mililia Публикувано: 10 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2018 Моите 5 стотинки за застраховките. Не бих тръгнала на път, извън Европа, без сигурна застраховка. За Европа ползвам здравна карта и застраховките по КК. За всичко извън Европа - стабилен чужд застраховател със сигурен асистънс. Работих в застраховател до скоро и не се доверявам на асистънса, който предлагат. Не ме дразни самоучастието, защото тези 70$ са нищо в сравнение с това, което застрахователя ще може да направи за мен, ако наистина се окаже, че имам нужда от помощ. Правя застраховката и за да не вкарвам близките си в главоболия и разходи, ако не дай боже се случи нещо. Конкретно за Пакистан - дано на никой не се налага, но при нужда не вярвам асистънс на български застраховател да ви бъде от полза. Аз бих се подсигурила и то не само за здравни проблеми, но и за юридическа помощ. И отделно, ако пътувам някога за такава дестинация, ще положа неимоверни усилия да науча възможно най-много за традиции, особености, бит и всичко, което на място би ми позволило да прекарам времето там без излишни грешки и неприятности. 5 1 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 10 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2018 преди 11 минути , mililia каза: Моите 5 стотинки за застраховките. Не бих тръгнала на път, извън Европа, без сигурна застраховка. За Европа ползвам здравна карта и застраховките по КК. За всичко извън Европа - стабилен чужд застраховател със сигурен асистънс. Работих в застраховател до скоро и не се доверявам на асистънса, който предлагат. Не ме дразни самоучастието, защото тези 70$ са нищо в сравнение с това, което застрахователя ще може да направи за мен, ако наистина се окаже, че имам нужда от помощ. Правя застраховката и за да не вкарвам близките си в главоболия и разходи, ако не дай боже се случи нещо. Конкретно за Пакистан - дано на никой не се налага, но при нужда не вярвам асистънс на български застраховател да ви бъде от полза. Аз бих се подсигурила и то не само за здравни проблеми, но и за юридическа помощ. @mililia, аз пак да кажа, че не познавам добре българския застрахователен пазар, но знам едно със сигурност: ако не знаеш наистина добре английски език, можеш да се вкараш в много сериозен филм с Customer support-а на произволна чужда компания (2 л. ед.ч. е условно, разбира се). Освен ако тази компания не осигурява българска линия. Смятах, че Allianz Global Assistance, например, има достатъчно международно покритие, като осигурява съответния български телефон за връзка. Съвсем субективно мнение изразявам. преди 16 минути , mililia каза: И отделно, ако пътувам някога за такава дестинация, ще положа неимоверни усилия да науча възможно най-много за традиции, особености, бит и всичко, което на място би ми позволило да прекарам времето там без излишни грешки и неприятности. Мисля, че е чудесен съвет за произволна дестинация в света... Връзка към коментар
mililia Публикувано: 10 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2018 (редактирано) Да кажа, че не познавам асистънса на Алианц, така че не мога да говоря конкретно. Просто знам какви оплаквания имат хората от асистънса компаниите и като цяло това, че ще мога да говоря на родния си език, с човек който няма никаква представа от мястото, където се намирам, не е много ок за мен. Предпочитам наистина някой да се погрижи за мен, когато съм в безпомощно състояние и имам нужда от това. Аз лично се стремя към застрахователи специализирани в травел застраховки, а не към "широкоспектърни" застрахователи. Отделно от това и най-добрата асистънс компания не може да направи чудеса, ако лимитите на застраховката са ниски. Винаги ще помня какво ми разказа един бивш магеланец, когато е припаднал в Непал и как е използван за него хеликоптер. Лично аз много бих се учудила, ако някой български застраховател подсигури нещо подобно, въпреки че всички го имат като покрит риск в застраховките си. А съветът ми беше за конкретната дестинация и за още няколко като нея. Редактирано 10 октомври, 2018 от mililia 6 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 10 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2018 преди 3 минути , mililia каза: Да кажа, че не познавам асистънса на Алианц, така че не мога да говоря конкретно. @mililia посочих Allianz само на база бързото ми проучване и наистина се радвам да бъде обсъдена от по-информирани магеланци. преди 3 минути , mililia каза: Просто знам какви оплаквания имат хората от асистънса компаниите и като цяло