далеч по-скромна, но пък една от първите, строени в България изобщо. Между 1883 и 1885 г. през нея е преминавал и култовият влак "Ориент Експрес".

 

orig.jpg?_=1666966121
Снимка: iStock by Getty Images

 

 

  • Харесвам 9
  • Благодаря 1
  • Браво 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
На 29.10.2022 г. в 22:03, Иван Попов каза:

Златишката днес е изключително добре поддържана. На фона на заобикалящата я природа няма как да не прикове погледа ви с ярките си червени стени, декорациите от дърворезба и своята висока четириъгълна каменна кула.

Това са абсолютни глупости. Гарата е наполовина в развалини, липсват прозорците на западната й част. Шадраванът не работи от години, няма дори каса.

Връзка към коментар
На 29.10.2022 г. в 22:03, Иван Попов каза:

Гарата е построена преди 71 години по проект на архитект Вельо Дебелянов. През 2020 г. е напълно ремонтирана. На фасадата й е поставен портрет на Тодор Каблешков, един от първите й началници.

Това е още една глупост. Каблешков е работил на гарата в Белово. По негово време не е имало изобщо подбалканска жп линия. Сградата на гарата е облепена със стиропри след ремонта . 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
  • 4 седмици по-късно ...

Коледният влак, който ще пътува от София до Банкя и от Банкя до София с най-стария възстановен за движение парен локомотив в парка на Българските държавни железници (БДЖ), ще направи допълнителен курс на 17 декември, съобщават от пресцентъра на БДЖ. 

dsc-8052-3576-1140x0.jpg.a38885b1fc91d94f2cd46dc4b9db158f.jpg

Причината за допълнителния курс е проявеният голям интерес към влака и многобройните запитвания от желаещи да пътуват след разпродаването на билетите за обявените по-рано пътувания.

Допълнителният курс на празничната композиция ще се извърши в 16:00 ч. от Централна гара София. В гара Банкя влакът ще пристигне в 16:32 ч. Атракционният влак ще тръгне от гара Банкя обратно към Централна гара София в 17:45 ч., където ще пристигне в 18:18 ч.

Цената на билета за пътуване в двете посоки е 35 лв. с включено запазено място. Децата до седемгодишна възраст ще пътуват безплатно, като за тях не е осигурено отделно седящо място, посочват от БДЖ. Билети за този влак могат да бъдат закупени от билетните каси и железопътните бюра във всички гари в страната. Количествата са ограничени.

Празничната композиция ще бъде съставена от три украсени вагона и ще потегли от Централна гара София в 11:10 часа. В Банкя влакът ще пристигне в 11:38 часа, където пътуващите могат да се пренесат от една коледна атмосфера в друга, като посетят коледното градче в центъра на курортния град. Атракционният влак ще тръгне от гара Банкя обратно към Централна гара София в 14:00 часа, където ще пристигне в 14:28 часа.

Специален коледен влак на БДЖ ще пътува на 17 и 18 декември и по част от маршрута на теснолинейката. Влакът ще се движи и в двете посоки: от Септември до Велинград и от Велинград до Септември, допълват от БТА.

 

 

И още нещо относно БДЖ, от днес влиза в сила новият График за движение на влаковете.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...
преди 50 минути , epetkov каза:

Пътуването  от Пловдив до Видин отнема над 9 часа, но прочитането на този материал отнема само няколко минути.

Въпреки това България не е голяма държава и с влак мога да ида и да се върна същия ден до всяка една точка,дори и най-далечната от нашия град.