това, че ще мога да говоря на родния си език, с човек който няма никаква представа от мястото, където се намирам, не е много ок за мен. Предпочитам наистина някой да се погрижи за мен, когато съм в безпомощно състояние и имам нужда от това. Не знам... Ако човек не е на "ти" с английския, да обясни какво му - под стрес - би било още по-огромен стрес. преди 5 минути , mililia каза: Аз лично се стремя към застрахователи специализирани в травел застраховки, а не към "широкоспектърни" застрахователи. Отделно от това и най-добрата асистънс компания не може да направи чудеса, ако лимитите на застраховката са ниски. Тук бих могла леко да те оспоря на база опита си - повечето компании в международен план са широкоспектърни. Дори и т.нар. екстремни застраховки са просто определена продуктова линия, а иначе те всички ползват сходни бази (болници, специалисти). Лимитите са много възлови! преди 9 минути , mililia каза: Винаги ще помня какво ми разказа един бивш магеланец, когато е припаднал в Непал и как е използван за него хеликоптер. Лично аз много бих се учудила, ако някой български застраховател подсигури нещо подобно, въпреки че всички го имат като покрит риск в застраховките си. Трудно ми е малко да се съглася с теб сякаш.... Мисля, че като нация много променихме манталитета си, а също и доставчиците предоставят междунродни продукти. Ако човек не е подсигурил правилната застраховка, тогава е различно. Връзка към коментар
koliob Публикувано: 10 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2018 Имам незначителен опит в застраховането и това, което знам за този тип застраховки, че на българския пазар почти всички застрахователи, както и посредниците препродават продуктите на UNICA, особено когато става въпрос за годишна застраховка за многократни пътувания, която излиза най-изгодно като цена за често пътуващи хора. 2 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 10 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 10 октомври, 2018 преди 1 минута , koliob каза: Имам незначителен опит в застраховането и това, което знам за този тип застраховки, че на българския пазар почти всички застрахователи, както и посредниците препродават продуктите на UNICA, особено когато става въпрос за годишна застраховка за многократни пътувания, която излиза най-изгодно като цена за често пътуващи хора. Благодаря! И тук се препродават продукти. Имах - имам - застраховка на Coverwise, ползва големият AXA. AMEX предлага също застраховка за своите ползватели (AXA), и още много примери. Убедена съм, че и в България е сходно, макар че различните продукти и пазари са си различни. Въпрос към теб и останалите (не касае мен): Ако човек не владее добре чужд език, добра идея ли е да се купи международен (европейски, например) продукт, с който - ако се наложи - да комуникира по време на пътуването или е за предпочитане български застраховател (контакт)? Връзка към коментар
slujitel Публикувано: 11 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2018 преди 8 часа, Rainy каза: Благодаря! И тук се препродават продукти. Имах - имам - застраховка на Coverwise, ползва големият AXA. AMEX предлага също застраховка за своите ползватели (AXA), и още много примери. Убедена съм, че и в България е сходно, макар че различните продукти и пазари са си различни. Въпрос към теб и останалите (не касае мен): Ако човек не владее добре чужд език, добра идея ли е да се купи международен (европейски, например) продукт, с който - ако се наложи - да комуникира по време на пътуването или е за предпочитане български застраховател (контакт)? Естествено, че ако не владееш добре английски няма да купиш чужд продукт, аз тук не виждам как ще обясниш какво ти е. Изобщо няма две мнения по въпроса. 1 Връзка към коментар
koliob Публикувано: 11 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2018 преди 8 часа, Rainy каза: Благодаря! И тук се препродават продукти. Имах - имам - застраховка на Coverwise, ползва големият AXA. AMEX предлага също застраховка за своите ползватели (AXA), и още много примери. Убедена съм, че и в България е сходно, макар че различните продукти и пазари са си различни. Въпрос към теб и останалите (не касае мен): Ако човек не владее добре чужд език, добра идея ли е да се купи международен (европейски, например) продукт, с който - ако се наложи - да комуникира по време на пътуването или е за предпочитане български застраховател (контакт)? Понякога е трудно да дадеш точна информация дори на родния си език, а често и отсрещната страна не може да възприеме правилно това, което се опитваш да обясниш, особено пък в критични ситуации. Тъй като много често при по-тежки инциденти реакцията в първите няколко часа е критична ми се струва абсурдно човек да се опитва да комуникира важни детайли на език, на който не може да се изразява добре. Вероятно приложения като Google Translate ще могат да вършат добра работа, но за целта българският език трябва да достигне поне нивото, което имат испанския или немския език в приложението, а това е неясно кога в бъдещето. Иначе на местния пазар изборът се свежда до Allianz и UNICA, поне що се отнася до многократните застраховки (пиша за тях, защото цената им за една година е колкото отделни застраховки за 2-3 пътувания). Не знам кои са по-подходящи, но полиците на UNICA са значително по-евтини за възрастни, а странното е, че тези на Allianz са малко по-евтини за деца (това е информация от преди една година). Да се похваля, че нямам личен опит, въпреки че се застраховам всяка година, но имам два случая на приятели, които останаха доволни от асистънса и практическите действия след това. Единият случай беше на счупен крак в Cortina d'Ampezzo и застраховка в UNICA, а другия - не особено тежка катастрофа край Истанбул с едноседмичен престой в болница и застраховка в Allianz. Иначе и аз съм чувал оплаквания от асистънса, но съм малко скептичен към тях, дори само поради факта, че хората много трудно комуникират правилната информация в случаи, когато не са детайлно запознати с конкретен проблем. 3 1 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 11 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2018 @slujitel @koliob - благодаря! Моето мнение съвпада с вашето. Зная, че в огромната си част магеланци се справят работно с английския език, но ползването на медицински услуги е съвсем друга опера. Исках да съм максимално полезна на @patilana, когато взима своето решение в частност за Пакистан и общо за Азия- за което бях помолена. Връзка към коментар
Светославов Публикувано: 12 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 12 октомври, 2018 Изчетох всичко до тук и въпросът ми е конкретно за Непал. Другия месец ми предстои трекинг в района на Анапурните. Агенциите в Непал, както и Lonely planet и ТА препоръчват застраховката да включва трекинг до 5500м и евакуация с хеликотер (да не дава Господ), разбира се и мед. разноски и тн. Проверих първо в Номадите, но съм на 67, а те изключват тази категория хора. Дали пък да не ги съдя за дискриминация:))) Проучвам нашия пазар, застраховка с асистънт. Благодаря на mililia за насочващата информация. Ще съм благодарен на съфорумците, правили трекинг в Хималаите да споделят информация къде и при какви условия са се застраховали, +/_, ако (него пожелавам на никого) са имали застрахователно събитие, доволни ли са от застрахователя. Благодаря и лек ден на всички! Връзка към коментар
mary_shery Публикувано: 9 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 9 ноември, 2018 Има ли някой опит със застраховка за пътуване, но не здравна, а такава която да поема разходи при закъснял полет? Има голяма вероятност да си изпуснем другия полет, ако този от Банкок закъснее, та търся вариант ако това стане, да намеря застраховател, който ще може да ми покрие разходите за това. Връзка към коментар
mary_shery Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 (редактирано) Разбрах от магеланци, че world nomads в момента не работи за българи. @slujitelпреди 3 години беше писал, че покритието на Армеец включва и поемането на разходи при изпуснат полет, дали още има такова нещо? Моля, препоръчайте ми някаква застраховка за далечното ни пътуване в Азия, ако може и да включва компенсация, ако заради закъснение на дългите полети изпуснем полета на уиз за връщане. Редактирано 17 декември, 2018 от mary_shery Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 9 минути , mary_shery каза: дали още има такова нещо? Защо да го няма? На мен Армеец са ми плащали за изпуснат полет. Има само една уловка - че покриват билети, но не и летищни такси. Затова при резервиране трябва да се обърне внимание на разбивката на стойността на резервацията. 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 15 минути , mary_shery каза: Разбрах от магеланци, че world nomads в момента не работи за българи. Не виждам такова нещо, като дадеш България във формата не се оплаква. Не знам как стои въпроса със закъсненията. Между другото получих код за 10% намаление с тях - GOFURTHER. Връзка към коментар