Снощи гледах един руско-финладски филм -Купе номер 6,където пътуваха от Москва до Мурманск с влак и той спира няколко пъти за грамадни почивки,през едната от които героя отиде до селото си да види майка си.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, neuromancer каза:

абе мани, София - Видин е 200км, а се пътува 5 часа

поне част от пътя е красив, ако може да мине за утеха

Един от трите "бързи" влака през деня е 4 часа и малко,ако това може да мине за утеха!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Абе на мен ми е странно, след като знаеш разписанието да си недоволен, че било бавно. Ами хвани си рейса, или колата, или “ходи пеша” ( по ПКП). “Ама що ли да не напиша една статия да си упражня красноречието и остроумието” 🙂 

За тез пари толкова. Да може да е по-чисто, но то и от пътниците си зависи. А и от политиците, които пак пътниците ги избираме. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Има Мадрид-Валенсия и Мадрид-Барселона по 9 евро високоскоростен влак на ouigo. И във Франция ги има. Отделно, че се срещат по десетина евро и на ренфе по тези маршрути в по-непопулярни часове. Тук се копае дъното все повече и повече, скоро ще снимат чужденци клипчета на ужасите за БДЖ.
Аз пък не искам да си хващам рейса и колата. Искам нормален влак с тоалетна, различна от Трейнспотинг. Да не закъснява с часове. Да може да се разчита на него. Какво е това „за тез пари толкова“? Ами да индексират цените и да оправят нещата. Като не можеш да управляваш такъв мастодонт като БДЖ, чантичката и напред към частния сектор. Дотогава шефовете на БДЖ всеки ден принудително да ги возят София-Видин и София-Варна втора класа. За награда на доброто им ръководство. 
 

  • Харесвам 4
  • Браво 7
Връзка към коментар

Ама чакайте сега. Сравняваме ябълки с круши. В едното се инвестират пари и доверие с идеята да се ползва, другото се краде с идеята да не се ползва, а да се ползва частната му конкуренция. 
Това че са с различен модел на ценообразуване- според натовареността и ранна резервация няма да обсъждам. 
Аз исках да кажа друго:
Отварям сайта на БДЖ виждам разписанието и преценявам( или преценям, както ви е по- удобно) дали да ги ползвам. Не виждам място за изненади. Единствената такава е ниското ниво на чистота. Та така написаната статия може да е много забавна, но не ми носи никаква допълнителна информация поне на мен. Лирическите отклонение за липса на градски транспорт късно вечер в Пловдив дори са смешни- та управниците на града харизаха панаира тия дни на един частник и пловдивчани си трайкат. 
Относно ръководството на БДЖ и принудителното им возене- имаше такава идея или поне заявка- е не изкара министъра и година 🙂

Относно частния сектор- ами ако имаше желаещи досега да са дошли. 
 

Ползвам БДЖ основно за пътуване с колело и съм доволен от  услугата и цената( само за чистотата имам забележка), но и съм наясно какво да очаквам. 
 

Връзка към коментар

И да пишем фермани, и да не пишем, дъното си се копае.

Заради морално и физически остаряла инфраструктура изненади винаги има и за мен те се изразяват в непредсказуемите закъснения (мръсотията е очаквана). Един път ми се случи и вече не разчитам на БДЖ да пътувам за София, особено пък за полет в същия ден. Частната конкуренция, ако визирате автобусите, също е зле – напълно достойна за калпавото БДЖ. За Пловдив-София билети преди обяд се купуват само на място на автогарата, добре че следобедни поне мога да купя онлайн. Онзи ден приятелка идва за НГ от Стара Загора до Пловдив, на 31.12. оставили само два автобуса рано сутрин, та дойде с влак. Два часа с бърз влак Стара Загора–Пловдив!!! За връщане, първият автобус от Пловдив тръгва на трети януари??? Хайде пак на влака, който, разбира се, закъсня. Но поне на гарата в Пловдив развиват инфраструктурата, има напредък. Малко бавно и вече втора година са разкопани задните коловози, но хубавите работи ставали бавно. В Истанбул гара Халкалъ за няма и два месеца буквално от строителна площадка с няколко коловоза се превърна в що-годе прилична действаща гара, като се работеше яко и в 10 вечерта. Дали е скъп транспортът там? Дали не се краде?
Иначе БДЖ ми е много удобно за връщане от София за полети след 19:00, защото тогава конкуренцията в моята посока пасува. Просто като клиент искам по-бърз, надежден, чист и удобен влак, ако ще и на по-висока цена. Нека има избор.