mary_shery Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 15 минути , Ilian359 каза: Защо да го няма? На мен Армеец са ми плащали за изпуснат полет. Има само една уловка - че покриват билети, но не и летищни такси. Затова при резервиране трябва да се обърне внимание на разбивката на стойността на резервацията. А дали покриват хотел, ако се наложи? Защото полет за връщане има чак на по-следващия ден... Връзка към коментар
mililia Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 23 минути , neuromancer каза: Не виждам такова нещо, като дадеш България във формата не се оплаква. Не знам как стои въпроса със закъсненията. Между другото получих код за 10% намаление с тях - GOFURTHER. Въпреки че всичко изглежда нормално, в момента не можеш да си платиш застраховката, ако се намираш в България. Направих много опити с различни карти и накрая реших да им пиша. Ето отговора от тях: Hey, Thanks for reaching out, I am happy to help. I am sorry to hear that you are having issues purchasing your policy. So I can assist you it would be great if you could confirm your country of residence. If you are purchasing as a resident of Bulgaria you will only be able to purchase your policy from outside of Bulgaria. We are aware there are a few issues at the moment and we are doing our best to resolve this as soon as possible, sorry for any inconvenience. When you purchase from outside your country of residence there is a 72 hour waiting period from the time of purchase until you are fully covered by your policy. If there is anything else just let me know. Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 21 минути , mary_shery каза: А дали покриват хотел, ако се наложи? Защото полет за връщане има чак на по-следващия ден... Да, стига в застраховката ти да влиза и хотелски престой. Т.е. ако направиш полица за билети + хотел,ще ти платят и двете. Но ако застраховаш само билетите, няма да ти платят нощувка при изпуснат полет. 1 Връзка към коментар
cybersimo Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 5 минути , mililia каза: Въпреки че всичко изглежда нормално, в момента не можеш да си платиш застраховката, ако се намираш в България. Направих много опити с различни карти и накрая реших да им пиша. Ето отговора от тях: Hey, Thanks for reaching out, I am happy to help. I am sorry to hear that you are having issues purchasing your policy. So I can assist you it would be great if you could confirm your country of residence. If you are purchasing as a resident of Bulgaria you will only be able to purchase your policy from outside of Bulgaria. We are aware there are a few issues at the moment and we are doing our best to resolve this as soon as possible, sorry for any inconvenience. When you purchase from outside your country of residence there is a 72 hour waiting period from the time of purchase until you are fully covered by your policy. If there is anything else just let me know. Не знам това от кога е, но аз последно правих в началото на ноември и нямаше проблем с плащането. С кредитна виза на ОББ Връзка към коментар
mililia Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 1 минута , cybersimo каза: Не знам това от кога е, но аз последно правих в началото на ноември и нямаше проблем с плащането. С кредитна виза на ОББ Това е от миналата седмица. Исках да използвам точно купона за намаление, който е пуснат по-горе и да си направя застраховка за Колумбия. И аз правих застраховки през октомври и нямаше проблем, но вече има. Не мина дори Революта. Разбира се чак когато натиснеш плати и след известно търсене дава, че има проблем с плащането и да пробваш с друга карта. След опити през различни дни и с различни карти, най-накрая им писах и това беше техния отговор. Щом си резидент на България не можеш да си платиш застраховката, докато не напуснеш страната. 1 Връзка към коментар
cybersimo Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 8 минути , mililia каза: Това е от миналата седмица. Исках да използвам точно купона за намаление, който е пуснат по-горе и да си направя застраховка за Колумбия. И аз правих застраховки през октомври и нямаше проблем, но вече има. Не мина дори Революта. Разбира се чак когато натиснеш плати и след известно търсене дава, че има проблем с плащането и да пробваш с друга карта. След опити през различни дни и с различни карти, най-накрая им писах и това беше техния отговор. Щом си резидент на България не можеш да си платиш застраховката, докато не напуснеш страната. Ако проблема е българското IP, това мисля че лесно се заобикаля с VPN. Или се има предвид друго “напускане на страната” Връзка към коментар