Тази година пътувах Рим-Ла Специя за 16€ с някой по-нисък клас от влаковете Фреча, 400+ км за под три часа. Уж италианските влакове са малко под съмнение, но този беше супер точен. Същото разстояние Пловдив-Варна ще ми отнеме доста повече време и нерви, но пък ще спестя много пари и ще преживея незабравими приключения. 🤣

За да не бъдем изцяло негативни, ще ви разкажа как при последното ми пътуване Варна-Пловдив преди години се случи следният виц: в купе първа класа електронният ми четец пада в процепа между седалката и преградата към коридора на купето. И няма вадене, ако не се изкърти купето! Това се случва още из старопланинските гари и до Пловдив целият вагон заедно с кондукторката ми става съпричастен. В Пловдив по късна доба пред влака наредени ме чакат началник-гара, полиция и чичо от депото. Почувствах се специална! 🤣Казват, че ще разкостят вагона в депото и ще ми извадят четеца. Записват ми данните, а след седмица си получавам четеца от полицията на гарата и пиша протокол за което. Всъщност кондукторката се задейства още докато бяхме във влака, врътна няколко телефона и така се случиха нещата. Та свестни хора има и там, мениджмънт няма.

 

 

  • Харесвам 14
Връзка към коментар
На 3.01.2023 г. в 12:43, epetkov каза:

Пътуването  от Пловдив до Видин отнема над 9 часа, но прочитането на този материал отнема само няколко минути.

Сещам се за една случка как един българин казал на един китаец:

Ние от София до Варна пътуваме за 9 часа с нашето БДЖ, и той китаецът казал: еее та то тази България е по-голяма от Китай ли..... 😀

Защото от едната част на Китай до другата част е по-малко като времетраене, отколкото ние от София до Варна. 

  • Харесвам 1
  • Смея се 5
Връзка към коментар

То не е точно въпрос, ама поради липса на алтернатива, пътувахме преди и след Нова година с влак София-Бургас и обратно с бебето. Еми, страшно доволен съм. Първа класа за 24,50 на човек - вътре чисто, широко и пътувахме малко над 5 часа. И в двата случая пристигнахме без никакво закъснение, ама никакво. Аз си мислех, че в Бургас сме имали 2 минути закъснение, ама жена ми каза, че сме били точни. И всичките ми познати ни се чудиха, а като ги питам дали са пътували с БДЖ и в 70% отговорът беше: "Не, ама знам, че е пълно с цигани и не искам и да пробвам"

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 17 минути , ivailo_radev каза:

"Не, ама знам, че е пълно с цигани и не искам и да пробвам"

Начинът за избягването им е да се купи билет за първа класа, ако има такава. По няколко пъти в годината пътувам така и досега е нямало грешка. Един път лятото дори имаше слабо работещ климатик!!! 🙂 Но на големи закъснения съм попадала – кога форсмажор, когато друго.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

До Бургас с влак не съм пътувала от началото на века, но ако наистина са такива условията бих пробвала. 🙂

Лошото при БДЖ е че винаги могат да те изненадат. Никога не си сигурен дали ще попаднеш на нова, климатизирана мотриса или на нещо старо, мръсно и без отопление/климатик. За възможни закъснения не ми се говори. Конкретно тези влакове до Бургас(около 5ч) мисля, че ги пуснаха в последната година, дано да останат приятно изключение.

По-назад в темата стана дума за следене на закъсненията на влаковете в реално време. Това лято една девойка ми каза за този сайт rovr.info. Съвсем точно дава информация за всяка гара. Не видях да е споменавано, затова го слагам тук.

 

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
На 5.11.2022 г. в 22:48, pr284 каза:

Това са абсолютни глупости. Гарата е наполовина в развалини, липсват прозорците на западната й част. Шадраванът не работи от години, няма дори каса.

Да наистина няма каса на гара Златица. Лятото бяхме на феста /Вълчата пътека/ в Челопеч и ни се наложи да почакаме няколко часа на гара Златица. От страната на линиите гарата изглежда добре, но от другата страна е доста занемарено и буренясало. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.