mary_shery Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 Преди 1 час, Ilian359 каза: Да, стига в застраховката ти да влиза и хотелски престой. Т.е. ако направиш полица за билети + хотел,ще ти платят и двете. Но ако застраховаш само билетите, няма да ти платят нощувка при изпуснат полет. Сега се обадих на Армеец и ми обясниха, както и в сайта пише, че застраховката трябва да бъде сключена до 5 дни след купуването на билети. После не може изобщо да се направи застраховка на пътуване. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 2 часа, cybersimo каза: Ако проблема е българското IP, това мисля че лесно се заобикаля с VPN. Или се има предвид друго “напускане на страната” Ще пробвам тази вечер с чуждо IP и ще докладвам. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 5 часа, Георги каза: Ще пробвам тази вечер с чуждо IP и ще докладвам. Връщам си думите назад. 100 евро за една седмица застраховка за двама ми се видяха множко с номадите. Ще караме с някоя от евтините на българските застрахователи. Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 17 декември, 2018 Сподели Публикувано: 17 декември, 2018 преди 7 часа, mary_shery каза: Сега се обадих на Армеец и ми обясниха, както и в сайта пише, че застраховката трябва да бъде сключена до 5 дни след купуването на билети. После не може изобщо да се направи застраховка на пътуване. Вече е така. Преди беше един ден. Връзка към коментар
wilks Публикувано: 18 декември, 2018 Сподели Публикувано: 18 декември, 2018 На 17.12.2018 г. в 13:05, Ilian359 каза: Защо да го няма? На мен Армеец са ми плащали за изпуснат полет. Има само една уловка - че покриват билети, но не и летищни такси. Затова при резервиране трябва да се обърне внимание на разбивката на стойността на резервацията. И това трябва да е отскоро, ако си сигурен, и е вярно. Два-три пъти съм си правил в Армеец застраховка на билети с рискови полети, или за период с голяма вероятност за неблагоприятни метеорологични условия. Процедурата по заявяването, и принципът на ценообразуването, бяха следните: Отива се до 120 часа след покупката на билета, с принтирано копие от потвърждаващия мейл, където ясно се вижда датата на получаване, а още по-добре и датата на покупката. Преизчисляват цялата стойност на платената цена на билета и/или нощувките в български лева, умножава се по броя на оставащите дни до събитието (полет и/или нощувки), по съответния застрахователен коефициент на риска. Ако в цената на билета, която застраховаш всъщност, влизат и летищните такси, значи застраховката покрива и тях. Не помня да са ми гледали разбивката на билетите, и да са вадили от цената летищните такси. А щом не са ги вадили, значи и те са застраховани. Поне такава е моята логика, но може и да са вмъкнали някое завъртяно подусловие сега, ако ти си правил по-скоро такъв вид застраховка. На 17.12.2018 г. в 13:21, mary_shery каза: А дали покриват хотел, ако се наложи? Защото полет за връщане има чак на по-следващия ден... @mary_shery Това, което търсиш, го има тук https://online.generali.bg/patuvane-v-chujbina/kalkulator/ -> "Пакет Полет" от допълнителните пакети. Аз ползвам само техни застраховки (освен в случаите, когато имах включено изискване за влизане в страната за застрахователна сума от порядъка на няколко стотин хиляди паунда, или нещо друго специфично, което Generali не предлагат). Разгледай сайта им https://online.generali.bg/patuvane-v-chujbina/ разяснено е добре кое какво представлява. На мен много ми допада, понеже дава голяма свобода на избор какъв компонент точно да избера да включа, както и за каква сума да направя застраховката, в зависимост от мястото , на което отивам, достъпа до него, и от степента на рисковете, които съществуват там. Мога да си я направя и вечерта преди да тръгна, или ако имам прекачване с overnight някъде из Европа, вече като съм дори на летището. Има калкулатор, който изчислява само стойността на пакетите, които включиш, и от които имаш нужда. За контакти на assistance operator дават Europ Assistance - Hungary. За щастие не ми се е налагало да им ползвам услугите, и не знам как се справят. Бърз преглед на сайта им показва добре развита система покриваща основни точки в целия свят, вкл. щатите и Канада. преди 16 часа, Ilian359 каза: Вече е така. Преди беше един ден. Първо беше 24 часа, след това 72 часа, сега вече до 5 дни след плащане на билетите/хотелите. 4 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега